بهترین مراکز مدیتیشن در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بهترین مراکز مدیتیشن در مالزی

اگر با تور مالزی سفر می‌کنید، باید بدانید که مراکز مدیتیشن این کشور به اندازه بالی و تایلند شهرت ندارند. اما با اینحال استودیوهای جالب توجهی را می‌توانید در شهرهای مختلف این خطه بیابید. در این میان جزایر بورنئو و لنکاوی، بهترین مقاصد معنوی در مالزی به شمار می‌آیند.

مراقبه‌های مدیتیشن راهی عالی برای رهایی از استرس و هرج و مرج زندگی روزمره به شمار می آیند و به شما کمک می‌کنند با درون خود ارتباط برقرار کرده و به زندگی به نحوی بهتر فکر کنید. با ثبت نام در یک استودیوی مدیتیشن، این فرصت را به دست می‌آورید که از زندگی روزمره دور شوید و عمیقا در خود فرو بروید. مراقبه‌های مدیتیشن همچنین به شما فضایی می‌دهند تا ارزش‌های شفقت، انسانیت و عشق عمیق به زندگی را در وجودتان پیدا کرده و پرورش دهید.

راهنمایی مربیان باتجربه در این استودیوها و مراکز مدیتیشن بسیار ضرورت داشته و می‌تواند به طرزی کارآمد به شما در بهبود، پرورش و رشد جسم و روحتان کمک کند. بدین ترتیب می‌توانید زندگی تان را متعادل‌تر پیش برده و آنرا بازسازی کنید و با استرس و اضطراب خداحافظی نمایید. به هر حال اگر از علاقمندان انسان شناسی و پرورش معنوی درون هستید، پیشنهاد می‌کنیم در کنار جاذبه‌های بی بدیل این کشور، سری بزنید به بهترین مراکز مدیتیشن در مالزی.

 

Malaysian Buddhist Meditation Center

این مرکز مدیتیشن بودایی مالزی در Jalan Masjid Negeri، در پنانگ مالزی واقع شده است. این اقامتگاه با پیروی از سنت بودایی تراوادا، برنامه‌های مدیتیشن ویپاسانا را ارائه می دهد. ویپاسانا در زبان پالی به معنای "بینش" است و این روش مراقبه، به دستیابی به آرامش ذهن با هدف نهایی رهایی کمک می‌کند.

یک روز در این استراحتگاه ویپاسانا شامل ۱۴ ساعت مدیتیشن همراه با دعا خواندن، استراحت، و صحبت‌های مربی است. شرکت کنندگان باید سکوت را رعایت کنند و از هشت دستور پیروی نمایند. این اقامتگاه، پذیرای عموم بوده و در طول سال در دسترس است. بعلاوه زنان و مردان در خوابگاه‌های جداگانه اسکان داده می‌شوند و از شاگردان با غذاهای مغذی و خوشمزه مالزیایی خانگی پذیرایی می‌شود.

 

گردش در حیات وحش زیبای کوالالامپور

آدرس: 355,Jln Masjid Negeri, Taman Green Lane, 11600 Jelutong, Pulau Pinang, Malaysia

 

Kechara Forest Retreat

جنگل کچارا، در منطقه جنگلی وسیعی در بنتونگ قرار دارد و اقامتگاه بودائیان تبتی محسوب می‌شود. در این جا آموزه‌ها و شیوه‌های قدیمی بودیسم، به روشی عملی ارائه می‌شوند. شرکت در این کلاس‌ها برای عموم امکانپذیر است و برنامه‌های متعددی برای کاوش معنوی، ذهنی و زندگی پایدار ترتیب داده می‌شوند. این برنامه ها سفارشی شده و از یک روز تا یک ماه متغیر هستند. از ابتکارات ویژه و جالب توجه این دوره‌ها، نجات حیوانات است.

این مرکز همچنین دارای یک منطقه اختصاصی برای پرندگان و یک استخر ماهی است. در کنار این‌ها امکان اقامت در دو نوع مهمان‌سرا با چشم اندازی دیدنی از طبیعت بی‌نظیر اطراف فراهم است.

آدرس: Lot 3189, Jalan Chamang, 28700 Bentong, Pahang, Malaysia

 

The Golden Space Malaysia

اینجا یک مرکز مدیتیشن و تحول زندگی است که به تازگی افتتاح شده و در مرکز خرید Strand در پتالینگ جایا واقع شده است. برنامه‌های این مرکز، برای مردم از هر طبقه‌ای ارائه می‌شوند و دروس ارتباط زیادی با خودشناسی و زندگی روزمره دارند.

گفتنی است این دروس در پکیج‌های متنوعی در اختیار علاقمندان قرار می گیرند و هر کدام به بهبود جنبه‌هایی خاص از وجود و زندگی اشاره می‌کنند. دوره‌ها توسط مربیان برتر و مطرح ترتیب داده می‌شوند که داستان های واقعی زندگی خود را نیز به اشتراک می‌گذارند. بنابراین شروعی صادقانه و الهام بخش را، برای توسعه شخصی شما رقم می‌زنند.

 

هزینه شکم‌گردی در مالزی

آدرس: 27-2Jalan PJU 5/20, Kota Damansara, 47810 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia

 

Isha Yoga Center

این مرکز یوگا و مدیتیشن، بخشی از بنیاد سادگورو ایشا است که در پتالینگ جایا در سلانگور واقع شده است.  در اینجا برنامه‌های متنوعی برای تمرین‌کنندگان مبتدی و پیشرفته ارائه می‌شوند تا درون خود، معنویت و زندگی را کشف کنند. برنامه‌های سفارشی آن شامل تمرین‌های روزانه پنج دقیقه‌ای مانند ایشا اوپا یوگا است که می‌تواند به شما کمک کند با سهولت و وضوح بیشتری به زندگی نزدیک شوید.

برنامه مهندسی درون به کشف اصول زندگی از طریق تمرینات یوگا کمک می‌کنند. مجموعه‌ای از برنامه‌های هاتا یوگای سفارشی برای حافظه و تمرکز و همچنین برنامه‌هایی که کودکان را هدف قرار می دهد و دوره‌هایی برای مدیتیشن نیز در اینجا برای علاقمندان ترتیب داده می شوند.

آدرس: Suite G.03, Ground Floor Block-B, Dataran Hamodal, Jalan 13/4, Section 13, 46200 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia

 

Sasanarakkha Buddhist Sanctuary

این پناهگاه بودایی، در باغی در مجاورت پارک یادبود گرینری در تایپینگ پراک واقع شده است. راهبان بودایی برای تمرین و مطالعه Dhamma Vinaya، یک مرکز خلوت برای ارتقای سلامت معنوی، ذهنی و جسمی در اینجا افتتاح کرده‌اند. این تمرینات به صورت گروهی، هدایت شده و انفرادی برنامه ریزی شده‌اند.

جلسات گروهی و هدایت‌شده، از نظر سطح مخاطب متفاوت هستند و توسط مربیان با تجربه برگزار می‌شوند. اما آموزش‌های انفرادی مخصوص افراد پیشرفته هستند. در اینجا همچنین کمپ‌هایی برای جوانان ارائه می‌شوند. گفتنی است این محیط خلوت و دنج دارای اقامتگاه‌های مهمان، زیارتگاه، مسیرها و سکوهای متعدد برای مراقبه است.

 

تجربه‌ای جدید در پارک‌های آبی مالزی

آدرس: 34000Taiping, Perak, Malaysia

 

Appamada Vihari Meditation Center

این مرکز مراقبه در محیط آرام بالیک پولائو، پنانگ واقع شده است. این مکان، با چشم انداز ترویج آیین ساسانا بودا تاسیس شده و دارای جامعه گسترده‌ای از راهبان بودایی با دانش و درک عمیق از Abhidhamma است. این مکان درهای خود را به روی تمرین کنندگان و مراقبه گران با تجربه و حرفه‌ای گشوده و یک مکان خلوت و شخصی برایشان فراهم ساخته است.

می‌توانید برای مراقبه به فضای شخصی بروید و یا تحت راهنمایی مربی به صورت گروهی به مراقبه بپردازید. یک روز متداول در اعتکاف‌های این مرکز شامل مدیتیشن گروهی نشسته، مدیتیشن پیاده روی، مصاحبه به صورت گروهی یا با مربیان، سخنرانی و سرود خواندن است.

آدرس: Jalan Balik Pulau, Kampung Titi Serong, 11000 Balik Pulau, Pulau Pinang, Malaysia

 

Vajrapani Kadampa Buddhist Center

این مرکز بودایی در Jalan Perlis در جورج تاون پنانگ واقع شده و پناهگاهی آرام در قلب شهر را رقم می‌زند. یکی از اعضای سنت جدید Kadampa ، برنامه‌های مراقبه و مطالعه در مورد بودیسم مدرن را ارائه می دهد. همه دوره‌های این مرکز، دارای یک دیدگاه معاصر بوده و مبتنی بر روش‌های عملی برای تنظیم ذهن از طریق مراقبه هستند.

کلاس‌های مدیتیشن در اینجا، برای سطوح مختلف تمرین‌کنندگان طراحی شده‌اند. جلسات مدیتیشن هفتگی، تحت نظر مربیان آموزش دیده برگزار می‌شوند. چندین جلسه اعتکاف در این مرکز ارائه می‌شوند که هدف هر کدام، پاکسازی و تقویت معنوی نفس است. گفتنی است این تمرینات برای هر تمرین کننده‌ای مناسب هستند. هر اعتکاف معمولا شامل خواندن دعا، سکوت برای مراقبه و برخورداری از راهنمایی مربی است.

 

اقامت در بهترین ریزورت های لنکاوی

آدرس: 28,Jalan Perlis, 10400 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

Johor Bahru Meditation

شرکت در کلاس‌های این مرکز که در  جوهور بهرو واقع شده، برای عموم علاقمندان آزاد است. این مرکز که بر اساس حکمت دیرینه فرا رفتن از جسم و ذهن استوار شده است، این روش منحصر به فرد مدیتیشن را آموزش می‌دهد. کلاس‌ها هر روز با راهنمایی گام به گام توسط مربیان آموزش دیده برگزار شده و هر کلاس دو ساعت طول می‌کشد و شرکت‌کنندگان می‌توانند در بیش از یک کلاس شرکت کنند. در ضمن شرکت در سخنرانی‌های مقدماتی با تعیین وقت قبلی به صورت رایگان امکانپذیر است. گفتنی است برنامه‌های مدیتیشن در اینجا، با هدف کمک به شرکت کنندگان در کاهش استرس و دستیابی به دیدگاه مثبت در زندگی ترتیب داده می‌شوند.

آدرس: 37-01Jalan Molek 1/29, Taman Molek, 81100 Johor Bahru, Johor, Malaysia

 

Manjushri Kadampa Buddhist Center

مرکز بودایی Manjushri Kadampa، در پتالینگ جایا واقع شده است. این مرکز با پایبندی به سنت جدید کادامپا، همه دوره‌های آموزشی با دیدگاهی معاصر را ارائه داده تا ارزش‌های معنوی را به زندگی روزمره منتقل کند. کلاس‌های مدیتیشن، برای تمام سطوح برگزار می‌شوند و همچنین جلساتی در مورد تفسیر دعاهای خوانده شده ترتیب داده می‌شوند. در ضمن کلاس‌های مدیتیشن پیاده روی نیز، در روزهای خاصی در این سازمان غیرانتفاعی برگزار می‌شوند. جالب است بدانید در اینجا دوره‌های ویژه مدیتیشن و ذهن آگاهی برای کودکان نیز در دسترس هستند.

بطور کلی از طریق برنامه پایه دوره‌های این مرکز، می‌توانید درک و تجربه عمیق‌تری از آموزه‌های بودایی به دست آورید و تمرین مراقبه را توسعه دهید. در اینجا هم، جلسات توسط اساتید مجرب برگزار می‌شوند. این مکان اعتکاف‌های متعددی را ارائه می‌دهد که هر کدام بر روی شفا، پاکسازی و تقویت درونی تمرکز دارند.

آدرس: Zenith Corporate Park, Jalan SS 7/26, 47301 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia

 

Persatuan Brahma Kumaris Bangsar

این مرکز که بخشی از برهما کوماریس مالزی است و در کوالالامپور واقع شده، همچنین یک استودیوی جوان سازی بوده که برنامه‌ها و سخنرانی‌های متنوعی در مورد مراقبه و رشد شخصی از جمله رشد شخصیت، مدیریت استرس و افزایش تمرکز ارائه می‌دهد.

دوره‌ها، عملی و مبتنی بر مدیتیشن راجا یوگا هستند که شکلی همه‌کاره و جامع از مدیتیشن است و می‌تواند توسط هر کسی و در هر مکان انجام شود. کلاس‌های این مرکز نیز برای عموم آزاد بوده و به صورت رایگان توسط افراد حرفه‌ای آموزش ترتیب داده می‌شوند. گفتنی است اقامتگاه‌هایی نیز در یک بلوک مستقل با مجموعه‌ای از گزینه‌ها از اتاق‌های خصوصی گرفته تا خوابگاه در دسترس هستند. برای شاگردان غذاهای گیاهی سرو می‌شوند و اینجا در عین حال مکانی ایده آل برای خود اندیشی و لذت بردن از مجموعه وسیع کتاب ها و سمینارهای متعدد محسوب می‌شود. در نهایت اگر با تور کوالالامپور سفر می کنید و به یوگا و مدیتیشن علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۷ استودیوی برتر یوگا در کوالالامپور را نیز مطالعه کنید.

آدرس: 36,Jalan Ang Seng, Brickfields, 50470 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

۱۴ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران