آشنایی با معروف‌ترین بناهای مذهبی کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
آشنایی با معروف‌ترین بناهای مذهبی کوالالامپور

در تور کوالالامپور بناهای مذهبی فراوانی دیده می‌شود. زیرا جمعیت مالزی از اقوام مختلفی مانند مسلمان، بودایی، هندو و ​​مسیحی تشکیل شده است.  با قدم زدن در سطح شهر می‌توان مساجد باشکوه، کلیساهای کاتولیک، معابد بودایی و حرم‌های هندو را که کنار هم قرار گرفته‌اند مشاهده کرد. بسیاری از این بناهای مذهبی قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارند که جز میراث فرهنگی مالزی به شمار می‌آیند. در ادامه به معرفی ۱۰ تا از برترین بناهای مذهبی کوالالامپور پرداخته‌ایم. اگر علاقه‌مند به سفر با تور مالزی به پایتخت آن هستید جهت آشنایی با معروف‌ترین بناهای مذهبی کوالالامپور همراه ما باشید.

 

 

مسجد ملی (National Mosque)

 

مسجد نگارا یا با نام دیگر مسجد ملی از جمله معروف‌ترین بناهای مذهبی کوالالامپور می‌باشد. این بنا به عنوان سمبل اسلام در کشور مالزی شناخته شده است. این ساختمان آبی رنگ در سال ۱۹۶۵ ساخته شد و شامل یک سالن اصلی (نمازخانه) با ۴۸ گنبد کوچکتر، یک مناره ۷۳ متری و یک سقف اصلی بتونی می‌باشد. در طراحی این بنای زیبا می‌توان آثار تلفیقی از معماری معاصر و سنتی اسلامی را مشاهده کرد. همچنین دیوارهای تالار بزرگ به آیاتی از قرآن آراسته شده که زیبایی دو چندانی به آن داده است. از آنجایی که این مسجد مکانی مقدس برای جامعه مسلمانان است، همه باید قبل از ورود به آن برای بازدید از مسجد زیبای نگارا کوالالامپور لباس مناسب بپوشند.

 

معرفی مشهورترین معبدهای کوالالامپور

 

معبد تیان هو (Thean Hou Temple)

یکی دیگر از بناهای مذهبی دیدنی کوالالامپور معبد تیان هو می‌باشد. این معبد یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین معابد در جنوب شرقی آسیا است. این معبد بین هندوها به عنوان معبد الهه بهشت ​​شناخته می‌شود . معبد تیان هو در سال ۱۸۹۴ برای محافظت از صیادان ساخته شد. این بنا دارای سبک‌ معماری معاصر و نقاشی‌های سنتی است. در محوطه این معبد می‌توانید از باغ گیاه دارویی چینی، استخر لاک پشت‌ها و درخت مقدس بازدید کنید.

 

 

 

معبد جان سی شو ین (Chan See Shu Yuen Temple)

 

یکی دیگر از معروف‌ترین بناهای مذهبی کوالالامپور معبد جان سی شو ین می‌باشد که بین سال‌های ۱۸۹۷ تا ۱۹۰۶ ساخته شده است. ابن معبد در ابتدا به عنوان خانه قبیله‌ای برای خانواده‌های جان سی ساخته شد. بعدها به عنوان معبد درهای آن به روی عموم باز شد. قسمت داخلی معبد با ستون‌های قرمز رنگ طراحی شده است. بر روی این ستون‌ها می‌توان تصاویری از شیرها با رنگ طلایی، اژدها‌ها و دیگر موجودات اسطوره‌ای را مشاهده کرد. دسترسی به این مکان توسط مترو بسیار آسان است.

 

فعالیت‌هایی برای سفری دو نفره به کوالالامپور

 

 

مسجد پوترا (Putra Mosque)

 

مسجد پوترا تقریبا ۴۵ دقیقه از مرکز شهر کوالالامپور فاصله دارد. ولی به عنوان یکی از معروف‌ترین بناهای مذهبی کوالالامپور قطعا ارزش دیدن دارد. این مسجد بدون شک یکی از خیره‌کننده‌ترین مساجد معاصر جهان است. مسجد پوترا مشرف به دریاچه پاتراژایا می‌باشد. همچنین می‌توان در آن آثار معماری اسلامی ایرانی دوره صفویه را مشاهده کرد. یکی از نکات برجسته مسجد مناره ۱۱۶ متری آن است که نمایانگر پنج ستون اسلام می‌باشند.

 

 

 

معبد سری ماهاماریامان (Sri Mahamariamman Temple)

 

معبد سری ماهاماریامان قدیمی‌ترین و ثروتمندترین معبد هندو در کوالالامپور به شمار می‌رود. این معبد با کاشی‌های زیبای اسپانیایی و ایتالیایی، سنگ‌های قیمتی و طلا تزئین شده است. با ورود به این معبد می‌توانید شاهد حکاکی‌های پیچیده‌ای از ۲۲۸ بت هندو و داستان‌هایی از دین هندو باشید که با زیبایی هر چه تمام به تصویر کشیده شده‌اند.

 

گشت و گذار در آکواریوم جذاب کوالالامپور

 

 

معبد کوان تی (Kuan Ti Temple)

 

یکی دیگر از معروف‌ترین بناهای مذهبی کوالالامپور معبد کوان تی می‌باشد. این معبد طبق روایت به خدای جنگ و ادبیات تائوئیست اختصاص دارد. این بنا به دلیل نمای نارنجی روشن‌اش به راحتی قابل تشخیص است. در این معبد می‌توان شاهد ماکت اسلحه‌های گاندی، شمشیر معروف گوان دائو و نیزه گوان جی باشید. اژدها‌های رنگارنگ که در اطراف دو ستون اصلی معبد قرار داده شده‌اند از دیگر جذابیت‌های این معبد می‌باشند.

 

 

 

معبد سری کانداسوامی کویل (Sri KandaswamyKovil Temple)

 

معبد سری کانداسوامی کویل در سال ۱۹۰۲ ساخته شد. از آن تاریخ به بعد توانست نام خود را در لیست معروف‌ترین بناهای مذهبی کوالالامپور بگنجاند. این معبد به پرستش خدای هندو اختصاص یافته است. گردشگران می‌توانند در بازدید از این معبد از استخر و نیلوفر آبی و طاووس‌های محوطه نیز لذت ببرند. توجه داشته باشید که به هیچ وجه اجازه ندارید از درون این مکان مذهبی عکاسی کنید. برجسته‌ترین بخش معبد دروازه ورودی آن است که با صدها مجسمه از خدایان هندو تزئین شده است.

 

۸ مرکزخرید کوالالامپور برای خرید سوغاتی‌های زیبا

 

 

معبد سین سزه سی یا (Sin Sze Si Ya Temple)

 

معبد سین سزه سی یا قدیمی‌ترین معبد تائوئیست در کوالالامپور می‌باشد. این بنای مذهبی یک مرکز فرهنگی برای چینی‌های این شهر محسوب می‌شود. گردشگران می‌توانند در جشن‌های مربوط یه چینی‌ها مانند سال نو شاهد مراسم بی‌نظیری در این مکان باشند.

 

 

 

معبد کوان ین (Kuan Yin Temple)

 

معبد کوان ین یک زیارتگاه مهم بودایی می‌باشد که می‌توان جز یکی از معروف‌ترین بناهای مذهبی کوالالامپور به شمار آورد. این معبد کاملا به سبک معماری تلفیقی چینی و اروپایی ساخته شده است. توصیه می‌کنیم در سفر خود با تور مالزی حتما از این معبد زیبا نیز دیدن کنید.

 

معرفی هتل‌های لوکس در کوالالامپور

 

 

کلیسای هولی روساری (Holy Rosary Church)

 

کلیسای مقدس هولی روساری یک سازه زیبا در شهر کوالالامپور می‌باشد که در سال ۱۹۰۴ و به سبک گوتیک ساخته شده است. چینی‌های کاتولیک معمولا از این کلیسا برای عبادت استفاده می‌کنند. کلیسای هولی روساری یکی از معدود ساختمان‌های مذهبی در کوالالامپور می‌باشد که پس از پایان جنگ جهانی دوم به صورت کاملا سالم حفظ شده است. توجه داشته باشید که درهای این کلیسای مقدس فقط در آخرین روزهای هفته برای بازدید عموم باز است. همچنین گردشگران فقط اجازه عکاسی از نمای بیرونی کلیسا را دارند.

 

۱۱ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران