بهترین سوغات مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بهترین سوغات مالزی

مالزی، سرزمینی رویایی برای علاقمندان به خرید در آسیای جنوب شرقی به شمار می‌آید. در واقع از فروشگاه‌های محلی در کنار بلوار گرفته تا بوتیک‌های عجیب و غریب و مراکز خرید خیره‌کننده، گزینه‌های  منحصر به فرد و بی‌پایانی را برای خرید سوغات مالزی ارائه می‌دهند.

 

آشنایی با بهترین سوغات مالزی

در ابتدا باید بگوییم در بازه‌های زمانی تعطیلات، معمولا با تخفیفات بالایی در سفر با تور مالزی روبرو خواهید شد. همچنین قیمت‌ها در مراکز خرید، فروشگاه‌های بزرگ و سوپر مارکت‌ها معمولا ثابت هستند. در سفر با تور کوالالامپور متوجه خواهید شد در مکان‌هایی مانند بازار مرکزی و محله چینی‌ها چانه زنی چندان جواب نمی‌دهد، مگر اینکه اجناس زیادی خریداری کنید. در ادامه ،بیایید با برخی از مهمترین سوغات مالزی و بهترین مکان‌هایی که آنها را ارائه می‌دهند آشنا شویم:

 

باتیک مالزی

باتیک که از اندونزی نشات گرفته، به یک هنر بسیار محبوب در مالزی بدل شده است. این هنر، یک روش خاص برای کشیدن طرح روی پارچه (معمولا ابریشم) با استفاده از موم زنبور عسل ذوب شده است. هنگامی که موم سفت شد، با استفاده از رنگ‌های طبیعی ساخته شده از برگ‌ها و گل‌های گیاهان، الگوهای مومی با رنگ پر می‌شوند.

محصولات باتیک به شکل لباس‌های آماده، روسری، کلاه، کیف، دستمال، نقاشی، جلد دفترچه یادداشت، روکش کوسن، رومیزی، بوک مارک و تقریبا هر چیزی که فکرش را بکنید عرضه می‌شوند. شما همچنین می‌توانید چند متری پارچه باتیک را بعنوان سوغات مالزی بخرید و به عزیزانتان هدیه دهید.

در ضمن اگر علاقه مند به یادگیری طراحی باتیک هستید، در سفر با تور کوالالامپور می‌توانید به یکی از چندین کارگاه باتیک بروید و یا سری بزنید به کارخانه‌هایی در پنانگ، کلانتان و ترنگانو. بعلاوه می‌توانید محصولات باتیک را در هر فروشگاه نساجی در مالزی پیدا کنید. اما گزینه‌هایی که در سواحل شرقی شبه جزیره و همچنین بازار مرکزی کوالالامپور ارائه می‌شوند، محبوبیت بیشتری دارند.

 

راهنمای گیاهخواری در رستوران های مالزی

عکس: trip.com

 

محصولات پیوتر

مالزی یکی از ۱۰ تولید کننده برتر قلع در جهان است. بنابراین، جای تعجب نیست که محصولات پیوتری  که از ترکیب قلع، آنتیموان و مس شکل گرفته‌اند، از کالاهای برتر این کشور باشند. انواع این محصولات از وسایل تزئینی گرفته تا اقلام کاربردی مانند درب بازکن، جعبه سیگار و ظروف آشپزخانه را می‌توانید در سفر با تور مالزی بیابید. البته این گزینه‌ها، بعنوان سوغات مالزی ارزان نیستند. با این حال، گاهی اوقات کالاهایی به فروش می‌رسند که از پیوتر خالص ساخته نشده‌اند و بنابراین به طرز قابل توجهی ارزان‌تر هستند.

شما می‌توانید محصولات پیوتر معتبر را از فروشگاه‌های رویال سلانگور، فروشگاه کی ال پیوتر در امپنگ و ستاپاک جایا و فرودگاه بین المللی کوالالامپور خریداری کنید. گفتنی است رویال سلانگور، کارگاه‌های ساخت پیوتر را نیز برگزار می‌کند.

عکس: holidify.com

 

تافی سنتی مالزی

مالزی طیف وسیعی از محصولات با طعم دوریان را بعنوان شیرینی، کیک، آب نبات، شکلات، بستنی و حتی قهوه ارائه می دهد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقداری شکلات یاقوتی خریداری کنید که از جمله شکلات‌های مخصوص مالزی است و توسط یک شکلات ‌ساز محلی محبوب بدون افزودن رنگ‌های خوراکی درست می‌شود. این گزینه‌های جذاب در سوپرمارکت‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و سوغات ‌فروشی‌ها یافت می‌شوند.

و اما Dodol، یک آب نبات تافی چسبناک منحصر به فرد با طعمی از پاندان یا دوریان است. پاندان، نوعی برگ معطر است که اغلب برای افزودن عطر و رنگ به غذاهای مالایی استفاده می‌شود. در حالی که دوریان، میوه محبوب در آسیای جنوب شرقی بوده و شبیه به جک فروت است.

این آبنبات‌ها به طور سنتی در عید مصرف می‌شوند، اما در طول سال در دسترسند و حتی بعنوان یکی از محبوب‌ترین سوغات مالزی به فروش می‌رسند. این گزینه‌های خوشمزه را می‌توانید در قنادی‌های کوچک در سراسر کشور و مغازه‌هایی در بازار مرکزی کوالالامپور و بازار چورستا پیدا کنید.

 

۱۰ کافه و رستوران عاشقانه پنانگ

عکس: mingang.my

 

سانگ کت

سانگکت، نوعی پارچه با نخ‌های طلایی یا نقره‌ای در هم تنیده است. این کالا، میراث روابط تجاری چین و مالزی در قرن دوازدهم محسوب می‌شود. این پارچه ابریشمی گران است، زیرا زمان و مهارت بالایی در تهیه آن صرف می‌شود. بنابراین، معمولا برای عروسی‌ها و مناسبت‌های خاص استفاده می‌شود. از اینرو آنها را بیشتر در بوتیک‌های عروس و مغازه‌های نساجی متخصص در لباس عروس خواهید یافت. اگر به این گزینه بعنوان سوغات مالزی فکر می‌کنید، بهتر است در سفر با تور کوالالامپور سری به بازار مرکزی، کی ال سی سی یا جالان تونکو عبدالرحمان بزنید.

عکس: id.carousell.com

 

مروارید صباح

این مرواریدهای طبیعی که در سواحل صباح در شرق مالزی یافت می‌شوند، معمولا در رنگ‌های کرم، صورتی، سفید یا خاکستری متمایل به آبی به فروش می‌رسند. گفته می‌شود که  قیمت آنها در مالزی، ارزان‌تر از هر جای دیگری در جهان است.

یک مروارید آزاد بسته به کیفیت، اندازه و رنگ، می‌تواند از ۱۰ رینگیت تا ۵۰ رینگیت قیمت داشته باشد. قیمت زیورآلات آماده نیز، بر اساس تعداد مروارید مورد استفاده تعیین می‌گردد. اگر علاقمند به خرید این اقلام جذاب بعنوان سوغات مالزی هستید، می‌توانید آنها در صباح (از جمله فرودگاه بین المللی کوتا کینابالو) یا هر شعبه مروارید بورنئو در سراسر کشور (نظیر بازار مرکزی کوالالامپور) پیدا کنید. فقط مطمئن شوید که اورجینال هستند!

 

راهنمای خرید سیم کارت در مالزی

عکس: traveloka.com

 

کوکوک سنگول

این گیره‌های مو، یکی از لوازم اصلی عروس مالایی یا رقصندگانی هستند که حجاب ندارند. نوع سنتی آن، معمولا از نقره یا طلا ساخته می‌شود و با سنگ‌های قیمتی تزئین می‌گردد. این کالا دارای طرح‌های استادانه‌ای است که از موجودات اساطیری و فرهنگ عامه مالایی الهام گرفته شده‌اند.

یافتن آنها در سوغاتی فروشی‌های معمولی کمی مشکل است، اما می‌توانید بوتیک‌های عروس یا مغازه‌های عتیقه فروشی را امتحان کنید. همچنین می‌توانید سری بزنید به مجتمع صنایع دستی کوالالامپور، بازار مرکزی کوالالامپور و مغازه‌های لوازم جانبی مد در سراسر جزیره.

عکس: ummigoeswhere.com

 

ادویه جات و سس‌ها

اکثر افرادی که به مالزی سفر می‌کنند، عاشق این گزینه‌ها می‌شوند که در شمار بهترین سوغاتی‌های مالزی هستند. اگر غیر از این است، بهتر است جوانه‌های چشایی خود را بررسی کنید! این ادویه‌ها و سس‌ها، یا به طور جداگانه فروخته می‌شوند یا برای یک غذای خاص انتخابی شما، مخلوط می‌شوند.

برخی از آنها به شکل خمیر از قبل پخته شده، همراه با سیر مخلوط، زنجبیل، پیاز، فلفل قرمز و گیاهان تازه و با قیمت‌هایی مناسب عرضه می‌شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها به آب جوش، سبزیجات و گوشت‌های مورد علاقه خود اضافه نمایید. در ضمن می‌توانید این خوراکی‌ها را، در هر فروشگاه و بازار مواد غذایی و سوپرمارکت‌ها پیدا کنید.

 

آشنایی با وسایل حمل و نقل در مالزی

عکس: jiawanspice.com.my

 

اقلام هنری و صنایع دستی محلی

صنایع دستی مالزی به دلیل پیچیدگی و استفاده خلاقانه از مواد طبیعی که به راحتی در سراسر کشور در دسترسند، شهرت دارند. می‌توانید کیف‌ و کفش‌های زیبا، سبدهای دست‌بافت، حصیر، ظروف آشپزخانه، فانوس‌ها و حتی مجموعه‌ای کامل از مبلمان ساخته شده از موادی مانند چوب، بامبو، پوسته نارگیل و برگ‌های پاندان را در هر فروشگاه سوغاتی در این کشور پیدا کنید.

این اقلام جزو ارزان‌ترین و بهترین سوغاتی‌های مالزی هستند. اگر عزیزانی دارید که عاشق صنایع دستی هستند، می‌توانید سری به مغازه‌های محلی در سراسر جزیره و بازار مرکزی کوالالامپور بزنید و این آثار جذاب را خریداری نمایید.

عکس: thestar.com.my

 

چای

شاید تصور اینکه کشوری به گرمی مالزی بتواند چای خود را تولید کند سخت باشد. اما باید بگوییم کامرون هایلندز که آب و هوای کمی سردتر دارد، پوشیده از مزارع چای است. معروف‌ترین برند چای محلی، چای BOH است که طعم‌های جالب مختلفی مانند نارنگی، انبه، لیچی، بابونه، نعناع فلفلی، یاس، کارامل، هلو، زنجبیل و لیموترش را ارائه می‌دهد. گفتنی است این محصولات، بعنوان سوغات مالزی بسیار پرطرفدارند و در هر سوپرمارکت یا خواربار فروشی یافت می‌شوند.

عکس: shop.mdketo.com

 

قهوه سفید فوری

قهوه سفید بی نظیر بوده و یکی از بهترین سوغاتی‌های مالزی به شمار می‌آید. برخی از برندهای معروف قهوه عبارتند: از Oldtown، Aik Cheong و Ah Huat. اما این گزینه، معمولا بعنوان قهوه سفید ایپوه شهرت دارد و با یک تکنیک برشته کردن منحصر به فرد همراه با مارگارین ارائه می‌شود. نتیجه، یک فنجان قهوه خامه‌ای و آجیلی است که به راحتی عاشقش می‌شوید، مخصوصا وقتی با نان تست کایا همراه شود. این قهوه‌ها، در هر کافی شاپ و سوپرمارکتی در دسترسند.

 

اقامتی عاشقانه در هتل‌های کوالالامپور

عکس: asianinspirations.com.au

 

نودل فوری

این خوراکی، احتمالا سالم‌ترین سوغات مالزی نیست. اما می تواند یک نجات دهنده واقعی، در روزهایی باشد که حال آشپزی ندارید. آنها سریع پخته می‌شوند و خوشمزه و سیر کننده هستند و در طعم‌های محلی و متنوعی نظیر آسام لاکسا، کاری لاکسا، کنجد سویا و غیره ارائه می‌شوند. هر بسته حاوی نودل، به همراه پودر سوپ، خمیر چیلی و یک کیسه خامه غیر لبنی به فروش می‌رسد. این غذاهای جذاب را می‌توانید در سوپرمارکت‌هایی نظیر Giant، Aeon، Sogo، NSK ، فروشگاه رفاه یا خواربار فروشی‌ها پیدا کنید.

عکس: carousell.sg

 

روغن جوز هندی

جوز هندی که در پنانگ به وفور یافت می‌شود، نه تنها بعنوان غذا، بلکه بعنوان روغنی دارویی برای درمان سردرد، معده درد، خارش و دردهای عضلانی/مفصلی نیز فروخته می‌شود. این روغن که از عصاره دانه جوز هندی تهیه می‌شود، به زنان باردار برای تقویت عضلات رحم کمک می کند. اگر می‌خواهید این گزینه را بعنوان سوغات مالزی خریداری کنید، می‌توانید به یکی از انبوه داروخانه‌های سراسر کشور مراجعه نمایید.

 

معرفی برترین مراکز خرید کوالالامپور

عکس: greenacrespenang.rezgo.com

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۰۱ شهریور ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 01 مهر 1402)

نظرات کاربران