بهترین غذاهای خیابانی پنانگ را از دست ندهید

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
بهترین غذاهای خیابانی پنانگ را از دست ندهید

همانطور که بارها اشاره کردیم پنانگ بهشت غذای آسیاست. پنانگ نه تنها مرکز غذای مالزی است بلکه یکی از مقاصد برتر دنیا برای عاشقان غذا هم محسوب شده و شهرتی جهانی دارد. وبسایت رنکینگ Forbes نیز این شهر را بین ۱۰ مقصد برتر غذایی دنیا قرار داده است. غرفه‌های غذا در پنانگ از ساعت ۵ صبح تا ۲ بامداد روز بعد باز هستند. ما در اینجا جدیدترین بروز رسانی بهترین غذاهای خیابانی پنانگ را بررسی می‌کنیم تا انتخاب برای مسافران تور مالزی راحتتر باشد.

 

Paya Terubong Nasi Lemak

برای اولین توقف بیایید روزتان را اینجا شروع کنید. رستوران ناسی لماک نزدیک ۳۰ سال است که در پایا تروبنگ واقع شده و یکی از غرفه‌های افسانه‌ای آنجاست که غذای ناسی لماک می‌فروشد. در واقع اکثر افرادی که لماک ناسی دوست دارند از بچگی عاشق غذاهای این غرفه غذا بوده‌اند. اگر صبح‌تان را خیلی زود شروع می‌کنید نگران گشنگی و غذا خوردن نباشد می‌توانید روی این غرفه حساب باز کنید. این اغذیه فروشی روزهای یکشنبه از ساعت ۴ تا ۱۰ صبح باز است.

 

معرفی زیباترین نقاط پنانگ در سفر با تور مالزی

آدرس: 200, Jalan Paya Terubong, Paya Terubong, 11060 Ayer Itam, Pulau Pinang, Malaysia

 

CY Choy Road Hokkien Mee

جای بعدی که در پنانگ باید غذاهای خیابانی را در آن امتحان کنید این غرفه است. در واقع هوکین می قبلا توسط وبسایت رسمی CNN Travel به خاطر سوپ‌های خوشمزه و خوراک صدف توصیه شده بود. این اغذیه فروشی در ساختمانی تاریخی و در خیابان ساحلی (بیچ استریت) واقع شده است. بنابراین سعی کنید تا در پنانگ هستید سری به این غذاخوری بزنید و از محیط آن دیدن کرده و از غذاهای خوشمزه‌اش بخورید. هوکین می روزهای دوشنبه از ۷ صبح تا ۲:۳۰ بعد از ظهر باز است.

آدرس: 533, Jalan C.Y. Choy, 10300 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

Air Itam Sister Curry Mee

پیدا کردن بهترین غذاها در پنانگ سخت نیست اما این که در کنار غذاهای فوق‌العاده، جذابیت‌های تاریخی را نیز هم‌زمان پیدا کنید کار راحتی نیست. این غذاخوری بیش از ۷۰ سال است که غذاهای خوشمزه‌ای به فروش می‌رساند و خودش به تنهایی قسمتی از تاریخ محسوب می‌شود. این غذاخوری بین مردم مخصوصا محله ایر ایتام از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این غذاخوری در طول هفته باز است اما سه شنبه‌ها از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱ ظهر فعالیت می‌کند.

 

معرفی بهترین هتل‌های 4 ستاره پنانگ

آدرس: 612 T, Jalan Air Itam, Pekan Ayer Itam, 11500 Ayer Itam, Pulau Pinang, Malaysia

 

فود کورت Greenlane Genting

این فود کورت یکی از جاهایی است که به مسافران پنانگ توصیه می‌شود تا به آن بروند و از سرویس آن‌ها که شامل طیف گسترده‌ای از غذاهای محلی خوشمزه مالزیایی می‌شود لذت ببرند. بنابراین اگر به این فود کورت بروید می‌توانید تمام موارد برجسته و محبوب محلی را یک‌جا در دسترس داشته باشید. بهترین انتخاب‌های اینجا Chee Cheong Fun، Hainan Chicken Rice و Penang Laksa هستند. یک غرفه پنکیک فروشی معتبر هم وجود دارد که اگر جایی برای‌تان باقی ماند می‌توانید از پنکیک‌های فوق‌العاده‌اش بخورید. این فود کورت چهارشنبه‌ها تعطیل است.

آدرس: Lorong Delima 3, Taman Island Glades, 11700 Jelutong, Pulau Pinang, Malaysia

 

Sri Weld Nasi Lemak

یکی دیگر از فود کورت‌های معروف پنانگ که غذاهای محلی فوق‌العاده‌ای را سرو می‌کند سری ولد ست. این فوت کورت در خیابان ساحل واقع شده و به راحتی در دسترسی قرار دارد. پس اگر گذرتان به آن طرف‌ها افتاد حتما به سری ولد هم بزنید. برنج نارگیلی با کاری و ماهی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای صبحانه است.

 

۷ سوغاتی خاص پنانگ برای هدیه به عزیزانتان

آدرس: Lebuh Pantai, George Town, 10300 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

Kheng Pin Kopitiam

توقف غذایی بعدی شما در پنانگ باید Kheng Pin Kopitiam باشد. این غذاخوری که در مرکز شهر چنانگ واقع شده و محل اتصال دو جاده پنانگ و سری باهاری قرار دارد. یکی از غذاهای بسیار محبوب این غذاخوری که از خوردن آن پشیمان نمی‌شوید برنج مرغ هاینان است. چه چیزی بهتر از این که غذایتان را در کافه‌ای به سبک قدیمی که در آن هنوز هم میزهای مرمر قدیمی و صندلی‌های چوبی استفاده می‌شود بخورید؟

آدرس: 20, 16, Jalan Penang, George Town, 10050 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

 

BM Yam Rice

یکی دیگر از گزینه‌های جذاب پنانگ BM Yam Rice است. مردم بوکیت مرتاجام علاقه خاصی به این غرفه غذا دارند و اگر از هر کسی بپرسید به شما آدرس آن را می‌دهند. برای رسیدن به بی‌ام یام باید یک ماشین سواری ۳۰ دقیقه‌ای را تحمل کنید. این غذاخوری چهارشنبه‌ها تعطیل است.

 

موزه غذاهای عجیب شهر پنانگ؛ پایتخت غذاهای خیابانی جهان

آدرس: No7, Jalan Murthy 10400 Bukit Mertajam, Pulau Pinang

 

Penang Road Cendol

یکی از غذاهای معروفی که باید در پنانگ بخورید سندل است. اگر بعد از رسیدن به جاده پنانگ مردمی را دیدید که در جایی به صف ایستاده‌اند اصلا تعجب نکنید آن‌ها منتظرند تا از سندل‌های افسانه‌ای این غرفه بخورند. این‌ها چندین شعبه در سراسر پنانگ دارند اما به نظر می‌رسد این شعبه از دیگر شعبات بهتر باشد.

آدرس: Jalan Penang, George Town, 10450 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران