۱۲ فعالیت توریستی جذاب در پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
۱۲ فعالیت توریستی جذاب در پنانگ

در تور مالزی این فرصت را دارید تا از یکی از شهرهای خاص و متفاوت این کشور دیدن کنید. جایی که به غذاهای خیابانی، هنرهای شهری و فرهنگ متفاوت مردمش معروف بوده و حتی میزبان یکی از میراث جهانی یونسکو در مالزی نیز هست. بخش زیادی از سفرها به پنانگ به مقصد جورج تاون خواهد بود و البته بسیاری از جاذبه‌ها و فعالیت‌های لیست ما نیز به این منطقه اختصاص دارد اما در مجموع ما نگاهی به برترین فعالیت‌هایی که در پنانگ می‌توانید انجام دهید، خواهیم انداخت.

 

۱- تماشای آثار هنری خیابانی

برای دیدن زیبایی‌های پنانگ، کافی است در کوچه‌ پس کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر قدم بزنید تا به صدها  آثار هنری زیبایی برسید که بر دیوارهای این شهر کشیده شده‌اند. برای این کار هم می‌توانید پیاده به دل خیابان‌ها بزنید یا این که موتورهای سبک کرایه کنید و به وسیله‌ی آ‌ها هر جایی از شهر را که خواستید ببینید.

شاید معروف‌ترین نقاشی خیابانی در جورج تاون متعلق به Ernest Zacharevic باشد که در واقع نگاهی به فرهنگ مردم پنانگ دارد. او از چیزهایی که بر روی دیوارها قرار دارد در آثار خود استفاده می‌کند.

 

سفری خاطره‌انگیز از کوالالامپور به پنانگ

۲- پارک ملی پنانگ و حیات وحش این منطقه

البته پنانگ تنها جورج تاون نیست و طبیعیت شگفت انگیزی در خود دارد که بازدید از آن واقعا در این سفر واجب است. پارک ملی پنانگ بهترین گزینه برای طبیعت گردی بوده که با می‌توانید از شلوغی شهر به آن‌جا پناه برده، از فضای سبز و جنگلی آن لذت برده و حیوانات مختلفی را مشاهده کنید.

در این پارک ملی، مسیرهای مختلفی برای پیاده روی در نظر گرفته شده که شما می‌توانید در آن‌ها قدم بگذارید. بعضی از آن‌ها به مسیرهای جنگلی می‌روند که چندین نوع میمون با مزه در آن‌ها زندگی می‌کنند و بعضی راه‌ها نیز به مکان‌های ساحلی رسیده و در آن‌جا لاکپشت‌های دریایی را می‌بینید. در مجموع پارک ملی پنانگ، واقعا جای زیبایی‌ست که حتما در سفر به این منطقه از مالزی باید از آن‌جا دیدن نمایید.

۳- معبد کِک لوک سی (Kek Lok Si)

این مکان، بزرگ‌ترین معبد بودایی در کل مالزی است و اسم آن به معنی "معبد بهشتی" است . مکانی مقدس برای بوداییان تمام جهان به حساب می‌آید. معبد کِک لوک سی در واقع مجموعه‌ای از بناهای مختلف است که اغلب به رنگ قرمز، نارنجی، زرد و طلایی رنگ آمیزی شده‌اند و از نظر ظاهر و معماری بسیار شبیه به معابد چینی، تایلندی یا میانماری هستند.

در زمان سال نو چینی، این مکان چراغانی شده و هزاران فانوس و چراغ بر دیوارهای و جاهای مختلفش روشن می‌شود که نمایی شگفت انگیز و جادویی به آن‌جا می‌دهد. همچنین یک تندیس برنزی ۳۰ متری در بالاترین بنای آن قرار گرفته که واقعا زیباست. معبد کک لوک سی حدودا ۲۰ دقیقه از مرکز شهر دور بوده و نزدیک به تپه پنانگ واقع شده است و بهتر است صبح زود برای بازدید از آن‌جا اقدام کنید.

۴- از تپه پنانگ دیدن کنید

جورج تاون در واقع زیر سایه‌ی ته پنانگ قرار گرفته که خود بخش آخر جنگلی بارانی در منطقه است که در نهایت این فضای سبز و دیدنی را پدید آورده است. این تپه ارتفاعی ۷۳۵ متر داشته و منظره‌ای فوق‌العاده جذاب را برای گردشگرانی که به آن‌جا می‌روند، به نمایش می‌گذارد. مضاف بر این که برای رفتن به این مکان می‌توانید از  فونیکولار یا همان قطار کابلی معروف این شهر نیز استفاده کنید.

هوای پاکیزه و خنک، تفریحات مختلف، فضایی بسیار دیدنی و جاهای مختلف برای عکاسی از جمله چیزهایی هستند که در تپه پنانگ انتظار شما را می‌کشند.

 

۷ سوغاتی خاص پنانگ برای هدیه به عزیزانتان

۵- بازدید از ابنیه دوران استعمار

پنانگ از جمله بنادر قدیمی و بسیار مهم مالزی است و یکی از جاهایی که بریتانیایی‌ها به آن‌جا آمده و به خاطر مناسبع معدنی، غنای پوشش گیاهی و کشت قهوه، برای مدت زیادی این منطقه را در اختیار داشتند. در این دوران بود که بناهای زیادی به سبک اروپایی در پنانگ ساخته شد و خیلی از آن‌ها بعدها مورد مرمت قرار گرفت و الان جزوی از زیبایی‌های شهر به حساب می‌آیند.

بسیاری از این ابنیه معروف را می‌توانید رد جورجتاون مشاهده کنید که ازج مله برترین آن‌ها می‌توان به قلعه Cornwallis و کلیساهای آنجلیک اشاره کرد. این ساختمان‌های زیبا در کنار بعضی بناهای قدیمی پنانگ که هنوز حفظ شده‌اند، کنتراستی زیبا به شهر داده است.

۶- موزه ملی پنانگ

پنانگ شهری زیباست که داستانی جالب را در طول تاریخ طی کرده است و این قصه را می‌توانید در موزه ملی پنانگ دنبال کنید. ساختمانی که زمانی بریتانیایی‌ها در این شهر بنا کرده بودند و حالا به یک موزه‌ی بزرگ بدل شده که درآن اشیا به جا مانده از تاریخ، آثار هنری متعدد و حتی نقشه‌های قدیمی به نمایش گذاشته شدهاست.

در این جا می‌توانید تاریخچه‌ای از اتفاقات مهم در منطقه را دنبال کنید و ببینید که بریتانیایی‌ها چطور در این منطقه سکونت داشته‌اند یا تاجران چینی چه چیزهایی را به پنانگ می‌آوردند. از مجموعه جواهرات فوق‌العاده زیبای این مکان دیدن نمایید یا به مرور آثار هنری بپردازید.

 

معرفی ۵ بازار بزرگ و جذاب پنانگ

۷- عمارت آبی

Cheong Fatt Tze یک عمارت بسیار زیباست که در قرت ۱۹ میلادی و به سبک چینی در پنانگ ساخته شده که به خاطر معماری جالب توجه، زیبایی و رنگ آبی‌اش در این منطقع معروف شده است. جایی که یک مغازه‌دار آن را ساخته بود که بعدها به تاجری معروف بدل شد. به خاطر همین رنگی که به دیوارهای عمارت زده‌اند، Cheong Fatt Tze به "عمارت آبی" شهرت پیدا کرده است.

شما می‌توانید به داخل بنا رفته و از باغ اطراف آن نیز دیدن کنید. خیلی چیزها به بهترین شکل ممکن نگهداری شده‌اند و بعضی دیگر نیز به خوبی مرمت گشته‌اند. تمام چیزهایی که در این خانه می‌بینید، از متریالی است که در اولین ساخت بنا به کار گرفته شده بود و هیچ چیز تغییر آنچنانی نداشته است. نکته دیگر این که این مکان تقریبا به عنوان هتل نیز مشغول به کار است و شما می‌توانید شبی را در اتاقی اقامت داشته باشید که خود Cheong Fatt Tze‌ در آن زندگی می‌کرده است.

۸- باغ گیاه شناسی پنانگ

باغ گیاه شناسی نزدیک به ۲۹ هکتار وسعت دارد و درست در زیر تپه پنانگ قرار گرفته است. جایی که به ۱۲ بخش تقسیم شده و شما گیاهان گرم سیری بعضا خاص و نادری را مشاهده خواهید کرد که شگفت زده‌تان می‌کنن. تعداد بی‌شماری از گیاهان و گل‌های مختلفی در این مجموعه نگهداری می‌شوند که گشت وگذار در میانشان را به کاری بی‌نهایت لذت بخش بدل می‌کنند.

این مکان از سال ۱۸۸۴ به عنوان باغ‌هایی بزرگ مشغول به کار بوده و هزاران گیاه مختلف از جاهای متفاوت به این محل آورده شده‌اند. اگر به باغ گیاه شناسی پنانگ می‌روید و به خاطر وسعت زیادش و زمان کمی که در سفر دارید، نمی‌توانید از همه جای بازدید به عمل آورید، حتما سری به باغ لیلی، جنگل گرم‌سیری و خانه فِرن، باغ گیاهان دارویی و آبشار طبقاتی بزنید که از بهترین بخش‌های این مجموعه به حساب می‌آیند.

 

معرفی ساحل باتو فرینگی در پنانگ مالزی

۹- غذاهای خیابانی

پنانگ به غذاهای خیابانی‌اش معروف است و این محل یکی از پایتخت مهم غذایی در جهان به حساب می‌آید. فرهنگ غذایی بسیار غنی مالزی به همراه ترکیب‌های جذابی که اروپایی‌ها به این منطقه آورده‌اند و همچنین علاقه ذاتی مردم پنانگ به غذا، باعث شده تا بهترین و متنوع‌ترین غذاهای خیابانی را در پنانگ ببینید. مرکز این داستان نیز بازارهای جورج تاون هستند و در آن‌جا هر نوع غذای خیابانی که بخواهید را بهترین کیفیت پیدا خواهید کرد.

از بهترین غذاهای خیابانی پنانگ که باید امتحان کنید می‌توان به ناسی لماک، آسام لاکسا، انواع نودل‌های سرخ شده، چار کوآی تئو، هوکن پرون می و ... اشاره کرد. جرعت به خرج دهید و غذاهای بعضا عجیب را هم امتحان کنید و یک ماجراجویی غذایی را در سفر به پنانگ تجربه نمایید. البته این را هم در نظر بگیرید که شیرینی‌ها و بستنی‌های مختلفی نیز در دکه‌های غذایی پنانگ پیدا می‌شوند که آن‌ها را نیز نباید از دست بدهید.

۱۰- بازدید از دهکده‌ چینی مرموز بر روی آب

قبیله چینی جتی در گذشته شامل ۷ دهکده‌ی کوچک می‌شده که بر اسکله‌هایی خاص روی آب ساخته شده‌اند. متاسفانه یکی از این دهکده‌ها به صورت کامل سوخته و ۶ تای دیگر هنوز باقی مانده‌اند. دهکده‌هایی قدیمی و جالب توجه که در نزدیکی ترمینال فِری‌های پنانگ واقع شده و به راحتی می‌توانید از آن‌ها بازدید به عمل آورید.

در گذشته به خاطر وضعیت جغرافیایی خاص پنانگ، هر گوشه‌ای که بتوان ساکن شد را می‌ساختند که این دهکده‌های روی آب نیز به همین دلیل شکل گرفته‌اند. توریست‌های زیادی برای دیدن این دهکده‌ها اقدام می‌کنند و به همین دلیل مردم محلی کاملا رفتاری دوستانه گرم با گردشگران دارند. فراموش نکنید که برای بازدید از این محل، دوربین خود را همراه داشته باشید چون جاهایی عالی عکاسی در این دهکده‌های روی آب وجود دارند.

۱۱- کو کونگسی (Khoo Kongsi)

این خانه‌ی باستانی چینی یکی از خانه‌های قبیله‌ای در پنانگ بوده که قومی خاص از چینی‌های مقیم چینی در آن‌جا جمع می‌شدند. البته در گذشته تعداد زیادی از این خانه‌های قبیله‌ای وجود داشت اما در حال حاضر تنها ۵ مورد از آن‌ها باقی مانده‌اند که کو کونگسی تنها مورد آن‌هاست که شرایط خوبی دارد و البته بازدید از آن نیز جذابیت خاص خودش را دارد.

این مکان درست در مرکز جورج تاون واقع شده اما عجیب است که کم‌تر بازدید کننده‌ای را به سمت خود جذی می‌کند. معماری خاص این بنا، آثار هنری موجود در آن، دکور بی‌نهایت زیبا و با جزییات و خیلی چیزهای دیگر هستند که برای دیدنشان باید به این محل بروید.

 

۱۰ فعالیت مفرح را در پنانگ به همراه کودکان خود تجربه کنید

۱۲- خرید در پنانگ

برای خرید در پنانگ هم بازارهای خیابانی را پیش رو دارید که شلوغ، دیدنی و مملو از مردم محلی و صنایع دستی و جنس‌های جالب و ارزان هستند و از سمتی دیگر می‌توانید به مراکز خرید بزرگ و مدرن جورج تاون بروید و از برندهای معتبر بین‌المللی خرید کنید.

در واقع خیلی از مردم جهان که به پنانگ سفر می‌کنند، می‌گویند که مردم این شهر دو فعالیت را بیش از هر چیز دیگری دوست دارند: غذا خوردن و خرید کردن! از مراکز خرید و جذاب پنانگ می‌توان به Penang Plaza، Straits Quay Marina Mall و Gurney Plaza اشاره کرد.

۱۷ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران