بهترین فعالیت‌های شبانه در پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
بهترین فعالیت‌های شبانه در پنانگ

از آنجایی که اکثر مکان‌های دیدنی تور پنانگ در شب به یکدیگر نزدیک هستند برای انجام کارهای شبانه لازم نیست راه دور بروید چرا که زندگی شبانه جورج تاون پنانگ معمولا برای بازدیدکنندگانی که بار اول است از شهر دیدن می‌کنند کافی است! به علاوه مکان‌های زیادی وجود دارد که در روز هم می‌توانید بببینید اما برنامه‌تان را تنظیم می‌کنید تا برای غروب یا شب آنجا باشید. در ادامه این مقاله به بهترین کرهایی که می‌توانید در طول سفرتان در شب‌های پنانگ انجام دهید می‌پردازیم.

 

از KOMTAR Rainbow Skywalk عبور کنید

در طبقه 68 The Top، در کومتار یک پل شیشه‌ای دایره‌ای کوتاه وجود دارد که خارج از ساختمان واقع شده است. این پل کف شیشه‌ای منظره‌ای به شدت دیدنی و متفاوت از پنانگ ارائه می‌دهد که باید ببینید. اگر بلیط روزانه آن‌ها تمام شده بود غروب هنگام بازگردید و منظره متفاوتی از شهر را تماشا کنید.

آدرس: 1, Jln Penang, George Town, 10000 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

به کروز غروب آفتاب بروید

پس از یک روز پیاده روی در پارک ملی پنانگ، می‌توانید با قایق از ساحل میمون یا پانتای کراکوت به جزیره برگردید. در غروب خورشید، منظره اینجا مسحورکننده است! با سفرهای دریایی غروب آفتاب که از ساعت ۵ بعدازظهر شروع می‌شود و تا ۳ ساعت طول می‌کشد، از جنگل و تالاب ها عبور کنید و مناظر فوق‌العاده‌ای را تماشا کنید که هوش از سرتان می‌برند. شما می‌توانید از ورودی پارک ملی پنانگ قایق بگیرید. برای سفر با قایق حداقل باید ۲ نفر باشید و برای گروه‌های بزرگ‌تر حداکثر ۱۰ نفر در هر قایق جا هست بنابراین اگر تعدادتان بیشتر بود باید دو قایق کرابه کنید.

 

۷ ساحل منحصر به فرد پنانگ

جورج تاون را از بالای تپه پنانگ ببینید

یکی دیگر از جاهایی که منظره فوق‌العاده‌ای در شب‌ها دارد تپه پنانگ است که افقی دیدنی از جورج تاون و محوطه اطراف آن ارائه می‌دهد. شهر را از Penang Hill Sky Walk  یا (Sky Deck)  مشاهده کنید. فقط زمان‌تان را طوری تنظیم کنید که آخرین قطار ساعت ۱۱ شب از تپه برمی‌گردد.

در The Habitat Sunset Walk قدم بزنید

دسترسی به Habitat یا پیاده روی Curtis Crest Tree Top Walk، بالاترین نقطه در تپه پنانگ رایگان نیست و بازدیدهای غروب از ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر به بعد شروع می‌شود و شامل دسترسی به سکو می‌شود. آخرین ورودی به اینجا ساعت ۶ عصر است، بنابراین باید تا قبل آن در اینجا حاضر باشید تا پشت در نمانید. این بازدید همچنین شامل یک پیاده‌روی شبانه در جنگل برای جستجوی کولوگوی گریزان (یعنی لمور پرنده) و سایر حیات‌وحش‌های بومی هستند!

 

هتل‌های خانوادگی در پنانگ

محو تماشای چراغ‌های معبد کک لوک سی شوید

سالی یک بار، انبوهی از بازدیدکنندگان مشتاقانه منتظر نمایش نور فوق العاده در مجموعه عظیم معبد هستند! در هیچ زمان دیگری از سال، معبد کک لوک سی از ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر باز نیست بنابراین از ساعات کاری طولانی‌تر استفاده کنید و بعد از شام یا درست قبل از شام از معبد دیدن کنید. زمان بسته شدن در طول سال نو چینی برای روزهای هفته و آخر هفته به ترتیب ساعت ۱۰ شب یا ۱۲ صبح خواهد بود. این یکی از شگفت انگیزترین کارهایی است که اگر در آن زمان در پنانگ باشید حتما اید انجام دهید. بسیاری از عکاسان منتظر عکاسی در این شب خاص از سال هستند.

باغ مخفی آواتار را پیدا کنید

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید در شب‌های پنانگ انجام دهید رفتن و پازدید از پارک آواتار پنانگ است که از اتبدای بازگشایی به خاطر شرایط بد نگه داری شاید کاهش کیفیت و اجرا شد و برای مدتی به دست تعمیرات سپرده شد. سعی کنید قبل از تاریک شدن هوا مکان را پیدا کنید و از تماشای پارک در کنار کارهای دیدنی مثل تماشای غروب آفتاب لذت ببرید. باغ رنگارنگ با نور ال‌ای‌دی با مسیرهای پیاده‌روی و میدان لاله‌های LED در پشت معبد تایلندی پاک کونگ قرار دارد. در اینجا می‌توانید جلوه‌های بصری بسیار زیبای نورپردازی را ببینید که به شدت زیبا و سحرانگیز به نظر می‌رسد.

آدرس: 336, Jalan Tokong Thai Pak Koong, Tanjung Tokong, 11200 Tanjung Bungah, Penang Island

ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۸ شب تا ۱۲ صبح

روشن شدن چراغ‌ها: از ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر

 

پارک باستانی شهری سیا بوی

این پارک بخشی از پروژه‌ای در سال ۲۰۱۸ برای حفظ تاریخ غنی منطقه و توسعه آن به عنوان یک مکان تفریحی مناسب برای خانواده‌ها بود. در واقع، پارک دو مکان باستان شناسی را نشان می‌دهد: بازار سیا بوی و حوضه کانال قدیمی پرانگین. حوضه کانال، که در واقع زهکشی باران های موسمی است، اکنون به کوی رنگارنگ پر جنب و جوش تبدیل شده است. Sia Boey که تقریبا به معنای "انتهای شهر" در هوکین ترجمه می‌شود، این نام را به خاطر محل قرارگیری‌اش کسب کرده زیرا در قرن نوزدهم جورج تاون تنها تا کانال پرانگین توسعه یافت. در حالی که بقیه Sia Boey با گیاهان، زمین بازی کودکان و میدان عمومی پر شده این مکان تاریخی مکانی عالی برای یک صبح خنک یا یک قدم زدن عاشقانه در مهتاب است!

 

Entopia، دنیای شگفت‌انگیز پروانه‌ها در پنانگ

آدرس: 50, Jalan Dr Lim Chwee Leong, George Town, 10100 George Town, Pulau Pinang

ساعت کار: ۶ صبح تا ۱۱ شب

 

گشت زنی در مراکز خرید پنانگ

در حالی که روزهای سفرتان را در این جزیره سپری می‌کنید شاید مراکز خرید در لیست کارهای انجام دادنی شما نباشند اما چطور است سری به Glitzy Gurney Paragon و Gurney Plaza بزنید که فرصت‌های خرید فراوانی برای علاقه‌مندان به مد دارند! به علاوه این مراکز خرید ترکیبی از غذاخوری های آخر شبی هم ارائه می‌دهند که گرسنگی و خستگی یک روز گردش شما را درمان می‌کنند. اگر نمی‌دانید از پنانگ چه چیزی بخرید، مرکز خرید کوئینزبای، حتی فروشگاه‌های بیشتری دارد که می‌توانید آن‌ها را بررسی کرده و سرگرم شوید.

بازارهای شبانه پنانگ را بررسی کنید

بازار شبانه خیابان ماکالوم دوشنبه یک پناهگاه غذایی بی چون و چرا برای غذاهای خیابانی پنانگ مانند char kway teow و ساتای است. روز سه‌شنبه، سعی کنید در بازار شبانه تانجونگ بونگاه باشید به خصوص اگر فصل دوریان باشد، چرا که غذاهای محلی و همچنین غذاهای خیابانی بین المللی مانند xiao long bao و aligot وجود دارد که باید حتما امتحان کنید بنابرابن اگر فردی ماجراجو هستید که همیشه از طعم‌های جدید استقبال می‌کنید این باید یکی از کارهای شما در طول سفر باشد. به علاوه در باتو فرینگی، بازار شبانه باتو فرینگی کالاهای غیرخوراکی زیادی برای فروش دارد که شامل سوغاتی، لوازم الکترونیکی، جواهرات، کفش و حتی لباس های ساحلی می‌شود.

غرفه فود کورت خیابان چولیا

خیابان چولیا اگرچه کوچکتر از فودکورت در گورنی درایو است، اما تنوع کافی برای راضی نگه داشتن هوس غذای خیابانی شما دارد! غرفه داران خدماتشان را از ساعت ۶ بعد از ظهر شروع می‌کنند ولی اوج شلوغی‌های توریستی آن حدود ساعت ۲۰ است! در این غرفه‌های کنار جاده‌ای، پاپیا، موا چی، هوکین می، چار کوی تئو، لر باک، کاری می، وانتان می، چی چئونگ سرگرمی، ساتای، لاکسا و موارد دیگر می‌فروشند که می‌توانید هر کدام را انتخاب کنید و دور میز و صندلی‌های پلاستیکی کنار خیابان بنشینید و از خوردن غذاهای گرم و تازه لذت ببرید.

 

معبد بودایی وات چایا مانگکالارام پنانگ

باغ فرینگی

بدون شک بهترین چیز در مورد باغ فرینگی محیط آن است! وقتی در چنین باغ زیبا و دوست داشتنی قرار دارید سخت است که از خوردن غذا در فضای باز آن لذت نبرید. صندلی داخلی با استفاده آزادانه از چوب به همان اندازه دنج است! غذاهای غربی مانند اسپاگتی، بشقاب غذاهای دریایی و استیک در منوی این رستوران وجود دارد. این همچنین یک مکان ایده آل برای صبحانه است زیرا باریستای قهوه آن‌ها به شدت حرفه‌ای بوده و با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد!

آدرس: 34, Jalan Batu Ferringhi, Kampung Batu Feringgi, 11100 Batu Ferringhi, Penang Island

ساعت کار: روزانه از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ساعت ۱۰:۳۰ شب

 

نورم

یکی از کافه‌های جذاب پنانگ برای شبی دنج با عزیزان نورم است که که در فضایی جذاب گزینه‌های خوراکی خوشمزه‌ای مثل دسرهای متنوع و نوشیدنی سرو می‌کند. قهوه آرتیزان، پاستا و وافل دسر تازه با طعم‌های مختلف (مانند Apple Crumble یا (Citrus Passion)  در طول روز به شدت پرطرفدار هستند. به علاوه از امتحان کردن دسرهای خوشمزه‌شان غافل نشوید بنابراین اگر چند نفر هستید هر کسی چیزی سفارش دهد و بعد با هم به اشتراک بگذارید. اما در شب، بارمن‌ها باریستاها را با کوکتل‌های منحصربفرد استوایی مانند (Tipsy in Tambun، Jungle Bird و غیره) جایگزین می‌کنند!

آدرس: 260c, Lebuh Carnarvon, George Town, 10100 George Town, Penang Island

ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۱۰ شب (پنجشنبه ها و جمعه ها تعطیل است)

 

نارو مارو

این یکی از کیک پزی‌های بسیار معروف پنانگ است که در ساختمانی مربوط به جنگ جهانی دوم واقع شده و تخصص فوق‌العاده‌ای در سرو کیک و دسرهای شیرین وسوسه‌انگیز دارد. لیمو، رام ماچا، اکسپرسو کاهلوا تیرامیسوو گولا ملاکا شور از طعم‌های شناخته شده و محبوب کیک‌های این کیک فروشی است.

 

۶ کاری که در سفر به پنانگ باید انجام بدهید

آدرس: 252A, Lebuh Carnarvon, George Town, 10100 George Town, Penang Island

ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۱۱ شب (سه شنبه ها و چهارشنبه ها تعطیل است)

 

زندگی شبانه خیابان چولیا پنانگ

خیابان چولیا که به خاطر صحنه شب پر جنب و جوشش معروف است یکی از آن جاهایی است که گردش در آن شما را حسابی سرگرم نگه می‌دارد. ۱۹۴۵ پنانگ یک رستوران به سبک غربی با رتبه بالا در خیابان چولیا است که کوکتل‌های آن‌ها هزینه زیادی ندارد و تنقلات نیز سرو می‌کنند. آنها در واقع از ساعت ۱۰ صبح باز می‌شوند اگر بخواهید بعد از ظهر یک نوشیدنی خنک بنوشید دیرتر به اینجا بروید.

 

۲۲ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران