فعالیت‌های جذاب در روزهای بارانی پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
فعالیت‌های جذاب در روزهای بارانی پنانگ

وقتی به مقاصد گرمسیری مانند تور مالزی سفر می‌کنید، همیشه این شانس را باید بدهید که شاید در یکی از روزهای سفر شما، برای ساعاتی باران ببارد و خود را برای چنین موقعیتی آماده کنید. با در نظر داشتن فعالیت‌هایی که در محیط‌های سرپوشیده انجام می‌شوند، این ساعات بارانی را به بهترین شکل به سرانجام برسانید. در تور پنانگ نیز جاهای اینچنینی زیادی وجود دارند که در نوشته‌ی امروزمان به مرور بعضی از بهترین‌ها خواهیم پرداخت.

 

فعالیت‌های تفریحی

The Top

این مکان در دسته تم‌پارک‌ها قرار می‌گیرد و در واقع یک مجموعه تفریحی بزرگ است که خیلی از فعالیت‌های آن‌جا را می‌توانید در روزهای بارانی انجام دهید. مثل رفتن به بوتیک آکواریوم تاپ با هزاران جانور آبی جذاب، مرکز تحقیقاتی ژراسیک با ۱۰۰ دایناسور مکانیکال و خیلی جاهای دیگر که همگی برای سنین مختلف مناسب هستند. این مکان دارای یک سینمای ۷ بعدی فوق‌العاده عالی بوده و همچنین یک سالن بازی جذاب به نام جلی بامپ است. گالری هنری زیبایی برای عکاسی داشته، اتاق فرار، سالن آموزش رقص، سالن بازی‌ها و نمایش‌های واقعیت مجازی و خیلی چیزهای دیگر دارد که نمی‌توان یک به یک به همه‌ی آن‌ها اشاره کرد. یکی از معدود فعالیت‌هایی که در The Top وجود دارد اما در روزهای بارانی نمی‌توانید آن را تجربه کنید، رفتن به بالاترین نقطه این ساختمان و تراس شیشه‌ای آن‌جاست که از آن بالا نمای کاملی از شهر، پیداست.

 

طبیعت‌گردی خاطره‌انگیز در پارک ملی پنانگ

آدرس: 1, Jln Penang, George Town, 10000 George Town

 

Entopia

این مجموعه بزرگ‌ترین باغ پروانه در کل مالزی است که بیش از ۱۵ هزار پروانه‌ای که در آن‌جا هستند، به صورت آزادانه در باغ پرواز می‌کنند. این باغ بزرگ و زیبا شامل ۲۰۰ گونه گیاه مختلف نیز می‌شود که زیر یک گنبد شیشه‌ای فوق‌العاده جذاب قرار گرفته و به همین دلیل است که شما در روزهای بارانی نیز می‌توانید از این مکان بازدید به عمل آورید. Entopia شامل چند بخش می‌شود که غیر از باغ اصلی، سالن نمایشگاه، بخش‌های آموزشی و ... را نیز شامل شده و شما اطلاعات جالبی در مورد این موجودات زیبا در آن‌جا به دست خواهید آورد.

آدرس: No.830, Jalan Teluk Bahang, Teluk Bahang, 11050 Tanjung Bungah

 

موزه وارونه پنانگ و موزه ترفندهای هنری سه بعدی

این مجتمع تفریحی جالب، همان طور که از اسمش پیداست، دارای اتاق‌های مختلفی است که دکور آن به صورت کاملا وارونه طراحی شده تا بتوانید عکس‌های جالبی در آن‌جا بگیرید. این مکان با عنوان کامل Upside Down Museum از سال ۲۰۱۵ کار خود را آغاز کرده و با توجه به این که در مرکز جورج تاون واقع شده، دسترسی به آن‌جا، خیلی راحت خواهد بود. از طرفی یک موزه جالب و تقریبا شبیه به این مکان نیز وجود دارد به نام 3D Trick Art Museum که در آن‌جا، دکورهای ساخته شده با ترفندهای پرسپکتیو، فضایی جالب برای عکاسی را به وجود آورده‌اند. هر دوی این مکان‌ها جاهایی مفرح و جالب برای تمامی اعضای خانواده به حساب می‌آیند و از جذاب‌ترین موزه‌های پنانگ به شمار می روند.

موزه وارونه: 45, Lebuh Kimberly 10100 George Town

موزه ترفندهای هنری سه بعدی: 10 Lebuh Penang Georgetown

 

Adventure Zone

این پارک تفریحی برای کودکان و نوجوانان ساخته شده و توانسته بازی‌های متنوعی را در فضای سرپوشیده تهیه کند تا در روزهای بارانی نیز، بتوانید بچه‌های خود را به آن‌جا برده و ساعات شادی را برایشان رقم بزنید. Adventure Zone مجموعا دارای فضایی به بزرگی ۳ هزار متر مربع است و بعضی از بازی‌های آن برای بزرگسالان نیز مناسب بوده تا همه به صورت خانوادگی بتوانند از آن‌جا لذت ببرند. این پارک نه تنها برای روزهای بارانی، بلکه برای ساعات گرم روز نیز مناسب بوده و با سیستم تهویه هوای مطبوع، دمای خنکی را برای مشتریانش به همراه دارد. همچنین در همین محل یک کافه نیز در نظر گرفته شده تا در زمان نظارت بچه‌ها، چیزی برای خود سفارش داده و میل کنید.

 

سفری خاطره‌انگیز از کوالالامپور به پنانگ

آدرس: Jalan Batu Ferringhi, Kampung Tanjung Huma, 11100 Batu Ferringhi

 

برای آن‌ها که اهل مراکز تاریخی و فرهنگی هستند

موزه دولتی پنانگ

این مجموعه شامل موزه و گالری هنری بوده و زمانی اولین مدرسه عمومی انگلیسی در منطقه به حساب می‌آمده است. در این مکان، چندین اثر هنری و کشفیات باستان شناسی که گنجینه‌های ملی به حساب می‌آیند، به نمایش گذاشته می‌شود. اشیا مختلف تاریخی مثل مبلمان، لباس‌ها، زیورآلات و ... که بسیاری از آن‌ها متعلق به پادشاهان بودند نیز بخش جالب توجهی از این مکان را به خود اختصاص می‌دهند. اما در بخش گالری هنری، در کنار تمامی کارهای مختلف، نقاشی‌های رنگ رون رابرت اسمیت را مشاهده می‌کنید که در واقع یک مهندس ارتشی بود که در پنانگ اسکان پیدا کرد و در زمینه نقاشی، کارهایی منحصر به فرد را به ثبت رساند.

آدرس: Lebuh Farquhar, George Town, 10450 George Town

 

گالری دولتی هنر پنانگ

یکی دیگر از جاهایی که به اهل فرهنگ و هنر، به شدت پیشنهاد می‌کنیم، بازدید از این گالری دولتی هنر پنانگ است که در آن‌جا، اغلب مجموعه‌هایی از هنرهای معاصر و نو به نمایش گذاشته شده که شامل آثاری در زمینه نقاشی، پیکر تراشی، مجسمه سازی، پرینت، عکاسی و حتی فیلم نیز شده و یک مجموعه کامل به حساب می‌آید که فضای بزرگی نیز دارد.

 

۵ تجربه فراموش ناشدنی از سفر به پنانگ

آدرس: Jalan Tun Syed Sheh Barakbah, George Town, 10200 George Town

 

خانه موسیقی پنانگ

این مکان با اسم کامل Penang House of Music یکی دیگر از جاهای خاص در پنانگ محسوب شده که در نزدیکی مرکز خرید فرست اونیو قرار دارد. این مکان شما را با هنر موسیقی محلی در مالزی و همچنین سازهای قدیمی و نمایش‌های موزیکالی که در دوره‌های مختلف جریان داشته، آشنا می‌کند. خانه موسیقی پنانگ بین ساعات ۱۱:۳۰ صبح تا ۲:۳۰ ظهر و ۳:۳۰ ظهر تا بعد از ظهر از مراجعه کنندگان میزبانی می‌کند و شما می‌توانید، از بخش‌هایی مثل اتاق رادیو، گالری هنری، اتاق فیلم و سالن تعاملی بازدید کنید که بخش جذاب خانه موسیقی به حساب می‌آید. جایی که هم می‌توانید با دکورش عکس بگیرید، به آهنگ‌های قدیمی گوش دهید، با عینک‌های واقعیت مجازی از اجراهای مختلف بازدید کرده و بسیاری فعالیت‌های دیگر را به انجام برسانید.

آدرس: Komtar, L4-02, Level 4, Jln Penang, George Town, 10000 George Town

 

موزه واندرفود پنانگ

Wonderfood Museum جایی ویژه در پنانگ است. این شهر که یکی از پایتخت‌های غذایی در دنیا به حساب آمده و به غذاهای خیابانی‌اش معروف است، این موزه جذاب را داشته که در آن‌جا، دکورهای مختلف از غذاهای سنتی این شهر و همچنین آشنایی با روش‌های پخت آن‌ها به نمایش گذاشته شده است. واندرفود ترکیبی از یک فضای آموزشی، فرهنگی و تفریحی است و همه‌ی دکورهای آن برای گرفتن عکس‌های جالب و عالی مناسب بوده و حتی بچه‌های کم سن و سال نیز از بودن در این مکان لذت خواهند برد.

 

۷ سوغاتی خاص پنانگ برای هدیه به عزیزانتان

آدرس: Lebuh Pantai 10200 George Town

 

برای آن‌ها که اهل خرید هستند

Gurney Paragon Mall

تقریبا تمامی مراکز خرید اصلی پنانگ در محیط‌های سرپوشیده قرار گرفته‌اند و مرکز خرید Gurney Paragon Mall با ۹ طبقه و داشتن فروشگاه‌های شیک و عالی، در صدر لیست ما قرار می‌گیرد. این مجموعه‌ی فوق‌العاده در طبقات اول و دوم خود دارای 40 فروشگاه از بهترین برندهای لباس دنیا بوده و دارای چندین و چند رستوران و کافه نیز هست. از بخش‌های تفریحی این مکان نیز می‌توان به مجموعه سینمایی بزرگ و مجهز TGV Cinemas و پارک تفریحی کودکان و نوجوانان KB Fun اشاره کرد.

آدرس: Gurney Drive, 10250 George Town

 

1st Avenue Mall

1st Avenue Mall اما از طرفی، معروف‌ترین مرکز خرید در پنانگ به حساب می‌آید که درست در مرکز شهر قرار گرفته و بعضی از برندهای بسیار معروف بین‌المللی در آن‌جا حضور دارند. به همین دلیل خیلی‌ها برای بهترین خرید، ابتدا این مکان را به شما پیشنهاد می‌کنند. از نظر فعالیت‌های تفریحی نیز، 1st Avenue Mall فوق‌العاده است. یک مجموعه سینمایی بزرگ با ۸  سالن مختلف داشته، دارای یک سالن بولینگ و دستگاه‌های آرکید و بازی‌های مختلف است، سالن مجزا برای بازی‌های دیجیتال دارد، مرکز کارائوکه آن برای کسانی که به آهنگ‌های انگلیسی مسلط هستند عالی بوده، سالن بیلیبارد مجزا دارد و چندین بخش تفریحی کوچک و بزرگ دیگر برای آن‌جا در نظر گرفته شده است. همچنین فود کورت بزرگ 1st Avenue Mall که در میدان تایمز از جمله جاهای معروف پنانگ قرار گرفته، جایی عالی برای سفارش غذا در این بخش از شهر به حساب می‌آید.

 

معرفی ۵ بازار بزرگ و جذاب پنانگ

آدرس: 182, Jalan Magazine, 10300 George Town

 

Queensbay Mall

این مجموعه بزرگ با وسعت ۲۳۰ هزار متر مربع، یک مرکز خرید عالی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی پنانگ به حساب آمده و بزرگ‌ترین مجموعه‌ی تجاری در پنانگ به حساب می‌آید. در Queensbay Mall شما بیش از ۵۰۰ فروشگاه مختلف را پیدا خواهید کرد که در ۵ طبقه قرار گرفته‌اند. سومین طبقه از این مرکز خرید به بخش‌های تفریحی اختصاص داشته که شامل یک مجموعه سینمایی با ۸ سالن مختلف، سالن بازی‌های کامپیوتری و آرکید و بازی‌های فرار از اتاق می‌شود. این بازی‌ها فرار از اتاق اگر چه به اندازه‌ی آن‌هایی که در تور کوالالامپور تجربه خواهید کرد، جذاب نیستند اما در نوع خود جالب بوده و ساعتی شما را سرگرم می‌کنند و ذهنتان را به چالش خواهند کشید. البته Queensbay Mall کمی از مرکز شهر دور است اما با توجه به محبوبیت بالایی که دارد، می‌توانید روزهای بارانی با وسایل نقلیه عممی به آن‌جا بروید. این مکان در روزهای مختلف سال مخصوصا ایام کریسمس، یک دکور زیبا در مرکزش تهیه می‌کند که برای عکس‌های اینستاگرامی، عالی هستند.

آدرس: 100, Persiaran Bayan Indah, 11900 Bayan Lepas

۲۳ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران