آشنایی با محله آمپانگ کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
آشنایی با محله آمپانگ کوالالامپور

کوالالامپور شهری وسیع و رنگارنگ و پایتخت کشور مالزی است که در آن می‌توانید به زیبایی دوستی ملت‌ها و مذاهب را از نزدیک ببینید. این شهر بزرگ مانند هر مادر شهر دیگری شامل محلات و بخش‌های مختلفی می‌شود. تور کوالالامپور سراسر رنگ و زیبایی است اما شما باید تصمیم بگیرید از کجاها دیدن کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از محلات جذاب آن به اسم آمپانگ آشنا کنیم که دانستن درباره آن خالی از لطف نیست.

 

درباره محله آمپانگ

آمپانگ در خارج از منطقه مثلث طلایی (Golden Triangle) واقع شده اما همچنان به عنوان بخش تجاری و سرگرمی مهم کوالالامپور شناخته می‌شود. بخش‌هایی از آمپانگ در مجاورت ایالت سلانگور واقع شده است. در گوشه و کنار آمپانگ قسمت‌های مسکونی زیادی وجود دارد که آن را از حالت صرفا تجاری خارج کرده و حس زندگی روزمره را به آن تزریق کرده است. همچنین برخی از مراکز خرید کوچک مانند Great Eastern Mall ، Ampang Point و Square City نیز در اینجا وجود دارند. یکی از نکاتی که باید اشاره کنیم جمعیت زیاد کره‌ای‌هاست که در آمپانگ ساکن هستن به همین دلیل در این قسمت از شهر تنوع زیادی از رستوران‌های کره‌ای به چشم می‌خورد. از آنجایی که فرهنگ کره به سراسر دنیا نفوذ کرده افراد مشتاق فرهنگ کره، بیشتر از این منطقه بازدید می‌کنند. اما برای این که بدانید این منطقه چه اهمیتی دارد باید بگوییم که بیشتر سفارتخانه‌های کوالالامپور از جمله سفارتخانه‌های انگلیس، فرانسه، آمریکا و تایلند نیز در اینجا واقع شده‌اند.

 

سفری کم هزینه به کوالالامپور با خرید کارت گردشگری

سرگرمی گردش در آمپانگ

از مهم‌ترین جاهای دیدنی و گردشی آمپانگ که از برجسته‌ترین نقاط کوالالامپور هم محسوب می‌شود برج‌های دوقلوی پتروناس است و یک مرکز خرید شیک و عالی که بین دو ساختمان Suria KLCC واقع شده است. همچنین برای استراحت و وقت گذرانی با عزیزان‌تان می‌توانید به چند کلوپ شبانه در اینجا، و رستوران‌های محبوب در امتداد جاده اصلی آمپانگ بروید. به علاوه آمپانگ به خاطر یک غذای چینی خوشمزه به نام "یونگ تاو فو"، مجموعه‌ای از سبزیجات و توفو پر از گوشت معروف شده است. در ادامه چند رستوران معروف و برتر آمپانگ را معرفی می‌کنیم.

Antipodean Café, KL

در این کافه می‌توانید برای تمام روز غذاهای خوشمزه و ساده‌ای را در دسترس داشته باشید که از قیمت بسیار مناسبی هم برخوردار هستند. مطمئنا برای هر کسی که از صبحانه طولانی و متنوع آخرهفته لذت می‌برد، بیستروی عجیب و زیبا و تزئین شده هنری در صحنه ناهار خوری این کافه به شدت وسوسه‌انگیز خواهد بود و حتی بسیاری از مردم محلی از منوی صبحانه تمام روز آن استقبال می‌کنند. قیمت‌ها بسیار ارزان مقرون به صرفه هستند، شما برای یک نان تست، سوسیس، قارچ و نیمرو ۱۹ رنگیت و برای یک لاته معطر و دلچسب ۹ رنگیت خواهید پرداخت.

 

۸ مرکزخرید کوالالامپور برای خرید سوغاتی‌های زیبا

آدرس: 207, Menara Tan & Tan, Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur

 

BEAST Bar & Grill at The Intermark

برای خوردن بهترین استیک‌های ممکن در تور کوالالامپور باید خودتان را به این خانه استیک بسیار معروف و صد البته گرانقیمت برسانید. این رستوران که به آسانی با علامت بزرگ نئون حروف در ورودی قابل تشخیص است در طبقه همکف The Intermark یک مرکز تجاری، مالی و سرگرمی شش طبقه بین المللی قرار دارد که هتل پنج ستاره Doubletree by Hilton را نیز در خود جای داده است. این خانه استیک با ساعت‌های عتیقه، چراغ‌های زرد، شمع‌های سفید و ماشین‌های تحریر قدیمی تزئین شده است و موسیقی در پس زمینه فضای دلچسب آن پخش می‌شود.

آدرس: Lot G-01 Ground Floor, The Intermark, Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur

 

Chef Choi Restaurant

رستوران چینی Chef Choi در کوالالامپور به خاطر سرو غذاهای کانتونی اصیل با الهام از سبک آشپزی هنگ کنگ شهرت زیادی کسب کرده است. غذاهای برجسته شامل اردک بو داده معطر و گوشت گاو کوبه ژاپنی است که هر دو با برنج معطر سرو می‌شوند.

آدرس: 195, Jalan Ampang, Taman U Thant, Kuala Lumpur

 

Dolly Dim Sum Restaurant

این غذاخوری محبوب در مرکز خرید اونیو کی (Avenue K) و روبروی Suria KLCC واقع شده است و برای تمام روز غذا سرو می‌کند. دیم سوم، یک صبحانه محبوب در بین مردم محلی چین، شامل مجموعه‌ای از سه تا چهار قسمت از غذاهای لذیذ کانتونی است که روی بشقاب‌های کوچک گذاشته شده و در سبدهای بامبو گرم نگه داشته می‌شوند. شما در اینجا می‌توانید مجموعه‌ای از طعم‌های بی‌نظیر کانتونی را یکجا امتحان کرده و از طعم قوی آن‌ها لذت ببرید.

 

معرفی مرکز خرید پابلیکا در کوالالامپور

آدرس: Lot G9, Ground Floor, Avenue K, 156, JalanAmpang, Kuala Lumpur

۱۶ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران