جاذبه‌های دیدنی شهر میری برای گردشگران تور مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
جاذبه‌های دیدنی شهر میری برای گردشگران تور مالزی

مالزی سرزمین شگفتی‌های زیبا است، اما بسیاری از گردشگران نمی‌دانند که مالزی، فراتر از شهر فوق العاده کوالالامپور، شهرهای جذاب دیگری هم دارد که دیدنی‌های زیادی را در خود جای داده‌اند. یکی از این شهرها، میری (Miri) نام دارد. میری دومین شهر بزرگ در ساراواک (Sarawak) با جمعیتی نزدیک به یک چهارم میلیون نفر است. از لحاظ نژادی، ترکیب جمعیتی شهر میری شامل مردمانی از سرزمین چینی، مالایی‌ها، هندی‌ها و اقوام دایاک، ملانائو، کایان، کنیاه، کلابیت، ایبان، بیدایوه، پنان و دیگر گروه‌های نژادی بومی مالایی است.

جالب است بدانید که تا پیش از سال ۱۹۱۰ میلادی، یعنی زمانی که برای نخستین بار نفت در این منطقه کشف شد، میری روستای کوچکی بود که کسب و کار ساکنان آن به ماهیگیری محدود شده بود. با این حال، بخت به مردم میری روی آورد و این شهر کوچک پس از کشف نفت شروع به توسعه کرد و پس از آن ، تا سال ۱۹۲۹ به یک مرکز اداری و دولتی ارزشمند تبدیل شد.

در واقع، شهر میری اکنون به عنوان قلب صنعت نفت در ساراواک و مالزی شناخته می‌شود. اگرچه نخستین بار در سال ۱۹۱۰ میلادی، نفت توسط کمپانی شل در این شهر کشف و استخراج شد، اما میری در گذشت سال‌ها هم‌چنان توانسته است جایگاه ارزشمند و صنعتی خود را در میان شهرهای دیگر مالزی حفظ کند.

بر خلاف کوالالامپور و سایر شهرهای بزرگ مالزی، تعداد گردشگرانی که به میری سفر می‌کنند، هنوز بسیار اندک است. البته بسیاری از گردشگران حرفه‌ای برای بازدید از غارهای مولو و غارهای نیا که در نزدیکی این شهر هستند، هر سال با تور مالزی به میری سفر می‌کنند اما راز زیبایی‌های این شهر برای گردشگران هنوز هم سر به مهر باقی مانده است.

 

Miri

 

جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های محبوب شهر میری مالزی

 

  • سوغاتی‌های خود را از مرکز میراث صنایع دستی خریداری کنید

 مرکز میراث صنایع دستی شهر میری  (Handicraft Heritage Centre)، بازار ارزشمندی است که در منطقه Jalan Merbau و Jalan Brooke شهر واقع شده است. در این مرکز، تعداد زیادی فروشگاه کوچک و بزرگ و مغازه‌های قدیمی و مدرن خواهید دید که محصولات دست ساز محلی را برای فروش به گردشگران عرضه می‌کنند.

اگر با تور مالزی به این کشور سفر کرده‌اید و سری هم به میری زده‌اید، می‌توانید برای خرید سوغات و صنایع دستی مالایی روی این منطقه حساب ویژه‌ای باز کنید چراکه در این‌جا طیف وسیعی از صنایع دستی مالزی برای فروش ارائه می‌شوند.

بر خلاف بسیاری از بازارهای دیگر در مالزی که کالاهای ساخته شده توسط چینی‌ها را به عنوان صنایع دستی عرضه می‌کنند، در این‌ جا می‌توانید اطمینان خاطر داشته باشید که همه چیز حاصل هنر و تلاش مردم محلی همین منطقه است.

 

گردش در جذاب‌ترین غارهای مالزی

 

  • از معبد چینی Tua Pek Kongدیدار کنید

 معبد چینی (Tua Pek Kong Chinese Temple) شهر میری، یک معبد صد ساله است که تصویری واقعی از دوران باستانی و پیش از کشف نفت در میری را به شما نمایش خواهد داد. این معبد به خدایی اختصاص دارد که به اعتقاد مردم محلی، می‌تواند شفا دهنده باشد. این خدای محبوب مردم میری، در دورانی که بیماری همه‌گیری در میان مردم شهر شیوع پیدا کرده بود، توانست به فریاد مردمان این سرزمین برسد و آن‌ها را درمان کند.

 

 

این معبد ارزشمند تاریخی و عبادی، همچنین یکی از معدود بناهایی است که توانست در طول بمباران متفقین در جنگ جهانی دوم از شر جنگنده‌ها در امان بماند.

 

  • در باغ و بوستان تامان بونگا، استرس را از خود دور کنید

 تامان بونگا (Taman Bunga) باغ بزرگی است که در شهر میری و در نزدیکی منطقه Gunung Gede  واقع شده است. همین که به محدوده این باغ نزدیک شوید، متوجه هوای بسیار پاک و جو آرامش‌بخشی خواهید شد که شما را به بازدید از این بوستان فرا می‌خواند.

 

زیباترین جاذبه های گردشگری تور مالزی

 

به اعتقاد مالایی‌ها، این مکان یکی از بهترین جاهای مالزی است که در آن‌ جا می‌توانید استرس و افسردگی را از خود دور کنید و به یک آرامش واقعی دست پیدا کنید. سراسر این باغ به گل‌های بوگور مزین شده است. هم‌چنین باغ گل پونکاک و باغ گل Cipanas هم بخش‌هایی از این مجموعه هستند که به آسانی با زیبایی خود گردشگران زیادی را مدهوش خود کرده‌اند.

 

  • در فن پارک شهر میری، حال و هوای‌تان را عوض کنید

 فن پارک شهر میری (Miri City Fan)، نه تنها برای مردم شهر میری بلکه برای مردم سراسر مالزی، یک مجموعه تفریحی محبوب است. این پارک دارای محوطه بزرگی است که با یک چشمه زیبا، موسیقی آرام، باغ اسلامی، باغ بهداشت و سلامتی و باغ چینی مزین شده است.

فن پارک شهر میری، یک استخر عمومی بزرگ هم دارد که در بیشتر ماه‌های سال افراد زیادی برای لذت بردن از فضا و تغییر حال و هوای زندگی‌شان به آن‌جا سری می‌زنند. اگر شما هم با تور مالزی به میری سفر کرده‌اید و قصد دارید سری به این پارک بزنید، بهتر است در طول هفته این کار را انجام دهید چراکه در پایان هفته عده زیادی از طرفداران برای تعطیلات پایان هفته، راهی این پارک می‌شوند.

 

 

  • ماجراجویی در طبیعت پارک ملی لامبیر هیلز را فراموش نکنید

 پارک ملی لامبیر هیلز (Lambir Hills National Park) یکی از پارک های محبوب ملی در مالزی است که حدود ۲۳۷ گونه مختلف از پرندگان، سنجاب‌های پرنده، گوزن، خوک وحشی و گیبون را میزبانی می‌کند. برای بازدید از این پارک می‌توانید تمام روزهای هفته بین ساعت هشت صبح تا پنج بعدازظهر، یعنی پیش از تاریک شدن هوا به لامبیر هیلز بروید.

مسیرهای جنگلی این پارک شما را به سمت آبشارهای مختلف و استخرهای طبیعی هدایت می‌کنند که در سراسر این جنگل بارانی پراکنده هستند. قسمت هیجان انگیز این ماجراجویی، بازدید از ارکیده‌های وحشی منحصر به فردی است که در امتداد مسیر رسیدن به آبشار اصلی این پارک در انتظار دیدار شما هستند.

 

تپه‌های زیبای مالزی برای یک تفریح خانوادگی

۱۸ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران