گشت و گذاری خانوادگی در پنانگ مالزی

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
گشت و گذاری خانوادگی در پنانگ مالزی

اگرچه پنانگ زیبا در تور مالزی بیشتر به خاطر غذاهای خیابانی و دیدنی‌های تاریخی‌اش شناخته شده و با زیبایی‌های طبیعی و ذاتی‌اش همه را مجذوب خودش می‌کند اما همچنان به خاطر داشتن پارک موضوعی با طولانی‌ترین سرسره آبی در جهان، یک مزرعه پروانه با بیش از ۱۵ هزار پروانه پرواز آزاد، جزیره‌ای رنگارنگ با غروب‌های زیبا، به یکی از بهترین مقاصد خانوادگی در سفر به مالزی تبدیل شده است. اگر برای نوروز و تعطیلات بهاری به دنبال مقصدی برای خانواده‌تان هستید ما اینجا دلایلی برای سفر به شما می‌دهیم.

 

پارک بازی اسکیپ در پنانگ مالزی (ESCAPE Theme Park)

این پارک با داشتن طولانی‌ترین سرسره آبی جهان به طول ۱۱ متر باورنکردنی قطعا یکی از بهترین مقاصد برای گشت و گذار خانوادگی با بچه‌ها محسوب می‌شود. این پارک موضوعی که توسط سبزه‌های سرسبز احاطه شده است، بیش از ۳۰ فعالیت هیجان‌انگیز از جمله زیپ‌پینگ، چرخاندن سرسره‌های آبی، مسیرهای چالش‌برانگیز طناب، صخره‌نوردی، استخرهای با طراوت و موارد دیگر را ارائه می‌دهد که همه در یک فضا در دسترس قرار گرفته‌اند و روزی جذاب را برای خانواده‌تان رقم می‌زنند.

 

معرفی بهترین هتل‌های 4 ستاره پنانگ

مزرعه پروانه انتوپیا پنانگ در مالزی (Entopia Penang Butterfly Farm)

مزرعه پروانه‌های Entopia در پنانگ که در یک باغ شیشه‌ای غول‌پیکر قرار دارد، فضایی جادویی است که در آن پروانه‌ها و انواع حشرات دیگر برای بازی بیرون می‌آیند. این یک خانه امن برای بیش از ۱۵۰۰۰ پروانه آزاد است و یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی خانوادگی در پنانگ است. در فضایی پر از آبشارهای زیبا، حوض‌ها، غارها، باغ‌های عمودی و مسیرهای پرپیچ‌وخم قدم بزنید، آنها حتی یک مرکز کشف سرپوشیده دارند که دارای دو طبقه نمایشگاه آموزشی، ایستگاه‌های آموزشی تعاملی و فعالیت‌های داخلی است که برای کوچولوهای کنجکاو عالی است. بچه‌ها به معنای واقعی کلمه می‌توانند ساعت‌ها را در اینجا صرف یادگیری و سرگرمی کنند!

پنانگ هیل در مالزی (Penang Hill)

تپه پنانگ که ۸۲۱ متر بالاتر از جورج تاون قرار دارد، مناظر خیره کننده شهر را از بالا و همچنین هوای خنک و بدون آلودگی با آب و هوای کمی سرد که حدود پنج درجه خنک تر از مناطق پست است، ارائه می دهد. بچه‌هایتان را سوار قطار فونیکولار پنانگ هیل کنید، یک فونیکولار با طراحی سوئیسی که بر روی یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های فونیکولار در جهان حرکت می‌کند! قطعاً وقتی قطار آنها را به اوج می‌رساند و در طول مسیر از کنار سبزه‌های سرسبز عبور می‌کنند، از ترس نفس می‌کشند. سرگرمی زیادی در بالا در انتظار است، از بلندترین کافه در پنانگ تا تپه پنانگ، فضایی که به بازدیدکنندگان در تور مالزی اجازه می‌دهد دوباره با طبیعت در خالص‌ترین شکل آن ارتباط برقرار کنند. فرزندان خود را به طبیعت گردی بیاورید و آماده شوید تا در میان انبوهی از گیاهان و جانوران از جمله حیوانات کمیاب مانند میمون‌های برگی تاریک، سنجاب‌های سیاه غول پیکر، لمورهای پرنده و بیش از ۱۰۰ گونه پرنده محاصره شوند!

 

طبیعت‌گردی خاطره‌انگیز در پارک ملی پنانگ

مزرعه بز سانن در پنانگ مالزی (Saanen Dairy Goat Farm)

مزرعه بز شیری Saanen که در بالیک پولائو قرار دارد، جواهری پنهان است که در آن می توانید با حیوانات مهربانی مانند بزهای شیری، شترمرغ، مرغ و غیره ارتباط برقرار کنید. در این مزرعه خانوادگی دوستانه به این موجودات شایان ستایش غذا بدهید، حیوان خانگی کنید، گهواره بگیرید و سلفی بگیرید. مزرعه بز شیری Saanen یک تجارت خانوادگی است و ورود به آن رایگان است! اگر می‌خواهید در گروه‌های بزرگ بازدید کنید، حتی می‌توانید برای هماهنگی مستقیم با مالک تماس بگیرید. حتما قبل از حرکت مقداری شیر بز تازه، پودینگ شیر بز یا نوشیدنی ماست بخورید.

تریشاو سواری در پنانگ مالزی (Trishaw Ride)

پنانگ یکی از معدود مکان‌هایی در مالزی است که هنوز هم می‌توانید سوار تریشاو شوید. تریشاو که توسط مردم محلی به آن "beca" نیز می‌گویند، یک تاکسی سه چرخ است که از دهه ۱۹۵۰ حمل و نقل شهر را شکل داده است. هزاران عدد از این تریشاها قبلا در سراسر پنانگ بودند، اما امروزه تعداد آنها به حدود ۲۰۰ عدد کاهش یافته است و آنها به عنوان میراث زنده مهم شهر باقی مانده‌اند. اگر به دنبال راهی منحصربه‌فرد برای کاوش در شهر هستید، سوار بر تریشاو شوید و از زاویه‌ای دیگر به گشت و گذار بروید، راننده تا شما را در یک تور محلی که بیشتر مکان‌های میراث جهانی یونسکو شهر را پوشش می‌دهد، مانند قلعه کورنوالیس، شهر پنانگ، می‌برد. کودکان ۰ تا ۳ سال می‌توانند به صورت رایگان به این فعالیت بپیوندند و برای کودکان زیر ۱۲ سال نیز تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است.

 

۷ سوغاتی خاص پنانگ برای هدیه به عزیزانتان

موزه تدی ویل در پنانگ مالزی (TeddyVille Museum)

آیا می دانستید که پنانگ خانه برخی از منحصر به فردترین موزه‌های مالزی است؟ یکی از این موزه‌ها که برای تعطیلات خانوادگی عالی است، موزه تدی ویل شایان ستایش است که اولین و بزرگترین مجموعه خرس‌های عروسکی مالزی از ملل و دوره‌های مختلف را در خود جای داده است. این مجموعه شامل یکی از اولین دسته‌های خرس‌های عروسکی است که تاکنون ساخته شده است، و عروسک‌ها در هر اندازه‌ای اینجا دیده می‌شود، از خرس‌های مینیاتوری گرفته تا خرس‌هایی به اندازه انسان! همچنین تلاش زیادی برای ساختن این فضای ۹۰۰۰ متر مربعی منعکس کننده فرهنگ و تاریخ غنی پنانگ انجام شده است، به همین دلیل است که عروسک‌هایی را می‌بینید که مانند مردم محلی لباس می‌پوشند و در مجموعه‌هایی قرار می‌گیرند که نمایانگر بسیاری از جاذبه‌های گردشگری پنانگ هستند. برای کودکانی که عاشق عروسک هستند، مطمئناً در میان این دوستان پشمالوی پشمالو بسیار سرگرم خواهند شد.

موزه وندرفود در پنانگ مالزی (Wonderfood Museum)

به عنوان بهشت غذای مالزی، مسلماً باید موزه‌ای اختصاص داده شده به غذا در پنانگ وجود داشته باشد. موزه Wonderfood که در داخل ساختمانی استعماری متعلق به دهه ۱۹۴۰ واقع شده است، نمایش‌هایی از غذاهای مالزیایی بزرگ‌تر از حد معمول را در خود جای داده است که با تکنیک‌های تکرار غذا از ژاپن ساخته شده‌اند. با کپی‌های غول پیکر غذاهای لذیذ پنانگ مانند char kuey teow، ais kacang، cendol و rojak عکس بگیرید. همچنین یک منطقه آموزشی وجود دارد که در آن کوچولوهای شما می‌توانند حقایق جالبی در مورد غذا بیاموزند. وقتی به شما می گوییم با احساس گرسنگی موزه را ترک می‌کنید و مشتاقانه منتظر بشقاب بعدی پنانگ چار کوئی تئو هستید به ما اعتماد کنید.

 

معرفی ۵ بازار بزرگ و جذاب پنانگ

پارک پرنده پنانگ در مالزی (Penang Bird Park)

پارک پرندگان پنانگ با مجموعه ای از بیش از ۳۰۰ گونه پرنده از سراسر جهان، اولین و بزرگترین پارک پرندگان در نوع خود در مالزی است. این پارک ۵ هکتاری متشکل از پرنده‌های غول‌پیکر، کلبه‌های کوچک، مسیرهای پرپیچ‌وخم، و حوض‌های زیبا است که در آن می‌توانید با انواع پرندگان مهربان از پرندگان آفتاب‌گیر کوچک گرفته تا شترمرغ‌های قد ۸ فوتی، پلیکان‌های پرسه‌زن آزاد، قوهای زیبا دوست شوید. طوطی‌ها، جغدها، فلامینگوها، نوک شاخدار، لک لک‌ها و اردک‌های رنگارنگ که به خوبی آموزش دیده‌اند. پارک پرندگان از زیستگاه طبیعی پرندگان تقلید می‌کند، حال و هوای آرام بخش خوبی دارد و نوید ساعت‌ها سرگرمی را برای افراد در هر سنی که عاشق پرندگان هستند، می‌دهد. علاوه بر پرندگان، چندین گونه گوزن، ماهی، مار پیتون، تمساح، لاک پشت و سایر حیوانات وحشی نیز وجود دارد.

موزه عمارت تاریک در پنانگ مالزی (Dark Mansion Museum)

در نمایشگاه‌های تعاملی درخشان در تاریکی، اولین و تنها موزه درخشان در تاریکی در مالزی، غرق شوید. این نمایشگاه هنر مدرن مد روز به طور خلاقانه ای فناوری را با آثار هنری خود ادغام می کند و آن را به یکی دیگر از مکان‌های دیدنی در پنانگ تبدیل می‌کند! از گرمای روز فرار کنید و به داخل آن بروید، جایی که می توانید زمان خود را صرف تماشای نقاشی‌هایی کنید که در مقابل چشمان شما از نقاشی‌های دو بعدی به توهمات نوری سه بعدی عالی تبدیل می‌شوند! اینجا با عزیزانتان در مقابل آثار هنری درخشان بی‌نظیر عکس بگیرید - نقاشی مورد علاقه ما بزرگترین درخشش جهان در تاریکی است، شاهکاری که توسط ادگار مولر خیال‌پرداز سه بعدی خلق شده است. تماشا کنید که بچه‌های کوچکتان با هیبت از نمایشگاه‌های اینجا شگفت زده می‌شوند!

 

۵ مدرسه‌ی غواصی پنانگ برای دیدن جهان زیر آب

مزرعه دریم آئودی در پنانگ مالزی (Audi Dream Farm)

یک سفر کوتاه به منطقه ساکت‌تر جنوب غربی جزیره پنانگ داشته باشید و از بالک پولاو، شهری عجیب و غریب که ارزش بازدید دارد، دیدن کنید. یکی از کارهای مورد علاقه توریست‌ها در اینجا گذراندن زمانی در مزرعه رویایی آئودی است، یک باغ وحش کوچک و مزرعه جذاب که برای سفرهای خانوادگی مناسب است. این فضای دوست داشتنی نفسی از هوای تازه و چیزی متفاوت از شلوغی و شلوغی شهر را ارائه می‌دهد. یک روز را با عزیزان خود با تجربه طبیعت از نزدیک در مزرعه سپری کنید. در اینجا، می‌توانید از مجموعه فعالیت‌های سرگرم‌کننده آن‌ها لذت ببرید، مانند حیوانات سواری، گلدان‌سازی گیاهان، غذا دادن به پرندگان و موارد دیگر.

باتو فرینگی در پنانگ مالزی (Batu Ferringhi)

باتو فرینگی، دیدنی‌ترین محله‌ی پنانگ از یک ساحل شنی طولانی تشکیل شده است و یکی از محبوب‌ترین مقاصد پنانگ است! در طول روز همه چیز آفتاب و سرگرمی است و با بارها و رستوران‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند تا به یکباره شب خنک شود. بگذارید بچه‌هایتان در شن‌های نرم بدود، بادبادک‌ها را به پرواز درآورند، قلعه‌های شنی بسازند، یا طیف وسیعی از ورزش‌های آبی از جت اسکی گرفته تا پاراسلینگ، قایق موزی و غیره را امتحان کنند. پیشنهاد می‌کنیم برای تماشای غروب آفتاب به آنجا بروید (در صورت تمایل، یک تشک و چند تنقلات برای پیک نیک ببندید!)، و به بازار محبوب شبانه Batu Ferringhi بروید که تا نیمه‌شب باز است. اگر عاشق ساحل هستید، اقامت خود را در هتلی در کنار ساحل رزرو کنید.

 

۱۰ ساحل برتر، زیبا و چشم نواز پنانگ

باغ مخفی آواتار در پنانگ مالزی (Avatar Secret Garden)

با پیدا کردن باغ مخفی آواتار پنانگ، برای شب وارد یک قلمرو جادویی شوید. در پشت معبد تایلندی پاک کونگ، این جیب از گرینلند است که به قلمرویی از فانتزی‌های نئونی تبدیل شده است. چراغ‌های ال‌ای‌دی شاخه‌ها را می‌پوشانند و دور تنه‌های درختان می‌پیچند، در حالی که مزارع لاله به زیبایی در رنگ‌های LED روشن می‌درخشند - منظره‌ای واقعا جادویی که به شما احساس می‌کند در دنیای واقعی آواتار پاندورا هستید. برای جلوه کامل چراغ‌های LED در باغ آواتار پنانگ، بهتر است بعد از غروب آفتاب که آسمان تاریک می‌شود، از آن دیدن کنید!

 

منبع

۲۷ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران