بازدید از پل هوایی لنکاوی در سفر به مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بازدید از پل هوایی لنکاوی در سفر به مالزی

تور مالزی از جمله تورهایی است که این روزها به دلیل به نمایش گذاشتن تلفیقی از دنیای مدرن و سنتی توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. یکی از توریستی‌ترین شهرهای آن لنکاوی می‌باشد که در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد. از جمله جاذبه‌های گردشگری معروف این شهر زیبا پل هوایی آن می‌باشد که شهرت جهانی دارد. با ما باشید تا با این سازه زیبا و خارق‌العاده آشنا شوید.

 

معرفی پل هوایی لنکاوی (Sky Langkawi Bridge)

پل هوایی لنکاوی از جمله سازه‌های بسیار جالبی است که توانسته است توجه گردشگران داخلی و حتی خارجی تور مالزی را به خود جلب کند. این پل عابر پیاده خمیده حدود ۱۲۵ متر طول دارد. آنچه جذابیت این پل را بیشتر کرده است چشم‌انداز زیبای آن می‌باشد. شما با قدم گذاشتن بر روی پل هوایی لنکاوی با سطح دریا ۶۶۰ متر فاصله خواهید داشت. البته امروزه از بالابر برای حمل توریست‌ها برای رسیدن به پل استفاده می‌کنند. علاقه‌مندان به هیجان و بازدید از مکان‌های متنوع و متفاوت می‌توانند بازدید از پل هوایی لنکاوی را مقصد گردشگری بعدی خود انتخاب کنند. مطمئن باشید که از نه تنها از این انتخاب پشیمان نخواهید شد بلکه روز فراموش نشدنی را در آن سپری خواهید کرد.

 

بهترین زمان سفر به جزیره‌ی لنکاوی

Sky Langkawi Bridge

طراحی و معماری پل هوایی لنکاوی

پل هوایی لنکاوی به طول ۱۲۵ متر و عرض ۱.۸ متر طراحی شده است. دو نرده استیلی در دو طرف این پل قرار داده‌اند تا امنیت بازدید کنندگان را حفظ کند. پل هوایی صرفا با هدف گردش و تفریح در سال ۲۰۰۵ بنا شده و توانسته است از همان ابتدا توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کند. این گذرگاه از پنل‌های استیل و بتونی تشکیل شده است و در بالای یک خرپای مثلثی معکوس قرار دارد. بازدید کنندگان با استفاده از این پل هوایی می‌توانند از دو تپه زیبایی که توسط آن به هم متصل شده‌اند دیدن کنند و لذت ببرند. ۲۵ متر اول از این پل مسیری مستقیم دارد. سپس ۳ بخش منحنی به طول ۲۵ متر را تشکیل می‌دهد. ۲۵ متر انتهایی مسیر نیز دوباره حالتی مستقیم به خود می‌گیرد. در میانه‌های راه سکوهای مثلثی به عرض ۳.۶ متر برای استراحت و مشاهده چشم‌اندازها قرار  داده شده است. البته ناگفته نماند که حداکثر ظرفیت پل هوایی لنکاوی ۲۵۰ نفر می‌باشد و ورود بیش از این تعداد بر روی آن مجاز نیست.

 

اقامتی ارزان در ۶ هاستل معروف لنکاوی

Sky Langkawi Bridge

تاریخچه ساخت پل هوایی لنکاوی

بخش‌های مختلف پل هوایی لنکاوی سال‌ها پیش ساخته شده بودند. اما در سال ۲۰۰۳ با استفاده از بالگردهای کاموف روسی به بالای تپه‌ها منتقل شدند و کل پل به طریق مونتاژ شکل کنونی خود را به دست آورد. همچنین در ساخت ستون‌ها و قسمت‌های اصلی آن از هلیکوپترها استفاده شد. گفته می‌شود که ساخت این پل تقریبا ۱.۲ میلیون دلار هزینه داشته است. حدود ۲ سال بعد از شروع مونتاژ قطعات پل در فوریه ۲۰۰۵ ساخت پل به اتمام رسید و درهای آن برای عموم باز شد. البته بار دیگر در ژوئیه ۲۰۱۲ درهای آن جهت تعمیر و بازسازی بسته شد. و دوباره در فوریه ۲۰۱۵ دوباره افتتاح شد. اکنون تمامی افراد می‌توانند از این پل به صورت کامل استفاده و دیدن کنند.

 

۶ سوغاتی که از سفر به لنکاوی می‌توانید هدیه ببرید

Sky Langkawi Bridge

در بازسازی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد شیشه‌هایی در وسط دهانه‌های پل قرار دارند تا بازدید کنندگان با لذت بیشتری بتوانند از پل و منظره زیبای آن لذت ببرند. همچنین یک آسانسور شیب‌دار به نام SkyGlide در این منطقه تاسیس کردند که دسترسی گردشگران به آن را تسهیل بخشیده است. کابین این آسانسور ظرفیتی در حدود ۱۲ مسافر یا ۱۰۵۰ کیلوگرم بار را دارد. برای اینکه مسیر پایین تا بالا را طی کنید حدود دو دقیقه زمان لازم خواهد بود. البته ناگفته نماند که برای سوار شدن به آن باید هزینه‌ای جداگانه بابت خرید بلیط پرداخت شود.  اگر بخواهید مسیر را به صورت پیاده بپیمایید باید به طور تقریبی ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در یک مسیر کوهستانی شیب دار و حرکت کنید.

 

ماجراجویی در مالزی با تله کابین لنکاوی و تجربه تندترین شیب جهان

Sky Langkawi Bridge

مسیر دستیابی به پل هوایی لنکاوی

مسافران شهر توریستی لنکاوی می‌توانند چند ساعت از برنامه گردش روزانه خود را به این سازه اختصاص دهند. برای این کار فقط کافی است تا آدرس زیر را در پیش بگیرید:

Jalan Telaga Tujuh Teluk Burau، Langkawi، Kedah 07000

ساعات کاری آن همه روزه در طول هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب می‌باشد. عموم مردم می‌توانند از این مکان تفریحی بازدید کنند.

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران