برترین فعالیت‌ها در شب‌های پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
برترین فعالیت‌ها در شب‌های پنانگ

بر خلاف خیلی از شهرهای گردشگرپذیر دنیا، فعالیت‌های شبانه در پنانگ تنها به گشت و گذار در کلاب‌ها و مراکز تفریحی خاص محدود نشده و امکان انجام تفریحات و فعالیت‌های مختلفی را در این شهر دارید. در نوشته‌ی امروز هم ما گزینه‌های متفاوتی را به شما معرفی خواهیم کرد. از بازارهای شبانه می‌گوییم، به سراغ باغی می‌رویم که با چراغ‌های LED درست شده، رستورانی فوق‌العاده را به شما معرفی خواهیم کرد و البته که کلاب‌های ساحلی را به شما معرفی خواهیم نمود. پس اگر برنامه سفر با تور مالزی را در سر دارید، با نوشته‌ی امروز ما همراه باشید تا فعالیت‌های مختلفی که در شب‌های پنانگ می‌توانید به انجام برسانید را به شما معرفی کنیم.

 

بازارهای شبانه و غذاهای خیابانی

حداقل یکی از شب‌های خود در پنانگ را باید به غذاهای خیابانی در این شهر اختصاص دهید. پنانگ یکی از پایتخت‌های غذایی در دنیا محسوب می‌شود و بازارهای شبانه‌ی آن، مملو از دکه‌های غذاهای خیابانی هستند که غذاهایی فوق‌العاده خوشمزه را با کم‌ترین قیمت ممکن به دست مشتری می‌رسانند. غیر از بازارهای شبانه، یک سری جاهای خاص برای غذاهای خیابانی پنانگ در نظر گرفته شده که دکه‌ها در آن‌جا قرار گرفته‌اند. از جمله این مراکز می‌توان به New Lane Hawker Centre و Gurney Drive Hawker Centre اشاره کرد.

اما اگر به دنبال بازارهای شبانه‌ هستید تا هم خرید کنید و هم غذاهای خوشمزه‌ی خیابانی پنانگ را میل نمایید، بازار شبانه Macallum باید اولین انتخاب برای شما باشد. انتخاب‌های شما در این بازار بسیار متنوع بوده و اساسا یکی از دلایل معروفیت Macallum ، همین دکه‌های غذاهای خیابانی هستند. بازار شبانه Tanjung Bungah نیز مکانی عالی برای چنین تجربه‌ای به حساب می‌آید و اگر بخواهیم یکی دو مورد از دیگر بازارهای شبانه‌ی خوب پنانگ را نیز اسم ببریم باید به بازارهای Farlim و Batu Ferringhi  اشاره کنیم.

 

۱۲ فعالیت توریستی جذاب در پنانگ

باغ مخفی آواتار (Avatar Secret Garden)

شک نکنید که بازدید شبانه از باغ مخفی آواتار یکی از بهترین خاطرات شما در طول سفر با تور مالزی به پنانگ را رقم خواهد زد. باغ بزرگ و زیبایی که جای جای آن با چراغ‌های LED نورپردازی شده و یک نمایش جادویی و زیبا را پیش چشمان شما به تصویر می‌کشد. این باغ فضایی بزرگ داشته و شامل باغ گل‌های لاله و درختان متنوع است و بخش‌هایی از آن نیز بیش‌تر از این که به درختان و گل‌ها متکی باشد، تنها تزییناتی هستند که به وسیله‌ی این چراغ‌های رنگی درست شده‌‌اند.

پیدا کردن این باغ کمی سخت است به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم با تاکسی به آن‌جا بروید. همچنین در نظر بگیرید که باغ از ساعت ۷ و نیم بعدازظهر به بعد چراغ‌های خود را روشن می‌کند و بهترین زمان برای بازدید از آن‌جا زمانی خواهد بود که کاملا شب شده و همه جا تاریک باشد. نکته جالب‌تر این که ورود به باغ مخفی آواتار کاملا رایگان بوده و تنها اگر از پارکینگ مجموعه استفاده کنید باید ۳ رینگیت پرداخت نمایید.

صرف شام در رستوران‌های جذاب پنانگ

قبل از این که به سراغ کلاب‌های شبانه و مراکز تفریحی مختلف بروید، بهتر است شام خود را در یکی از رستوران‌های بسیار خوب شهر میل کنید. همانطور که بارها گفته‌ایم، پنانگ از نظر غذایی هیچ چیز کم ندارد و این مهم در مورد رستوران‌های این شهر نیز صدق می‌کند. برای مثال می‌توان به رستوران Ferringhi Garden اشاره کرد که یکی از معروف‌ترین‌ها به شمار می‌رود و با فضای عاشقانه و جذابش، غذاهایی بسیار خوشمزه را به روی میز می‌برد.

رستوران Indigo یکی دیگر از انتخاب‌های جذاب در پنانگ به حساب می‌آید که می‌تواند شبی خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند. جایی که منوی آن مملو از غذاهای‌ ترکیبی شرق و غرب است و می‌توان هم المان‌های غذاهای آسیای شرقی را در آن‌ها دید و هم ترکیبات اروپایی را به وضوح در هر کدامشان، مشاهده کرد. اگر هم به دنبال یک انتخاب کاملا ویژه و خاص هستید، بهتر است به سراغ Bayview Hotel Georgetown‌ بروید. این مجموعه رستوران و باری در طبقه ۱۷ داشته که هم غذاهایی بسیار خوشمزه را برایتان سرو می‌کند و هم برای تفریحات شبانه و صرف انواع نوشیدنی‌ها، می‌توانید در همان محل بمانید. البته این مکان جایی گران‌ قیمت بوده و هزینه‌ی نسبتا سنگینی را برای یک شب تفریح و صرف شام برایتان در پی خواهد داشت.

 

Entopia، دنیای شگفت‌انگیز پروانه‌ها در پنانگ

 

کلاب‌های ساحلی پنانگ

اگر اهل جشن و رقص و شادی در نزدیک ساحل هستید، پنانگ تعداد بسیار زیادی کلاب‌های ساحلی فوق‌العاده عالی دارد که می‌توانید به آن‌جاها مراجعه کنید. معروف‌ترین این کلاب‌های ساحلی Sand Bar در هتل Hard Rock است که ورود به آن‌جا برای عموم آزاد بوده و با فضای بسیار عالی خود، شب‌هایی خاطره‌انگیز را روی شن‌های ساحل پنانگ برای شما رقم خواهد زد. Bora Bora در Batu Ferringhi یکی دیگر از گزینه‌های جذاب در پنانگ به حساب می‌آید که از سال ۲۰۱۰ به فعالیت مشغول بوده و به شدت بین گردشگران تور مالزی محبوب است.

اگر در طول سفر در جورج تاون پنانگ اقامت دارید، می‌توانید به سراغ کلاب ساحلی فضای باز Beach Blanket Babylon بروید که هم به نمای زیبای غروب‌هایش معروف است و هم به پارتی‌های شلوغ و پر سر و صدایی که شب‌ها به راه می‌اندازد. البته اگر به دنبال یک جای خاص و متفاوت می‌گردید، Sky Terrace در تپه پنانگ را به شما معرفی خواهیم کرد که در کنار منظره‌ی دیدنی پنانگ از بالای تپه، جشن‌هایی عالی را نیز برایتان به همراه خواهد داشت.

بازدید از مراکز فرهنگی خاص

وقتی صحبت از بازدید از مراکز فرهنگی می‌کنیم، معنی آن نیست که می‌خواهیم شب‌ها نیز به دیدن موزه‌ها و جاهای این چنین بروید بلکه چند معبد فوق‌العاده جذاب در پنانگ هستند که شب‌ها با نورپردازی فوق‌العاده، تصویری بینظیر را به نمایش می‌گذارند. معبد شناور "کوان یین" که به "هین بو تین" نیز معروف است یکی از این گزینه‌هاست که اگر چه معبدی بزرگ نیست، اما تصویر این بنای نورانی در آب، واقعا زیبا و خاطره‌انگیز است.

با این حال مهم‌ترین بنای فرهنگی پنانگ که شب‌ها باید به دیدنش بروید، معبد "کِک لوک سی" بوده که مجموعه‌‌ای بزرگ و زیبا در مکانی مرتفع در شهر است که همه جایش با چراغ‌های LED پوشانده شده و از جمله زیباترین جاهای پنانگ در شب است. بازدید از این معبد تنها مربوط به تماشای آن از فاصله نیست و شما می‌توانید در جاهای مختلف آن گردش کنید و از این فضای رویایی لذت ببرید.

 

بازدید از ۵ موزه جذاب شهر پنانگ

منظره‌ی زیبا شبانه از پنانگ

پنانگ از آن دست شهرهایی است که خواب ندارد و تا پاسی از صبح شهر را چراغانی و روشن می‌بینید. چنین شهرهایی نمای شبانه‌ی زیبایی دارند و یکی از بهترین جاها برای دیدن این منظره رفتن به طبقه 68 Rainbow Skywalk است که از تراس شیشه‌ای بزرگ آن می‌توانید به شهر زیر پای خود نگاه کنید. البته این‌جا در طول روز نیز باز است و نمایی کاملا متفاوت از شهر را در روز برایتان به نمایش می‌گذارد.

البته اگر برای دیدن غروب آفتاب و پیاده‌روی در تپه پنانگ به آنجا رفته باشید، پیشنهاد می‌کنیم، کمی بیشتر بمانید و نمای فوق‌العاده زیبای شب‌های پنانگ را از آن بالا تماشا کنید و سپس به شهر برگردید. شک نکنید که دیدن این منظره‌ از تپه‌ی پنانگ بسیار لذت بخش‌تر از تراس شیشه‌ای Rainbow Skywalk خواهد بود.

اجراهای زنده

تنها غذاهای خیابانی پنانگ نیست که معروف بوده بلکه هنر نیز در در این جزیره بسیار اهمیت داشته و هنرمندان محلی متعددی هستند که در طول سال، برنامه‌های موسیقی و اجراهای نمایشی متنوع را در سالن‌های مختلف آن‌جا برپا می‌کنند. همچنین هنرمندان بین‌المللی نیز به آن‌جا می‌آیند، مخصوصا هنرمندان جوان و بعضا کارهای فوق‌العاده‌ای را در پنانگ ارائه می‌کنند.

اگر می‌خواهید به سالنی با فضا خانوادگی و اجراهای زنده ارزشمند بروید، مرکز نمایش‌های هنری PenangPAC اولین انتخاب شما باید باشد. سالن‌های کنسرت متنوع و بارهای زیادی در پنانگ هستند که می‌توانید برای تماشای اجرای زنده‌ی موسیقی به آن‌جاها مراجعه کنید.

 

۷ سوغاتی خاص پنانگ برای هدیه به عزیزانتان

سر زدن به مراکز خرید پنانگ

بازدید شبانه از مراکز خرید پنانگ، تنها برای خرید کردن نیست و شما می‌توانید به دلایل زیادی از این مراکز بزرگ و مدرن دیدن کنید. بزرگ‌ترین مرکز خرید پنانگ Queensbay نام دارد که فروشگاه‌های متعددی داشته و بسیاری برندهای بین‌المللی نیز در آن‌جا حضور دارند. اما در کنار این فروشگاه‌ها، چندین بخش تفریحی همچون سینما، پارک بازی Happy Wonderland و رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی هم هستند که در Queensbay می‌توانید به سراغشان بروید.

در کنار Queensbay که بزرگ‌ترین مرکز خرید پنانگ محسوب می‌شود، مراکز خرید خاص‌تری هم هستند. Straits Quay یکی از این موارد به شمار می‌رود که هم فروشگاه‌های متنوعی دارد و هم نمایش‌های زنده و جشنواره‌های مختلفی را در طول سال میزبانی می‌کند. البته با توجه به این که تمامی این امکانات در تمام طول روز در اختیار شما خواهند بود،خیلی‌ها ترجیح می دهند که شب‌ها را در مراکز دیگری غیر از مراکز خرید بگذرانند.

کروزهایی برای دیدن غروب آفتاب

البته این سفرهای دریایی، کاملا یک فعالیت شبانه به حساب نمی‌آید اما لذت دیدن نمای غروب آفتاب در آب‌های اطراف پنانگ، لذتی وصف نشدنی دارد. در این فعالیت شما همراه با قایق‌های تفریحی از ساعت ۵ غروب یک سفر ۳ ساعته را آغاز خواهید کرد که در نهایت به تماشای منظره‌ی غروب آفتاب و برگشت به ساحل می‌انجامد.

این تورها عموما در دو سمت به انجام می‌رسند که یکی در نزدیکی ساحل میمون بوده و یکی دیگر شما را به دل پارک ملی پنانگ برده و در سفری طولانی‌تر، شما را به دیدن جاهای مختلف اطراف پنانگ می‌برد که اولی هزینه‌ی ۴۰ رینگیتی و دومی هزینه‌ی ۱۰۰ رینگیتی برایتان به همراه خواهد داشت.

 

۹ صبحانه‌ی محلی که در سفر به پنانگ می‌توانید آنها را نوش جان کنید

۱۷ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران