انواع تفریحات آبی در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
انواع تفریحات آبی در مالزی

آیا علاقمند به آب و تفریحات آبی هستید؟ در این صورت، بدون شک از سفر با تور مالزی لذت خواهید برد. زیرا این خطه با خط ساحلی نزدیک به ۴۷۰۰ کیلومتر و آب و هوای گرم و گرمسیری، مکان ایده آلی برای ورزش‌های آبی به شمار می‌آید. مالزی با امواج بزرگ و رودخانه‌های خروشان به استقبال بازدیدکنندگانش می‌آید و بهترین شرایط را برای تفریحات ماجراجویانه رقم می‌زند. در نتیجه انواع تفریحات آبی مالزی، از رفتینگ وغواصی گرفته تا پاراسلینگ و شنا، طرفداران بسیاری دارند.

جالب است بدانید فعالیت‌های آبی، می‌توانند راهی بسیار موثر برای کاهش تنش و استرس باشند. برخی از فعالیت‌های آبی نیز برای کارکرد بهتر عضلات مرکزی بدن و سوزاندن کالری عالی هستند. از طرفی برخی فعالیت‌های مبتنی بر آب، می‌توانند سلامت جسمی و روانی زنان باردار را بهبود بخشند و تاثیری مثبت به جای بگذارند.

 

رفتینگ در مالزی

رفتینگ، یکی از سرگرم کننده‌ترین تفریحات آبی مالزی و یک ورزش مهیج بوده و شامل حرکت در رودخانه‌ها بر روی یک قایق بادی است.

از محبوب‌ترین مقاصد رفتینگ در در سفر با تور مالزی، می‌توان به سونگای سلانگور اشاره کرد که ۹۰ دقیقه با کوالالامپور فاصله دارد. مقصد دیگر سونگای کیولو در صباح است که آب روخانه‌اش، از شیب و جریانی ملایم‌تر برخوردار بوده و از میان جنگل‌های سرسبز و روستاهای مسکونی می‌گذرد. در ضمن اگر به دنبال رفتینگ با درجه سختی متوسط هستید، رودخانه سینگو در شمال پراک را پیشنهاد می‌کنیم. ضمن اینکه رودخانه کامپار در پراک نیز برای مبتدیان بسیار مناسب است و تنها چند ساعت با کوالالامپور و جزیره پانگکور فاصله دارد.

 

۶ تفریح آبی هیجان‌انگیز در سفر به لنکاوی

عکس: thrillophilia.com

 

کایاک سواری در مالزی

پارو زدن در میان صخره‌های مرجانی و مشاهده رنگین کمانی از ماهی‌ها در حالی که رقص باد را روی پوستتان حس می ‌نید و در میان رودخانه‌ها و دریا به پیش می‌رانید،  بدون شک لحظاتی رویایی را برایتان رقم می‌زند. و تمام این مزایا را، کایاکینگ برایتان به ارمغان می‌آورد.

حقیقت این است که نمی‌توان با تور مالزی سفر کرد و از کایاک سواری غافل شد. در این رابطه مجمع الجزایر Seribuat در سواحل شرقی مالزی، گزینه‌ای عالی برای کسانی است که مایل به کایاک سواری هستند. ضمن اینکه این محدوده، دسترسی آسانی به هتل‌ها دارد و در عین حال، صخره‌های مرجانی فراوان و جذابی را شاهد خواهید بود.

عکس: tourscanner.com

 

مارینا پوتراجایا، یکی دیگر از گزینه‌های پرطرفدار تفریحات آبی مالزی برای ساکنان شهر است که به دنبال یک تجربه عالی کایاک سواری هستند. این محدوده، تنها ۴۰ دقیقه رانندگی از کی ال سنترال فاصله دارد و شرایطی عالی برای انواع ورزش‌های آبی دیگر از جمله فلای بورد، قایق سواری، غواصی و کایت بوردینگ و یوگا در آب را نیز ارائه می‌دهد.

همچنین می‌توانید برای کایاک سواری، از یکی از جزایر متعدد در سفر  با تور لنکاوی نیز دیدن کنید. کایاکینگ در سواحل این خطه، گزینه‌ای محبوب برای کسانی است که سرعت کمتر را به ورزش‌های آبی پرهیجان ترجیح می‌دهند. ضمن اینکه در طول مسیر، مناظر و حیات وحش غنی این محدوده را تحسین خواهید کرد و از تماشای میمون‌ها، سمورها، عقاب‌ها و سایر پرندگان، مارها و مارمولک‌های مانیتور در زیستگاه طبیعی‌شان لذت خواهید برد.

 

پارک آبی Wet World Water در شاه عالم مالزی

عکس: klook.com

 

غواصی در مالزی

یکی از محبوب‌ترین تفریحات آبی مالزی، غواصی است که بهترین راه برای خنک شدن و گشت و گذار و آشنایی با حیات شگفت انگیز دریایی به شمار می‌آید. این کشور مکان‌های غواصی فوق العاده‌ای دارد که به خاطر تنوع زیستی شهرت دارند. سواحل استوایی، صخره‌های مرجانی بی‌پایان، آب شفاف، لاک‌پشت‌های جالب توجه و حتی کشتی‌های غرق ‌شده، در انتظار ماجراجویان غواصی در مالزی هستند.

 بعلاوه باید گفت غواصی، فعالیتی در این کشور است که می‌توانید در تمام طول سال از آن لذت ببرید، خصوصا از جولای تا آگوست و از آوریل تا دسامبر. در ضمن پارک ملی صخره‌های مرجانی میری سیبوتی ساراواک، با آب‌هایی به عمق ۷ تا ۳۰ متر و به دلیل تنوع مرجان‌ها و موجودات دریایی، گوهر واقعی مالزی برای غواصی محسوب می‌شود. در اینجا شقایق‌ها، دلقک ماهی‌ها، مرجان‌های حباب‌دار، صدف‌های غول پیکر، فرشته ماهی‌ها، هامورها و غیره به استقبال غواصان می‌آیند و آنها را در این سفر دریایی همراهی می‌کنند.

عکس: blog.redbus.my

 

از دیگر مکانهای ایده آل برای این نوع از تفریحات آبی مالزی عبارتند از: جزیره سیپادان، جزیره مابول، جزیره کاپالای، جزیره لانکایان، جزیره لایانگ – لایانگ، جزیره ماتاکینگ، جزیره پوم پوم، جزیره ردانگ، جزیره لانگ تنگاه، جزیره تنگگل، جزیره تیومان، جزیره پرهنتیان و پارک دریایی تونکو عبدالرحمن.

به یاد داشته باشید  قبل از اینکه بتوانید غواصی کنید، باید دوره غواصی را گذرانده و کارت گواهینامه را دریافت کرده باشید.

 

راهنمای سفر ۴۸ ساعته به پنانگ

عکس: kkday.com

 

سفر با کشتی در مالزی

در کشور گرمی مانند مالزی، بادهای تند و خنک غنیمت هستند و قطعا قایق سواری بسیار می‌چسبد. بعلاوه بادبان‌های بزرگی که باد به آن‌ها فشار می‌آورد و قایق را در مسیر اقیانوس هدایت می‌کنند، مسابقه‌ای جذاب را در میان قایقرانان رقم می‌زنند. اما بهترین مکان برای برخورداری از این تفریحات آبی مالزی کدامند؟

احتمالا نام مجمع الجزایر لنکاوی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد مالزی را شنیده‌اید. این منطقه، از صد جزیره تشکیل شده و گزینه‌های متنوعی را برای ورزش‌های آبی در اختیارتان قرار می‌دهد. لنکاوی، تیومان و جزایر اطراف آنها، محبوب‌ترین مقاصد اجاره قایق‌های تفریحی مالزی به شمار می‌آیند. لنکاوی، میزبان مسابقات جهانی قایقرانی نیز بوده است.

قایق موزی در مالزی

یک قایق موزی، همانطور که انتظار می‌رود شبیه موز است. راننده این قایق برقی سعی می‌کند با پیچ‌های تند، موز بادی را به اطراف بچرخاند. نترسید! زیرا جلیقه نجات نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد. با وجود هوای بسیار گرم مالزی، سوار شدن بر چنین تیوپ بادی و لذت بردن از رقص نسیم خنک بر روی پوست‌تان، بسیار لذت بخش است، خصوصا اگر همراه عزیزانتان از این تفریح برخوردار شوید.

به هر حال قایق موزی، بعنوان یکی از فعالیت‌های فضای باز و از جمله محبوب‌ترین تفریحات آبی مالزی، به ویژه در ایالت‌های ساحلی در نظر گرفته می‌شود. زیرا هیجان انگیز است، ضمن اینکه نیازی به مهارت یا دانش ندارند. این قایق‌ها، برای حداکثر ۸ نفر طراحی شده‌اند. بعلاوه باید گفت بهترین مکان در مالزی برای این امر، پورت دیکسون است که قایق موزی را تنها با پرداخت ۱۰ رینگیت ارائه می‌دهد.

عکس: klook.com

 

ویک بوردینگ در مالزی

احتمالا افرادی را در فیلم‌ها دیده‌اید که در حالی که پشت یک قایق موتوری بکسل می‌شوند، با اسکیت‌ بردهای شیک و زیبا بر روی سطح آب می‌لغزند. ویک بوردینگ یعنی همین!

بنابراین اگر جویای هیجان هستید و می‌خواهید آدرنالین تان افزایش یابد، این فعالیت بسیار مناسب شماست. همچنین این تفریح، تعادلتان را نیز بهبود می‌بخشد.

هزینه برخورداری از این نوع تفریحات آبی مالزی، ساعتی ۴۰۰ رینگیت در روزهای هفته و ۴۸۰ رینگیت در تعطیلات آخر هفته است. همچنین، تمامی طول سال نیز مناسب این تفریح است و محدودیت زمانی در این رابطه وجود ندارد. در نهایت بهترین مکان‌ها برای ویک ‌بردینگ عبارتند از: کلوپ ورزش‌های دریایی مالزی در مرسینگ، جوهور، پوتراجایا و منطقه تفریحی ماینز در کوالالامپور.

عکس:  traworld.com

 

پاراسلینگ در مالزی

پاراسلینگ یک تفریح آبی معمولی نیست، با اینحال ممکن است وسوسه شوید آنرا تجربه کنید. در این ورزش بسیار هیجان انگیز، شما به یک چتر نجات وصل شده‌اید که به یک قایق متصل است و بدین ترتیب هنگام حرکت قایق، مانند یک بادبادک بر سطح آب به پرواز در می‌آیید و رویای صعود در آسمان را تحقق می‌بخشید.

اما این تفریح آبی، قطعا مناسب افراد ضعیف و ترسو نیست. همچنین باید گفت لنکاوی، یکی از بهترین مکان‌ها برای برخورداری از پاراسلینگ به شمار می‌آید. هزینه این تفریح برای هر نفر، ۸۰ رینگیت برای مسافت ۳ کیلومتری و ۱۸۰ رینگیت برای مسافت ۸ کیلومتری است. در ضمن محدودیت زمانی وجود ندارد و در تمامی طول سال می‌توانید از چنین تفریحات آبی مالزی نهایت لذت را ببرید.

 

قوانین رانندگی و کرایه خودرو در مالزی

عکس: langkawipackages.com.my

 

جت اسکی در مالزی

جت اسکی، به شما امکان می‌دهد از اسپری آب دریا روی صورت‌تان و وزش باد در لابلای موهایتان لذت ببرید. این ورزش، یک فعالیت خانوادگی سرگرم کننده است و می‌توانید همراه عزیزانتان از آن بهره مند شوید.

مکان‌های متعددی برای اجاره جت اسکی و شرکت در کلاس‌هایی که توسط متخصصان آموزش دیده و با تجربه تدریس می‌شوند، در مالزی وجود دارند. برخی تورهای جت اسکی، برای گشت و گذار در جزایر مالایی، جنگل‌های مانگرو ساحلی و تماشای پرندگان در جزیره سینگا بسار ترتیب داه می‌شوند. از طرفی باتو فریگی که به خاطر سواحلش شهرت دارد، در عین حال مرکز تفریحات آبی مالزی نظیر جت اسکی، پاراسلینگ و اسکی روی آب است. ساحل پانتای سنانگ در لنکاوی نیز، گزینه جذاب دیگری برای کرایه جت اسکی محسوب می‌شود. در ضمن در تمام طول سال، می‌توانید از این تفریح برخوردار شوید.

عکس: malaysia.travel

 

موج سواری در مالزی

گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا با تور مالزی سفر می‌کنند تا از موج‌های خروشان، موج سواری و شرکت در چنین مسابقاتی در این منطقه لذت ببرند. سواحل شرقی شبه جزیره مالزی از جمله باتو بوروک، ترنگگانو و پاهانگ، بهترین مکان‌ها در این رابطه محسوب می‌شوند.

و اگر ساحل خصوصی‌تری را برای تمرین موج سواری ترجیح می‌دهید، به سمت جنوب و به ساحل دسارو در جوهور بروید. ساحل بالوک نیز با موقعیتی استراتژیک، توسط ورزشکاران بین المللی موج سواری و کایت سواری، بعنوان یکی از ۱۰ ساحل برتر جهان شناخته شده و میزبان مسابقات سالانه موج سواری است. در ضمن بهترین زمان برای بهره مندی از چنین تفریحات آبی در مالزی، در طول فصل بادهای موسمی شمال شرقی از اکتبر تا مارس است.

 

بهترین باغ‌ها و پارک‌ها در مالزی

عکس: clubmed.com.my

 

فلای بورد در مالزی

فلای بورد تخته‌ای است که به شما امکان می‌دهد به جای موج سواری، بر روی امواج پرواز کنید. این فعالیت، به تنهایی یا همراه با شخص دیگری که سرعت و ارتفاع را کنترل می‌کند، قابل انجام است. این نوع از تفریحات آبی مالزی، معمولا ایمن بوده و یادگیری آن در عرض چند دقیقه به آسانی امکان‌پذیر است. اما تسلط بر آن و تبدیل شدن به یک متخصص، به ساعت‌ها تمرین نیاز دارد. همچنین باید گفت فلای بورد مالزی، تجربه‌های فراموش نشدنی را در مارینا پوتراجایا، ملاکا و جوهور رقم می‌زند.

عکس: tripadvisor.com

 

اسنورکلینگ در مالزی

بیشتر جزایر مالزی برای اسنورکلینگ عالی هستند. اما برخی از بهترین نقاط عبارتند از: جزیره پرهنتیان، جزیره تیومان، پارک دریایی لنکاوی پولائو پایار و ساحلی ترنگگانو.

همچنین بهترین زمان برای این امرف بلافاصله پس از فصل باران‌های موسمی است. با اسنورکلینگ می‌توانید از نزدیک شاهد صخره‌های رنگارنگ، انواع ماهی‌ها، کوسه‌ها و گونه‌های لاک پشت دریایی در معرض خطر انقراض باشید. برای اینکار کافی است ۲ چیز را بیاموزید: اول اینکه یاد بگیرید در هنگام پوشیدن جلیقه نجات، تا حدی خود را در آب نگه دارید. دوم، یاد بگیرید که چگونه از طریق یک اسنورکل نفس بکشید. به همین سادگی!

در ضمن این نوع تفریحات آبی مالزی، برای کودکان نیز مناسب است. بنابراین اگر فرزندان دلبندتان شنا کردن بلد هستند، می‌توانید همراه آنها از اسنورکلینگ لذت ببرید.

 

عکس: traworld.com

 

سی واکینگ در مالزی

در نهایت اگر فاقد شجاعت غواصی و توانایی‌های شنا هستید اما همچنان می‌خواهید زندگی دریایی را در زیر آب تجربه کنید، پیاده روی در دریا یا همان سی واکینگ بسیار مناسب شماست. در این رابطه بهترین مکان، پارک دریایی تونکو عبدالرحمن است. تفریح آبی در این محدوده، برای کل خانواده ایده آل بوده و برای کودکان نیز کاملا بی خطر است.

برای سی واکینگ، به تجهیزات غواصی نیازی ندارید و تنها داشتن کلاه ایمنی مخصوص کافی است که به شما امکان می‌دهد حدود ۱۵ دقیقه زیر آب راه بروید. و حتی در این شرایط، می‌توانید از آرایش صورت برخوردار باشید و عکس‌هایی جالب توجه بگیرید! در نهایت برای آشنایی با سایر پتانسیل‌های مالزی برای برخورداری از تفریحات آبی، پیشنهاد می کنیم مقاله تجربه‌ای جدید در پارک‌های آبی مالزی را نیز مطالعه کنید.

 

۱۰ مورد از بهترین ریزورت‌های لنکاوری

عکس: kkday.com

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

۱۷ مرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران