تفریح در تم‌پارک اسکیپ پنانگ در سال ۲۰۲۳

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
تفریح در تم‌پارک اسکیپ پنانگ در سال ۲۰۲۳

چند سال پیش ما اسکیپ ادونچر پنانگ را به شما معرفی کردیم. پارکی جذاب که حتما پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور مالزی به مقصد پنانگ، سری به آن‌جا زده و به همراه خانواده خوش بگذرانید. اما این پارک در سال‌های اخیر تغییرات زیادی پیدا کرده و حتی یک پیست اسکی نیز به آن‌جا اضافه شده است! به همین دلیل، تصمیم گرفتیم تا بار دیگر و این بار به صورت جامع‌تر به معرفی پارک تفریحی و ماجراجویی اسکیپ بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید تا از موقعیت مکانی، قیمت بلیط، بازی‌ها و امکانات این پارک برایتان بگوییم.

 

معرفی کوتاهی از تم‌پارک اسکیپ پنانگ (ESCAPE theme park)

تم پارک اسکیپ نه تنها در پنانگ، بلکه در کل مالزی جزو برترین تم‌پارک‌های مالزی به حساب می‌آید. میزبان طولانی‌ترین مسیر تویوب سواری آبی جهان با طول ۱۱۱۱ متر و بسیاری جاذبه‌های دیگر که پربازدیدترین مرکز تفریحی در تمام پنانگ نیز به حساب می‌آید. این پارک در فضایی به بزرگی ۱۸ هکتار ساخته شده شامل بخش‌های مختلفی از جمله پارک آبی، پارک ماجراجویی، پیست اسکی، زیپلاین و ... می‌شود و شما با پرداخت یک ورودی، از تمامی امکانات این مجموعه می‌توانید استفاده کنید.

جالب است بدانید، سازنده این پارک با ایده‌ای که در کودکی در ذهنش باقی مانده بود به ساخت این پارک پرداخت. او که در شهری کوچک و جنگلی در مالزی به دنیا آمده بود، بسیاری از روزهای خود را بر روی درختان و یا در سواحل می‌گذارند و حالا هم پارکی را بنیان گذاشته که بخش زیادی از آن جنگلی است و پارک آبی، سرسره‌ها و تمامی بازی‌هایش نیز در یک محیط جنگلی بسیار زیبا کار گذاشته شده‌اند.

بازدید از تم پارک اسکیپ پنانگ

 در نقشه‌ای که در زیر می‌بینید، تقریبا کلیاتی از پارک پیداست و معلوم است که هر کدام از بخش‌های پارک در کجای مجموعه اسکیپ قرار گرفته‌اند:

این پارک در منطقه تلوک باهانگ (Teluk Bahang) جورج تاون (George Town) قرار گرفته و خوشبختانه کاملا در دسترس است و نیاز نیست برای رفتن به آن‌جا، خیلی از مرکز شهر دور شوید. در واقع یک مسیر کوتاه ماشین سواری از مرکز شهر به سمت باتو فرینگهی (Batu Ferringhi) در پیش دارید دارید که می‌توانید به وسیله‌ی تاکسی یا اتوبوس‌های خط ۱۰۱ و ۱۰۲ به آن‌جا بروید. آدرس دقیق این مکان به شرح زیر است:

828, Jalan Teluk Bahang, 11050 Teluk Bahang, Penang

این پارک هر روز بین ساعات ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر فعال بوده و البته روزهای دوشنبه نیز به صورت کاملا بسته است. البته با توجه به انبوه بازی‌ها و جاذبه‌هایی که در این پارک وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم، حتما در ساعات اولیه صبح خود را به آن‌جا برسانید که به هیچ وجه زمان کم نیاورید.

 

اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در پنانگ

 

بازی‌هایی که حتما در تم‌پارک اسکیپ پنانگ باید امتحان کنید

در میان چندین و چند بازی مختلفی که در این پارک تعبیه شده، چند چیز هست که حتما باید به سراغشان بروید.

  • طولانی‌ترین مسیر تویوب سواری آبی جهان

این اسلاید معروف، ستاره‌ی پارک بوده و تقریبا همه برای انجام آن صف می‌کشند. این مسیر ۱۱۱۱ متر طول داشته و با پیچ و خم‌های زیاد، یک سواری هیجان انگیز را باریتان به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید سوار تویوب‌های تک نفره و دونفره شوید. افراد شرکت کننده باید بالاتر از ۴ سال باشند و وزن‌ آن‌ها بین ۴۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم باشد.

  • طولانی‌ترین زیپلاین کوستر جهان

در سال ۲۰۲۲ تم‌پارک اسکیپ یک رکورد جهانی گینس دیگر را نیز به نام خود ثبت کرد و آن هم طولانی‌ترین زیپلاین کوستر جهان به طول ۱.۱ کیولمتر است. این زیپلاین کمی با زیپلاین‌های معمولی فرق کرده و در واقع شما از یک ستون فلزی که در طول راه کشیده شده آویزان خواهید بود. سرعت بالای این زیپلاین باعث می‌شود شما این مسیر را زیر ۶ دقیقه طی کنید!

 

معرفی ۱۱ ریزورت لوکس پنانگ

  • اولین پیست اسکی مالزی

این مسیر به تازگی افتتاح شده و خب بر خلاف انتظار، در آن‌جا برفی مشاهده نخواهید کرد و نیازی هم به لباس گرم نخواهید داشت. برای ساخت این پیست از یک تکنولوژی جدید استفاده شده و کاملا حس بودن روی اسکی برفی واقعی را دارد. طول این پیست ۳۰۲ متر است و دو بخش دارد که یکی مختص به تازه‌کارها بوده و دیگری با پیچ و خم زیاد، مناسب افراد حرفه‌ای است تا بتوانند در گرمای هوای پنانگ هم اسکی کنند.

  • استخر دریای مرده (Dead Sea Pool)

در کنار پیست اسکی، یکی دیگر از جدیدترین جاذبه‌های پارک، این استخر است که با الهام از دریاچه نمک معروف کشور اردن درست شده است. این استخر با آبی مملو از مواد معدنی پر شده و برای آرامش و بهبود دردهای مفصلی مناسب است و می‌توانید مدتی در آن‌جا به استراحتا بپردازید. این استخر ۴ متر عمق دارد و آب آن شور بوده و با دیگر استخرهای تفریحی پارک متفاوت است.

 

بهترین فعالیت‌های شبانه در پنانگ

  • ایروبات (Aerobat)

اگر همیشه به این فکر کرده‌اید که آکروبات بازی چه حسی دارد، پیشنهاد می‌کنیم در پارک اسکیپ، حتما به این بخش رفته و ایروبات را امتحان کنید. در این فعالیت، شما یک سری حرکات آکروباتیک را همراه با مربیانی که آن‌جا هستند، میزنید و البته در تمام طول مسیر نیز، طناب‌های محافظ به شما متصل خواهد بود تامشکلی برتاین پیش نیاید.

  • تیوب ریسر (Tubby Racer)

یکی از مفرح‌ترین بازی‌های پارک تیوب ریسر است که می‌توانید با اعضای خانواده، دوستان یا همسرتان یا هر کس دیگری که با آن به تور پنانگ رفته‌اید، وارد این مسیر شده و به مسابقه بپردازید. برای این کار باید روی تیوب‌های مخصوص سوار شده و در مسیر مشخص شده حرکت کنید. این مسیر حتی روغن هم زده شده تا سرعت شما تا جایی که می‌تواند، بالا برود. این فعالیت برای افراد بالای چهار سال آزاد است.

  • مانکی بیزنس (Monkey Business)

این بخش از پارک در واقع مجموعه‌ای از چندین بازی ماجراجویی است که به وسیله‌ی طناب و چوب بر بالای درختان تعبیه شده است. تنها همین یک قسمت به اندازه‌ی خیلی از پارک‌های ماجراجویی که در جاهای مختلف مشاهده کرده‌اید، بازی‌های مختلف در خود دارد.

 

معرفی برترین جاذبه‌های گردشگری پنانگ

  • پارک آبی

نمی‌خواهیم یکی یکی از تمامی بازی‌های بخش پارک آبی برایتان بگوییم. این بخش از تم‌پارک اسکیپ، مجهز و بسیار عالی است و بازی‌های ریز و درشت زیادی در خود دارد که شامل سرسره‌های آبی بزرگ، استخر مخصوص کودکان و حتی یک رودخانه آرام برای تویوب سواری است. تنها همین بخش از پارک چند ساعتی از زمان شما را به خود اختصاص خواهد داد.

محدودیت سنی و قیمت بلیط‌های تم‌پارک اسکیپ پنانگ

یکی از ایده‌های تم‌پارک اسکیپ پنانگ این است که برای بازی و تفریح، نباید هیچ محدودیت سنی وجود داشته باشد و همه می‌توانند به آن‌جا بروند. البته بازی‌ها در خود پارک بعضا محدودیت سنی دارند اما هر کس با هر سن و سالی، بازی و فضای مورد علاقه خود را در آن‌جا پیدا خواهد کرد.

همچنین در مورد قیمت بلیط‌ها نیز افراد زیر سه سال و بالای ۶۰ سال می‌تونند به صورت رایگان وارد پارک شوند! قیمت بلیط برای افراد ۴ تا ۱۲ سال ۱۱۱ رینگیت و برای افراد ۱۲ تا ۶۰ سال ۱۶۷ رینگیت است. البته اگر بلیط خود را چند روز زودتر به صورت آنلاین خریداری کنید، تخیفی ۳۰ درصدی دریافت می‌کنید.

 

۹ فعالیت مهم در جورج تاون پنانگ

آیا تم‌پارک اسکیپ مناسب کودکان و نوجوانان است؟

همان‌طور که گفتیم، این پارک‌ بخش‌های مناسب کودکان و نوجوانان نیز در خود دارد. برای مثال، اگر چه خیلی از بازی‌ها در مانکی بیزنس برای کودکان مناسب نیست، اما آن‌ها یک بخش اختصاصی برای خود دارند و بازی‌های شبیه به آن‌ها را در ارتفاع بسیار کم تجربه می‌کنند. در پارک آبی یک استخر و مجموعه بازی کاملا مختص کودکان تعبیه شده و در بخش ایربگ نیز چندین ترامپولین مناسب آن‌ها وجود دارد. همچنین شما می‌توانید، بسیاری از بازی‌ها را به صورت خانوادگی تجربه نمایید.

بیس کمپ (Base Camp) تم‌پارک اسکیپ پنانگ

 اگر به دنبال جایی برای کمپ زدن در پنانگ می‌گردید، می‌توانید یک روز خود را در این مجموعه سر کنید. تم پارک اسکیپ یک بخش خارج از محیط پارک دارد که برای این منطور تعبیه شده، چادر در اختیار شما گذاشته می‌شود، سرویس بهداشتی و حمام جداگانه دارد و حتی اینترنت بی‌سیم نیز برایش تعبیه شده است. پارکینگ، محافظت ۲۴ ساعته و حتی بخشی برای باربیکیو کباب کردن نیز به صورت اختصاصی برای بخش کمپینگ اسکیپ وجود داشته و شما می‌توانید یک ۲۴ ساعت کامل در آن‌جا باشید. امکان خرید خوراکی، چوب برای باربیکیو، لوازم بهداشتی و چیزهایی از این دست فراهم بوده و حتی پریز برق برای شارژ لوازم الکترونیک نیز در نظر گرفته شده. به طور کلی اگر کمپینگ بیرون از فضای ساحلی را را در تور پنانگ بخواهید تجربه کنید، جایی بهتر از اسکیپ پیدا نخواهید کرد. همچنین این محل، شب‌ها با توجه به حضور دیگر گردشگران و حتی مردم محلی برای کمپ زدن، فضایی شاد و سر زنده نیز پیدا کرده و همچنین دسترسی راحت برای خود پارک نیز برایتان مهیاست.

 

۹ مکان‌ برای خوردن یک صبحانه خوشمزه در پنانگ

امکاناتی که در تم‌پارک اسکیپ پنانگ می‌توانید اجاره کنید

تقریبا غیر از بازی‌ها، برای تمامی امکانات دیگر در مجموعه باید مبلغی را به صورت مجزا پرداخت نمایید. کمدهای لباس ۱۰ رینگیت قیمت دارند، کفش‌های مخصوص برای استخر ۱۰ رینگیت و حوله بزرگ نیز ۹ رینگیت قیمت دارد که البته حوله و چیزهایی از این دست را می‌توانید همراه بیاورید. برای بانوانیک هم که می‌خواهند لباس شنای اسلامی کرایه کنند، این لباس‌ها در سایزهای مختلف با قیمت ۱۰ رینگیت در دسر خواهد بود. حمام، سرویس بهداشتی، اتاق کمک‌های اولیه و کیوسک‌های غذا نیز از جمله خدمات مجموعه به حساب می‌آیند.

 منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۳ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران