۱۱ فستیوال موسیقی در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
۱۱ فستیوال موسیقی در مالزی

مالزی هر ساله میزبان چندین فستیوال موسیقی بزرگ و متنوع بوده و گردشگران خارجی نیز با سلایق مختلف، برای حضور در این فسیتوال‌ها، به این کشور زیبا سفر می‌کنند. ۱۱ فستیوال موسیقی مالزی که در این مقاله به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، بهترین‌ها در این کشور بوده و شامل اجراهای بزرگ و جذاب می‌شوند.

 با توجه به محبوبیت‌ تورهای ترکیبی کوالالامپور و سنگاپور، در انتهای این نوشته، چند فستیوال محبوب این کشور را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

 

فستیوال موسیقی Rainforest World

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فستیوال موسیقی مالزی، فستیوال دنیای جنگل‌های بارانی (Rainforest World) است که هر ساله در ساراواک برگزار شده و خود می‌تواند، دلیلی برای رفتن به تور مالزی باشد. این فستیوال هر ساله در تابستان برگزار شده و تاریخ دقیق آن در سال‌های مختلف متفاوت است، همچنین هنرمندان بسیاری در سبک‌های جاز و موسیقی بین‌المللی در آن‌جا حضور به هم می‌رسانند. از همین روست که در این فستیوال بزرگ و طولانی، هنرمندانی از اروپا، آسیا و حتی آمریکا خود را به مالزی می‌رسانند.

ترکیب اجراهای  محلی و بین‌المللی فوق‌العاده عالی و طبیعت بسیار زیبای ساراواک باعث می‌شود تا چند ده هزار نفر گردشگر در این فستیوال شرکت کرده و آن را به یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های هنری منطقه بدل کند. بلیط‌های یک روزه این فستیوال در سال ۲۰۲۳ برای هر نفر ۱۹۰ رینگیت بوده که ممکن است در سال‌های بعد کمی گران‌تر باشد.

عکس: renzze.com

 

فستیوال موسیقی We The Fest

بزرگ‌ترین فستیوال هیپ هاپ و رقص مدرن منطقه نیز در هر ساله در قلب کوالالامپور برگزار می‌شود. این فستیوال موسیقی مالزی عموما طی سه روز در آخر ماه جولای برگزار شده و ترکیبی از هنرمندان محلی و بین‌المللی در آن به اجرا می‌پردازند. یکی از امتیازات شرکت در فستیوال We The Fest که امکان تماشای کنسرت‌های بزرگ از هنرمندان بزرگ R&B را نیز دارید. فولک ناین، یونلاپا یا حتی داگ واین نیز قبلا در این فستیوال به اجرا پرداخته‌اند. هر ساله چیزی نزدیک به ۸۰ هزار نفر در We The Fest شرکت می‌کنند و شما هم اگر قصد دارید در تور کوالالامپور، به تماشای کنسرت‌های این فستیوال بروید، برای بلیط سه روزه باید چیزی نزدیک به ۷۵۰ رینگیت هزینه کنید. در نظر داشته باشید که We The Fest در ماه‌های دیگر سال در کشورهایی مثل اندونزی نیز در مقیاس کوچک‌تر برگزار می‌شود.

 

چگونه کریسمس را در مالزی جشن بگیریم؟

عکس: booking.com

 

فستیوال موسیقی Supalapa

Supalapa شاید قدیمی‌ترین فستیوال موسیقی مالزی نباشد، اما این همایش، به قدری محبوب شده که حالا گردشگران خارجی نیز برای خرید بلیط آن صف می‌کشند. Supalapa هر سال در اولین روزهای ماه مارس به مدت دو روز و در بلندی‌های گنتینگ برگزار شده و جدا از شرکت در کنسرت‌های متعدد این فستیوال، امکان استفاده از امکانات تفریحی آن‌جا را نیز خواهید داشت. این فستیوال در سبک‌های مختلف بوده و هنرمندانی که در آن به اجرا می‌پردازند، از نقاط مختلف دنیا به آن‌جا می‌آیند. در مجموع دو استادیوم و ۴ استیج به این همایش اختصاص داده شده و در آن کنار آن، بازار و فستیوال غذاهای خیابانی مالزی نیز برگزار می‌شود. بلیط ورودی برای شرکت در این فستیوال از ۳۹۸ رینگیت آغاز شده و بسته به فعالیت‌هایی که می‌خواهید در آن‌ها شرکت کنید تا ۶۹۸ رینگیت نیز می‌رسد.

عکس: lifestyleasia.com

 

فستیوال موسیقی OOTW

OOTW مخفف Out Of The World بوده که بعد از دوران کرونا با عنوان OOTW 2.0 به فعالیت می‌پردازد. این فستیوال موسیقی مالزی ترکیبی از تفریحات آبی و موسیقی بوده و چیزی عجیب است که طی سه روز اواسط ماه ژانویه برگزار می‌شود. در این سه روز، ۵۰ اجرای مختلف را شاهد خواهید بود که اکثر آن‌ها را هنرمندان آسیایی و اروپایی به عهده دارند و تنها افراد بالای ۱۸ سال اماکن مراجعه به آن را خواهند داشت. فستیوال موسیقی OOTW 2.0 در یکی از پارک‌های آبی کوالالامپور برگزار می‌شود و در واقع، یک پارتی بسیار بزرگ و تمام نشدنی‌ست که سه روز شاد و باورنکردنی را برای شما خواهد ساخت. بلیط ورودی این فستویال برای یک روز در سال ۲۰۲۴، حدود ۳۰۰ رینگیت قیمت داشت.

 

معرفی ۹ جشن ملی مالزی

عکس: lifestyleasia.com

 

فستیوال موسیقی STARGATE

احتمالا با شنیدن نام STARGATE به یاد سریال معروف علمی تخیلی به این نام می‌افتید و در واقع با توجه به تم فضایی دکورهای این فستیوال، اسم STARGATE برای آن انتخاب شده است. فستیوال موسیقی STARGATE نیز در کوالالامپور و اواسط ماه فوریه برگزار می‌شود و دارای اجراهایی بزرگ و نورپردازی و دکور عالی بوده و هنرمندان بین‌المللی مختلفی در سبک‌های مختلف موسیقی الکترونیک در آن شرکت می‌کنند. شرکت در این فستیوال نیز تنها برای افراد بالای ۱۸ سال مجاز بوده و کل فستیوال نیز تنها در یک روز برگزار می‌شود. برای سال ۲۰۲۴ نیز قرار است افرادی مثل ویل اسپارک ولینا پانک در آن به اجرا بپردازند.  بلیط ورودی فستیوال STARGATE از ۲۱۰ رینگیت آغاز می‌شود و برای بلیط‌های VIP باید ۳۰۵ رینگیت بپردازید.

عکس: dewmagazine.com

 

فستیوال موسیقی KLWP 3.0

با تغییرات دوباره فستیوال KLWP، سال ۲۰۲۴ اولین سالگرد نسخه سوم آن در آخرین روزهای ژانویه ۲۰۲۴ در کوالالامپور برگزار شد و افرادی همچون ویل اسپارکز، لیستر و آکیلیس در آن به اجرا پرداختند. به احتمال بسیار زیاد، سال ۲۰۲۵ نیز همچون دو سال گذشته، دوباره KLWP با لیستی از هنرمندان بین‌المللی در آخر ژانویه و به مدت دو روز برگردد و شما می‌توانید در آن شرکت کنید. بلیط ورودی این فستیوال موسیقی مالزی از ۱۵۰ رینگیت آغاز می‌شود که به شما امکان ورود به کنسرت‌های مختلف در یک روز از این همایش را می‌دهد.

عکس: cj.my

 

فستیوال موسیقی Jumpstart

اگر به موسیقی الکتریک علافه دارید، فستیوال موسیقی Jumpstart که هر سال اوایل فوریه به مدت دو روز در سلانگور برگزار می‌شود،  انتخابی عالی برای شما خواهد بود. هزیتع ورود به این فستیوال جمع و جور اما جذاب برای هر دو روز ۱۰۰ رینگیت است و امسال قرار است افرادی همچون دش برلین و شری آلیسا در آن به اجرا بپردازند. برپایی برنامه‌های تفریحی مختلف حوالی محل برگزاری فستیوال و استیج‌های بزرگ و جذاب از دلایل دیگر حضور در فستویال موسیقی Jumpstart به شمار می‌آیند.

 

فستیوال‌های عالی پنانگ برای سفر در ماه مارس

عکس: kr8tifexpress.com.my

 

فستیوال موسیقی Neon

Neon نیز از جمله جدیدترین فستیوال موسیقی مالزی است که در ساحل موج سواری در سانوی لانگون در فاصله‌ی کمی از کوالالامپور برگزار می‌شود. این فستویال در چند نوبت در سال از جمله اوایل اکتبر و تنها در یک روز برگزار شده و یک پارتی بزرگ با هنرنمایی DJهای اروپایی و آسیایی خواهد بود. بلیط ورودی این فستویال موسیقی مالزی ۲۶۸ رینگیت بوده و باید منتظر بود تا قیمت‌ها و روز دقیق برگزاری آن در سال ۲۰۲۴ اعلام شود.‌

عکس: youtube.com

 

فستیوال‌های موسیقی محبوب سنگاپور

و اما اگر در ادامه، قصد دارید نگاهی به فستیوال‌های موسیقی سنگاپور نیز بندازید، قبل از هر چیز باید به شما ZoukOut را معرفی کنیم که از سال ۲۰۰۱ آغاز به کار کرده و بزرگ‌ترین فستیوال موسیقی و رقص در کل آسیا به حساب می‌آید که با اجرای هنرمندانی از سراسر جهات برگزار شده و ده‌ها هزار نفر برای شرکت در ZoukOut از جاهای مختلف دنیا به سنگاپور می‌روند.

Ultra Singapore نیز تقریبا به بزرگی فسیتوال قبلی بوده  در فضای روباز در استیج‌های بسیار عظیم و جذاب برگزار می‌شود. البته Ultra Singapore بخشی از سری فستیوال‌های Ultra بوده که در کشورهای مختلف برپا شده و به همین دلیل، هنرمندان شناخته شده‌ای در آن به اجرا می‌پردازند. اما اگر به دنبال فسیتوالی با موسیقی جدی‌تر هستید، بهتر است در Laneway’s Singapore شرکت کنید. این فستیوال که هر سال در ماه فوریه در چند استیج مختلف برگزار می‌شود، از جمله مهم‌ترین فستیوال‌های موسیقی در سنگاپور بوده و میزبان هنرمندانی در ژانرهای مختلف است.‌

 

۷ فستیوال تابستانه‌ی پنانگ مروارید شرق آسیا

عکس: holidify.com

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظرات کاربران