معرفی ۵ بازار بزرگ و جذاب پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
معرفی ۵ بازار بزرگ و جذاب پنانگ

در مقاله‌ای امروز ۵ بازار پنانگ را برایتان در نظرگرفته‌ایم، تلاش کردیم بازارهایی را انتخاب کنیم که از یکدیگر متفاوت هستند تا مسافران این شهر بتوانند با رفتن به هر کدام، تجربه‌ای جدید کسب کنند و اجناس متفاوتی بخرند. بازارهایی که چیزهای جالب، صنایع دستی، اجناس ارزان و باحال بفروشند و کارهای هنری نیز در آن‌ها به چشم بخورند. در هر صورت فارغ از چیزی که در مراکز خرید می‌بینید، بازارهای پنانگ به فروش اجناس ارزان، بوی ادویه جات، کارهای هنری جالب و غذاهای خیابانی معروفند.


۱- بازار شبانه Batu Ferringhi

اگر در سفر به پنانگ هستید و دوست دارید در بازاری متنوع و بزرگ قدم بگذارید، بازار شبانه‌ی Batu Ferringhi یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. جایی که حدود یک کیلومتر طول و بیش از ۱۰۰ غرفه دارد. این بازار همه چیز در خود دارد و به راحتی توانست رتبه‌ی اول لیست ما را به خود اختصاص دهد. اگر تی‌شرت‌های چاپی بخواهید یا لباس‌های زنانه و مردانه یا حتی لباس‌های خانه، در Batu Ferringhi پیدا خواهید کرد. صنایع دستی و انواع سفال چینی در این بازار به فروش می‌رسند و بچه‌ها و بزرگسالان، همگی چیزی برای خرید پیدا خواهند کرد. Batu Ferringhi هر روز ساعت ۶ بعد از ظهر بازگشایی می‌شود و تا ۱۲ شب به کار ادامه می‌دهد. فراموش نکنید که غذاهای خیابانی بسیاری در این مکان به فروش می‌رسد و اگر طرفدار نقاشی و طراحی هستید، کارهای کشیده شده از بازیگران مطرح تا شخصیت‌های تخیلی را در این مکان پیدا خواهید کرد.

 

۱۰ جاذبه‌ی گردشگری باتو فرینگی، دیدنی‌ترین محله‌ی پنانگ

Batu Ferringhi


۲- بازار خیابانی Little Penang

این بازار هر ماه یک بار برگزار می‌شود و تنها زمانی می‌توان در آن شرکت کرد که آخرین یکشنبه‌ی ماه در پنانگ باشید و بتوانید ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر به این محل سر بزنید. با این حال اگر این زمان در شهر باشید، می‌توانید از این بازار جالب و بسیار باحال دیدن کنید. بخش زیادی از فروشنده‌های این بازار را جوانان تشکیل می‌دهند و سعی دارند تا با کارهای دستی هنرمندانه، شما را جذب غرفه‌های خود کنند. کارهای چوبی، مجسمه و نقاشی. البته اجناس دیگری هم برای فروش هست، اما آثار هنری، صنایع دستی و کتاب‌های دسته دوم، بخش مهم‌تری از بازار ماهانه Little Penang را تشکیل می‌دهند.

 

۷ ساحل منحصر به فرد پنانگ، پایتخت غذاهای خیابانی جهان و مالزی

Little Penang


۳- بازار Chowrasta

اگر می‌خواهید جو زندگی واقعی مردم محلی را ببینید، حتما سری به بازار Chowrasta بزنید و از چیزهایی خرید کنید که به دست مردم محلی درست می‌شوند و محصول کمپانی‌های بزرگ نیستند. این بازار بسیار قدیمی از سال‌های ۱۸۰۰ میلادی در این محل فعالیت می‌کند و بیشتر به فروش خوراکی اختصاص دارد. البته شاید به عنوان گردشگر خرید خوراکی برایتان اهمیت نداشته باشد، اما دیدار از این بازار و همچنین خرید کتاب‌ها و آثار هنری و صفحات موسیقی دسته دو و ارزان، دلایلی هستند که باید از بازار Chowrasta دیدن کنید. این بازار هر روز در محله جورج تاون پنانگ  از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۸ شب فعال است.

 

معرفی مراکز خرید جورج‌تاون برای خرید سوغاتی‌های خاص از پنانگ

بازار Chowrasta


۴- بازار شبانه و خیابانی Macallum

این بازار نیز همه روزه در پنانگ فعال است و از ساعت ۷ بعد از ظهر تا ۱ نیمه شب ، خیابان Lintang Macallum  به برپایی آن اختصاص می‌یابد. این بازار معروفیت خود را به واسطه فروش اجناس خیلی ارزان به دست آورده. اگر اهل تیشرت‌های چاپی هستید، می‌توانید با قیمت‌هایی بسیار پایین این جا چندین مورد خریداری کنید. اما از جمله غرفه‌های بسیار خوب این بازار، فروشگاه‌هایی است که صنایع دستی تولید شده با بامبو ارائه می‌کنند. کارهایی بسیار عالی و به درد بخور که قیمت زیادی ندارد. جدا از دیگر فروشگاه‌ها، از میان بازارهایی که معرفی کرده‌ایم، Macallum مجموعه‌ی بزرگ و بسیار جذابی از دکه‌های غذاهای خیابانی را نیز در خود دارد که برای یک شام خوشمزه و ارزان، انتخابی عالی به شمار می‌رود.

 

Macallum


۵- بازار Lorong Kulit

این بازار هم از جمله بازارهای قدیمی پنانگ است، اما حالا به جایی مملو از وسایل الکترونیک، کتاب‌های دسته دو و وسایل آشپزخانه بدل شده است. البته جدا از بساط‌های معمولی که بیشتر بازار را تشکیل می‌دهند، هر چیز دسته دویی که فکر می‌کنید دراین مکان پیدا می‌شود. اگر به دنبال وسایل آشپزخانه باشید، می‌توانید ظروف جالب با قیمت‌هایی بسیار پایین در Lorong Kulit تهیه کنید. این بازار از ساعت ۶ صبح تا ۱ ظهر فعال بوده و تمام آن در فضای روباز قرار گرفته است.

 

مرکز خرید Gurney Paragon، بهشتی برای علاقه‌مندان به خرید در پنانگ

بازار Lorong Kulit

۱۱ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران