بهترین گالری‌های پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
بهترین گالری‌های پنانگ

پنانگ، مرکزی برای هنرمندان بومی بوده و در این منطقه، می‌توانید شاهد هنر خیابانی و گالری‌های هنری بسیاری باشید. این جایگاه‌ها، هم آثار هنرمندان مشهور و هم افراد محلی کمتر شناخته شده را ارائه می‌دهند که پنانگ را به مکانی بهتر بدل می‌کنند و بازدیدکنندگان، اغلب می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از آنها دیدن کنند. چقدر عالی!

بنابراین اگر عاشق هنر هستید، در سفر با تور پنانگ حتما زمانی را به بازدید از این آثار اختصاص دهید. چه به هنر سنتی مالایی علاقمند باشید یا به هنر مدرن غربی، در بهترین گالری‌های پنانگ می‌توانید ساعاتی مفرح و الهام بخش را در تعطیلاتتان سپری نمایید.

 

هین باس دیپوت در پنانگ

این گالری در گذشته، یک انبار متروکه اتوبوس بود که به لطف اولین نمایشگاه انفرادی هنرمند لیتوانیایی ارنست زاخارویچ، در سال ۲۰۱۴ با شعار "هنر زباله است یا آشغال هنر است؟" به یک فضای هنری جذاب بدل شد. در اینجا می‌توانید شاهد نقاشی‌هایی روی دیوارها و طاق‌های در حال فروریختن و کهنه باشید و  از تماشای هنر شهری هیجان انگیز این مکان لذت ببرید.

انبار اتوبوس هین، در حال حاضر شیک‌ترین مکان در جورج تاون پنانگ است. مردم محلی به آن افتخار می‌کنند، بازدیدکنندگان تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند و هنرمندان می‌خواهند دیواری در آن داشته باشند. در حقیقت اینجا با برخورداری از فضای بیش از ۶۰۰۰۰ فوت مربع، گالری‌های هنری، کافه‌ها، بارها و استودیوهای هنرمندان را در خود جای داده است.

در ضمن باید گفت بعد از ظهر یکشنبه‌ها، معمولا بهترین زمان برای بازدید است. زیرا شاهد بازار پاپ آپ، موسیقی زنده و غرفه‌های غذای خیابانی نیز در این مکان خواهید بود که یکی از بهترین گالری‌های پنانگ به شمار می‌آید. جالب است بدانید این مکان علاوه بر نمایشگاه نقاشی و نمایش دو هفته‌ای فیلم‌، تاکنون میزبان فستیوال اسکیت نیز بوده است. اگر مسافر تور مالزی هستید، بازدید از این گالری برای شما شگفت انگیز خواهد بود.

آدرس: 31A Jalan Gurdwara, Penang, 10300

عکس: jotarofootsteps.blogspot

 

پنانگ استیت آرت گالری

این فضا، مجموعه‌ای جامع است که به هنر مدرن و معاصر اختصاص دارد. این مجموعه آثار نقاشی، مجسمه سازی، طراحی، چاپ، عکاسی، معماری، طراحی، اینستالیشن، ویدئو، فیلم و اشکال هنری نوظهور را از سال ۱۹۶۵ تا به امروز مستند کرده و ارائه می‌دهد.

گفتنی است این مکان هنری ایالتی از دو گالری هنری تشکیل شده است: اولین گالری که در طبقه همکف قرار دارد و آثار هنرمندان محلی را به نمایش می‌گذارد و محل برگزاری نمایشگاه‌های مختلف است. و گالری دوم که در طبقه سوم قرار دارد و مجموعه دائمی مشتمل بر نقاشی‌های اهدایی یا خریداری شده از هنرمندان را در خود جای داده است.

آدرس: Ground floor, Dewan Sri Pinang, Lebuh Light, Penang, 10300

 

معروف‌ترین موزه‌ها و گالری‌ها در لنکاوی

عکس: timeout

 

یاهونگ آرت گالری در پنانگ

این گالری نیز، از جمله محبوب‌ترین گالری‌های پنانگ بوده و نقاشی‌های اورجینال و زیبای باتیک را به نمایش می‌گذارد که توسط هنرمند huah Thean Teng و دو پسر هنرمندش خلق شده‌اند. جالب است بدانید مجموعه‌ داران و موزه‌های خصوصی در سراسر جهان، مشتاقانه به دنبال آثار وی هستند. این هنرمند، بعنوان خالق و مبتکر هنر باتیک به شهرت رسیده است. آثار هنری پر جنب و جوش او در نمایشگاه یاهونگ، هم کلکسیونرهای طرفدار هنر جدی و هم مشتری‌های معمولی را مجذوب خود می‌کنند. همچنین این گالری، آثار هنرمندان برجسته مالزیایی و آسیایی دیگری را نیز ارائه می‌دهد که با استفاده از آبرنگ، جوهر چینی و رنگ روغن شکل گرفته‌اند.

گفتنی است این گالری هنری در پنانگ، بزرگ‌ترین گالری در این شهر است. این مکان در باتو فرینگی، روبروی جاده پارکرویال پنانگ واقع شده و نه تنها نقاشی، بلکه انواع صنایع دستی از جمله سفال ساراواک، کنده کاری روی چوب، ظروف نقره، ظروف پیوتر، جواهرات، عتیقه جات و موارد دیگر را نیز در معرض دید علاقمندان می‌گذارد.

آدرس: 58D, Jalan Batu Ferringhi, Kampung Batu Feringgi, 11100 Batu Ferringhi, Pulau Pinang, Malaysia

گالریا سنی موتیارا در پنانگ

اینجا متعلق به آقای کوی سو کائو بوده و چشم اندازی برای پیشرفت هنر را در میان بهترین گالری‌های پنانگ ارائه می‌دهد. هدف این گالری، ترویج هنر در پنانگ و همچنین در سراسر مالزی است. در این فضای هنری برجسته، به صورت دوره‌ای و ماهانه، مجموعه‌های جدیدی به صورت گروهی یا انفرادی به نمایش گذاشته می‌شوند که توسط هنرمندان محلی خلق شده‌اند و بازدید از آنها برای عموم آزاد است.

این گالری، تمرکز اصلی‌اش را بر هنر معاصر شرقی و غربی گذاشته و از زمان تاسیس، به یکی از محبوب‌ترین گالری‌های هنری نه تنها در پنانگ، بلکه در سراسر کشور بدل شده است. خصوصا اینکه این مکان، بسیار مورد توجه کلکسیونرهای مطرح مالزی است.

آدرس: 31-12-16,Lebuh Nipah 5, Bukit Jambul, 11900 Bayan Lepas, Pulau Pinang, Malaysia

عکس: tripadvisor

 

ای 2 در پنانگ

گالری a2، یک فضایی هنری شگفت انگیز در پولائو تیکوس است که در خانه‌‌ای  ییلاقی واقع شده و توسط دو هنردوست، آلفرد و جف تاسیس شده است. اگرچه اینجا فضای کوچکی دارد، اما از حال و هوای حرفه‌ای برخوردار بوده و با نمایش آثار معاصر باکیفیت، طرفداران بسیاری در میان هنرمندان داخلی و بین‌المللی پیدا کرده است.

گفتنی است گالری a2، اولین نمایشگاه خود را در سپتامبر ۲۰۰۷ برگزار کرد و از آن زمان تاکنون، بعنوان یکی از بهترین گالری‌های پنانگ، فضایی از آرامش و طراوت را برای یک بازدید هنری صمیمی برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. در نهایت، توصیه می‌کنیم سری هم به تراس تماشای باغ کوچک این گالری بزنید که چشم اندازی جذاب به معبد Wat Chaiya Mangkalaram دارد.

آدرس: 27Lorong Bangkok, Penang, 10300

 

۱۰ گالری معروف مالزی

 

عکس: etsy

 

آرت گالری چاینا هاوس در پنانگ

اینجا نامی آشنا در میان مردم محلی بوده و موسسه‌ای جاه طلب است که چندین سالن غذاخوری، یک بار، یک کتابخانه، یک حیاط مرکزی، اتاق خواب و فضای استودیو برای هنرمندان (خوابگاه هنرمند)، یک فروشگاه هدیه، دو گالری هنری و یک فضای اجرای چند منظوره برای تئاتر، فیلم، کلوپ‌های کمدی، کارگاه‌ها و موسیقی زنده را در خود جای داده است.

گالری Art Space I، آثار هنرمندان عمدتا محلی را به نمایش می‌گذارد، در حالی که Art Space II، برای آثار عکاسی در نظر گرفته شده است. هر دو گالری، در طبقه اول واقع شده‌اند و از طریق پله‌هایی باریک قابل دسترسی هستند. جالب است بدانید هنگام غذاخوردن در رستوران این گالری، به مشتریان علاقمند کاغذ فال ماهجونگ و مداد رنگی داده می‌شود تا هنر خودشان را خلق کنند!

آدرس: 153&155,Lebuh Pantai, 183B Lebuh Victoria, Penang, 10300

 

عکس: timeout

 

دایچی در پنانگ

تاریخچه این گالری به سال ۱۹۹۸ باز می‌گردد، زمانی که بنیانگذاران آن، گالری هنر مدرن را در سونگای پتانی کداه افتتاح کردند. این فضای دوم اما، بعنوان یکی از پرطرفدارترین گالری‌های پنانگ، دارای مجموعه‌ای چشمگیر از آثار هنری بصری کلاسیک و معاصر مالزی، چین و آسیای جنوب شرقی است و بزرگ‌ترین کلکسیونر خصوصی هنر در منطقه شمالی کشور شناخته می‌شود. در این گالری می‌توانید شاهد آثار نقاشی، طراحی، خوشنویسی، هنرهای اصیل، مجسمه‌ سازی، سرامیک و سایر اشکال هنری باشید.

گفتنی است این مکان، در امتداد Jalan Argyll واقع شده و از این فضا برای میزبانی نمایشگاه‌های هنرمندان، انجمن‌ها، سمینارها و فعالیت‌هایی که هنر و فرهنگ را ترویج می‌کنند استفاده می‌شود.

آدرس: 25,Jalan Argyll, George Town, Penang

 

۱۰ کافه و رستوران عاشقانه پنانگ

 

عکس: penangfoodie

 

مینگ فاین آرتز در پنانگ

اینجا یک گالری هنری و خرده‌فروشی است که فضایی مدرن در استریتس کوای را اشغال کرده و آثار هنری مختلفی از هنرمندان داخلی و بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد و به فروش می‌رساند. در اینجا مجسمه‌ها و نقاشی‌های فلزی، با موضوعاتی از مناظر شهری و حیات وحش دیوارها را پوشانده‌اند. همچنین انواع گلدان‌های تزئینی، لوسترها و ظروف آشپزخانه ساخته شده از کریستال و چینی را می‌توانید در این مکان شاهد باشید.

آدرس: 3A-G-3 & 36, Straits Quay, Seri Tanjung Pinang, George Town, 10470

عکس: straitssettlementshop.blogspot

 

توانکو فوزیا در پنانگ

این مکان که با نام اختصاری USM نیز شناخته می‌شود، تنها موزه و گالری است که هم علوم و هم هنر را زیر یک سقف ارائه می‌دهد و یکی از اولین موسسات در نوع خود است که در یک دانشگاه محلی یعنی تاسیس شده است. این گالری در یک عمارت استعماری زیبا و چند صد ساله، در بالای تپه‌ای در محوطه دانشگاه Sains مالزی واقع شده و بازدید از آن، یک تجربه آموزشی جامع و جذاب را تضمین می‌کند. اینجا همچنین در شمار مطرح ترین گالری‌های پنانگ بوده و حاوی انواع اشیاء فرهنگی و مجموعه‌ای گسترده آثار هنری و علمی است.

در طبقه همکف موزه که به دو بال تقسیم شده است، گالری هنری، بال جنوبی را اشغال کرده است. در بال شمالی نیز، گالری‌هایی وجود دارند که آلات موسیقی سنتی و نسخه‌هایی از قرآن را به نمایش می‌گذارند.

طبقه بالای این موزه و گالری در پنانگ، به باستان شناسی مالزی، معدن و اکتشافات فضایی و غیره اختصاص دارد. در بخش معدن، نمودارها و دیوراماهای سکوهای نفتی وجود دارند، در حالی که بخش اکتشاف فضایی، پرواز انسان به فضا را به نمایش می‌گذارد. در نهایت برای آشنایی با سایر موزه‌های این شهر، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بازدید از ۵ موزه جذاب شهر پنانگ را نیز مطالعه کنید.

آدرس: Universiti Sains Malaysia, Penang, 11900

 

گشت و گذاری خانوادگی در پنانگ مالزی

عکس: timeout

 

دیوید اس تی لوه در پنانگ

دیوید  اس تی لوه، نویسنده برنده جوایز بین‌المللی، عکاس، خبرنگار و هنرمند مناظر هوایی، بیش از ۳۰ سال است در زمینه عکاسی فعالیت داشته و در صنعت رسانه فعالیت می‌کند. دیوید، دو کتاب برنده جایزه و پرفروش منتشر کرده با عناوین Over Penang و Simply Penang، که بهترین کتاب‌های تصویری در مورد پنانگ معاصر به شمار می‌آیند. وی همچنین گالری تصاویر David ST Loh را در جورج تاون اداره می‌کند که در میان گالری‌های پنانگ زبانزد است. این گالری، همچنین خدمات فیلمبرداری، خدمات تصویر تجاری و مشاوره بازاریابی را ارائه می‌دهد.

آدرس: 15,Jalan Hutton 1st Floor, George Town, Penang Island 10050

عکس: optionstheedge

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۵ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران