زیباترین جاذبه های گردشگری تور مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
زیباترین جاذبه های گردشگری تور مالزی

به لطف موقعیت مکانی برتر مالزی در جنوب شرقی آسیا، این سرزمین به نمایشگاهی از مناظر زیبا و تنوع، سواحل جذاب و جزیره‌های حیرت انگیز و آب و هوای متنوعی تبدیل شده که نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

مالزی به سرعت به عنوان یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری جهان در حال رشد است و هر سال تعداد بیشتری از گردشگران را به خود جذب می‌کند. این کشور وسیع، مناظر متنوعی از جمله جنگل‌های بارانی، رودخانه‌ها، آبشارها، غارها، جزیره‌های عجیب و بکر، کوه‌ها و دشت های ساحلی را ارائه می‌دهد. در کنار جاذبه‌های خدادادی طبیعی، تنوع فرهنگی منعکس شده در کشور که با برگزاری جشن‌ها، فستیوال‌ها و جشنواره‌های برای گردشگران به نمایش در می‌آیند هم بر رشد صنعت گردشگری این کشور تاثیر چشمگیری گذاشته‌اند.

در سفر با تور مالزی تفاوتی نمی‌کند که تور کوالالامپور و سنگاپور را انتخاب کنید و یا به سراغ تور لنکاوی و پنانگ بروید، در هر صورت جاذبه‌های گردشگری فراوانی در انتظار شما هستند که ناچار به انتخاب از میان آن‌ها خواهید بود. در این مطلب با زیباترین جاذبه های مالزی آشنا می‌شویم تا شما هم بتوانید پیش از سفر به مالزی، مقاصد گردشگری خود را انتخاب کنید:

 

تماشای غروب خورشید در ترنگانو (Terengganu)

ایالت ترنگانو یکی از زیباترین سرزمین‌های کشور مالزی است که شاید نام آن را کمتر شنیده باشید. این بخش از مالزی به خاطر داشتن آب های شفاف و گونه‌های متنوع آبزیان معروف شده است. علاوه بر این جزیره کاپاس و جزیره پرهنتیان هم در همین ایالت جای گرفته‌اند.

 

  معرفی جزیره تیومان، زیبایی بی‌پایان در مالزی

 

Terengganu

 

 

اگر به مالزی سفر کرده‌اید در شهر ساحلی کوالا ترنگانو می‌توانید یکی از زیباترین غروب‌های عمرتان را به تماشا بنشینید.

 

شرکت در تورهای چای مزرعه‌های سونگای پالاس (Sungai Palas Tea Plantation)

مزارع چای سونگای پالاس واقع در ارتفاعات کامرون، یکی از حیرت انگیزترین جاذبه‌های دیدنی مالزی است که منظره‌ای زیبا از ارتفاعات طبیعی و دره‌های برنج‌کاری شده را پیشِ چشم‌تان می‌آورد.

با بازدید از این منطقه، ععلاوه بر لذت بردن از محیط طبیعی این مزرعه‌ها، می‌توانید در تورهای بازدید از کارخانه‌های چای هم شرکت کنید.

 

 ارتفاعات کامرون مالزی، سرزمین سبز چای‌ها و توت فرنگی‌ها 

 

Sungai Palas Tea

 

 

آب‌ تنی در آبشار هفت طبقه کانچینگ (Kanching Falls)

آبشار کانچینگ، یک آبشار عجیب و غریب هفت طبقه است که در داخل جنگل تفریحی به همین نام واقع شده است. با بازدید از این آبشار، علاوه بر لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی جنگل، می‌توانید در انواع بازی‌ها و ورزش‌های آبی هم شرکت کنید.

اگر با تور تابستانی مالزی عازم سفر هستید، حتما تنی هم به آب بزنید و در زیر آبشار کانچینگ خودتان را خنک کنید.

 

 

 آبشار هفت طبقه کانچینگ

 

 

مسجد تنگه مالاکا، مسجدی شناور بر روی آب (Malacca Straits Mosque)

این مسجدی که در یک جزیره انسانی ساخته شده، معماری و تزئینات داخلی بی‌نظیر اسلامی و مالایی به پاتوقی برای گردشگران علاقمند به معماری و سازه‌های جدید تبدیل شده است. نکته جالب درباره مسجد مالاکا این است که هنگام بالا آمدن سطح آب، این‌طور به نظر می‌رسد که مسجد به روی آب شناور مانده است.

 

 ۸ جاذبه‌ی دیدنی ملاکا شهر تاریخی و دانشجویی مالزی

 

مسجد تنگه مالاکا

 

 

جزیره بورنئو، سومین جزیره بزرگ دنیا (Borneo)

جزیره بورنئو سومین جزیره بزرگ دنیاست که در میان سه کشور اندونزی، مالزی و برونئی قرار دارد. شبه جزیره مالایی و سوماترا در ضلع غربی بورنئو واقع شده اند. این بخش از بورنئو دارای زیستگاه‌های طبیعی بی نظیری است. برخی از گونه‌های در معرض خطر دنیا مانند فیل پیگی و پلنگ ابر ساندا تنها در همین منطقه یافت می‌شوند.

 

 

جزیره بورنئو

 

 

جزیره بوهی دولانگ، یک جزیره آتشفشانی (Bohey Dulang Island)

جزیره بوهی دولانگ، یک جزیره کوهستانی با منشاء آتشفشانی است. این جزیره محل زندگی گونه‌هایی مانند صخره‌های مرجانی، لاک پشت‌ها، باراکوداها و نوع خاصی از عقاب‌هاست. یک کانال کم عمق این جزیره را از بادیگا که بزرگترین جزیره-پارک دریایی است، جدا کرده است.

 

 بهترین نقاط کوالالامپور برای کمپ زدن و لذت بردن از طبیعت

 

جزیره بوهی دولانگ

 

 

غارهای چهارصد میلیون ساله باتو (Batu Caves)

بازدید از غارهای باتو که از نظر زمین شناسی شکل‌گیری‌شان به چهارصد میلیون سال پیش می‌رسد، یک تجربه جذاب است که نباید آن را در سفر به مالزی از دست بدهید. علاوه بر این باتو کیو، نام معبدی است که در ۱۳ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور و درست در نزدیکی همین غارها واقع شده است که بازدید از آن به شما فرصت می‌دهد یکی از عجیب و غریب‌ترین معابد جهان را از نزدیک تماشا کنید.

 

 معرفی ساحل باتو فرینگی در پنانگ مالزی

 

Batu Caves

 

 

این معبد یکی از معروفترین معابد دین هندو در خارج از کشور هندوستان است که هر سال بیشتر از یک و نیم میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند. به این ترتیب معبد باتو کیو توانسته است رکورد خود را به عنوان یکی از پربازدیدترین اماکن مذهبی جهان ثبت کند.

 

 

مسجد شیشه‌ای ترنجگانو با زیرساخت‌های فناوری (Terengganu Mosque)

ترنجگانو یک مسجد کریستالی است که از تمام آن از شیشه و فولاد ساخته شده است. این مسجد یکی از زیباترین مساجد جهان است که به زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و اینترنت آزاد برای تمام افرادی که از آن بازدید می‌کنند، مجهز شده است. هنگام فرا رسیدن شب، مسجد ترنجگانو با چراغ‌های زرد، آبی، صورتی و سبز چشم‌اندازی تماشایی ایجاد می‌کند.

 

 مراکز خرید مقرون به صرفه و سرگرم‌کننده در کوالالامپور 

 

Terengganu Mosque

 

 

جزایر لنکاوی، بهشت بکر مالزی (Langkawi Island)

لنکاوی، مجموعه‌ای از نود و نه جزیره است که در دریای آندامان جای گرفته‌اند. این جزایر با داشتن سواحل طولانی سفید، پارک‌های آبی، دریاچه‌ها، درختان نارگیل و آفتاب گرم، احساس منحصر به فردی از محیط طبیعی و دست نخورده مالزی را به گردشگران ارائه می‌دهد.

 

 

جزایر لنکاوی

 

 

گردشگران در این جزیره می‌توانند از قایق بادبانی، پیاده‌روی در کنار سواحل و تماشای حیوانات وحشی مانند مارمولک‌های عظیم و ورزش‎های ساحلی لذت ببرند.

۱۱ شهریور ۱۳۹۸

نظرات کاربران