سفر به زیباترین شهرهای مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
سفر به زیباترین شهرهای مالزی

مالزی به لحاظ فرهنگی و مردم‌شناسی کشوری متشکل از ملیت‌ها و اقوام مختلفی مثل مالایی‌ها، چینی‌ها، هندی‌ها، گروه‌های بومی و اقلیت‌های دیگر است. به همین دلیل یکی از متنوع‌ترین کشورهای جنوب شرقی آسیا به لحاظ فرهنگی شناخته می‌شود. این تنوع فقط مربوط جامعه مالزی نمی‌شود، طیفی از زیبایی‌های طبیعی مثل مزارع دیدنی چای، جنگل‌های بارانی گرمسیری، سواحل و کوهستان‌ها، در کنار مناظر شهری به همان اندازه متنوع و جالب توجه‌اند. در اینجا برخی از زیباترین شهرهای مالزی را معرفی می‌کنیم.

 

جورج تاون

خانه‌های زیبای استعماری که به خوبی حفظ شده‌اند از میراث جهانی یونسکو در جورج تاون هستند که از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این شهر شناخته می‌شوند. این ساختمان‌های زیبا در کنار سازه‌های دیگر گویای دوره‌های مختلف تاریخی مالزی هستند که به خوبی می‌توان رد زمان را در آن‌ها دید. در این شهر شما ساختما‌های استعماری را در کنار معابد چینی، مساجد، آسمان خراش‌های مدرن، مراکز خرید و همچنین موزه‌های زیبا که میراث جذاب منطقه را برجسته می‌کنند پیدا می‌کنید. به علاوه شما می توانید انواع غذاهای مازیایی، پراناکان، تایلندی، هندی، و اروپایی در این مقصد امتحان کنید.

 

 معرفی ساحل باتو فرینگی در پنانگ مالزی 

 جورج تاون

 

ایپوه

ایپوه به دلیل درآمدی که از برداشت قلع از معادن دره کینتا به دست می‌آورد در اواخر قرن ۱۹ام از ثروتمندترین شهرهای جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شد. امروزه آن ثروت و شکوه را می‌توانید در عمارت‌های زیبای چینی‌ها و ساختمان‌های دوره استعماری که در سراسر شهر قدیمی آن پراکنده شده‌اند پیدا کنید. در این شهر حتما از ایستگاه قطار ایپوه دیدن کنید که ترکیبی از انواع سبک‌های معماری اواخر ویکتوریا و موریش-اسلامی را ارائه می‌دهد. روبروی ایستگاه قطار یکی دیگر از بناهای تاریخی چشمگیر شهر، ساختمان سفید رنگ نئوکلاسیک تاون هال را خواهید دید. این شهر برای جاذبه‌های طبیعی مثل ارتفاعات کامرون و پارک ایالتی رویال بلوم نیز شناخته شده است.

 

 ۹ دلیل برای اینکه کوالالامپور باید مقصد بعدی سفر شما باشد 

 ایپوه

 

الور ستار

آخرین شهر بزرگ مالزی که در نزدیکی مرز تایلند قرار گرفته الور ستار شهری کاملا مالایی است. این شهر اغلب به عنوان مقصدی برای رفتن به تایلند، لنکاوی، و یا  Ulu Muda Eco Park در نظر گرفته می‌شود اما این شهر به اندازه کافی برای بازدید جذاب است. شما می‌توانید برخی از زیباترین ساختمان‌های شهر را در میدان زیبای پادانگ پیدا کنید. از Balai Besar و یا سالن اجتماعات سلطنتی دیدن کنید. این ساختمان زیبا در قرن ۱۹ به سبک ویکتوریا و با تاثیر از فرهنگ تایلندی ساخته شده که از آن ساختمانی دیدنی به وجود آورده است. به علاوه مسجد زهیر یا مسجد ایالتی یکی از بزرگ‌ترین و معروفترین مساجد مالزی را هم می‌توانید بازدید کنید.

 

 الور ستار

 

کوالا ترنگانو (Kuala Terengganu)

کوالا ترنگانو در ابتدا دهکده‌ای ماهیگیری بود که در دهه ۱۹۸۰ به دلیل سود حاصل از میدان‌های نفتی دریای چین جنوبی به سرعت رشد کرد. با وجود تأثیرات نوسازی، این شهر هنوز ریشه‌های فرهنگ مالایی را در خود حفظ کرده که می‌توانید آن‌ها را به وضوح بازارهای پر جنب و جوش و یکی از دوست داشتنی‌ترین محله‌های چینی مالزی در این شهر ببینید. در فاصله‌ای نه چندان دور از بازار مرکزی شهر، ساختمان زیبای به سبک اسعتماری را می‌بینید که به عنوان کاخ سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 معرفی ۴ منطقه دیدنی و زیبای مالزی 

 کوالاترنگانو

 

تایپینگ (Taiping)

در حالی که تایپینگ خیلی بین گردشگران شناخته شده نیست اما یکی از زیباترین شهرهای استعماری مالزی است که باید از آن دیدن کنید. تایپینگ نیز مانند دیگر شهرهای ایالت پراک از ساختمان‌های زیبای استعماری دوره استخراج قلع در قرن ۱۹ پوشیده است. به جز این ۶۴ هکتار از باغ‌های سرسبز زیبا این شهر را به جایی برای گردش و کاوش مناظر دیدنی تبدیل کرده است. در واقع Taiping Lake Gardens نه تنها اولین باغ عمومی مالزی است که در سال ۱۸۸۰ تاسیس شده بلکه یکی از زیباترین‌ها نیز است. به علاوه موزه پراک به عنوان یکی از اولین موزه‌های مالزی در ساختمانی زیبا و استعماری، در این شهر قرار دارد.

 

  ۶ سوغاتی که از سفر به لنکاوی می‌توانید هدیه ببرید 

 تایپینگ

 

کوالا کانگسار (Kuala Kangsar)

کوالاکانگسار یکی از خیره‌کننده‌ترین شهرهای سلطنتی مالزی است که با فرهنگ غنی مالایی و خانه‌های معماری استعماری و باغ‌های جذاب پوشیده شده. دو نمونه از بهترین ساختمان‌های شهر، برج ساعت و دفتر منطقه هستند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. اگر همچنان به دنبال ساختمان‌های استعماری بیشتری بودید از کالج مالایی در شمال شهر دیدن کنید. این مدرسه که قدمت آن به اوایل قرن ۲۰ام برمی‌گردد اولین مرکز آموزشی کشور است که زبان انگلیسی را در دروس خود گنجاند.

 

 کوالا کانگسار

 

تاناه راتا (Tanah Rata)

تاناه راتا بزرگ‌ترین شهرک در ارتفاعت کامرون است. ارتفاعات کامرون مالزی به دلیل آب و هوای خنک و مزارع چشمگیر چای در دوره استعماری به عنوان منطقه ییلاق ثروتمندان شناخته می‌شد. خیابان اصلی شهر به اسم Jalan Besar با بوتیک، مغازه‌ها و رستوران‌ها پر شده است. در طول شب این خیابان مرکز صحنه زندگی شبانه می‌شود که می‌توانید با دوستان به تفریح بپردازید. ارتفاعات تاناه راتا برای گشت و گذار فوق‌العاده است و مسیرهای پیاده‌روی واقعا زیبایی برای کاوش دارد.

 

 ۱۰ مکان عالی برای خوردن صبحانه در کوالالامپور 

تاناه راتا

۲۴ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران