نقاط دیدنی محله چو کیت، کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
نقاط دیدنی محله چو کیت، کوالالامپور

چو کیت یکی از بخش‌های آرام‌تر در مرکز شهر کوالالامپور است که با ردیف‌های مغازه‌های فروش عمده و بازارهای متنوع پر شده است. بیشتر شهرت این قسمت از شهر به خاطر بازار روزانه آن است که توسط افراد محلی به نام Bundle Chow Kit شناخته می‌شود، جایی که می‌توانید کالاهای مختلفی را پیدا کنید، بنابراین اگر به دنبال چشیدن طعم زندگی محلی در تور کوالالامپور هستید، قطعا ارزش بازدید را دارد.

علاوه بر بازار، شما همچنین می‌توانید از مسجد محلی، بزرگ‌ترین معبد سیک‌های جنوب شرقی آسیا و یک خیابان با فرصت‌های عالی خرید لوازم هندی، مانند سارافون، ادویه جات و جواهرات، لوازم آرایشی و بهداشتی را هم پیدا کرده و در بین آن‌ها به گردش و بازدید بپردازید. لیستی که ما ۵ مورد از جاذبه‌های برتر چو کیت را بررسی کرده‌ایم، بهترین چیزها و مکان‌های مورد علاقه ما برای رفتن به این منطقه را ارائه می‌دهد.

 

بازار چو کیت

یکی از سرزنده‌ترین و غنی‌ترین صحنه‌های فرهنگی در کوالالامپور، بازدید از بازار چو کیت است که مطمئنا زمانی که از منطقه بازدید می‌کنید بخش قابل توجهی از وقت شما را به خود اختصاص می‌دهد. شما می‌توانید این بازار را در انتهای شمالی خیابان جلان تونکو عبدالرحمان پیدا کنید که به دو قسمت بازار خوراکی و بازار اجناس تقسیم می‌شود، هر دوی این دو بخش با غرفه‌های محکمی در کنار هم قرار گرفته‌اند. انتظار می‌رود در بازار خوراکی، که ترکیبی از ادویه‌جات و ماهی ارائه می‌شود گوشت‌های باکیفیتی را با قیمت پایین‌تر پیدا کنید. با این حال بخش اجناس بازار است که بیشتر برای گردشگران مناسب است. در پیچ و خم این قسمت غرفه‌هایی که میوه و سبزیجات و همچنین لباس، کفش، سی‌دی، دی‌وی‌دی و منسوجات ارزان می‌فروشند را پیدا خواهید کرد. کل بازار توسط چترهای بزرگ و رنگارنگ در یک کلیدوسکوپ رنگی قرار گرفته است. این بازار از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر فعال است.

 

برترین اسپاهای لنکاوی در محله‌های مختلف شهر

آدرس: Jalan Haji Hussein, Chow Kit

 

کامپونگ بارو

کامپونگ بارو که بخشی از شهر مالایی محسوب می‌شود محله و روستایی قدیمی است که اگر می‌خواهید از فضای سنتی کمپونگ (روستا) لذت ببرید، مکان خوبی برای رفتن به آن است. شما در اینجا می‌توانید خانه‌های چوبی زیبا و باغ‌های پر برگ که منظره‌ای روستایی و دیدنی در مرکز شهر به وجود آورده است را پیدا کنید و از فرصت‌های دیدنی و عکاسی آن لذت ببرید و درک بهتری از محیط‌های بومی‌تر و اصیل‌تر به دست بیاورید. یک مسجد سفید رنگ به نام مسجد کامپونگ بارو وجود دارد که اگر در این منطقه هستید ارزش بازدید دارد. این مسجد با کاشی‌های آبی شیشه‌ای زیبا و مناره‌های طلایی که فرصت عکاسی و انداختن عکس‌های زیبا را فراهم می‌آورد قطعا از بخش‌های قابل توجه منطقه است. درست بیرون مسجد چند غرفه کنار جاده‌ای هستند که غذاهای محلی مالایی، سرخ کرده‌های خوشمزه و شیرینی پفکی کاری می‌فروشند.

آدرس: Jalan Raja Alang, Kampung Baru

 

معبد سیک گوردوارا تات خالسا

معبد گوردوارا تات خالسا سیک که محل معنوی جامعه سیک‌های منطقه محسوب می‌شود، یکی دیگر از چشم اندازهای چشمگیر در چو کیت است. این معبد در سال ۱۹۲۴ ساخته شد و بزرگ‌ترین معبد سیک‌ها در آسیای جنوب شرقی است و به بیش از ۷۵۰۰۰ نفر از اعضای سیک جامعه کوالالامپور خدمات رسانی می‌کند. در داخل آن یک پلان باز، سیستم تهویه مطبوع، منطقه فرش شده، با گچ بری‌های تزئینی و صحنه‌ای با گلدسته‌هایی از چراغ‌های پری وجود دارد که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. در حالی که معبد برای بازدیدکنندگان باز است، به خانم‌ها توصیه می‌شود که یک روسری همراه خود داشته باشند تا سر خود را بپوشانند.

 

جورج تاون؛ محله‌ی گشت و گذار شبانه‌روزی در پنانگ

آدرس: 24 Jalan Raja Alang, Kampung Baru

 

جالان مسجد ایدیا

جالان مسجد ایدیا سابقا محله هندی کوالالامپور بود که بعد دولت تصمیم گرفت بریکفیلدز را که وسعت بیشتری دارد به هند کوچک تبدیل کند. با این همه جالان مسجد ایدیا فضای رنگارنگ و روحیه خود را با بسیاری از فروشگاه‌های متخصص در کالاهای هندی حفظ کرده است. در حقیقت این محله به صورت غیر رسمی جامعه هندی شهر است که معاملات بهتری برای سارافون، ادویه جات و جواهرات لباس دارد. علاوه بر این، می‌توانید غرفه‌های کنار جاده‌ای را پیدا کنید که تنقلات خوشمزه جنوب هند مانند وادای (یک مخلوط آرد سرخ شده به شکل دونات، با فلفل دلمه خرد شده و ادویه‌جات و ترشی‌جات)، توسای (پنکیک هندی تهیه شده از آرد برنج تخمیر شده) و موارد دیگر را می‌فروشند.

 

گشت و گذار در محله بریکفلدز کوالالامپور

سنترال مارکت

بازار مرکزی با قدمتی ۱۲۰ ساله یکی از نقاط دیدنی فرهنگی کوالالامپور بوده و یک بازار سرپوشیده با تهویه مطبوع و فروشندگان متخصص در سوغات مالزی و صنایع دستی محلی است. این مکان که توسط اداره میراث ملی به عنوان میراث فرهنگی طبقه بندی شده، مکانی کاملا هنری است که هنرمندان محلی و نقاشان مغازه‌هایی را راه اندازی کرده‌اند یا حتی در اجراهای بداهه رقص و آواز اجرا می‌کنند.

آدرس: No. 10, 1st-3rd floor, Jalan Hang Kasturi

۱۰ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران