جاذبه‌های گردشگری جرج تاون، مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
جاذبه‌های گردشگری جرج تاون، مالزی

یکی از مهم‌ترین جاهایی که تمامی گردشگران تور مالزی باید قبل از سفر خود با آن آشنا شوند جرج تاون و جاذبه‌های گردشگری آن است. این مکان مرکز اصلی گردشگری در شهر پنانگ مالزی محسوب می‌شود. جرج تاون با داشتن مکان‌های فوق‌العاده زیبا موفق شده تا در سال ۲۰۰۸ نام خود را در لیست یکی از آثار جهانی یونسکو بگنجاند. جرج تاون به قدری جذاب است که تمامی گردشگران مالزی باید یک بار هم که شده باشد به این منطقه سر بزنند. طبق این گفته قصد داریم تا شما را با چند تا از بهترین جاذبه‌های گردشگری جرج تاون در پنانگ مالزی آشنا کنیم.

 

هند کوچک (Little india)

هند کوچک یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری در جرج تاون پنانگ به حساب می‌آید. هند کوچک محل سکونت هندهای مسلمان مالزی بوده و شما می‌توانید انواع رستوران‌های جذاب هندی را در آن پیدا کرده و لذت ببرید.

 

دیدنی‌ترین مراکز خرید پنانگ با معماری‌های زیبا

 

مزرعه پروانه (Penang Butterfly Farm)

اولین رستوران استوایی جهان در منطقه جورج تاون پنانگ تشکیل شده است. در این مزرعه می‌توان بیشتر از ۴ هزار پروانه زیبا و رنگارنگ را از نزدیک مشاهده کرد. علاوه بر آن گونه‌های بسیار زیبا و کمیاب درختان نیز در این منطقه وجود داشته و زیبایی آن را دو چندان کرده است. پس اگر به دنبال یک مکان فوق‌العاده و متفاوت هستید هرگز مزرعه پروانه را از دست ندهید.

موزه پنانگ پراناکان (Pinang Peranakan Mansion)

موزه پنانگ پراناکا یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری دیدنی و از موزه های جذاب شهر پنانگ است که در منطقه جورج تاون واقع شده است. بنای این موزه دارای ساختمانی قدیمی که متعلق به دوران قرن نوزدهم میلادی است می‌باشد. این موزه در گذشته محل زندگی یکی از افراد پولدار پنانگ بود. بومیان پنانگ این موزه را با نام عمارت سبز نیز می‌شناسند. با رفتن به موزه پنانگ پراناکان می‌توانید با فرهنگ مردم مالزی و پیشینه آن‌ها آشنا شوید.

 

کافه‌‌های خوشمزه‌ی پنانگ با معماری و طراحی خاص!

بازار جاده‌ای پنانگ (Peneng Road Market)

اگر دوست دارید تا کمی از زندگی شهری و مدرن مردم پنانگ فاصله بگیرید رفتن به بازار جاده‌ای پنانگ را که بدون شک یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری جورج تاون می‌باشد توصیه می‌کنیم. این بازار یکی از بازارهای سنتی و شلوغ پنانگ است که فقط یکشنبه‌ها دایر می‌شود. شما می‌توانید از این بازار سوغاتی‌ها و کالاهای دیگری را به قیمت خیلی مناسب‌تری خریداری کنید.

مسجد کاپیتان کلینگ (Kapitan Keling Mosque)

از جمله موارد دیگری که می‌توان در لیست بهترین جاذبه‌های گردشگری جرج تاون قرار داد مسجد کاپیتان کلینگ پنانگ در مالزی است. این مسجد یکی از دیدنی‌ترین بناهای مذهبی شهر پنانگ بوده و مطمئنا سبک معماری منحصر به فرد آن شما را عاشق خود خواهد کرد.

 

معرفی ۵ جزیره جذاب‌ نزدیک به پنانگ

کلان جتی (Clan Jetty)

کلان جتی یکی از میراث‌های فرهنگی و تاریخی جرج تاون به حساب می‌آید. آن چه این مکان را از سایر جاهای دیدنی شهر متفاوت کرده وجود خانه‌های شناور بر روی دریاچه است. همچنین گردشگران می‌توانند در محدوده منطقه کلان جتی از بازارهای سنتی و دیدنی و برخی بناهای تاریخی دیدن کنند.

معبد کک لوک سی (Kek Lok Si Temple)

معبد کک لوک سی پنانگ یکی از دیدنی‌ترین معبدهایی است که می‌توانید در مالزی پیدا کنید. این معبد به دلیل اینکه بزرگترین معبد بودایی در مالزی می‌باشد از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار است. در این بازدید شما شاهد مجسمه‌های بسیار بزرگ و باشکوهی خواهید شد. از دیگر جذابیت‌های این معبد وجود حوضچه‌ای کوچک در محوطه ورودی آن است که لاکپشت‌های دیدنی بسیاری در آن زندگی می‌کنند.

 

۶ مسیر پیاده‌روی عالی در تپه‌ی‌ پنانگ

خیابان هنر (Art Street)

خیابان هنر معروف‌ترین خیابان منطقه جرج تاون است. با رفتن به این خیابان و مشاهده‌ نقاشی‌های دیواری بسیار زیبا در آن به دنیایی دیگر سفر خواهید کرد. دیوارهای خیابان هنر پر از نقاشی‌های بسیار زیبای خیابانی می‌باشد که تاریخ و فرهنگ مردم پنانگ مالزی را به نمایش گذاشته است. در این بازدید به همراه داشتن دوربین عکاسی خود را هرگز فراموش نکنید.

بازار شبانه فرینگی (Ferringhi Night Bazaar)

 حتی اگر علاقه‌ای به خرید ندارید رفتن به بازار شبانه فرینگی را به شما مسافران پنانگ پیشنهاد می‌کنیم. این بازار که در منطقه جورج تاون واقع شده جزو بازارهای بزرگ و جذاب پنانگ است و مکانی متفاوت و خوب را برای شما ایجاد خواهد کرد. به طوری که در کنار خرید می‌توانید از خوراکی‌های خوشمزه خیابانی لذت برده و با تفریحاتی نظیر قایق‌سواری، اسب‌سواری، اسکی روی آب و غیره سرگرم شوید. علت نامگذاری آن به بازار شبانه به دلیل باز بودن مغازه‌های آن تا نیمه‌های شب است.

 

۷ حقیقت شگفت‌انگیزی که شما را به پنانگ می‌کشاند

مزرعه میوه‌های استوایی

اگر به میوه‌های استوایی علاقه زیادی دارید مزرعه میوه‌های استوایی یکی دیگر از بهترین جاذبه‌های گردشگری جرج تاون می‌باشد. پس حتما رفتن به این مزرعه را در لیست بایدهای خود قرار داده و از خوردن صدها نوع میوه استوایی گوناگون لذت ببرید.

۰۷ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران