بازدید از بهترین جزایر و سواحل در پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
بازدید از بهترین جزایر و سواحل در پنانگ

بهترین سواحل و جزایر پنانگ از زیباترین مناظر تور مالزی هستند که اغلب توریست‌ها به دنبال آن هستند. بیشتر این مکان‌های آرام که در ۳۰ دقیقه رانندگی از جورج تاون پنانگ قابل دسترسی هستند، در بخش شمالی پنانگ قرار دارند و تعداد کمی در امتداد خط ساحلی غربی، جنوبی و جنوب غربی واقع شده‌اند. همچنین آب‌های شفاف مکان‌های محبوبی برای فعالیت‌های تفریحی مانند چتربازی، جت اسکی و موج سواری هستند. اگر ترجیح می‌دهید در محیطی آرام‌تر آفتاب بگیرید، سواحل دورافتاده زیادی در پنانگ وجود دارد که دهکده‌های ماهیگیری ساحلی جذاب و فضای سبز زیبایی را در خود جای داده است. در ادامه راهنمای جامع ما در مورد سواحل و جزایر پنانگ را بخوانید.

 

باتو فرینگهی

باتو فرینگهی یکی از پیشرفته‌ترین سواحل پنانگ است که گستره طولانی از ساحل ماسه‌ای نرم و سفید با استراحتگاه‌های زیبای کنار اقیانوس، هتل‌های قیمت مناسب، رستوران‌های محلی و بین‌المللی، و همچنین بازار شبانه پر جنب و جوش با صدها غرفه که تعداد بی‌شماری از کالاهای ارزان قیمت را به فروش می‌رسانند را ارائه می‌دهد. باتو فرینگهی ۳۰ دقیقه با ماشین از جورج تاون فاصله دارد و پس از یک روز کاوش در ساختارهای استعماری، هنر خیابانی پر جنب و جوش و معابد چند صد ساله، آن را به مکانی ایده‌آل تبدیل می‌کند. این ساحل همچنین برای ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز در پنانگ عالی است و می‌توانید از چتربازی، موج سواری و جت اسکی لذت ببرید، یا به سادگی در کنار ساحل استراحت کنید و منظره غروب آفتاب را تماشا کنید.

 

برترین فعالیت‌ها در شب‌های پنانگ

تانجونگ بونگاه

تانجونگ بونگاه یک منطقه حومه زیبای ساحلی بین گورنی و باتو فرینگهی است که در ابتدا یک دهکده ماهیگیری آرام در میان فضای سبز و مناظر صخره‌ای پنهان بود. در طول سال‌ها، این منطقه محبوبیت خود را افزایش داده و به یکی از محبوب‌ترین مقاصد پنانگ تبدیل شده است. از جاذبه‌های دیدنی که باید بازدید کرد می‌توان به موزه اسباب‌بازی پنانگ و مسجد شناور پنانگ اشاره کرد. فعالیت‌های مبتنی بر آب محبوب ترین کارهایی است که می توان در تانجونگ بونگاه انجام داد. همچنین مرکز ورزش‌های آبی پنانگ کایاک، کانو و قایق را با قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه برای اجاره ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید از فعالیت‌های سرگرم کننده مانند والیبال ساحلی و فوتبال لذت ببرید. خوب است بدانید جشنواره بین‌المللی قایق اژدها پنانگ در ماه ژوئن یا جولای در این ساحل برگزار می‌شود.

جزیره جِرِجاک

جِرِجاک جزیره‌ای گرمسیری آرام در نزدیکی سواحل جنوب شرقی پنانگ است که دارای سواحل زیبا و جنگل بارانی بکر به قدمت بیش از ۴۰۰ سال است که خوشبختانه همچنان در حالت اولیه خود محافظت می‌شود. این جزیره ۳۶۲ هکتاری دارای تاریخ رنگارنگی است و به عنوان نقطه ورود فرانسیس لایت بنیانگذار پنانگ در اوایل سال ۱۷۸۶ و آلکاتراز مالزی از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۳ شناخته می‌شود. این جزیره با یک استراحتگاه جنگلی بارانی، یک مرکز اسپا در محل، یک رستوران و امکانات تفریحی طی سال‌ها، به مقصد اصلی اکوتوریسم پنانگ تبدیل شده است. این مکان عالی برای کایاک سواری، تیراندازی با کمان، پینت بال، جنگل نوردی، واترپلو، و والیبال ساحلی محسوب می‌شود که برای رسیدن به آن، روزانه یک سرویس کشتی از اسکله جزیره پنانگ جرجاک به اسکله تفریحی جرجاک مسافران را به مقصدشان می‌رساند. این یکی از بهترین نقاط ساحلی پنانگ است که اکثر گروه‌های توریستی با سلیقه‌های مختلف عاشق آن می‌شوند. بنابراین اگر به دنبال استراحتگاهی جذاب و ساحلی در پنانگ می‌گردید اینجا را باید در صدر انتخاب‌های خود بگذارید.

 

معرفی باغ‌های گیاه‌شناسی پنانگ

ساحل میمون

ساحل میمون در حاشیه پارک ملی پنانگ، در خط ساحلی شمال غربی جزیره پنانگ قرار دارد. این مکان دورافتاده که با نام Teluk Duyung نیز شناخته می‌شود، ۲۰ دقیقه با قایق از باتو فرینگی یا ۲ ساعت پیاده‌گردی چالش‌برانگیز از تلوک باهانگ فاصله دارد. در نزدیکی این ساحل نیز ۲ جزیره به نام‌های جزیره سونگ سونگ و جزیره کورال قرار دارند که هر دو مکان‌های عالی برای غواصی و شنا هستند. ساحل میمون کیلومترها شن و ماسه سفید، آب شفاف و کمپینگ دارد و برای کسانی که به دنبال حفظ حریم خصوصی و آرامش به دور از زندگی شلوغ شهری هستند، عالی است.

ساحل تلوک کامپی

تلوک کامپی حدود یک ساعت پیاده روی از ساحل پانتای کراچوت فاصله دارد. این طولانی‌ترین شن و ماسه در پارک ملی پنانگ بوده و برای کوهنوردان با تجربه عالی است، مسیر به سمت ساحل Teluk Kampi یکی از چالش برانگیزترین مسیرهای پنانگ هم هست که به لطف محیط سرسبز آن، مسیر اغلب با برگ‌ها و شاخه‌ها پوشیده شده است. همچنین در چندین نقطه شیب بسیار زیاد و به خصوص در فصول بارندگی لغزنده می‌شود بنابراین باید همواره مراقب باشید و کفش مناسب به پا کنید. از آنجایی که ساحل در طول سال نسبتا آرام است، کمپینگ در امتداد خط ساحلی وسیع برای تماشای غروب آفتاب تجربه بسیار آرامش بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین این ساحل بین ماه‌های فوریه و آوریل، به محل پرورش لاک پشت‌های سبز تبدیل می‌شود.

 

بهترین غذاهای خیابانی پنانگ را از دست ندهید

پانتای کراچوت

پانتای کراچوت یکی از دورافتاده ترین سواحل پنانگ است در نتیجه، بین سپتامبر و فوریه به عنوان محل لانه سازی برای لاک پشت‌های سبز، لاک پشت‌های پوزه عقابی و لاک پشت‌های زیتونی ریدلی عمل می‌کند. با رگه‌های کوارتز و سنگ‌های آذرین که بیشتر زمین‌شناسی آن را تشکیل می‌دهند، این مکان جالب دارای مارمولک‌های ناظر، خرچنگ‌ها، شاه‌ماهی‌ها و موش‌ها است. همچنین اشاره کنیم که پانتای کراچوت همچنین خانه یکی از تنها ۴ دریاچه مرومیکتیک در آسیا است که از آب دریا و آب شیرین تشکیل شده است که با هم مخلوط نمی شوند. این یک پدیده شگفت‌انگیز است که سالی یک بار اتفاق می افتد، جایی که لایه بالایی آب شیرین به طور قابل توجهی سردتر از آب دریا در زیر است. این ساحل بکر ۲۰ دقیقه با قایق از باتو فرینگی یا ۲ ساعت پیاده روی از Teluk Bahang فاصله دارد.

جزیره آمان

آمان جزیره‌ای آرام است که دهکده ماهی‌گیری زیبا با جمعیت تنها ۳۰۰ نفر را در خود جای داده است. برای رسیدن به آنجا، یک قایق از بوکیت تامبون بین ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر حرکت می‌کند. دوچرخه سواری، کایاک سواری و پیاده روی از محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی در این جزیره هستند. این جزیره تاریخچه‌ای رنگارنگ با فرصت‌های دیدنی فراوان دارد که یکی از نقاط بسیار جالب آن Telaga Emas چاهی است که قدمت آن به سال ۱۷۸۹ برمی‌گردد و هرگز خشک نمی‌شود حتی در بدترین خشکسالی. همچنین جزیره همسایه آن، گدونک در زمان جنگ جهانی دوم محل نگهداری مهمات و غار دزدان دریایی بوده است.

 

بازدید از ۵ موزه جذاب شهر پنانگ

جزیره کِندی

کندی یک جزیره مسکونی کوچک در نوک جنوب غربی پنانگ است. در حالی که از دورترین و معدود جزایر اطراف جزیره اصلی است، بسیاری از گردشگران تور مالزی برای لذت بردن از غواصی و شنا بدون خطر نیش عروس دریایی به اینجا می‌آیند. این جزیره همچنین به دلیل صخره‌های طبیعی و منحصربه‌فردش که در طیفی از اشکال، رنگ‌ها و اندازه‌ها در امتداد خط ساحلی جنوبی قرار دارند، محبوب است. صخره‌های مرجانی پررونق زیادی پولائو کندی را احاطه کرده‌اند که بهترین زمان برای مشاهده آن‌ها بین اکتبر و مارس است. برای کسانی که می‌خواهند در جزیره کندی غواصی کنند، بهتر است این کار را با یک غواص با تجربه انجام دهند. زیرا مهم است که در طول بازدید خود به مرجان‌های زنده دست نزنید و به محیط زیست شکننده آن‌ها آسیب نرسانید.

پاسیر پانجانگ

پاسیر پنجانگ یک ساحل شنی آرام است که در بالیک پولائو، در ساحل جنوب غربی پنانگ واقع شده است که به دلیل منطقه خلوت آن، فعالیت‌های تفریحی زیادی به جز شنا و پیک نیک در کنار ساحل وجود ندارد. با این حال، مکان خوبی برای استراحت و فرار از مناطق شلوغ پنانگ است. کوهنوردان می‌توانند از طریق چندین مسیر پرپیچ و خم و تپه‌های پیچ در پیچ به ساحل بروند. یک مسیر ۲ ساعته از گرتاک سنگگول تا ساحل پاسیر پنجانگ از میان جنگل‌های سرسبز و املاک لاستیکی می‌گذرد. پس از لذت بردن از مناظر، می‌توانید همان مسیر را به سمت Gertak Sanggul دنبال کنید یا از یک پیاده‌روی ۳۰ دقیقه‌ای در کنار ساحل به سمت روستای Pulau Betong لذت ببرید. شاید برای خانواده‌هایی که فرزند همراه دارند اصلا این ساحل جذاب هم نباشد اما برای زوج‌ها می‌تواند آرامش و خلوت خوبی را به ارمغان بیاورد.

 

۷ سوغاتی خاص پنانگ برای هدیه به عزیزانتان

گرتاک سنگول

گرتاک سنگول یک دهکده ماهیگیری دوست داشتنی در پنانگ است که به دلیل مناظر خیره‌کننده غروب خورشید و غذاهای دریایی آن بین گردشگران کنجکاو و ماجراجویان بسیار محبوبیت دارد. ساحل شنی سفید آن که در سواحل جنوب غربی پنانگ قرار دارد، یک گریز خوب از مرکز شهر شلوغ جزیره برای شما فراهم می‌آورد. با این حال، این مکان مناسبی برای شنا نیست زیرا بسیاری از قایق‌های ماهیگیری سنتی در امتداد خط ساحلی لنگر انداخته‌اند. دهکده گرتاک سنگول در فاصله ۱۵ دقیقه رانندگی از Bayan Lepas یا از طریق اتوبوس Rapid Penang #308 قابل دسترسی است. شما می‌توانید به آنجا بروید و در کمال آرامش از مناظر خیرکننده اطراف لذت ببرید، قدم بزنید و از مناظر زیبا عکاسی کنید و وقتی خسته شدید در رستورانی سنتی و بی آلایش از خوردن غذای محلی و غالبا دریایی لذت ببرید.

۲۴ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران