جاذبه‌های گردشگری پراک در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
جاذبه‌های گردشگری پراک در مالزی

مالزی یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان، ایالت‌های مختلفی برای گشت و گذار دارد. یکی از بهترین مقاصد گردشگری مالزی، پراک با جاذبه‌های شگفت انگیز و زیبا است. در صورتی که قصد سفر با تور مالزی را کردید، فراموش نکنید که این شهر نقره‌ای را در برنامه سفرتان بگنجانید. پراک شهری در ساحل غربی، پر از جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده است. در پراک مالزی فرهنگ آمیخته از تاریخ چینی، تاریخ مالایی، فرهنگ اسلامی را خواهید دید که به دلیل دارا بودن منابع قلع، به نام شهر نقره‌ای شهرت یافته است.

 

قلعه زیبای کلی Kellie

قلعه کلی به صورت یک عمارت بزرگ ناتمام در نزدیکی سونگای رایا در پراک واقع شده است. این عمارت توسط ویلیان کلی اسمیت اسکاتلندی که صاحب یک مزرعه کائوچو بوده، ساخته شده است. او به دلیل ابتلا به ذات‌الریه در سال ۱۹۲۶ درگذشت و ساخت این قلعه ناتمام ماند. پس از آن همسر و پسرش به اسکاتلند بازگشتند و ساختمان به حال خود رها شد که دلیلی برای شایعاتی است که گفته می‌شود این عمارت دارای ارواح است. از طرفی این قلعه مکان خوبی برای علاقه‌مندان به تاریخ و معماری است. امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در پراک محسوب می‌شود.

 

بهترین سواحل لنکاوی در مالزی

منطقه جنگلی رویال بلوم Royal Belum National Park

در صورتی که از گردش در طبیعت و جنگل‌های سرسبز لذت می‌برید، منطقه جنگلی رویال بلوم در پراک مالزی یکی از مقاصد گردشگری دیدنی است. منطقه جنگلی رویال در میان یک دره محافظت شده است و زیبایی طبیعی و بکر آن، در جهان شهرت دارد. جنگل های بارانی رویال بلوم مملوء از آبشارها و دریاچه‌های زیبا است که با پوشش گیاهی فوق‌العاده‌اش امکان دیدن گونه نادر رافلزیا (گونه‌ای گل زنبق) را به شما می‌دهد. این منطقه همچنین زیستگاه مهمی برای برخی از گونه‌ها مانند سلادانگ، فیل آسیایی، ببر مالایی و کرگدن های سوماتران است که در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌اند.

 

آشنایی با فصول مختلف در مالزی

پولائو پانگکور Pangkor Island

پولائو پانگکور یک جزیره کوچک و زیبا در سواحل غرب پراک مالزی است و شاید به اندازه جزایر مشهور مالزی پر طرفدار نباشد، اما جایی آرام و بکر است. این جزیره شگفت انگیز و خوش منظره دارای سواحلی آرام دارد که بی‌شک شنا در آب‌های زلال آنجا لذتی وصف نشدنی را برای شما به ارمغان داشت. با قدم زدن بر روی شن‌های گرم و تماشای غروب آفتاب آرامش را تجربه کرده و خاطرات زیبایی برای خود می‌آفرینید. قلعه هلندی‌ها و باتو برسورات را می‌توان به عنوان جاذبه‌های گردشگری تاریخی این منطقه شمرد.

دره لنگونگ LENGGONG

دره لنگونگ در برگیرنده آثار و بقایای انسان‌های اولیه با قدمتی نزدیک به دو میلیون سال پیش است. اگر علاقه‌مند به دانستن تاریخ و یا باستان‌شناس هستید، این منطقه حتما شما را به خود جذب خواهد کرد. به دلیل اهمیت و ارزش این مکان از نظر باستان‌شناسی، دره لنگونگ در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

آشنایی با بهترین کلیساهای مالزی

باغ وحش تایپینگ و نایت سافاری Zoo Taiping

در باغ وحش تایپینگ خواهید توانست بیش از ۱۸۰ گونه حیات وحش محلی و خارجی را ببینید. این باغ وحش از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های مالزی است که در سال ۱۹۶۱ افتتاح شد و در نزدیکی ارتفاعات لاروت می‌باشد. دور تا دور باغ وحش تایپینگ را طبیعت بی‌نظیری مملوء از نهرها، دریاچه‌ها و گیاهان گوناگون احاطه کرده است. اگر اهل هیجان و ماجراجویی هستید می‌توانید به یک نایت سافاری بپیوندید و بر یک قطار کوچک سوار شوید و شبانه در اطراف باغ بگردید.

 

فعالیت‌های ماجراجویانه‌ در کوالالامپور

چشمه آب گرم فلدا رزیدنس Felda Residence Hot Springs

چشمه‌های آب گرم فلدا رزیدنس به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی پراک، مکان خوبی برای گذران وقت گردشگران است. آب‌تنی در این چشمه‌ها بسیاری از بیماری‌ها از قبیل آرتروز و اگزما را تسکین می‌دهد. چشمه‌های آب گرم در منطقه تیتیوانگسا قرار گرفته و مناظر طبیعی بسیار زیبا و آرامش بخشی را در اطراف خود مشاهده خواهید کرد.

 

فراموش نکنید در حین بازدید از اماکن طبیعی و دیدنی، خوراکی‌های خوشمزه مالزیایی را نیز امتحان کنید. در هر منطقه می‌توانید بهترین غذای محلی آنجا را بخورید. به طور مثال تانجانگ توالانگ یکی از غذاهای محبوب مالزیایی است که با میگوهای تازه رودخانه‌ای پخته می شود. پس اگر طرفدار غذاهای دریایی هستید، این غذای لذیذ را در مالزی از دست ندهید.

۱۸ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران