بازدید از موزه سلطنتی ابوبکر جوهور در سفر به مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بازدید از موزه سلطنتی ابوبکر جوهور در سفر به مالزی

موزه ها همیشه به عنوان مکانی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ هر کشوری مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. چرا که مسافران می‌توانند به غیر از قدم زدن در خیابان‌ها و آشنایی با سنت‌های مردم با رفتن به موزه‌ها غرق در پیشینه آن‌ها شوند. از آنجایی که مالزی یکی از کشورهای رنگارنگ دنیای گردشگری می‌باشد در این مقاله به بررسی یکی از معروف‌ترین موزه‌های آن می‌پردازیم. موزه سلطنتی ابوبکر جوهور از جمله یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری در تور مالزی محسوب می‌شود. اگر جز دسته‌ای از افراد هستید که به موزه‌گردی علاقه دارید و یا برنامه سفر به مالزی را در سر دارید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

 

موزه سلطنتی ابوبکر جوهور (Royal Abu Bakar Museum)

موزه سلطنتی ابوبکر جوهور  یا به عبارتی دیگر ایستنا بسر از جمله معروف‌ترین موزه‌های مالزی واقع در جوهور می‌باشد. این کاخ حدود ۱۵۰ سال پیش با طراحی و معماری فوق‌العاده‌ای ساخته شد. تا سال‌ها این بنا به عنوان کاخی برای سکونت مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه به عنوان موزه آثار تاریخی درهای آن به روی گردشگران باز شده است. سالانه گردشگران بسیاری از این موزه دیدن می‌کنند.

 

 Royal Abu Bakar Museum

 

تاریخچه موزه سلطنتی ابوبکر جوهور

موزه سلطنتی ابوبکر جوهور برای اولین بار در سال ۱۸۶۶ به دستور سلطان ابوبکر طراحی و بنا شد. وی یکی از  بزرگترین و تأثیرگذارترین رهبران مالزی محسوب می‌شود. او همچنین به عنوان پدر جوهور مدرن شناخته می‌شود.

این کاخ به طور رسمی به عنوان موزه سلطنتی ابو بکر جوهور در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد. البته هنوز هم در این کاخ با شکوه مراسم‌ها و جشن‌های سنتی و سلطنتی برگزار می‌شوند. به تازگی بنای این کاخ مورد مرمت و بازسازی اساسی قرار گرفته است. این بازسازی‌ها در سال ۲۰۱۶ به اتمام رسیدند.

 

 Visit the Abu Bakr Johor Royal Museum

 

بخش‌های مختلف موزه سلطنتی ابوبکر جوهور

گردشگران و بازدیدکنندگان می‌توانند از مناطق مختلف کاخ از جمله کتابخانه، سالن ضیافت، اتاق نقاشی و اتاق خواب موزه سلطنتی ابوبکر جوهور دیدن کنند. همچنین یک اتاق شکار در این کاخ وجود دارد که تمام حیواناتی که توسط خانواده سلطنتی ابوبکر شکار شده‌اند را در معرض نمایش گذاشته است.

علاوه بر این موارد در این موزه مجموعه‌ای از یادگاری‌ها، گنجینه‌ها، آثار هنری و عتیقه‌های متعلق به خانواده سلطنتی به نمایش گذاشته شده است. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق صفحه نمایش نگاهی اجمالی به سبک زندگی خانواده بزرگJohor Sultan  را داشته باشند. ظروف نقره، زیور آلات، سوغات و جواهرات، مقالات و عکس‌ها گوشه دیگری از بخش‌هایی هستند که می‌توان در این مکان جست و جو کرد.

 

  سفر به زیباترین شهرهای مالزی 

 Visit the Abu Bakr Johor Royal Museum

 

سبک معماری موزه سلطنتی ابوبکر جوهور

موزه سلطنتی ابوبکر جوهور در سواحل جوهور واقع شده است. همچنین با داشتن سبک معماری تحت تأثیرAnglo-Malay  می‌توان آن را به راحتی از سایر بناهای تاریخی تشخیص داد. به علاوه این بنای سنتی دارای سقف آبی تحت تأثیر  سبک ساختمان‌های انگلیس می‌باشد. این سبک طراحی در سقف کاخ را به یک نقطه عطف قابل تشخیص تبدیل کرده است. این بنا یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های جوهور با بیش از ۱۵۰ سال سابقه است.

 

 Visit the Abu Bakr Johor Royal Museum

 

ساعات کاری موزه سلطنتی ابوبکر جوهور

موزه سلطنتی ابوبکر جوهور پنجشنبه‌ها و شنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر پذیرای میهمانان خود می‌باشد. البته قبل از ورود به این موزه باید بلیط ورودی تهیه شود. هزینه این بلیط‌ها برای هر گروه سنی و افراد محلی و گردشگر متفاوت است. هزینه بلیط‌ها به صورت زیر می‌باشد:

  • کودکان زیر ۱۲ سال اهل مالزی: ۱۰۰ رینگت مالزی (هر واحد پول مالزی در تاریخ اسفند ۹۸ حدودا ۳۷۰۰ تومان می‌باشد.)
  • بزرگسالان اهل مالزی: ۵۰۰ رینگت مالزی
  • کودکان زیر ۱۲ سال غیر مالزی: ۳۰۰ رینگت مالزی
  • بزرگسالان غیر مالزی: ۷۰۰ رینگت مالزی

 

  ۶ ساحل زیبا اما کم‌تر شناخته شده در مالزی 

 Visit the Abu Bakr Johor Royal Museum

 

آدرس و طریقه دستیابی به موزه سلطنتی ابوبکر جوهور

موزه سلطنتی ابوبکر جوهور در بین دو خیابان Jalan Air Molek  و Jalan Ibrahim واقع شده است. برای بازدید از آن بعد از وارد شدن به کاخ مسیر شمالی را در پیش بگیرید. بهترین روش برای رفتن به موزه سلطنتی ابوبکر کرایه تاکسی از سمت مرکز شهر جوهور می‌باشد. هزینه کرایه برای این مسیر چیزی در حدود ۳ رینگت مالزی است. البته اگر به شهر سنگاپور سفر کرده باشید می‌توانید به وسیله MRT مسیر کاخ را در پیش بگیرید. به این صورت که در Woodlands MRT پیاده شوید سپس با چند قدم پیاده‌روی کنید. هزینه این مسیر چیزی در حدود ۱.۱۰ دلار سنگاپور خواهد بود.

 

  زیباترین جاذبه‌های طبیعی در مالزی 

Visit the Abu Bakr Johor Royal Museum

۰۶ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران