زیباترین جاذبه‌های طبیعی در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
زیباترین جاذبه‌های طبیعی در مالزی

مالزی دو بخش دارد که تجربه بودن در هر کدامشان متفاوت است: خود شبه جزیره و بورنئو که در واقع جزایری است که مالزی مشترکا با اندونزی و بورنئی بر آن نظارت دارند. غرب مالزی ترکیبی از فرهنگ مالزیایی، چینی و هندی است که یک پایتخت مدرن همچون کوالالامپور را شامل می‌شود. اما جزایر اطراف برونئو مراکز طبیعی زیبایی هستند که از جنگل‌های پرپشت و حیات وحش جذاب برخوردار بوده و در در مجموع کشوری متفاوت ساخته‌اند که سفر با تور مالزی به آن از جذابیت بالایی برخوردار است.

اما ما امروز به سراغ جاذبه‌های طبیعی این کشور رفته‌ایم و می‌خواهیم برترین‌هایشان را به شما معرفی کنیم.

 

غارهای مولو

غارهای مولو در پارک ملی Gunung Mulu واقع شده است و شامل چندین غار فوق‌العاده و البته یک جنگل بارانی زیبا می‌شود که این غارها و تپه‌های اطراف را پوشانده‌اند. ساراواک، بزرگ‌ترین تالار زیرزمینی طبیعی در دنیا در یکی از این غارها قرار دارد که یکی از شگفتی‌های زمین‌شناسی در جهان به حساب می‌آید. این تالار آنقدر بزرگ است که شما می‌توانید ۴۰ هواپیمایای بویینگ ۷۴۷s را در آن پرک کنید بدون این که بال‌هایشان روی هم بیاید. دیدنی این منطقه بسیار زیاد هستند و اگر علاقه‌مند به طبیعت گردی باشید، از بودن در این مکان‌ها بسیار لذت خواهید برد.

 

 طبیعت‌گردی در دل پارک‌های ملی مالزی 

غارهای مولو

 

مرکز بازپروری سپیلوک

این مرکز بازپروری اورانگوتان‌ها در سال ۱۹۶۴ گشایش پیدا کرد تا دست اندرکاران آن بتوانند بچه اورانگوتان‌هایی که از بازارهای خرید و فروش غیر قانونی پیدا می‌شوند یا شکارچیان غیر مجاز پدرمادرشان را کشته‌اند را به این مرکز آورده و از آن‌ها مراقبت کنند. بعد از مراقبت از این بچه اورانگوتان‌ها و به محض این که آمادگی داشته باشند، آن‌ها را دوباره به جنگل بر می‌گردانند. به طور معمول، همیشه بین ۶۰ تا ۸۰ اورانگوتان در این مرکز نگهداری می‌شوند و آن را باید یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در منطقه صباح مالزی به حساب آورد.

 

مرکز بازپروری سپیلوک

 

جزایر پرهنتیان

جزایر پرهنتیان از مهم‌ترین جزایر مالزی و از جمله جذاب‌ترین دیدنی‌های این کشور هستند. آن‌ها را با نام‌های پرهنتیان بسار (بزرگ) و پرهنتیان کسیل (کوچک) می‌شناسند و فارغ از فرصتی که برای سفر خانوادگی هستند، برای غواصی و دیگر فعالیت‌های آبی نیز جایی عالی به شمار می‌روند.. سواحل شنی سفید رنگ، آب شفاف و جنگل‌هایی که از بلندی جزیره تا خود ساحل کشیده شده‌اند، از دیگر جاذبه‌های این دو جزیره به حساب می‌آیند.

 

 سفری خاطره‌انگیز از کوالالامپور به پنانگ 

جزایر پرهنتیان

 

لنکاوی

لنکاوی یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری مالزی برای گذراندن یک تعطیلات شاد است. لنکاوی غیر از جزیره اصلی، شامل ۹۹ جزیره‌ی کوچک و بزرگ در دریای آندمان می‌شود. جایی در نزدیکی مرزهای تایلند که جمعیتی نزدیک به ۶۵ هزار نفر دارد که به گرمی از شما در سفر پذیرایی می‌کنند. لنکاوی دارای سواحل بسیار زیبا، تپه‌های زیبا که از جنگل‌های پرپشت پوشیده شده‌اند و بسیاری جاذبه‌های طبیعی و غیر طبیعی دیگر است و هم برای سفرهای مجردی جایی عالی به حساب می‌آید و هم می‌تواند میزبانی خوب برای خانواده‌ها باشد.

 

 راهنمایی کامل برای اولین سفر به لنکاوی 

لنکاوی

 

Tioman Island

تیومان جزیره‌ای کوچک در سواحل شرقی مالزی است. از زمانی که مجله تایم در دهه ۷۰ میلادی، این جزیره را به عنوان یکی از زیباترین جزایر دنیا برشمرد، گردشگران زیادی برای دیدن این بهشت کوچک به این بخش از مالزی آمدند. تیومان با سواحل شنی سفید رنگ و مرجان‌های رنگارنگ احاطه شده است و از بهترین نقاط کشور برای غواصی و دیدن جاذبه‌های زیر آب به حساب می‌آید. با این حال در بیرون از آب نیز جنگلی زیبا در این جزیره‌ی کوچک واقع شده و همچنین دهکده‌های آن نیز زیبایی خاص خود را دارند.

 

  بهترین اقامتگاه‌های ساحلی مالزی به انتخاب توریست‌ها 

Tioman Island

 

جورج تاون

شاید می‌شد کل پنانگ را در این بخش بیاوریم، اما خواستیم کمی ریزتر شویم. جورج تاون بخشی از پنانگ است که نام آن را از روی پادشاه بریتانیایی، جورج سوم برداشته‌اند. بخش زیادی از جمعیت جورج تاون اصلیتی چینی دارند و جدا از تمام جذابیت‌های بصری که شما در این جا می‌بینید، بیشترین چیزی که این بخش از پنانگ به آن معروف است، غذاهای خوشمزه‌ای است که در هر گوشه‌ای از آن می‌توانید پیدا کنید. در سفر به پنانگ از زیبایی‌های سواحل این جزیره بهره برده و همچنین معماری دیدنی جورج تاون را نظاره کنید.

 

  برترین غذاهای خیابانی جورج تاون، پایتخت غذای مالزی 

جورج تاون

 

سیپادان

سیپادان از مهم‌ترین مقاصد غواصی در دنیاست که تنها جزیره‌ی اقیانوسی مالزی نیز به حساب می‌آید. جزیره‌ای مرجانی و بسیار زیبا که به واسطه دنیای دیدنی زیر آبش، شهرتی جهانی دارد. این جزیره در خشکی نیز بسیار زیبا و دیدنی است، اما کافی است بدانید که بیش از 3 هزار نوع ماهی مختلف و صدها جانور آبی دیگر در زیر آب این جزیره هستند تا شما به دیدنشان روید، متوجه می‌شوید که چرا سیپادان تا اینقدر معروف است.

 

 نکاتی که باید قبل از سفر به کوالالامپور بدانید 

سیپادان

 

ردانگ

جزیره ردانگ مالزی برای آن‌هایی خوب است، که عاشق سواحل دیدنی با شن‌های سفید هستند و می‌خواهند در آب‌های کریستالی و شفاف به شنا و فعالیت‌های آبی بپردازند. این جزیره با توجه به داشتن جاذبه‌های دیدنی بسیار، اقامتگاه‌های لوکس و زیبا و همچنین سواحلی که از آن‌ها یاد کردیم، محلی عالی برای سفرهای تفریحی خانوادگی خواهد بود. فراموش نکنید که ردانگ یکی از ۹ جزیره‌ای است که در نزدیکی هم واقع شده‌اند و در زمان اقامت در آن، می‌توانید به دیگر جزیره‌ها هم رفته و از آن‌ها نیز بازدید کنید.

 

ردانگ

 

پارک ملی گونونگ گادینگ

در آخر به سراغ یک پارک ملی دیگر بروید. جایی که بزرگ‌ترین گل‌های جهان با نام رافلسیا در آن رشد می‌کنند که البته خیلی بوی خوبی ندارند! نکته بسیار خوب در مورد این گل‌ها این است که تقریبا هر زمان از سال بروید می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید، اما بهترین زمان برای بازدید از آن‌ها بین ماه‌های نوامبر تا ژانویه است. البته دیدنی‌های این پارک ملی تنها به این ‌گل‌ها ختم نمی‌شود، اما مسلما معروف‌ترین بخش آن بازدید از گل‌های رافلسیاست.

 

 شش جاذبه گردشگری محبوب برای گردشگران تور لنکاوی

پارک ملی گونونگ گادینگ

۱۷ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران