بهترین رستورانهای عربی در پنانگ مالزی

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
بهترین رستورانهای عربی در پنانگ مالزی

وقتی صحبت از غذاهای عربی به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهن‌تان خطور می‌کند چیست؟ گوشت باکیفیت و ترد؟ یا برنج معطر؟ تصاویر این غذاهابسیار هوس انگیز است، اینطور نیست؟

و اما اگر قصد سفر به پنانگ مالزی را دارید و دوست دارید غذاهای عربی را امتحان کنید، باید بدانید تقاضا برای چنین خوراکی‌هایی در این خطه در حال افزایش است. از اینرو، بهترین رستوران های عربی مالزی نیز روز به روز در حال ارتقا و رشد هستند و از جورج تاون گرفته تا کوالالامپور و سایر مناطق این کشور، با انواع غذاهای عربی و خاورمیانه‌ای به استقبال گردشگران مشتاق می‌آیند.

 

رستوران العربی ماثام

در آغاز این سفر مجازی شکم گردی با تور مالزی، به Al-Araby Mathaam برمی‌خوریم که در Tesco Seberang Jaya قرار دارد و یکی از بهترین رستوران های عربی مالزی محسوب می‌شود. محیط زیبا و کاخ مانند این غذاکده، حال و هوایی خاورمیانه‌ای را تداعی می‌کند و حظ بصری بالایی را برای مخاطبانش رقم می‌زند. بعلاوه در اینجا با طیف گسترده‌ای از غذاهای خاورمیانه و عربی، در محیطی راحت از مهمانان پذیرایی می‌شود. در این میان، خوراک بره که روی حرارتی ملایم به آهستگی طبخ شده و بسیار ترد است و در دهان ذوب می‌شود، همراه برنج معطر بیش از سایرین محبوبیت دارد.

آدرس: 2762Persiaran Sembilang G3-G4, Tesco Extra, 13700 Seberang Jaya, Penang, Malaysia

عکس: yummyadvisor.my

 

رستوران دندی مدرن فود

از دیگر غذاکده‌های مورد علاقه مسافران تور پنانگ برای صرف غذاهای مدیترانه‌ای، می‌توان به Dandy Modern Food اشاره کرد که در شمار بهترین رستوران های عربی مالزی آورده می‌شود. اینجا مکانی معاصر است که غذاهای محلی خاورمیانه و عربی را با پیچ و تاب محلی سرو می‌کند.

آشپزخانه اپن، به مشتریان اجازه می‌دهد تا کلیه مراحل طبخ و آماده سازی غذایشان را شاهد باشند. منو بسیار جذاب بوده و گزینه‌هایی نظیر فلافل، شاورما و نان هوموس، از جمله غذاهایی هستند که نباید از دست بدهید. بعلاوه در اینجا می‌توانید از انواع غذاهای غربی، ایتالیایی و شیرینی‌های فرانسوی نیز برخوردار شوید.

آدرس: 100,Persiaran Bayan Indah GF-112,113 & 146, Queensbay Mall, Bayan Lepas, Penang Island 11900 Malaysia

 

رستورانهای ایتالیایی در کوالالامپور مالزی

عکس: dandy.com.my

 

رستوران مستر شاورما

اینجا یکی از ساده‌ترین و بهترین رستوران های عربی مالزی است و شعباتی در سراسر پنانگ دارد.

Mr. Shawerma همانطور که از نامش پیداست، جذابیت‌های گوشت روی جوجه گردان را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. برای تهیه این غذا، تکه بزرگی از گوشت ترش و برشته شده و پس از سفارش، به ورقه‌های نازک بریده می‌شود. از گزینه‌های موجود گوشت، می‌توانید مرغ یا بره را انتخاب کنید.

اگرچه منو محدود است، اما طعم‌ها بسیار لذیذ بوده و ساندویچ‌های پرگوشت با سس سیر خوشمزه‌ای سرو می‌شوند. از دیگر غذاهای محبوب، می‌توان به هوموس اشاره کرد که طرفداران بسیاری را به این مکان می‌کشاند.

از طرفی باید گفت این نقطه، به دلیل خدمات عالی پرسنل خوش برخوردش نیز شهرت دارد که همیشه به گرمی، آماده خدمت رسانی هستند. قیمت‌ها مناسب بوده و فضای دلپذیر و خدمات دلیوری، به جذابیت این رستوران می‌افزایند.

آدرس: 5th floor, Justfood Foodcourt, Gurney Paragon, Jalan Kelawei 10250 George Town Pulau Pinang MY, Jalan Kelawai, George Town, Penang, Malaysia

عکس: foodveler.com

 

کافه و رستوران روبین ماردینی

Rubin Mardini، یکی از بهترین رستوران های عربی مالزی و از غذاکده‌های رتبه بالا در پنانگ به شمار می‌آید. مهمانان می‌توانند در اینجا از خدمات عالی، غذاهای باکیفیت و خوشمزه و اصیل خاورمیانه‌ای، محیط جذاب و قیمت‌های مناسب برخوردار شوند. می‌توانید در منو، شاهد گزینه‌های پرطرفداری همچون مندی بره، فلافل، باقلوا، هوموس و سایر غذاهای خوشمزه باشید. بعلاوه اینجا، یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف غذاهای گیاهی محسوب می‌شود.  

آدرس: 12A Lebuh Lembah Permai 4, Tanjung Bungah, Penang, Malaysi

 

۱۰ کافه و رستوران عاشقانه پنانگ

عکس: happycow.net

 

رستوران لبنان

اگر در اطراف معبد شری ماریامان به گشت و گذار مشغولید، پیشنهاد می‌کنیم برای استراحت و شکم گردی سری هم به رستوران Lebanon بزنید که از دیگر بهترین رستوران های عربی مالزی به شمار می‌آید. این رستوران فانتزی که سابقا در باتو فرینگگی قرار داشت، در نهایت به تانجونگ بونگا نقل مکان کرد.

اینجا یک رستوران شیک و پرطرفدار بوده و هنگام پیمایش در منوی طولانی‌اش، می‌توانید انواع گزینه‌ها را شاهد باشید که با دقت و کیفیت بالا تهیه و سرو می‌شوند. در این میان گوشت بره، نان پنیر و مندی خوش پخت، بیش از سایرین محبوبیت دارند. از طرفی پرسنل مودب و حرفه ای، سطح بالایی از مهمان نوازی را در این مکان ارائه می‌دهند. این فضای زیبا، در عین حال خدمات دلیوری را نیز برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد.

آدرس: Jl. S. Parman, Medan, North Sumatra, Indonesia

عکس: kokcheehou.blogspot.com

 

رستوران قصار هادراماوت

Qasar Hadramawt، گوهری پنهان در بوکیت مرتاجم بوده و از بهترین رستوران های عربی مالزی در میان مردمان محلی محسوب می‌شود. بسیاری از مشتریان، قیمت مناسب، کیفیت بالای غذاها و خدمات سریع این مکان را تحسین می‌کنند. منو بسیار رنگارنگ بوده و در این میان مندی بره، مرغ ماقوت، سیب زمینی سرخ کرده، کبه و دسر کنافه، بیش از سایرین خودنمایی می‌کنند. بعلاوه، بشقاب‌ها سخاوتمندانه و بزرگند و برای اشتراک گذاری با دوستان و همراهان ایده آل هستند.

آدرس: No. 9, Ground Floor, De' Rendezous, Jalan Perda Selatan, Bandar Perda, 14000 Bukit Mertajam, Pulau Pinang, Malaysia

 

گشت و گذاری خانوادگی در پنانگ مالزی

عکس: foodadvisor.my

 

رستوران الشامی

در ادامه گشت و گذار در میان بهترین رستوران های عربی مالزی، سری هم می‌زنیم به Al Shami که درست روبروی دانشگاه USM قرار دارد. در حقیقت اینجا، یک رستوران عربی نفیس در پنانگ است که با منوی غنی و رنگارنگ به استقبال مهمانانش می‌آید. در این غذاکده، غذاهای سنتی خاورمیانه‌ای در ظروفی سخاوتمندانه سرو می‌شوند که برای به اشتراک گذاری بسیار مناسبند.

اگر گذرتان به این غذاکده مفرح افتاد، پیشنهاد می‌کنیم از شیش تاووک غافل نشوید. از طرفی، چای عربی این مکان نیز پرطرفدار بوده و در کنار وعده‌های غذایی سنگین و لذیذ، بسیار می‌چسبد. در صورت تمایل می‌توانید در فضای داخلی راحت و دنج رستوران، به استراحت و شکم گردی بپردازید و یا از محیط بیرونی و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز برای استنشاق هوای تازه و صرف خوراکی‌هایتان بهره مند شوید.

آدرس: 1-2-4Plaza Ivory, P227 Jalan Bukit Gambir, Gelugor, Penang, Malaysia

عکس: emmie16.blogspot.com

 

رستوران اولیو

بر کسی پوشیده نیست که جاده پنانگ بالا در جورج تاون، میزبان رستوران‌های مجلل متعددی است. با اینحال کیترینگ Olive در شمال جزیره پنانگ، از محبوب‌ترین و بهترین رستوران های عربی مالزی به شمار می‌آید. این غذاکده تقریبا همیشه شلوغ است، به خصوص شب هنگام و در کل، می‌تواند حداکثر ۲۰۰ نفر را در خود جای می‌دهد. در اینجا می‌توانید از صرف غذاهای پرطرفداری همچون بامیه با برنج و کبسه با مرغ سوخاری را پیدا کنید. طبق نظر بازدیدکنندگان، غذاها بسیار لذیذ هستند و قیمت آنها نیز مناسبند.

آدرس: No 204, Jalan Batu Ferringhi, 11100 Ayer Itam, Pulau Pinang, Malaysia

عکس: tripadvisor.com

 

رستوران پاکیزه صفا مروه

در نهایت در این سفر مجازی به بهترین رستوران های عربی مالزی، به Pakeeza Safa Marwah برمی‌خوریم. در اینجا می‌توانید از غذاهای پاکستانی، عربی و ایتالیایی بهره مند شوید. این رستوران که در باتوفرینگی واقع شده، هر روز غذاهای باکیفیتی را سرو می‌کند که از تازه‌ترین مواد اولیه تهیه شده‌اند. کباب، مرغ کره‌ای و برنج بریانی، از جمله غذاهای مورد علاقه بسیاری از مشتریان در این غذاکده به شمار می‌آیند.

بعلاوه انتظار خدمات واقعا دوستانه، از سوی پرسنل حرفه‌ای و صمیمی را داشته باشید. همچنین باید گفت این رستوران، نزدیک ساحل واقع شده و چشم اندازی دیدنی به منظره دریا دارد. می‌توانید برای استفاده حداکثری از هوای تازه و زیبایی‌های بصری، از میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز نیز برخوردار شوید. ضمن اینکه امکان پیاده روی مفرحی را بعد از صرف غذا برای مخاطبانش رقم می‌زند. در نهایت این مکان، خدمات دلیوری و تلویزیون را نیز برای مشتریانش ارائه می‌دهد.

آدرس: Batu Feringghi, Pulau Pinang, Malaysia, Batu Ferringhi, Penang, Malaysia

 

بهترین فعالیت‌های شبانه در پنانگ

عکس: tripadvisor.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۸ مرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران