معرفی باغ‌های گیاه‌شناسی پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
معرفی باغ‌های گیاه‌شناسی پنانگ

ما بارها و بارها از جاذبه‌های مختلف تور مالزی نوشته‌ایم. از جزیره‌ای زیبا با سواحل استثنایی، جاذبه‌های گردشگری متعدد و طبیعتی دلنشین که گردشگران را عاشق خودش کرده‌ است. اما امروز یکی دیگر از دیدنی‌های مهم جزیره پنانگ را به شما معرفی می‌کنیم که مطمئنا آن‌ها که علاقه‌مند به گل‌ها و گیاهان هستند، از دیدنش لذت خواهند برد. در ادامه‌ی این نوشته همراه ما باشید با معرفی باغ‌های گیاه‌شناسی پنانگ.

 

باغ‌های گیاه‌شناسی پنانگ

این باغ‌های گیاه شناسی، یکی از نقاط جذاب جزیره محسوب می‌شود که با آرامش فوق‌العاده‌ای که دارد، برای فرار از شلوغی‌های معمول پنانگ عالی بوده و شما را در یک فضای رویایی به آرامشی دلنشین می‌رساند. پنانگ جنگل‌های گرمسیری و تپه‌های سرسبز زیاد دارد، اما این مجموعه باغ‌ها، مملو از گل‌ها و گیاهانی است که از گوشه‌های مختلف جهان در کنار هم گرد آمده‌اند و یک مکان زیبا و فرح‌بخش را پدید آورده‌اند.

 

بازدید از باغ‌ گیاه‌شناسی پردانا و اکوپارک کوالالامپور

این مرکز در سال ۱۸۸۴ توسط محققان بریتانیایی و با خرج این کشور درست شده بود، اما به مرور مراکز آموزشی به آن اضافه شد، بخش‌های محافظت شده‌ی محلی به آن ضمیمه گشت و در نهایت به جایی بدل شد که حالا شما می‌توانید در تور پنانگ از آن بازدید به عمل آورید.

این مجموعه بزرگ از چند بخش تشکیل شده که شامل تپه‌های جنگلی، بخش‌های آبی برای رشد نیلوفرهای آبی بزرگ، درختان تنومند و قدیمی و باغ‌های گل متعدد است و کلکسیونی متنوع و جذاب از انواع گل‌ها و البته چندین جانور و حشره را در خود میزبانی می‌کند. همچنین با وجود مسیرهای سنگ‌فرش زیبا، رفت و آمد در میان‌ باغ‌ها و بخش‌های مختلف بسیار راحت بوده و شما می‌توانید در هر جایی به عکاسی د راین محل بپردازید.

جاذبه‌های باغ‌های‌ گیاه‌شناسی پنانگ

یکی از عمده دلایل محبوبیت این باغ گیاه‌‌شناسی فضای سبز و زیبایی است که برای بازدید کنندگان تهیه دیده شده است.  گونه‌های بسیار زیادی از گل‌ها و گیاهان در این مکان گردآوری شده که واقعا شگفت انگیز است و در کم‌تر جایی می‌توانید چنین تنوعی را ببینید. حتی چند درخت در آن جا وجود دارد که عمر آن‌ها بیش از صد سال است.

در کنار باغ‌های گل و بخش‌های جنگلی، پارک‌های تفریحی و محیط باز نیز تهیه دیده شده که شما می‌توانید به حالت پیک‌نیک مدتی را در آن‌ها سر کنید. البته به هیچ وجه اجازه روشن کردن هیچ گونه آتشی ندارید، اما می‌توانید در هوای بسیار عالی باغ‌های‌ گیاه‌شناسی پنانگ کمی استراحت کرده، همراه فرزندانتان به بازی مشغول شوید و سپس دوباره برای دیدن دیگر بخش‌های این مکان پیاده روی کنید.

 

باغ گیاه‌شناسی پردانا در کوالالامپور

از جمله بخش‌های این مکان که ممکن است خیلی مورد نظرتان قرار بگیرد، باغ‌ مربوط به کاکتوس‌ها و همچنین آرویدهاست. مخصوصا در بخش کاکتوس‌ها که می‌توانید در کنار بازدید از کاکتوس‌های بسیار زیاد، کاکتوس‌های غول‌پیکری را ببینید که تا به حال نمونه‌اش را در هیچ کجای دیگر ندیده‌اید. در بخش گل‌ها نیز باغ‌های مختلف چیزهای متفاوتی برای ارائه دارند و بعضی از گل‌هایی که در این جزیره‌ی گرمسیری می‌بینید، به طور کلی محلی نیستند و از جای دیگر برای نگهداری به این جا آورده شده‌اند.

فواره‌های بزرگ، محیط‌های آموزشی و گالری‌های مختلف از جمله دیگر جاهایی در باغ‌های گیاه‌شناسی پنانگ هستند که می‌توانید به آن‌جا مراجعه نمایید. اما در نهایت این مکان برای آن‌هایی که عاشق طبیعت، گل‌ها و گیاهان و جنگل‌های بارانی هستند، یک مکان استثنایی خواهد بود، که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن دیدن نمایید.

حیواناتی که در باغ‌های گیاه‌شناسی پنانگ زندگی می‌کنند

در کنار تمامی گل‌ها و درختان و گیاهانی که از آن‌ها نام برده‌ایم، تعداد میمون‌های دم دراز، سنجاب‌های سیاه و صدها نوع حشره و پروانه در باغ‌های گیاه‌شناسی پنانگ زندگی می‌کنند که شما می‌توانید به آن‌ها غذا دهید و ازشان عکاسی کنید. اگر چه بخشی از دلیل وجود این حیوانات و حشرات، بقای این باغ گیاه‌شناسی و کمک به اکوسیستم آن است، اما همین امر باعث افزوده شدن به جذابیت مجموعه نیز شده است.

 

باغ وحش نگارا در نزدیکی کوالالامپور

آدرس و نحوه رفتن به باغ‌های گیاه‌شناسی پنانگ

باغ‌های گیاه‌شناسی پنانگ حدود ۸ کیلومتر از مرکز جورج تاون فاصله دارد و راحت‌ترین راه برای رفتن آن‌جا، استفاده از تاکسی است و اگر می‌خواهید با قیمتی پایین به این مکان بروید، اپلیکیشن Grab را روی موبایل خود نصب کرده و با هزینه‌ای بسیار پایین، تاکسی اینترنتی بگیرید به این مکان بروید.

ساعت فعالیت این مکان نیز بین ۵ صبح تا ۸ بعد از ظهر است، البته ساعت ۸ درها بسته می‌شود و باید خیلی زودتر به این مکان مراجعه نمایید.

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران