فعالیت‌های رایگان و ارزان در جورج تاون پنانگ

جاذبه‌های گردشگری پنانگ
فعالیت‌های رایگان و ارزان در جورج تاون پنانگ

با این که پنانگ یکی از مقاصد مهم و اصلی گردشگری تور مالزی است و به نوعی به هر جای آن که سر بزنید چیزی برای کاوش پیدا می‌کنید اما در جایی مثل جورج تاون کلا لازم نیست خیلی هزینه کنید. به عبارتی جورج تاون در رده یکی از مقاصد تفریحی جذاب اما مقرون به صرفه مالزی قرار داشته و لازم نیست برای انجام فعالیت‌های ارزان و یا خوردن غذاهای ارزان ریسک کنید. چون قیمت‌ها در اینجا نسبتا پایین است.

 

 

از باغ‌ گیاه‌شناسی پنانگ دیدن کنید

اگر دوست دارید در طول تعطیلات خود تجارب جذابی به دست بیاورید پس چرا به باغ گیاه‌شناسی نروید. این باغ با مساحت ۷۱ هکتاری از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. جنگل‌های انبوه، گیاهان عجیب و غریب عطری و خوراکی، گلستان‌های رنگی و زیبا و جنگل‌های بامبو از بخش‌های این مجموعه هستند. شما می‌توانید پیاده‌روی‌های جذابی در این باغ داشته باشید و عکس‌های بسیار زیبایی بیاندازید.

 

 ۸ مکان رویایی در پنانگ برای پیاده‌روی‌های لذت‌بخش در طبیعت جادویی 

 

 

 باغ‌ گیاه‌شناسی پنانگ

 

 

آدرس: Penang Botanical Gardens, 673A, Jalan Kebun Bunga, Pulau Tikus, 10350 George Town, Malaysia

تلفن: +60 4 226 4401

 

 

از معبد کک لوک سی بازدید کنید

اگر از جورج تاون خارج شوید با ساختمان‌ قرن ۱۹امی غافلگیر خواهید شد. برج اصلی شامل طراحی سه ردیفه و معماری تایلندی، برمه و چینی می‌شود. در این معبد الهه ۳۰ متری به پا ایستاده و شما می‌بینید که مردم محلی برای دعا و نیایش به آنجا می‌روند. البته می‌دانید که مردم روی معابد و جاهای زیارتی کمی حساس هستند بنابراین توصیه می‌کنیم از شلوغ‌کاری و ایجاد هیجانات بالا خودداری کنید. در سراسر اطراف این معبد با ریشه فانوس‌های چینی تزئین شده است. این رشته فانوس از غروب به بعد روشن می‌شوند و جلوه‌ای بی‌نهایت زیبا را پدید می‌آورند. اگر تمایل داشتید غروب‌دم را در این معبد بگذرانید و از منظره آن عکس‌های اینستاگرامی زیبایی بیاندازید.

 

 

 معبد کک لوک سی

 

 

آدرس: Kek Lok Si Temple, 1000-L, Tingkat Lembah Ria 1, 11500 Ayer Itam, Malaysia

 

 

در رویداد فرهنگی مطالعه و خواندن شرکت کنید

این رویداد فرهنگی که توسط گروه MYWriters هر دو هفته یک بار برگزار می‌گردد فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر با نویسندگان محلی و آثارشان برای شما فراهم می‌آید. این رویداد معمولا به صورت محفلی کوچک و صمیمی برگزار می‌شود. بنابراین شما باید در آن جمع آشنایی داشته باشید. پس سعی کنید اگر واقعا قصد شرکت دارید با گروه آن‌ها در فیس بوک ارتباط برقرار کنید و از قبل برای شناخت و آشنایی اقدام نمایید.

 

معرفی مراکز خرید جورج‌تاون برای خرید سوغاتی‌های خاص از پنانگ

 

 

 جورج تاون پنانگ

 

 

در بازار آخر هفتگی Straits Quay کاوش کنید

اگر اهل دیدن و گردش بین صنایع دستی و اقلام روز و تازه هستید حتما سعی کنید به بازار هفتگی Straits Quay Marina Mall بروید. در طبقه بالایی این مرکز شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از لوازم و خوراکی‌های دست‌ساز اعم از کره‌های خانگی و سرامیک ژاپنی، تا جواهرات مسی را پیدا کنید. این بازار جذاب و پرطرفدار روزهای جمعه و شنبه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب فعال است. اگر باید سوغاتی بخرید و هنوز نمی‌دانید به چه چیزهایی نیاز دارید حتما سعی کنید سری به این بازار بزنید و در بین غرفه‌های آن گردش کنید.

 

 

 Straits Quay

 

 

آدرس: Straits Quay Marina Mall, Jalan Seri Tanjung Pinang 10470 Tanjong Tokong, Malaysia

تلفن: +60 4 891 8000

 

 

از معبد سری ماهاماریامان دیدن کنید

حتما قبلا بارها با اسم این معبد در مقالات ما برخورد کرده‌اید. در واقع این معبد هندوی شگفت‌انگیز که در خیابان کویین واقع شده یکی از بهترین نقاط مذهبی و دیدنی جورج تاون است که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. به صورت سالانه نیز در این معبد جشنواره Chitraparuyam برگزار می‌شود. در تزئین این معبد از خدایان هندو استفاده شده و با انواع رنگ‌های شاد آن‌ها زینت بخشیده‌اند. گرجه این معبد خیلی بزرگ نیست اما شما از دور می‌توانید آن را از روی برج زیبایش شناسایی کنید.

 

۸ رستوران پرطرفدار مسافران در جورج تاون پنانگ

 

 

 معبد سری ماهاماریامان

 

 

آدرس: Sri Mahamariamman Temple, Lebuh Queen, George Town, 10450 George Town, Malaysia

تلفن: +60 4 264 3494

 

 

غروب آفتاب را در ساحل باتو فرینگی سپری کنید

چرا در این جزیره باشید و به ساحل نروید؟ مخصوصا که سواحل Batu Ferringhi، تمیز، نرم و وسیع است. سعی کنید بین ساعت‌های ۶:۳۰ تا ۳۰30 عصر به این ساحل بیایید و از هوای بی‌نظیر و نسیم ملایم آن لذت ببرید. هنگام غروب آفتاب این ساحل با رنگ‌های زیبایی از طلایی تا کبود در می‌آید و مردم بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. احتمالا موقع پرسه زدن در این ساحل زوج‌های زیادی را ببینید که همچون شما آمده‌اند تا از زیبایی‌های ساحل لذت ببرند. بعد از غروب آفتاب از بازار شبانه دیدن کنید و بین غرفه‌های آن بگردید. اگر احساس گرسنگی کردید از غذاهای بسیار ارزان محلی و خوشمزه بخرید و بخورید.

 

 

  ساحل باتو فرینگی

 

 

آدرس: Beach at Batu Ferringhi, Jalan Batu Ferringhi, Kampung Batu Feringgi, 11100 Ayer Itam, Malaysia

۱۲ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران