معرفی برترین جاذبه‌های گردشگری پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
معرفی برترین جاذبه‌های گردشگری پنانگ

ایالت پنانگ مالزی متشکل از یک جزیره و یک شبه جزیره است که توسط دو تا از طولانی‌ترین پل‌های این کشور به یکدیگر متصل شده‌اند. جورج تاون، پایتخت پنانگ بوده و به دلیل معماری استعماری خود به یک مقصد گردشگری محبوب در مالزی تبدیل شده است. ارتباط پنانگ با جنگ جهانی دوم و طبیعت زیبای آن سبب شده تا سالانه گردشگران بسیاری تور پنانگ‌ را برای سفر خود انتخاب کنند. قابل ذکر است که بخش‌هایی از پنانگ  توانسته‌اند نام خود را در لیست میراث جهانی یونسکو بگنجانند. اگر به دنبال سفری ایده‌آل و پر از هیجان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری متنوع هستید تور مالزی و رفتن به شهر پنانگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مقاله همراه ما باشید تا قبل از سفر با برترین جاذبه‌های گردشگری پنانگ آشنا شوید.

 

تپه هبیتات پنانگ (The Habitat Penang Hill)

تپه هبیتات پنانگ یک تجربه عالی از بازدید جنگل‌های بارانی است که شما را به دل طبیعت می‌برد. در مسیر دستیابی به این تپه زیبا باید از مسیری فوق‌العاده به طول ۱.۶ کیلومتر که شامل جنگل باستانی، تپه‌های متحرک و منظره زیبای دریای آندامان است گذر کنید. علاوه بر آن شما فرصت تماشای چشم‌اندازی خیره‌کننده‌ از محیط اطراف را با گذر از مسیر Langur Way Canopy Walk به ارتفاع ۱۵ متر عرض و ۲۳۰ متر طول خواهید داشت. در این مسیر شاهد درختان خمیده و تفریحاتی هیجان‌انگیز از قبیل زیپ لاین خواهید بود.

برای آن‌هایی که می‌خواهند منظره‌ای پانوراما از مرکز استان پنانگ داشته باشند توصیه می‌کنیم حتما رفتن بر فراز این تپه را در لیست کارهای ضروری خود در تور مالزی قرار دهید. غروب خورشید در این مکان جلوه فوق‌العاده زیبایی دارد. از دیگر جاذبه‌های این تپه خوش منظره می‌توان به سنجاب‌های قرمز غول پیکر، خفاش‌ها و مارمولک پنانگ اشاره کرد.

 

۹ مکان‌ برای خوردن یک صبحانه خوشمزه در پنانگ

اسکله‌های قبیله‌ای (Clan Jetties)

اسکله‌های قبیله‌ای پنانگ واقع در جورج تاون از دیگر جاذبه‌های گردشگری است که در سفر به پنانگ فرصت بازدید از آن‌ها را خواهید داشت. اسکله‌های قبیله‌ای یکی از مهم‌ترین مناطق تاریخی در پنانگ هستند. این مکان دهکده‌ای سنتی، متشکل از بناها و خانه‌هایی است که بر روی پایه‌هایی روی آب ساخته شده‌اند. اسکله‌های قبیله‌ای نوع بسیار منحصر به فردی از سکونتگاه‌های آبی هستند که توسط مهاجران چینی در اواخر قرن نوزدهم ایجاد شده‌اند. در اصل، آنها از یک ساختار واحد تشکیل شده بودند که به عنوان نوعی انبار کوچک مورد استفاده قرار می‌گرفت. در طول سال‌ها، خانواده‌ها (یا قبیله‌ها) به‌طور غیررسمی منطقه خاصی از اسکله را تصاحب کردند، با بزرگ‌تر شدن هر قبیله و ساخت کلبه‌های بیشتری در طول مسیر به مکانی جذاب از نظر توریست‌ها تبدیل شده است. اکنون شش اسکله در آن وجود دارد که همه آنها همچنان محل زندگی نوادگان چینی و یادآور تاریخ این منطقه هستند.

مزرعه پروانه پنانگ (Penang Butterfly Farm)

مزرعه پروانه پنانگ که با نام انتوپیا (Entopia) شناخته می‌شود مکانی رویایی برای تماشای هزاران پروانه است. این مزرعه از یک گلخانه شیشه‌ای عظیم ساخته شده است که در آن بیش از ۱۵ هزار پروانه آزادانه در میان آبشارها، فضای سرسبز استوایی و پارک مصنوعی ایجاد شده زندگی می‌کنند. مسیرهای متقاطع از میان گلخانه، فرصت‌های زیادی برای دیدن پروانه‌ها در طبیعت را ایجاد می‌کنند. انتوپیا به دو بخش اصلی سرزمین طبیعی و پیله نچرلند تقسیم شده است. علاوه بر پروانه‌ها شما می‌توانید در این مکان از حوضچه‌های مخصوص لاک پشت‌ها، قورباغه‌ها، ایگواناها و تعدادی حشرات بزرگ نیز دیدن کنید. امروزه از این مکان برای بازدید کودکان و برنامه‌های آموزشی نیز استفاده می‌شود.

 

معرفی ۵ جزیره جذاب‌ نزدیک به پنانگ

خیابان‌های تاریخی جورج تاون (Historical Streets of George Town)

همان طور که گفته شد جورج تاون، پایتخت پنانگ بوده و به تنهایی جذابیت‌های زیادی را در خود جای داده است. به طوری که در بازدید از جورج تاون می‌توانید ترکیبی خیره‌کننده از معماری اروپایی و آسیایی را مشاهده کنید. در طول پنج قرن گذشته، این شهر به یک شهر بندری پر جنب و جوش و مقصد توریستی تبدیل شده است. جورج تاون پنانگ خیابان‌های قدیمی بسیار جذاب و دیدنی را دارا است که بازدید از آن‌ها می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد. در خیابان‌های تاریخی و قدیمی جورج تاون شما فرصت بازدید از مغازه‌های قدیمی چینی، عمارت‌های استعماری بریتانیا، خانه‌های قبیله‌ای و تعدادی معبد را خواهید داشت. بهترین راه برای کاوش در منطقه تاریخی جورج تاون این است که یک جفت کفش راحتی پوشیده و در اطراف قدم بزنید.

کورنوالیس فورت (Fort Cornwallis)

قلعه کورنوالیس بزرگترین قلعه کشور مالزی و معروف‌ترین نقطه عطف پنانگ است که در معرفی جاذبه‌های گردشگری پنانگ نمی‌توان از آن غافل شد. اگر چه تنها یک دیوار بیرونی از سنگر اصلی آن باقی مانده است، اما سازه‌های دیگری در پشت آن وجود دارند که تصوری از عظمت قلعه را به رخ توریست‌ها می‌کشد. این قلعه دارای محوطه‌ای چمنزار و سرسبز است که به خوبی از آن مراقبت شده است. توریست‌ها می‌توانند در این محوطه قدم زده و از بقایای سلول‌های زندان، یک کلیسای کوچک و انباری که زمانی برای نگهداری مهمات استفاده میشد دیدن کنند.

 

سفری خاطره‌انگیز از کوالالامپور به پنانگ

مجسمه برنزی کاپیتان فرانسیس لایت، که در اصل دستور ساخت قلعه را داده بود، هنگام ورود بازدیدکنندگان از دروازه اصلی قلعه قابل مشاهده است. جالب اینجاست که این قلعه هرگز شاهد جنگ واقعی نبود و بیشتر به عنوان یک نقطه اداری استفاده می‌شد. در طول سال‌ها، ساختمان‌ها و مجسمه‌های دیگری از جمله یک فانوس دریایی فولادی با طراحی شبیه دکل کشتی به آن اضافه شده‌اند. علاوه بر آن نمایشگاه‌های کوچکی در سرتاسر قلعه وجود دارند که بخشی از تاریخچه آن را توضیح می‌دهند. این فضا بیشتر توسط مردم محلی به عنوان پارکی برای گذراندن یک بعدازظهر آرام در زیر نور خورشید استفاده می‌شود.

موزه جنگ پنانگ (Penang War Museum)

موزه جنگ پنانگ که با نام بوتیک باتو مائونگ (Bukit Batu Maung) شناخته می‌شود یکی از جاذبه‌های گردشگری پنانگ است. این موزه جنگ زنده در فضای باز و در محل سابق دژ بریتانیایی در دهه ۱۹۳۰ قرار دارد. این قلعه نتوانست ارتش مهاجم ژاپنی را در جنگ جهانی دوم متوقف کند و اما در این حین آسیب قابل توجهی به ساختار آن وارد شد. البته امروزه بنای این موزه بازسازی شده و اکنون بزرگ‌ترین موزه جنگ جنوب شرقی آسیا و یادبود بسیاری از مردانی است که در دوران اشغال رنج کشیده‌ و جان خود را از دست داده‌اند.

نکته جالب اینکه برخی از جاذبه‌های اصلی موزه در عمق ۱۰ متر زیر زمین قرار داشته و شامل سنگرهای مهمات، جعبه‌های قرص، تست‌های بتنی یا استحکامات کوچک برای مخفی شدن هنگام شلیک به دشمن، یک مرکز ارتباطی و تونل‌های فرار است. بازدیدکنندگان در تور مالزی می‌توانند این قلعه بزرگ را کاوش کرده و از نزدیک با تاریخ استعمار مالزی آشنا گردند.

 

معرفی بهترین غذاهای خیابانی پنانگ

بازار شبانه باتو فرینگی (Batu Ferringhi Night Market)

این بازار شبانه عظیم هر روز تا نیمه شب باز بوده و با بیش از ۱۰۰ غرفه، هزاران توریست‌ را مجذوب خود می‌کند. این بازار مکان مناسبی برای خرید سوغاتی‌های سنتی مالزی از جمله چاپ باتیک، بشقاب‌های لاکی و لامپ‌های کاغذی ظریف است. همچنین شانس زیادی برای یافتن کپی‌هایی از برندهای معروف لباس، ساعت، کیف و ... در آن وجود دارد. در کنار تمامی این موارد شما می‌توانید به رستوران‌ها و غرفه‌های غذا که در طول این خیابان ردیف شده‌اند، بروید و از غذاهای لذیذ مالیایی لذت ببرید.

معبد کک لوک سی (Kek Lok Si Temple)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری پنانگ، معبد کک لوک سی است. این معبد با بیش از صد سال قدمت، بزرگترین معبد بودایی در مالزی می‌باشد. کک لوک سی دارای بتکده هفت طبقه بوده و بیش از ۱۰ هزار مجسمه بودا و مجسمه برنزی ۳۷ متری کوآن یین، الهه بودایی مهربانی را در خود جای داده است. در اطراف مجسمه اصلی بلندترین مجسمه کوان یین در جهان با ارتفاع دو متر وجود دارند. این معبد یک مقصد اصلی زیارتی در نظر گرفته می شود و بودایی‌ها را از سراسر جنوب شرقی آسیا به خود جذب می‌کند.

معبد کک لوک سی در پنانگ مساحتی بیش از ۱۲ هکتار را پوشش می‌دهد که پس از یک پیاده‌روی سه کیلومتری شیب‌دار از بالای تپه پنانگ به بالای یک پلکان سنگی می‌رسد. نمازخانه‌های رنگارنگ، باغ‌های زیبا، حوضچه‌هایی با ماهی‌ها و لاک پشت‌ها و بسیاری از فانوس‌ها در بازدید از این معبد مورد توجه گردشگران تور مالزی خواهد بود.

 

معرفی ۵ بازار بزرگ و جذاب پنانگ

پارک ملی پنانگ (Penang National Park)

هر چند پارک ملی پنانگ با ۲۳ کیلومتر مربع مساحت یکی از کوچک‌ترین پارک‌های جهان است، اما همچنان دارای پنج زیستگاه بسیار متمایز با بیش از ۴۰۰ گونه گیاهی مختلف می‌باشد که افراد بسیاری را مجذوب خود می‌کند. علاوه بر جنگل‌های حرا و درختان سرسبز، ساحل طولانی‌ نیز در اینجا وجود دارد که درختان چوبی به صورت ردیفی در آن قرار گرفته و جلوه زیبایی را ایجاد کرده‌اند. این پارک مسیرهای پیاده‌روی زیادی را دارا است و توریست‌ها می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و از طبیعت زیبا و جذابیت‌های آن حین پیاده‌روی لذت ببرند. فانوس دریایی موکا هد و ساحل میمون‌ها بخشی از جاذبه‌های این پارک ملی واقع در پنانگ است.

فونیکولار پنانگ هیل (Penang Hill Funicular)

فونیکولار پنانگ هیل راه آهن پنانگ هیل نیز نام داشته و در سال ۱۹۲۳ ساخته شد. بعدها مورد بازسازی قرار گرفت که در سال ۲۰۱۰ به طور کامل بازسازی شد. این مسیر شیب‌دارترین مسیر تونل جهان بوده و از تپه پنانگ بالا می‌رود و مناظر سبز زیبایی از شهر را ارائه می‌دهد. صعود از این تپه با قطار بین ۵ دقیقه در صورت بدون توقف بودن و تا ۲۵ دقیقه اگر توقف‌های طولانی باشد، خواهد بود. کابین قطارها بازسازی شده و صندلی‌های بسیار مدرن و مجهزی را دارا می‌باشد. این قطار می‌توانند ۱۰۰ مسافر را در یک زمان جابجا کند. پس از رسیدن به ایستگاه بالا، بازدیدکنندگان می‌توانند منظره‌ای زیبا از شهر را تماشا کرده و شکم خود را در رستوران‌های واقع در آن سیر کنند.

 

۵ مدرسه‌ی غواصی پنانگ برای دیدن جهان زیر آب

باغ گیاه شناسی پنانگ (Penang Botanic Gardens)

آخرین مورد از برترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه، باغ گیاه شناسی پنانگ است. اگر دوست دارید از شکوفه‌های استوایی و درختان گرمسیری در سفر خود به مالزی دیدن کنید بهتر است سری به باغ گیاه شناسی پنانگ بزنید. باغ گیاه شناسی پنانگ وسعتی در حدود ۳۰ هکتار داشته و در بین بومیان با نام باغ آبشار نیز نامیده می‌شود. اما نکته جالب اینجا است که هیچ آبشار واقعی در داخل آن وجود ندارد. البته آبشار پنانگ در نزدیکی آن قرار دارد که تنها راه برای بازدید از آن، شرکت تورهای ویژه بازدید از آبشار است. این پارک برنامه‌های تحقیقاتی و حفاظتی را دارا بوده و در عین حال محیطی تفریحی برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. علاوه بر لذت بردن از طبیعت زیبای این مجموعه بازدیدکنندگان این امکان را خواهند داشت تا به پیاده‌روی در جنگل، دویدن در جنگل‌های بارانی وسیع استوایی، تماشای گونه‌های کمیاب سرخس‌ها و بازدید از باغ گیاهان دارویی و ارکیداریوم مشغول شوند. برخی از مسیرهای پیاده‌روی تا تپه پنانگ، بیش از یک ساعت فاصله دارند.

۰۷ بهمن ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 20 آذر 1401)

نظرات کاربران