موزه غذاهای عجیب شهر پنانگ؛ پایتخت غذاهای خیابانی جهان

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
موزه غذاهای عجیب شهر پنانگ؛ پایتخت غذاهای خیابانی جهان

پنانگ جزیره‌ای که به پایتخت غذاهای خیابانی در جهان معروف است و در آن می‌توانید بی‌شمار غرفه‌های فروش غذاهای خیابانی را بیابید. جزیره‌ای که در سال ۲۰۰۸ تونی بلر نخست وزیر وقت بریتانیا از آن دیدن کرده است و همین امر سبب شده است بیشتر شناخته شود و در ذهن مردمان بماند. جزیره‌ای که مزرعه‌ها و باغ‌های زیادی برای بازدید دارد و از جمله مهمترین آنها می‌توان به پارک ملی پنانگ و مزرعه پروانه‌ها اشاره کرد. جزیره‎ای که مطابق با تاریخش توسط دریانوردان چینی در قرن چهارم میلادی کشف و ساخته شده است. در سفرتان با تور مالزی به این جزیره اگر می‌خواهید در یک بازدید خانوادگی و یا انفرادی به موزه‌ای خاص سر بزنید همراه ما باشید تا موزه‌ی غذاهای عجیب این شهر را خدمتتان معرفی کنیم.

 


موزه غذاهای عجیب پنانگ


در سفرتان به پنانگ اگر می‌خواهید از دل غذاها به فرهنگ‌ها پی ببرید و در یک کاوش جالب حقایقی عجیب را کشف کنید باید به این موزه تشریف ببرید. جاییکه در یک ساختمان متعلق به سال ۱۹۴۰ میلادی واقع شده و از ۳ بخش مجزا تشکیل شده است. بخش‌هایی که هرکدام به نوعی آموزش خاصی به شما ارائه می‌دهند. بخش‌هایی که در هرکدام از آنها غذاهای مختلف در مقیاس بسیار بزرگ شبیه‌سازی شده‎اند. غذاهایی که دیدن آنها هم آب دهان شما را راه می‌اندازند و هم نظرتان را نسبت به خیلی غذاها نظیر فست‌فودها عوض می‌کنند تا بعد از این بازدید شاید عادت‌های غذایی‌تان عوض شود. این موزه برای یک گشت و گذار خانوادگی خصوصا با نوجوانان بسیار مناسب است. چرا که اطلاعات جالب و جذابی به آنها ارائه می‌شود و همین امر سبب می‌شود تغذیه سالم جای گم کرده‌ی خودش را در زندگی امروزه باز پیدا کند. اگر می‌خواهید با هرکدام از بخش‌های مختلف این موزه بیشتر آشنا شوید همراه ما باشید تا با جزئیات این بخش‌ها را خدمتتان معرفی کنیم.

 

۱۰ رستوران عالی در پنانگ برای آنهایی که گیاهخوار هستند

 

 

موزه غذاهای عجیب پنانگ

 


۱- سالن اول Info Zone


در این بخش از موزه نخستین چیزی که نظر شما را به خودش جلب می‌کند بیش از ۱۰۰ نوع غذای سنتی و محبوب کشور مالزی است که ریشه‌ی آنها بازمی‌گردد به سرخ پوستان و بومیان مالزی، چینی‌ها و مردمانی از قوم پراکانان. در این بخش همچنین می‌توانید مجسمه‌های مومی مردمانی که از آنها نام برده شد را ببینید. در این سالن با اطلاعات جامعی از این غذاها مواجه می‌شوید و همچنین می‌توانید از عادت‌های غذایی گذشتگان نیز مطلع شوید. اینکه چگونه این مردمان دور یکدیگر جمع می‌شده‌اند و یک روز معمولی را با خوردن صبحانه شروع می‌کرده‌اند. این امر به صورت کاملا نمایشی با استفاده از مجسمه‌های مومی نمایش داده می‌شود. برای مثال برای وعده‌ی صبحانه، غرفه‌ی ناسای لانکا یک رستوران کنار جاده‌ای نمایش داده شده است. عکس‌های جالبی از این غذاها و مجسمه‌ی مردمان می‌توانید بیندازید که در شبکه‌های اجتماعی‌تان برای دنبال‌کنندگان‌تان جذاب باشد.

 

۱۰ مکان فوق‌العاده در پنانگ که خوشمزه‌ترین دسرهای این شهر را می‌توانید در آنها نوش جان کنید

 

 

موزه غذاهای عجیب پنانگ

 


۲- سالن دوم Wow Zone


این بخش از آن جاهایی است که آب دهان شما را راه می‌اندازد. در این بخش از موزه می‌توانید مجسمه‌ی غذاهای محبوب بین‌المللی را در حجم‌های بسیار بزرگ ببینید و با آنها عکس بیندازید. غذاهایی که دیگر متعلق به یک فرهنگ و جغرافیا نیستند و جهانی شده‌اند. تصورشان را بکنید پیتزای محبوب‌تان را در اندازه‌‌ای ۱۰ برابر بزرگتر از اندازه‌ی واقعی در اختیار داشته باشید. بازدید از این بخش از موزه احتمالا باعث گرسنگی‌تان می‌شود.

 

۸ رستوران پرطرفدار مسافران در جورج تاون پنانگ

 

 

موزه غذاهای عجیب پنانگ

 


۳- سالن سوم Education zone


این قسمت از موزه به نوعی یک کارگاه آموزشی به حساب می‌آید. کارگاهی که در آن به شما نشان داده می‌شود چگونه یک سبک اشتباه غذاخوردن می‌تواند به محیط اطراف و محیط زیست آسیب وارد کند و تاثیر منفی هم بر روی شخص و هم بر محیط اطرافش بگذارد. البته ابن تاثیر را با غذاهای مالزیایی به معرض نمایش می‌گذارد و شما باید آنچه می‌بینید را با فرهنگ غذایی خودتان منطبق کنید. برای مثال در این موزه نشان داده می‌شود یک نوع سوپ که در عروسی‌های مالزیایی از گوشت کوسه طبخ می‌شود چقدر به بدن و محیط زسیت آسب وارد می‌کند.

 

غذاهایی که در اولین سفر به پنانگ باید میل کنید

 

 

موزه غذاهای عجیب پنانگ

 


درهای این موزه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر به روی بازدیدکنندگانش باز است و از حضور آنها گرمترین استقبال‌ها را می‌کند. در سفرتان به پنانگ به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال ایده‌ها و تجربه کردن فضاهای جدید هستید حتما از این موزه بازدید کنید. در ضمن یادتان نرود یک دوربین خوب نیز همراه خودتان داشته باشید تا عکس‌های عالی از حضورتان در این موزه بیندازید. موزه‌ای که اگر به همراه فرزندانتان به آن بروید برای آنها یک خاطره‌ی فراموش ناشدنی می‌سازید.

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران