برترین غذاهای خیابانی جورج تاون، پایتخت غذای مالزی

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
برترین غذاهای خیابانی جورج تاون، پایتخت غذای مالزی

جورج تاون پنانگ را، پایتخت غذای مالزی و از بسیاری جهات بهترین شهر جنوب شرق آسیا برای آن‌ها که عاشق غذاهای خوشمزه‌اند می‌دانند. غذاهایی که در این شهر پخته می‌شود، غذاهایی از چین و هند و تایلند و مالزی و البته بعضا ترکیبی از چند مورد یا همه‌ی این موارد هستند و به همین واسطه تنوع غذایی در این نقطه از پنانگ، برای خودش شاهکاری است.
در این بین نباید از غذاهای خیابانی این منطقه به راحتی گذشت. در هر بازار و خیابانی همیشه می‌توان دکه‌های غذا فروشی یا مغازه‌های کوچکی که میزهای زیادی در فضای باز چیده‌اند را دید، تا در آن‌ها با قیمتی بسیار پایین‌تر از رستوران‌ها غذاهای خوشمزه و فوق‌العاده‌ای سفارش دهید. اما اگر با این غذاها آشنایی ندارید، ما چند مورد از بهترین غذاهای خیابانی جورج تاون را در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد تا در سفرتان با تور مالزی حتما آنها را امتحان کنید.

 


آسام لاکسا


احتمالا آسام لاکسا معروف‌ترین غذاهای خیابانی در تمام پنانگ باشد. سوپ نودل ملی مالزیایی‌ها که از رشته‌های نودل بسیار نازک و آب مرغ با سس ماهی و انواع گیاهان معطر درست شده و روی آن را با پیاز و چیزهای دیگر پر می‌کنند. این غذا تقریبا در هر گوشه‌ای از پنانگ سرو می‌شود اما برای چشیدن یکی از بهترین طعم‌هایش، بهتر است به کافه Joo Hooi بروید.

 

جورج تاون؛ محله‌ی گشت و گذار شبانه‌روزی در پنانگ

 

 

  آسام لاکسا

 


چندول


این دسر خوشمزه را در تمام مالزی می‌توانید پیدا کنید، اما بسیاری معتقد هستند که بهترین‌هایشان در جورج‌ تاون سرو می‌شود. دسر عجیب اما شیرین و خوشمزه که ترکیبی از نودل‌های نازک از آرد لوبیا سبز، شیر نارگیل، شکر معروف نخل و یخ پودر شده درست می‌شود. یک مخلوط بسیار خوشمزه در روزهای گرم پنانگ که می‌تواند نفسی تازه به شما ببخشد.

 

 

  چندول

 


چار کوآی تئو


در این غذا از نودل‌های پهن برنجی استفاده می‌شود که آن را با میگو، صدف، سوسیس‌های کوچک چینی، جوانه لوبیا و تخم مرغ مخلوط کرده روی حرارت زیاد تفت می‌دهند و به آن فلفل قرمز تند اضافه می‌کنند. از آن دست غذاهایی که دکه‌های آن در سطح شهر گسترده بوده و هر جایی می‌توانید یک بشقاب از آن را سفارش دهید، اما پیشنهاد ما به شما خوردن این غذا در Kafe Heng Huat است، یکی از دکه‌های غذا فروشی در Lg Selamat Hawker Stalls.

 

۸ رستوران پرطرفدار مسافران در جورج تاون پنانگ

 

 

  چار کوآی تئو

 


سوپ کاری


در این سوپ بسیار خوشمزه از دو نوع نودل مختلف استفاده می‌کنند؛ نودل زرد و تخم مرغی و نودل برنج که در شیر نارگیل و آب مرغ پخته شده در آن به مقدار لازم تکه‌های گوشت، مرغ، میگو و کمی سبزیجات خاص محلی ریخته می‌شود و در نهایت به آن مقدار متنابهی کاری و فلفل قرمز اضافه می‌کنند. این غذا اصلیتی هندی دارد اما در سنگاپور هم به وفور یافت می‌شود. در پنانگ اما بهتر است به سراغ بازار صبگاهی Pulau Tikus Hawker Stalls رفته و در این محل این غذا را سفارش دهید.

 

 

 سوپ کاری

 


چی چئونگ فان


غذایی ساده و در عین حال بسیار خوشمزه که از نودل‌های لوله‌ای برنج بخار پز که با مقداری میگو و گوشت پر شده‌اند و در سس سویای مخصوص خوابانده شده‌اند درست می‌شوند و در نهایت روی آن را با دانه‌های کنجد طعم و تفت داده شده پر می‌کنند. این غذا به طور کلی در مالزی معروف است و در تمام این کشور سرو می‌شود، در جورج تاون نیز به هر بازار و محل شلوغی که بروید، دکه‌های مختلفی از آن را پیدا خواهید کرد.

 

فعالیت‌های رایگان و ارزان در جورج تاون پنانگ

 

 

  چی چئونگ فان

 


لور باک


اگر از اسنک‌هایی که درون روغن سرخ می‌شوند خوشتان می‌آید، در سفر به پنانگ حتما باید لور باک را در جورج تاون سفارش دهید و طعم آن را بچشید. در این غذا از از خمیرهای مخصوصی استفاده می‌وشد که داخل آن‌ها را با گوشت، توفو، تارو و طعم دهنده‌های مختلف پر کرده و سپس آن را در روغن داغ سرخ می‌کنند. میان وعده‌ی خوشمزه‌ای که همراه با سس سویا سرو شده و در Kafe Kheng Pin می‌توانید بهترینشان را امتحان کنید.

 

 

  لور باک

 


ناسی کاندار


ناسی کاندار از نظر تکنیکی یک غذا نیست و بیشتر شکلی از غذا خوردن است که در جورج تاون بسیار طرفدار دارد. کاندار نام نوعی ظرف‌های چوبی است که در دکه‌های متحرک غذا فروشی از آن‌‌ها استفاده می‌شود. مخصوصا اگر به سراغ دکه‌های غذای حلال یا غذاهای هندی بروید که در آن یک مقدار برنج، تکه‌های مرغ کاری و چیزهای دیگر در آن برایتان سرو می‌کنند. ترکیب‌های خوشمزه‌ای که با ذائقه ما نیز بسیار همسان است.

 

 

 ناسی کاندار

۰۱ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران