گشت و گذار در محله بریکفلدز کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
گشت و گذار در محله بریکفلدز کوالالامپور

کوالالامپور شهری هزار چهره با فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلفی است که سال‌هاست در این شهر ساکن شده و سیستم اجتماعی چهل تکه اما منسجمی را به وجود آورده‌اند. بخش‌های زیادی از این شهر به خاطر زندگی مردم مختلف حس و حال منحصر به فردی گرفته‌اند. یکی از این محلات بریکفیلدرز (Brickfields) است که بیشتر به عنوان هند کوچک برشمرده می‌شوند. در اینجا شما می‌توانید چهره قدیم و جدید تور کوالالامپور را با هم ببنید و از تماشای نمای ساختمان‌های مدرن و بلند در کنار خانه‌های قدیمی سبک استعماری که حالتی دهکده شکل دارند لذت ببرید. از خرید کالاهای سنتی هندی تا معابد غنی از نظر تاریخی، Brickfields ارزش یک روز کامل را دارد.

 

هند کوچک (Little India)

هند کوچک را از دور و به راحتی می‌توان تشخیص داد. طاق‌های نقاشی شده با طرحی پیچیده، پیاده رویی که در امتداد جاده اصلی گسترده شده آراسته‌اند. در این پیاده‌رو اغلب فعالیت‌های زندگی روزمره مردم محله جریان دارد. بسیاری از کالاهای سنتی هندی را در این خیابان شلوغ خواهید یافت، از حلقه‌های گل رنگی و ادویه‌جات و ترشی جات گرفته تا لباس و پارچه‌های سنتی هندی و جواهرات. همچنین بعد از پیاده‌روی در سراسر این منطقه جالب اگر احساس گرسنگی کردید می‌توانید به یکی از بهترین رستوران‌های لیتل ایندیا بروید که غذاهای تمام هند از شمال تا جنوب را سرو می‌کنند.

نو سنترال (Nu Sentral)

یکی از مرکز خرید جدید تازه اضافه شده به بریکفلدز که به عنوان پل اتصالی بین قدیم و جدید منطقه عمل می‌کند مرکز خرید نو سنترال است. به علاوه این مرکز خرید جدید و جالب به KL Sentral، مرکز اصلی حمل و نقل عمومی در شهر نیز متصل است. در اینجا شما همه چیز از مغازه‌های پوشاک، داروخانه‌ها و کتابفروشی‌ها گرفته تا سوپر مارکت، رستوران‌ها و سینما هر چیزی که لازم دارید را در دسترس خواهید داشت. به همین دلیل است که مسافران تور مالزی عاشق گشت زنی در این مرکز خرید کامل هستند.

 

اجرای زنده در بهترین نقاط کوالالامپور

آدرس: NO 201, Jalan Tun Sambanthan, Kuala Lumpur Sentral, 50470 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

معبد سری کانداسوامی کویل

این معبد که به جای اسم سخت و طولانی‌اش بیشتر به عنوان معبد جاده اسکات شناخته می‌شود معبدی به سبک بودایی با ۱۰۰ سال قدمت است. این معبد وقف خدای سری شاکتی ول پرومان شده اما بسیاری از خدایان دیگر از جمله لرد شاموگار نیز در معبد نصب شده‌اند. سری کنداسوامی کویل با برج‌های سر به فلک کشیده، گنبدهای طلایی، سالن‌های زیبا تزئین شده، ستون‌های باشکوه و آثار مجسمه‌سازی پیچیده زیبا آنقدر زیبا و چشمگیر است که بیشتر شبیه به یک موزه و گالری هنری می‌ماند تا معبدی برای دعا و پرستش. البته عکاسی در معبد مجاز نیست و تمامی زیبایی آن را باید به ذهن بسپارید اما از زیبایی نمای بیرونی می‌توانید عکس بگیرید. همچنین گوپورام (دروازه ورودی)، با بیش از صدها حکاکی از خدایان هندو، به شدت دیدنی و خیره کننده است.

آدرس: Brickfields, 50470 Kuala Lumpur, Selangor, Malaysia

 

معبد بودیست ماها ویهارا

بودایی Maha Vihara، در فاصله چند قدمی ایستگاه KL Sentral، معبدی است که سنت بودایی سریلانکا Theravada را اجرا می‌کند. این معبد در منطقه‌ای مسکونی واقع شده و از خیابان‌های اصلی دور است به همین جهت فضایی آرام و ساکت را برای مراجعه کنندگانش فراهم آورده تا در آرامش به بازدید و یا راز و نیاز بپردازند. در داخل ضریح قرمز و سفید، مجسمه‌های بودای خوابیده، سقف‌های بلند و وسایل تزئین شده را خواهید دید. بهتر است در روزهای هفته که جمعیت کمتری وجود دارد بروید تا فضای معنوی بودایی ماها ویهارا را به طور کامل تجربه کنید.

 

۸ مقصد پربازدید در کشور مالزی

آدرس: 123, Jalan Berhala, Brickfields, 50470 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

مرکز ماساژ PB Blind

آیا بعد از آن همه گردش و خستگی نیاز به بازیابی انرژی دارید؟ در این مرکز ماساژ برای ایجاد فضای شغلی و بستر زندگی افراد کم بینا ایجاد اشتغال شده و افراد متبحر و وارد ماساژور به مراجعه کنندگان ماساژ‌های حرفه‌ای ارائه می‌دهند. این مرکز ماساژ ساده و تمیز بوده و بسیار هم مقرون به صرفه است.

آدرس: 4A, Jalan Thambipillay, Brickfields, 50470 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

کافه Mai Bar

پس از پایان یک روز پر از گردش در کافه مای‌بار از چشم انداز خیره کننده غروب خورشید لذت ببرید. این کافه که در طبقه سی ام Aloft KL Sentral واقع شده دارای فضای وسیع پشت بام و کنار استخر است تا مشتریان بتوانند از فضا و لحظات استراحت خود نهایت لذت و استفاده را ببرند. سعی برنامه ویژه آن‌ها بین ساعت ۷ عصر تا ۹ شب را به هیچ وجه از دست ندهید.

 

۱۰ غذای خیابانی خوشمزه در کوالالامپور

آدرس: 5, Jalan Stesen Sentral, Aoft Kuala Lumpur Sentral, 50470 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

۰۹ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران