بازدید از معابد مالزی در نوروز ۹۹

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بازدید از معابد مالزی در نوروز ۹۹

در مالزی، جوامع بودایی و هندو آیین‌های روزانه و جشن‌های مذهبی خود را در معابد برگزار می‌کنند. هر معبد تاریخ بی‌نظیر و طراحی‌های معماری خاص خود را دارد که به اجداد و خدایان مقدس هر مذهب اختصاص داده شده‌اند. این معابد برخی از تاریخی‌ترین بخش‌های کشور هستند و برخی‌های دیگر بار فرهنگی زیادی به دوش دارند و بعضی‌ها نیز دارای معماری چشمگیر و منحصر به فردی هستند که به گردشگران بازدید از آن‌ها شدیدا توصیه می‌شود. در میان تمامی این معابد در اینجا به معرفی تماشایی‌ترین معابد این کشور خواهیم پرداخت تا در سفر با تور مالزی در نوروز ۹۹ راهنمای مفیدی برایتان باشیم.

 

کوالالامپور، معبد غارهای باتو

معمولا مریدان هندو برای به جا آوردن دعاها و آداب مذهبی خود به معبد غارهای باتو می‌روند. به علاوه آنان تایپوسام را در حرم لرد مورگان جشن می‌گیرند. این معبد که درون تپه‌های سنگ آهکی Gombak واقع شده با ترن ۴۰ دقیقه با بانکوک فاصله دارد. مجسمه عظیم لرد مورگان در ورودی معبد ایستاده و تا رسیدن به غارها نیز ۲۷۲ پله را باید به بالا بپیمایید. این مکان از ۳ غار اصلی و چند فضای کوچک‌تر تشکیل شده که هر کدام‌شان زیارتگاه‌های زینتی هندو هستند که با تندیس‌ها و نقاشی‌هایی پر شده‌اند که داستان‌هایی در مورد چگونگی پیروزی لرد مورگان بر شیطان سوراپادان نقل می‌کنند.

 

زیباترین جاذبه های گردشگری تور مالزی

 

آدرس: Batu Caves, Selangor, 68100, Malaysia

 

پنانگ، معبد کک لوک سی (Kek Lok Si)

معبد Kek Lok Si مزین به مجسمه‌ای بودایی قرن ۱۹امی است که در بالای تپه‌های جزیره پنانگ واقع شده است. نمای داخلی و خارجی سالن‌های معابد، بتکده‌ها و طاق‌ها با میلیون‌ها تصویر زیبا از بودا و صدها اثر حک شده، مجسمه و نقاشی دیواری برجسته تزئین شده است. طراحی‌های دقیق معماری، معانی مهمی از فرهنگ چینی و آموزه‌های بودایی را به ببیننده منتقل می‌کند. به همین دلیل واجب است که از قبل مطالعه کنید و یا همراه یک راهنما بروید تا از جزئیات سر در بیاورید. به علاوه در اینجا باغی زیبا هم وجود دارد که می‌توانید برای کاوش در فضای خارجی معبد در آن پیاده‌روی کنید. این معبد زیبا دارای ۳ سطح مختلف چشمگیر است که هر کدام‌شان سبک معماری بودایی خاص خود را به نمایش می‌گذارند.

 

  جورج تاون؛ محله‌ی گشت و گذار شبانه‌روزی در پنانگ 

 

آدرس: Air Itam, Penang, 11500, Malaysia

 

کوالالامپور، معبد سری ماهاماریامان

این حرم مقدس که در امتداد Jalan Tun HS Lee قرار گرفته متعلق به پیروان هندو است. هر ۵ ورودی معبد با حجاری و کنده‌کاری هندو که صحنه‌هایی از رامایانا تزئین شده‌اند. این معبد که دارای نقوش بسیار زیبا و چشمگیر هندو است داستان‌های جالبی درباره این مذهب روایت می‌کند. نمازخانه اصلی دارای سقف تزئین شده و ۳ حرم اصلی و ۴ حرم کوچک در اطراف است. این زیارتگاه‌ها خانه لرد گانشا، لرد موروگا، لاکشمی (الهه ثروت) و سایر خدایان هستند. شما می‌توانید ارابه نقره‌ای، با ۲۴۰ زنگ و یک جفت اسب اختصاص داده شده به لرد مورگان، در سمت راست بالای سالن نماز اصلی را ببینید.

 

برترین غذاهای خیابانی جورج تاون، پایتخت غذای مالزی

 

آدرس: Jalan Tun H S Lee, City Centre Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, 50000, Malaysia

 

کوالالامپور، معبد Thean Hou

تان هو معبدی ۶ طبقه است که به عنوان معبد الهه بهشت نیز شناخته می‌شود. همچنین به عنوان زیارتگاهی برای افرادی که می‌خواند به گوان یین، الهه رحمت دعا نیز خدمت می‌کند. این معبد دارای عناصر مفصلی از بودیسم، تائوئیسم و کنفوسیونیسم به همراه جزئیات معماری معاصر و حکاکی‌های تزئینی سنتی است. دعاخانه‌های مدرن بودایی و تالار هشت ضلعی که با تصاویری از بودا تزئین شده را کاوش کرده و در باغ گیاهان دارویی چینی قدم بزنید و کنار استخر لاک پشت به استراحت بپردازید.

 

 

آدرس: 65 Persiaran Endah, Taman Persiaran Desa Kuala Lumpur, 50460, Malaysia

 

جورج تاون، معبد Khoo Kongsi

معبد Khoo Kongsi یکی از میراث نمادین پنانگ و نماینده انجمن هاکا است. این معبد در قرن ۱۹امی زیبا و چشمگیر با نقوش سنگی و نقاشی دیواری از نگهبانان الهی، خدایان، جاودانگی‌ها، اجساد و اژدها تزئین شده است. در اینجا خانواده‌های چینی جمع می‌شوند و برای رفتگان خود دعا می‌کنند. این معبد با تاریخی بی‌نظیر شامل یک خانه انجمن، یک تئاتر سنتی و خانه‌های به صف شده برای اعضای قبیله در یک میدان سنگ فرش شده می‌شود. این معبد در میدان Canon در قلب جرج تاون قدیمی واقع شده است.

 

سفر به زیباترین شهرهای مالزی

 

آدرس: 18, Cannon Square, George Town, 10450 George Town, Pulau Pinang

 

گونونگ راپات، Sam Poh Tong

معبد سام پوه تانگ در یک تپه آهکی در گونونگ راپات، ایپوه واقع شده است. این معبد با مجسمه‌های مختلف بودایی در میان استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌های طبیعی چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. در اطراف قدم بزنید و از چشم‌انداز باغ و استخر ماهی لذت ببرید. اگر از ۲۴۶ پله بالا بروید می‌توانید از زیبایی چشم‌انداز ایپوه و محیط معبد لذت ببرید.

 

 

آدرس: Gunung Rapat, 31350 Ipoh, Perak

۰۷ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران