خوشمزه ترین غذاهای خیابانی پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
خوشمزه ترین غذاهای خیابانی پنانگ

نوشته‌ای که امروز در مقتدرسیر تابان برایتان آماده‌ کرده‌ایم، اختصاص به غذاهای خیابانی پنانگ دارد. یکی از معروف‌ترین شهرهای غذایی دنیا که اساسا به غذاها و هنر خیابانی‌اش بیشتر از سواحل زیبایی که شهر را احاطه کرده شهرت دارد. در این نوشته ما هم از خوشمزه‌ترین غذاهای این شهر برایتان می‌گوییم هم جاهایی که می‌توانید بهترین غذاهای خیابانی را برای خود سفارش دهید.

 

بهترین مکان‌ها برای چشیدن غذاهای خیابانی پنانگ

برای رفتن به تور مالزی، مقاصد مختلفی را می‌توانید انتخاب کنید. اگر چه خیلی‌ها به تور کوالالامپور رفته و از پایتخت زیبای این کشور دیدن می‌کنند، اما تور پنانگ جذابیت‌های زیادی در خود دارد که ماجراجویی غذایی در میان بوفه‌های خیابانی‌اش، تنها یکی از این جاذبه‌هاست. غذاهای خیابانی پنانگ در دو دسته قرار می‌گیرند. بوفه‌هایی که صبح تا ظهر کار کرده و بوفه‌هایی که از غروب تا آخر شب به سرو شام می‌پردازند.

اگر در طول روز می‌خواهید یک غذای خوشمزه‌ی خیابان در این شهر میل کنید، بهتر است به سراغ لبو سیسیل (Lebuh Cecil) و فود کورت سری ولد (Sri Weld Food Court) بروید. هر دو این مکان‌ها در جورج تاون پنانگ قرار گرفته‌اند که مهم‌ترین مقصد در پنانگ به حساب آمده و اغلب توریست‌ها در سفر به این منطقه، آن‌جا اقامت خواهند داشت. البته فود کورت سری ولد، به طور کلی جای خیلی خوبی برای صرف صبحانه است و در کنار غذاهای محلی خیابانی، انواع صبحانه‌های دیگر را نیز در آ‌جا پیدا خواهید کرد.

عکس: penangfoodie.com

 

شب‌ها اما پنانگ به شهری کاملا متفاوت تبدیل می‌شود. در نقاط مختلف بوفه‌ها و دکه‌ها با چراغ‌ها و تابلوهای مختلف دیده می‌شوند و تقریبا تمامی خیابان‌های شلوغ شهر، بوی خوش غذاهای متنوع را به خود می‌گیرد. اما اگر برای شام به سراغ غذاهای خیابانی پنانگ می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم، سری به بازار شبانه خیابان چولیا (Chulia Street Night Hawker Market) زده یا به بازار شبانه کیمبرلی (Kimberley Night Market) رفته و از خیابان غذا در آن بازار دیدن کنید. این بازارها هر دو در جورج تاون قرار گرفته‌اند و بدون شک از محبوب‌ترین نقاط شهر برای صرف غذاهای خیابانی به حساب می‌آیند. البته اگر در نزدیکی ساحل تانجونگ بونگا (Gurney Drive) هستید، می‌توانید سری به گورنی درایو هم بزنید که یکی دیگر از جاهای معروف شهر به این منظور است.

 

۱۰ بازار خیابانی پرطرفدار در کوالالامپور

عکس: crispoflife.com

 

خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی پنانگ

غذاهای بسیار زیادی هستند که در این لیست می‌توان از آن‌ها اسم برد. غذاهایی که گاهی در تمام مالزی می‌بینید و چیزهایی که مختص به این شهر هستند. البته این را هم نباید فراموش کنید که غذاهای خیابانی پنانگ، از خیلی کشورها الهام گرفته شده‌اند و این به خاطر اشغال مالزی توسط اروپایی‌ها در سال‌های مختلف بوده است. در مجموع اما این موارد، معروف‌ترین و البته خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی پنانگ هستند:

لاکسا

لاکسا به شکل‌های مختلفی درست می‌شود و البته در هر مورد یک پیشوندی برایش در نظر می‌گیرند. مثلا آسام لاکسا از غذاهای بسیار محبوب در خیابان‌های پنانگ است. در هر حال هر غذایی به این سبک را در خیابان‌های پنانگ دیدید، به راحتی آن را سفارش دهید. غذایی که در آن از نودل‌های برنج استفاده شده و با سبزیجات و گوشت مخلوط می‌شود و طعم خوش آن به خاطر انواع ادویه‌هایی است که در این غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. از گوشت‌هایی که در لاکسا مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به میگو، گوشت اردک و گوشت مرغ اشاره کرد.

عکس: pinterest.com

 

کاری می

کاری می یکی دیگر از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی پنانگ است اما اگر می‌خواهید، در بهترین جای ممکن آن را امتحان کنید، باید صبح به بوفه تامان بوکیت کاری می (Taman Bukit Curry Mee) در خیابان تامان بوکیت بروید. شاید برای ذائقه ما عجیب باشید اما کاری می از صبحانه‌های محبوب در پنانگ است. کاری می در واقع سوپ نودل است که در آن از شیر نارگیل و سس کاری استفاده شده است.

 

بهترین بازارهای خیابانی در کوالالامپور

عکس: vkeong.com

 

کوای تئو تننگ

این سوپ سبک و بسیار سالم، از جمله غذاهای خیابانی ارزان و خوشمزه بوده که شامل نودل برنج، گوشت یا مرغ، پیاز خرد شده، کاهو و تخم مرغ درست می‌شود و البته در آن از ادویه‌هایی مثل فلفل قرمز استفاده شده. این غذا با سیر و آبلیمو طعم‌دار می‌شود و یکی از خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین سوپ‌هایی‌ست که در میان بوفه‌های غذاهای خیابانی پنانگ امکان سفارش آن را دارید.

عکس : burpple.com

 

لور باک

اگر از انواع نودل‌هایی که در بازارهای پنانگ به فروش می‌رسند، خسته ‌شده‌اید و البته اهل غذاهای گوشتی هستید، پیشنهاد می‌کنیم در میان غذاهای خیابانی پنانگ به سراغ لور باک بروید. در این غذا، گوشت که با دویه جات مختلف طعم‌دار شده در روغن بسیار داغ کاملا سرخ شده و در سس سویا طعم دار می‌شود. کنار آن نیز تخم مرغ، سوسیس و توفو سرو می‌کنند که ترکیب جالبی خواهد بود.

عکس: reddit.com

 

آپوم

آپوم یکی از صبحانه‌های معروف خیابانی در پنانگ است که گردشگران نیز استقبال خوبی از آن دارند. یک جور کریپ نرم که طعم شیرین جذابی دارد. یک کافی شاپ بسیار معروف که از دهه ۱۹۲۰ میلادی در جورج تاون فعالیت دارد به نام Ravi Claypot Apom Manis آپوم را در جلوی مغازه‌ی خود می‌پزد که جزو بهترین‌ها در شهر است. البته این مغازه از ساعت ۶ صبح شروع به کار کرده و عموما تا ساعت ۱۰ نشده تمامی آپوم‌هایی که پخته را به فروش می‌رساند.

 

۷ ساحل منحصر به فرد پنانگ

عکس: timeout.com

 

پنانگ روجاک

این غذا که تنها در پنانگ پخت می‌‌شود، از ترکیب توفو، جوانه لوبیه، گوشت ماهی و میوه‌های مختلف درست شده که با سس بادام زمینی طعم دار می‌شود. در نهایت به این سالاد عجیب اما خوشمزه، تکه‌های آنانس و دانه‌های کنمجد اضافه می‌شود. اگر بتوانید خود را به خیابان ماکالوم در جورج تاون برسانید، می‌توانید در یک بوفه‌ی بسیار معروف به نام Hock Seng Rojak King این غذا را با یک سس شیرین و بسیار خوشمزه میل کنید.

عکس: hungryonion.org

 

می گورنگ

می گورنگ از آن دست غذاهایی است که در اکثر خیابان‌های جورج تاون، بوفه‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد که آن را به فروش می‌رسانند. غذایی که ریشه در مسلمانان مهاجر هندی به این منطقه دارد و شامل نودل، سیب زمینی، جوانه لوبیا و گوشت ماهی می‌شود. البته همچون هر غذای هندی دیگری، باید انتظار مقدار زیادی فلفل چیلی را در آن داشته باشید.

 

شب‌گردی در پنانگ

عکس: goviral.my

 

هوکین می

هوکین مین از آن دست غذاهای خیابانی پنانگ است که مردم این کشور خیلی به آن می‌بالند. غذایی که تقریبا در تمامی بازارها و بوفه‌های غذاهای خیابانی به فروش می‌رسد و خب در هر بوفه، مواد اولیه آن کم و زیاد می‌شود. این نودل خوشمزه با یک سوپ میگو درست می‌شود که در آن میگو سرخ شده، تکه‌های گوشت، جوانه لوبیه و نودل برنج می‌ریزند. البته همان طور که گفتیم، بوفه‌های مختلف آن را به شکل‌‌های متفاوتی درست می‌کنند و ممکن است این مواد اولیه کمی فرق کند. البته هوکین غذایی است که در کشورهای دیگر همچون سنگاپور و اندونزی نیز پخت می‌شود اما آن‌ها این غذا را به شکلی کاملا متفاوت درست می‌کنند.

عکس:  penangfoodie.com

 

پوپیا

پوپیا اسپرینگ رول‌های خوشمزه‌ای است که از مواد اولیه تازه درست شده و جزو غذاهای خیابانی پنانگ متفاوت در پنانگ به حساب می‌آیند. این رول‌ها از یک نوع پنکیک بسیار نازک درست شده که داخل آن را با جوانه لوبیه، هویچ رنده شده، گوشت قرمز، گوشت‌های دریایی، توفو سرخ شده، بادام زمینی و پیازچه پر می‌کنند. البته در بیشتر موارد این رول‌های خوشمزه همراه سسی آبکی سرو می‌شوند که بر پایه سس سویا درست شده‌اند. همچنین پوپیا را در اغلب فود کورت‌هایی که در مراکز خرید وجود دارند نیز می‌توانید سفارش دهید.

 

۸ مکان برای بازدید کوله‌گردها در مالزی

عکس: blogspot.com

۱۷ مهر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 02 دی 1402)

نظرات کاربران