بازدید از جاذبه‌های مالزی در سال 2020

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بازدید از جاذبه‌های مالزی در سال 2020

سفر با تور مالزی بدون شک یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرهایی خواهد بود که به اقصی نقاط آسیا یا حتی جهان خواهید داشت. کشوری زیبا و بسیار مدرن که در نقاط مختلفش، شهرها و دیدنی‌های متنوعی برایتان به همراه خواهد داشت. در سفر به این کشور رنگارنگ، شما انتخاب‌های زیادی دارید. انتخاب‌هایی که هر ساله به خاطر رشد صنعت گردشگری بیشتر هم می‌شوند. حالا اگر در سال پیش رو می‌خواهید به مالزی سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم انتخاب‌های ما را نیز برای این سفر مروری کنید.

 

انتخابهایی همیشه مطمئن

 

۱- پنانگ

پنانگ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر به مالزی به حساب می‌آید. پنانگ شهر ساحلی زیبا که اگر چه سواحلی دیدنی دارد، اما به عنوان پایتخت غذای آسیا معروف است و مهم‌ترین خاطره‌ای که از این شهر با شما باقی می‌ماند، تصویر زیبای مناظر دیدنی این بخش از مالزی و طعم خوش غذاهایی است که در بازارهای شبانه میل می‌کنید.

 

بازدید از پل هوایی لنکاوی در سفر به مالزی

۲- کوالالامپور

پایتخت مالزی و یکی از مدرن‌ترین کلان‌شهرهای آسیا، بدون شک دیگر انتخاب اول شما برای سفر به این کشور خواهد بود. کوالالامپور همه چیز دارد، از مناظر زیبای طبیعی تا انواع تفریح‌گاه‌های خانوادگی و شبانه. معابد و مساجد زیبایی فرهنگ مسالمت آمیز این شهر را برایتان به تصویر می‌کشد و مراکز خرید بزرگ و مدرن، نوید یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان را می‌دهد.

۳- ملاکا

ملاکا یکی از مهم‌ترین شهرهای تاریخی مالزی است که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده. عمده محبوبیت و معروفیت ملاکا به خاطر مراکز تاریخی متعددی است که در این شهر وجود دارند. اما با این حال، چیزهای زیادی هستند که شما در سفر به این بخش از مالزی می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. از بازارهای شبانه و غذاهای خیابانی خوشمزه و از بخش‌های تفریحی متعددی که برای گردشگران تعبیه شده‌اند.

 

۶ تفریح آبی هیجان‌انگیز در سفر به لنکاوی

۴- ایپو

ایپو شاید در گذشته اینقدر محبوب نبود، اما حالا آن را باید به عنوان یک انتخاب واضح برای سفر به مالزی به حساب آورد. یک منطقه‌ی فوق‌العاده زیبا که تا مدت‌ها از رادار گردشگران به دور بود. جدا از این زیبایی‌های طبیعی، یکی از دلایل سفر گردشگران به ایپو، هتل و تم پارک Lost World of Tambun است. این مجموعه تفریحی عظیم و جذاب، باعث می‌شود تا خانواده‌های زیادی برای تعطیلات، ایپو را انتخاب نمایند.

شهرهای ساحلی و جزایر مالزی

۱- بندر دیکسون

با مناظر دیدنی و غروبی فوق‌العاده جذاب و امکاناتی حداکثری برای یک سفر لوکس، بندر دیکسون در میان مقاصد مختلف ساحلی در مالزی، شاید بهترین انتخاب برای کسانی باشد که بخواهند در سواحل دراز کشیده، از گرمای آفتاب لذت ببرند و به گردش‌های آبی بروند. البته این مکان جاهای دیدنی دیگری هچون گالری هنری سر و ته (Upside Down Art Gallery)، موزه نظامی و یک فانوس دریایی دیدنی نیز دارد که در سفر به بندر دیکسون باید از آن‌جاها نیز دیدن کنید.

 

۵ معبد معروف در شهرهای مختلف مالزی

۲- سیپادان

جزایر سیپادان از جمله زیباترین نقاط مالزی هستند. جایی که میان غواصان به عنوان یکی از برترین مقاصد دنیا شناخته می‌شوند و گردشگران نیز برای تفریحات آبی، بودن در سواحلی بسیار زیبا و البته غواصی با کوسه وال‌های معروف به آن‌جا می‌روند. تنها دلیلی که باعث می‌شود جزایر سیپادان بیش از حد شلوغ نباشند، دور بودن از کانون شهرهای گردشگرپذیر مالزی است، در غیر این صورت این مکان رویایی به راحتی می‌توانست در صدر فهرست پرطرفدردارترین مقاصد ساحلی کشور قرار بگیرد.

۳- لنکاوی

یکی دیگر از مقاصد محبوب ساحلی مالزی که به واسطه‌ی زیبایی‌های طبیعی خیره کننده که از جنسی متفاوت از سیپادان است، معروف شده. لنکاوی، طبیعتی کوهستانی دارد که در کرانه‌ی دریا قرار گرفته و یک ترکیب عالی را برای گردشگران به وجود می‌آید. وجود مراکز تفریحی و هتل‌های لوکس متنوع نیز، به جذابیت‌های سفر به لنکاوی می‌افزاید.

 

سفر زمینی از سنگاپور به مالزی

به طور کلی جزایر مالزی انتخابی عالی برای تعطیلات به حساب می‌آیند. جزایر کوچک و بزرگی همچون  پرهنتیان، پانگکور، رادانگ و ...، که نام بردن از همه‌ی آن‌ها در حوصله‌ی این مقاله نمی‌گنجد.

مناطق کوهستانی

مناطق کوهستانی شاید به عنوان مقصدی برای تمام سفر شما نباشند، اما می‌توانند به عنوان یک تور یک یا چند روزه در خلال تور کوالالامپور یا تور لنکاوی گنجانده شوند. مناطق کوهستانی مالزی نیز همچون سواحل این کشور دیدنی است و در زیر دو نمونه از بهترین‌هایشان را به شما معرفی می‌کنیم:

۱- کوه کینابالو، صباح

این کوه زیبا مسیرهای پیاده‌روی بسیار خوبی دارد که گردشگرانی از هر سن و سال می‌توانند از بخشی از آن لذت ببرند. کوهی که بیش از ۶۰۰ گونه گیاهی را در خود میزبانی می‌کند و در کنار مناظر زیبایی که برایتان به تصویر می‌کشد، مامنی امن برای جانوران زیادی نیز هست.

۲- پارک ملی نیا، ساراواک

این پارک ملی به خاطر وجود غارهای متعدد و بزرگ معروف است و مسافران ماجراجو برای قدم گذاشتن به این غارها به نیا می‌روند. کوه‌های آهکی و فرم خاص آن‌ها که قدمتی میلیون ساله دارند، این غارهای جذاب را پدید می‌آورند. یکی دیگر از جاهای نزدیک و شبیه پارک ملی نیا، پارک ملی گونونگ مولو است، که می‌تواند جایگزینی برای سفر به این مکان باشد.

 

بهترین رستوران‌های محلی و بین‌المللی کوالالامپور مالزی

سفرهای کوتاه و هیجان انگیزی که در مالزی می‌توانید تجربه کنید

۱- دره‌ی کرم‌های شب‌تاب، جوهور

برای رفتن به این مکان باید با قایق و شب‌هنگام به راه بیفتید و به همین منظور تورهای مختلفی نیز برای این مکان در نظر گرفته می‌شود. جایی رویایی و زیبا که مملو از کرم‌های شب‌تاب است و یک منظره‌ی سورئال و باورنکردنی را برایتان به تصویر می‌کشد.

۲- غارهای باتو، سلانگور

غارهای باتو در نزدیکی کوالالامپور قرار دارند و شما در سفر به این شهر، به راحتی می‌توانید به دیدن این‌جا بروید. تماشای این غارها در کنار این که یک گردش فرهنگی برای شماست، همچنین از نظر زیبایی طبیعی نیز می‌تواند یک انتخاب عالی باشد و همچنین با عکس گرفتن در کنار تندیس بزرگ بوده و روی پله‌های رنگین‌کمانی، می‌تواند خوراک اینستاگرام شما را نیز مهیا کند.

 

تماشای شهر کوالالامپور از فراز برج کی ال مالزی

۳- لگولند، جوهور

یکی دیگر از دلایلی که به خاطرش می‌توانید به جوهور بروید، لگولند متفاوت این شهر است. دلیلی که خیلی‌ها یک سفر یک روزه به جوهور ترتیب می‌دهند تا مینی لند جالب این پارک را ببینند. در مینی لند ساختمان‌های مختلفی از مالزی و دیگر نقاط جهان با قطعه‌های لوگو ساخته شده و جایی عالی برای سفر با خانواده است.

 

آشنایی با شهر بازی لگولند در مالزی

۱۳ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران