بازدید از ۵ موزه جذاب شهر پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
بازدید از ۵ موزه جذاب شهر پنانگ

پنانگ شهر غذاهای خیابانی، شهری امن و آرام که خانه‌ی پروانه‌هاست، شهری به دور از هیاهوها و شلوغی‌ها، شهر شب‌های رویایی یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر با تور مالزی به شمار می‌آید. شهری که برخی مقامات بلندپایه‌ی جهان آن را برای استراحت و تفریح انتخاب کرده‌اند. شهری که زیبایی‌های بی‌اندازه‌ای دارد و به مهمانانش امکان جستجو و کشف می‌دهد. در سفرتان به این شهر اگر به دنبال بازدیدهای هنری و فرهنگی هستید همراه ما باشید تا ۵ موزه‌ی جذاب و دیدنی این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- موزه تونل زمان

موزه تونل زمان یا موزه‌ی تاریخ پنانگ یک موزه‌ی کوچک در این شهر است که تاریخ این شهر را از طریق نقاشی به تصویر می‌کشد. موزه‎‌ای که در سال ۱۹۵۲ میلادی تاسیس شده است و از همان زمان تاکنون مورد استقبال بسیاری قرار دارد. موزه‌ای که اطلاعات تاریخی را از طریق تصویر و کپشن به ۵ زبان زنده‌ی دنیا از جمله انگلیسی، مالایی، کره‌ای، چینی و ژاپنی به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد. موزه‌ای که عکاسی در آن آزاد است و از مانیتورش می‌توانید کلیپ‌های زیادی مربوط به تاریخ پنانگ را مشاهده کنید. موزه‌ای که درهایش در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر به روی بازدیدکنندگان باز است و در روزهای آخر هفته و تعطیل دو ساعت به ساعات کاری آن افزوده می‌شود. اگر علاقه‌مند به دانستن تاریخ هستید و می‌خواهید گذشتگان را بیشتر بشناسید به شما توصیه می‌کنیم به دیدن این موزه بروید.

 

 موزه جادو و تردستی پنانگ؛ جایی برای طرفداران جادو 

 موزه جذاب شهر پنانگ


۲- موزه پراناکان

در یک عمارت قدیمی و جذاب، در ساختمانی که مربوط به قرن نوزدهم است، موزه‌ای در شهر پنانگ تاسیس شده است که یکی از موزه‌های تاریخی شهر به حساب می‌آید. موزه‌ای که از دل اشیا و وسایل به جا مانده از گذشتگان، زندگی چینی‌های ساکن پنانگ در گذشته را روایت می‌کند. موزه‌ای که عمارتش متعلق به یک بازرگان چینی ثروتمند در پنانگ بوده است که در سال‌های اخیر مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. موزه‌ای باشکوه با تجهیزاتی عتیقه. موزه‌ای که باشکوه که دیدن مبلمان و اجزای داخلش شما را به شگفتی وامی‌دارد. درهای این موزه که در محله جورج تاون پنانگ و خیابان چرچ واقع شده است همه روزه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۷ عصر به روی بازدید کنندگانش باز است و از حضور آنها گرم استقبال می‌کند. این موزه یک موزه‌ی فضایی است که شما را علاوه بر تاریخ، با چیدمان نیز آشنا می‌کند.

 

 فعالیت‌های رایگان و ارزان در جورج تاون پنانگ 

 موزه جذاب شهر پنانگ


۳- موزه مستعمراتی پنانگ

موزه کولونیال که به آن موزه‌ی مستعمراتی پنانگ می‌گویند شما را با تاریخ این شهر زمانیکه در دوران استعمار بریتانیا قرار داشته است آشنا می‌کند. موزه‌ای که در یک خانه‌ی قدیمی و مجلل بنا شده است و به همین دلیل خود سازه‌اش به عنوان یک جاذبه‌ی دیدنی به حساب می‌آید. سازه‌ای که درونش با اشیای عتیقه پر شده است و وسایل زندگی بریتانیایی‌ها را نشان می‌دهد. در این موزه همچنین می‌توانید نقاشی‌های نفیس و سفرنامه‌های ارزشمند را نیز ببینید. درهای این موزه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به روی بازدیدکنندگانش باز است و حضور آنها را گرامی می‌دارد.

 

 موزه جذاب شهر پنانگ


۴- موزه اسباب بازی

اگر در یک سفر خانوادگی به پنانگ رفته‌اید به شما توصیه می‌کنیم حتما از این موزه دیدن کنید. موزه‌ای که در آنها اسباب بازی‌های معروف جهان گردآوری شده‌اند و تقریبا می‌توان گفت تمامی برندهای معتبر در زمینه اسباب بازی در آن وسیله دارند. موزه‌ای جذاب که بازدید کنندگانش بیشتر خانواده‌ها هستند. موزه‌ای که در سال ۲۰۰۹ در زمینی به مساحت هزار متر مربع تاسیس شده است و امروزه نه تنها دلخواه بچه‌ها هست بلکه بزرگترها نیز عاشق آن هستند. چرا که با دیدن اسباب بازی‌های قدیمی یاد کودکی خود می‌افتند. اگر علاقه‌مند بازدید از این موزه هستید در سفر به پنانگ همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب می‌توانید به آن مراجعه کنید. هزینه ورود به این موزه برای بزرگسالان ۱۰ رینگ و برای کودکان ۶ رینگ است.

 

 سفری خاطره‌انگیز از کوالالامپور به پنانگ

موزه جذاب شهر پنانگ


۵- موزه غذاهای عجیب

یکی از موزه‌های خاص مالزی و شهر پنانگ همین موزه است. موزه‌ای که در یک ساختمان قدیمی تاسیس شده و سه قسمت مجزا دارد. قسمتی برای نمایش غذاهای بومی، قسمتی برای نشان دادن مجسمه‎های غذاهای مالایی در ابعادی بسیار بزرگ و قسمتی دیگر برای آموزش آشپزی. بنابراین رفتن به موزه غذاهای عجیب پنانگ می‌تواند برای آنهایی که عاشق غذا و آداب غذایی هستند بسیار جذاب باشد. همچنین این بازدید یک گزینه عالی برای یک تفریح خانوادگی به حساب می‌آید. درهای این موزه در تمامی روزهای هفته از ساعت ۹صبح تا ۱۸ عصر به روی بازدید کنندگانش باز است.

 

 معرفی بهترین غذاهای خیابانی پنانگ 

موزه جذاب شهر پنانگ

۰۶ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران