راهنمای سفر ۴۸ ساعته به پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
راهنمای سفر ۴۸ ساعته به پنانگ

سفر به مالزی و شهرهای آن، فقط به مدت ۲ روز، کار آسانی نیست و حتی می‌تواند چالش برانگیز باشد، خصوصا سفر به پنانگ پهناور و جذاب. زیرا برای کشف کامل زیبایی‌های این منطقه خاص و لذت بردن از سفر، به زمان نیاز است.

اما به هر حال اگر فرصت اندکی در این رابطه دارید، چاره ای نیست و باید بهینه‌ترین برنامه ریزی را در مورد نحوه گذراندن ۴۸ ساعت در جزیره پنانگ درنظر بگیرید. ما نیز در این رابطه، برنامه‌ای جذاب در مورد فعالیت‌های برتر تدارک دیده‌ایم که می‌تواند تا حد زیادی دغدغه‌تان را در چنین شرایطی پوشش دهد و ۲ روز دوست داشتنی را از سفر با تور مالزی، برای شما و همراهانتان رقم بزند.

 

پارک ملی پنانگ (Penang National Park)

روز اول سفر با در سفر به پنانگ را به طبیعت گردی اختصاص می‌دهیم. هوای تازه و مناظر جذاب در شروع سفر، به شما کمک می‌کند انرژی خود را باز یابید و ذهنتان تازه شود و بتوانید با فراغ بال، مکان‌های جالب این جزیره به یادماندنی را کشف کنید. و اما پیشنهاد ما در این رابطه، بازدید از پارک ملی پنانگ است که در ۲۲ کیلومتری شمال غربی جورج تاون قرار دارد.

اینجا زیباترین پارک مالزی به شمار می‌آید. بازدیدکنندگان در همان ساعات اولیه صبح، زیبایی کامل این مکان را احساس خواهند کرد، دقیقا همان زمانی که نور طلایی رنگ خورشید بر روی شاخه‌ها و برگ‌ها در جنگل سرسبز شروع به سرریز شدن می‌کند. تمام این فضا پس از یک شب مه آلود، در حال تازه شدن بوده و یک اکوسیستم فوق العاده متنوع، در یک منطقه کوچک از جنگل‌های بارانی در انتظار کشف شماست.

جنگل در این پارک، زیست گاه بیش از ۱۰۰۰ گونه گیاهی و صدها گونه مختلف از حیوانات است. هر قدمی که برمی‌دارید، می‌تواند تصویری جذاب از دنیای وحشی جدیدی را پیش رویتان بگشاید.

و آیا پیاده روی طولانی در مسیرهای جنگلی، به شما احساس دلتنگی می‌دهد؟ اگر چنین است، از گشت و گذار در ساحل پانتای کراچوت، معروف‌ترین ساحل پارک ملی پنانگ غافل نشوید. در این فضای مفرح، می‌توانید لاک‌پشت‌های اکوسیستم دریایی پنانگ، نظیر لاک‌پشت‌های سبز یا لاک‌پشت‌های زیتونی ریدلی را شاهد باشید. همچنین، با لانه‌های مورد استفاده برای جوجه کشی تخم‌های این حیوان جذاب و بسیار کند نیز روبرو خواهید شد. توجه داشته باشید که لاک پشت‌های سبز از آوریل تا آگوست در این حوالی به چشم می‌خورند و لاک پشت‌های زیتونی ریدلی را، عمدتا از سپتامبر تا فوریه در اینجا خواهید یافت.

بازدید از پارک ملی پنانگ، احتمالا زمان زیادی را از شما می‌گیرد و وقتی که از اینجا خارج شوید، آفتاب در وسط آسمان است. بنابراین برای صرف ناهار، کافی است به دهکده کوچک ماهیگیری به نام Teluk Behang بروید که درست در نزدیکی ورودی پارک واقع شده و فضایی آرام و دنج را برای استراحت و شکم گردی برایتان به ارمغان می‌آورد. در اینجا چند رستوران چینی، چند کافه مسلمانان و حتی یک سوپرمارکت کوچک که مایحتاج اولیه را ارائه می‌دهد وجود دارند و انرژی از دست رفته‌تان را به شما برمی‌گردانند تا برای بازدید از سایر جاذبه‌ها آماده شوید.

 

راهنمای خرید سیم کارت در مالزی

پنانگ هیل (Penang Hill)

مکان بعدی برای بازدید در این سفر ۴۸ ساعته، تپه پنانگ یا پنانگ هیل خواهد بود که مناظری بی بدیل و تجربیاتی فراموش نشدنی را به شما هدیه می‌دهد. اگر می‌خواهید سفری دونفره به رمانتیک‌ترین نقاط مالزی را تجربه کنید، رسیدن به این نقطه را پیشنهاد می‌کنیم. البته قبل از صعود به ارتفاع بیش از ۸۰۰ متری از سطح دریا، می‌توانید به طور کامل از فضای سبز باغ گیاه شناسی در پای تپه بازدید کرده و از قدم زدن در مسیر احاطه شده توسط درختان و گل‌ها نهایت لذت را ببرید.

هوای تازه، غوغای باشکوه پرندگان و صدای تند و پرقدرت آبشارهای دوردست، روحتان را جلا می‌دهند. نحوه رسیدن به بالای تپه نیز جذابیت‌های خود را دارد. در اینجا، یک فونیکولار، بازدیدکنندگان را در جهت شیب تپه به بالا می‌رساند. در واقع این خط قطار قدیمی، منحصرا برای نقل و انتقال گردشگران تور پنانگ از کوهپایه‌ها به بالای تپه و بالعکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به هر حال با رسیدن به بالای تپه، فضایی اینستاگرامی را شاهد خواهید بود که در هیچ جای دیگری در پنانگ نمی‌توانید نظیرش رابیابید. در سکوی تماشا، تمام صحنه شهر، مزارع و جاده‌ها در پیش چشمان‌تان کوچک شده و شهر ناگهان شبیه یک ماکت زنده می‌شود. پس از لذت بردن از این منظره، می‌توانید در کنار پل قفل عشق توقف کنید. اینجا مکان مورد علاقه زوج‌ها و عشاق است. آنها می‌آیند و قفلی روی حصار می‌گذارند تا امیدوار باشند عشقشان دوام و ماندگاری یافته و هرگز از هم جدا نمی‌شوند.

 

مهمترین فرودگاه‌های مالزی

معبد کک لوک سی در پنانگ (Kek Lok Si temple)

آخرین نقطه برای بازدید در تپه پنانگ هیل، معبد Kek Lok Si است. بازدیدکنندگان، باید حدود ۳ کیلومتر مسافت را از پنانگ هیل طی کنند تا به این معبد برسند. کک لوک سی نه تنها مرکز اصلی و مهم بودایی منطقه است، بلکه یک اثر معماری بسیار حرفه‌ای و باشکوه نیز به شمار می‌آید. خاص‌ترین ویژگی این معبد، ساختار ۷ طبقه همراه با ۱۰۰۰۰ مجسمه در اندازه‌های مختلف است. بزرگ‌ترین مجسمه نیز، مجسمه Quan Yin است که در وسط معبد قرار دارد.

در اینجا از وسعت معبد و همچنین تزئینات استادانه و صدها فانوس قرمز و زرد که در همه جا پخش شده‌اند، به وجد خواهید آمد و شب هنگام، این مکان جادوی بیشتری دارد. در زمان غروب که خورشید به تدریج فرود می‌آید و رنگ‌ها در این حوالی تغییر می‌کنند و المان‌های نورپردازی روشن می‌شوند، فضای آرام و مقدس و شگفت انگیزی را برای پرستش بودا فراهم می‌کنند. گفتنی است این مکان همه روزه، از ساعت ۷ صبح تا ۹ بعد از ظهر به روی علاقمندان باز است.

بسیار خب! روز اول گشت و گذار در پنانگ، انرژی زیادی از شما گرقته و لازم است به سمت شهر برگردید و خودتان را به شکم گردی، استراحت و یک خواب آرامش بخش مهمان کنید.

 

اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در پنانگ

بازدید از خانه‌های باستانی در پنانگ (Ancient houses)

از آنجایی که در روز اول، بسیار از شهر فاصله گرفتید و در طبیعت غرق شدید، بنابراین در روز دوم، چیزهای جالبی را درست در قلب جورج تاون کشف خواهیم کرد و به  بازدید از خانه‌های باستانی، کشف فرهنگ آشپزی و خرید خواهیم پرداخت. اینجا یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری پنانگ است.

حقیقت این است که پنانگ، بعنوان جزیره‌ای شهرت دارد که منحصربه ‌فردترین معماری‌ها را با ترکیبی از فرهنگ‌های شرقی و غربی، از باستان تا مدرن، ارائه می‌دهد. بنابراین اگر هنگام ورود به پنانگ، بازدید از این معماری‌های برجسته را از دست بدهید، خطای بزرگی مرتکب شده‌اید! و در این میان، یکی از زیباترین بناهای باستانی که تا به امروز طرفداران بسیاری را به سوی خود جذب کرده، Khoo Kongsi است. اینجا در واقع، خانه میراثی یک خانواده ثروتمند چینی است که در این سرزمین ساکن شدند.

این بنا از نمای بیرون، هیچ تفاوتی با کاخ باستانی در چین ندارد و بسیار مجلل بوده و نشان دهنده رفاه بالایی است. تمام المان‌ها و بخش‌های این خانه از ساختار گرفته تا مبلمان، چیدمان داخلی و حتی الگوی شکل گیری مجسمه‌ها، به سبک معماری اصیل چینی درنظر گرفته شده‌اند. دقت و ظرافت در جای جای این خانه، به زیبایی هرچه تمام‌تر غوغا می‌کند و هر کسی این مکان را ببیند، چاره‌ای جز تحسین ندارد. در ضمن باید گفت این بنا، از ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر برای بازدید به روی علاقمندان باز است.

 

 

معرفی ۱۱ ریزورت لوکس پنانگ

عمارت پراناکان در پنانگ (Peranakan Mansion)

مکان بعدی که باید حتما از آن در سفر با تور مالزی دیدن کنید، مجلل‌ترین عمارت پنانگ، یعنی عمارت پراناکان است. این عمارت، زمانی ساخته شد که مالزی هنوز مستعمره بریتانیا بود و بافت تاریخی، عمیقا بر معماری این خانه قدیمی اثر گذاشته است.

این عمارت و معماری باشکوهش، هزاران عتیقه و اشیای کلکسیونی را در خود جای داده و اکنون، به یک خانه موزه تاریخی بدل شده است که بازدیدکنندگان را به دوران گذشته و فرهنگ پراناکان می‌برد.

این بنا که در میان غرفه‌های دستفروشان و مغازه‌ها در امتداد خیابان Church قرار دارد، ساختمانی مسحورکننده است که با رنگ سبز قد علم کرده و می‌توانید از گشت و گذار در میان پانل‌های چوبی حکاکی شده و حرفه‌ای، کف پوش سرامیکی انگلیسی، ستون‌های مرمر گلاسکو، المان‌های فلزی اسکاتلندی و ترکیبی از اثاثیه چینی و اروپایی لذت ببرید. در نهایت باید گفت این موزه، همه روزه از ساعت ۵ صبح تا ۹ شب پذیرای بازدیدکنندگان است.

هنر خیابانی در پنانگ (Street art)

پس از بازدید از دو خانه قدیمی معروف منطقه، به آثار هنر خیابانی می‌رسیم که روی دیوار شهر قدیمی جورج تاون شکل گرفته‌اند.

در پیاده‌روی عصر هنگام، زمانی که خورشید از تابش بیش از حدش منصرف می‌شود، تصویر زنده‌تری از آثار هنر خیابانی را مشاهده خواهید کرد. در این محدوده، صدها اثر گرافیتی با زندگی روزمره مردمان منطقه ادغام شده‌اند. بنابراین جای تعجب نیست که این مکان، بازدیدکنندگان بسیاری را جذب کرده و در عین حال، فضایی اینستاگرامی را برای ثبت عکس‌های به یادماندنی و سلفی‌های خاطره انگیز به مخاطبان هدیه می‌دهد.

 

دانستنی‌های سفر به مالزی برای اولین بار

ساحل باتو فرینگی در پنانگ (Batu Ferringhi beach)

در اواخر بعدازظهر، ممکن است بخواهید در مکانی خنک‌تر و دنج‌تر گردش کنید. در این صورت، حتما به ساحل گردی در باتو فرینگی بپردازید که یکی از زیباترین سواحل پنانگ به شمار می‌آید.

خط ساحلی طولانی، ماسه‌های سفید ریز و نرم و آب شفاف و کریستالی، اینجا را به مکانی بسیار پرطرفدار بدل کرده‌اند. در این ساحل، می‌توانید از پیاده‌روی لذت ببرید و یا به تماشای غروب سرخ خورشید بنشینید که در افق شاعرانه، تصویری از برخورد آسمان و اقیانوس را به مخاطبان هدیه می‌دهد. این صحنه رویایی، بهترین گزینه برای به شب رساندن یک روز شلوغ و سرگرم کننده در جرج تاون پنانگ است.

شکم گردی در گورنی درایو پنانگ (Gurney Drive)

برای گذراندن یک بعد از ظهر به یادماندنی در روز دوم سفر با تور مالزی، توصیه می‌کنیم غذاهای فوق العاده خیابانی را در محله گورنی درایو امتحان کنید. در واقع، اینجا بعنوان بهشت غذاهای پنانگ شهرت دارد و معمولا به سختی می‌توان یک میز خالی در این محدوده یافت. گزینه‌های محلی جذابی در منوها ارائه می‌شوند از جمله لاکسا پنانگ، باکوکته (دنده و گوشت خوک در خورش گیاهی)، اوه چین (تخم مرغ سرخ شده و صدف) و ماهی مرکب کبابی.

به هر حال، زمان زیادی را برای تجربه کردن تمام جذابیت‌های پنانگ ندارید. پس تا می‌توانید از صرف خوراکی‌ها لذت ببرید و در همین فرصت اندک، طعم‌های بی نظیر غذاهای مالزی را تجربه نمایید.

 

آشنایی با وسایل حمل و نقل در مالزی

خرید در پنانگ

آخرین کاری که قبل از پایان سفر ۴۸ ساعته در پنانگ باید انجام دهید، این است که به خرید بروید و سوغاتی‌های جذابی برای عزیزانتان تهیه کنید. یکی از بهترین گزینه‌ها، مرکز خرید گورنی پاراگون است که شلوغ‌ترین مرکز خرید در جزیره به شمار می‌آید. این فضای عظیم، جادار، پر زرق و برق و بسیار مدرن، بیش از ۴۰ برند مد و ۳۰ رستوران لوکس را ارائه می‌دهد و نیازهای خرید همه بازدیدکنندگان را به طور کامل برآورده می‌نماید.

می‌توانید با آرمش، در این منطقه خرید ایده آل قدم بزنید و بهترین لباس‌ها و کالاهایی عالی را با قیمت‌های مناسب، برای سوغات پنانگ خریداری نمایید. گفتنی است این مکان، همه روزه ۱۰ صبح الی ۱۰ شب به روی علاقمندان باز است.

در نهایت تلاش کردیم در این سفر مجازی ۴۸ ساعته در پنانگ، تا جایی که فرصت شد، از آثار معماری برجسته تا پیاده روی در فضای باز، ساحل گردی، لذت بردن از غذاها و خرید صحبت کنیم. امیدواریم این پیشنهادات به شما کمک ‌کنند در این فرصت محدود، دغدغه ای راجع به کارهایی که قرار است انجام دهید و مکان‌هایی که برای بازدید مناسبند نداشته باشید.

منبع

 

۱۷ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران