۹ فعالیت مهم در جورج تاون پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
۹ فعالیت مهم در جورج تاون پنانگ

جورج تاون در جزیره‌ی پنانگ، پربازدیدترین بخش این جزیره محسوب می‌شود و از جمله مقاصد گردشگری برتر در کل مالزی به شمار می‌آید. از غذاهای خیابانی خوشمزه تا خانه‌های چینی و بسیاری جاذبه‌های دیگر، فعالیت‌های مهمی هستند که حتما باید در تور مالزی و در جورج تاون پنانگ تجربه‌شان کنید. با همراه باشید تا به بعضی از این فعالیت‌ها نگاهی بندازیم.

 

۱- در جستجوی هنرهای خیابانی

جورج تاون پنانگ بدون شک یکی از بهترین جاهای مالزی برای تماشای آثار هنری خیابانی است. دیوارهای صدها خانه‌ی غیر مسکونی یا مسکونی با طرح‌های بسیار زیبا آراسته شده‌اند. شما پای پیاده یا با دوچرخه می‌توانید این آثار را در خیابان‌های مختلف جورج تاون دنبال کنید و با آن‌ها عکس بگیرید. این آثار هنری تا حدی معروف شده‌اند که حتی هنرمندان خارجی نیز به این جا آمده و طرحی روی دیوار کشیده‌اند.

 

۹ مکان‌ برای خوردن یک صبحانه خوشمزه در پنانگ

۲- حیات وحش پنانگ در پارک ملی این جزیره

پارک ملی پنانگ در نزدیکی جورج تاون واقع شده و جایی عالی برای گشت و گذار در طبیعت و همچنین دیدن حیواناتی است که در این طبیعت زندگی می‌کنند. برای بازدید از این پارک ملی باید سوار اتوبوس‌های مخصوص شده تا به مرکز گردشگری پارک ملی برسید. از آن‌جا می‌توانید، بین مسیرهای مختلف پیاده روی که شما را به جاهای متفاوت می‌برند، یکی را انتخاب کنید.

۳- بازدید از قلعه کورنوالیس، بزرگ‌ترین قلعه مالزیایی

این قلعه که نقشه آن به شکل ستاره‌ای طراحی شده، در شمال شرقی جورج تاون واقع شده و بزرگ‌ترین قلعه مالزیایی نیز محسوب می‌شود. این قلعه جنگی در سال ۱۷۸۶ ساخته شده بود تا از شهر در مقابل تهاجماتی که روز به روز می‌شد، محافظت کند، اما حالا به یک جاذبه‌ی گردشگری تبدیل شده تا شما در آن‌جا، ادوات جنگی قدیمی را مشاهده کنید.

 

معرفی ۵ جزیره جذاب‌ نزدیک به پنانگ

۴- موزه ملی پنانگ

موزه ملی جزیره نیز در جورج تاون واقع شده و شما می‌توانید داستان پنانگ را در این موزه مشاهده کنید. این موزه در یک بنای بریتانیایی به جا مانده از زمان کلونیال بنا شده و در آن از اشیاء مختلف تا نقشه‌ها و عکس‌های قدیمی به نمایش در آمده است.

۵- تپه پنانگ

یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های جورج تاون که به هیچ وجه در سفر به این گوشه از مالزی نباید از دست بدهید، تپه پنانگ است. بالای تپه تا ارتفاع ۷۳۵ متر می‌رسد و چشم انداز فوق‌‌العاده دیدنی را برایتان به همراه خواهد داشت. همچنین در آن‌جا شما می‌توانید تله کابین سوار شده و یا تفریحات دیگر را تجربه کرده و البته از فضا و آب و هوای عالی تپه پنانگ بهره ببرید.

 

۷ سوغاتی خاص پنانگ برای هدیه به عزیزانتان

۶- باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی در بالاترین نقطه از تپه پنانگ واقع شده و بیش از ۳۶ هکتار وسعت دارد و به ۱۲ بخش مختلف تقسیم شده است. تعداد بی‌شماری از گونه‌های مختلف گیاهی در این مکان وجود دارد که از سال ۱۸۸۴ به بعد در این محل جمع آوری و نگهداری می‌شوند. در بازدید از باغ گیاه شناسی پنانگ، حتما از باغ زنبق و همچنین آبشار پلکانی دیدن کنید که از بهترین بخش‌های این مکان به حساب می‌آید.

۷- معابد جورج تاون

یکی از چیزهایی که جورج تاون به شدت به آن معروف است، معابد مختلف هندو و بودایی این بخش از پنانگ است که تعدادشان از دست در رفته است. برای دیدن این معابد هم می‌توانید در تورهای پیاده روی شرکت کنید و هم نقشه به دست، خودتان راه را به راحتی پیدا کرده و یک به یک این معابد زیبا را ببینید. در این مسیر پیشنهاد می‌کنیم حتما از معابد وات چایا مانگ کالارام پنانگ و سری ماهاماریامان و البته معبد مار دیدن کنید.

 

۸ مکان عالی برای لذت بردن از طبیعت در پنانگ

۸- بازار خیابانی پنانگ

این بازار نیز در جورج تاون برگزار می‌شود و در آن هر چیزی که فکرش را کنید به فروش می‌رسد. البته بخش زیادی از این بازار بزرگ به خواروبار اختصاص دارد، اما همین این که شما می‌توانید جو موجود در این بازار را تجربه کنید و هم این که از غذاهای خیابانی خوشمزه پنانگ بخورید، دلایلی هستند که رفتن به بازار خیابانی پنانگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۹- عکاسی از ابنیه دیدنی پنانگ

 دروغ نیست اگر بگوییم، ده‌ها بنای زیبای کوچک متعلق به دوران مختلف مخصوصا قرن ۱۹ در جورج تاون وجود دارند که از آن‌ها و در کنارشان می‌توان عکس‌هایی بسیار زیبا ثبت کرد. یکی از این سازه‌ها "عمارت آبی" است که ۳۸ اتاق و ۲۰۰ پنجره دارد و خیلی از کسانی که با تور مالزی به پنانگ می‌آیند، کنار آن عکس گرفته‌اند.

 

۵ مدرسه‌ی غواصی پنانگ برای دیدن جهان زیر آب

۰۸ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران