صبحانه در بهترین نقاط کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
صبحانه در بهترین نقاط کوالالامپور

مالزی کشوری چند ملیتی است که فرهنگ‌ها و اقوام مختلفی در آن سکونت داشته و همچون بومی‌های مالزیایی در آن زندگی می‌کنند. بهترین نمود این ویژگی را می‌توان در کوالالامپور پایتخت این کشور دید، جایی که انواع فروشگاه‌ها، رستوران‌های قومی و فروشگاه‌های سوغاتی در آن واقع شده‌اند. همانطور که می‌دانید مالزیایی‌ها مانند سایر کشورهای شرقی صبح را با خورن غذاهای کامل و سنگین شروع می‌کنند. در اینجا بهترین نقاط برای خوردن صبحانه مالزیایی در کوالالاپور را برای مسافران تور مالزی بررسی می‌کنیم.

 

Ali, Muthu & Ah Hock

این kopitiam (کافی شاپ سنتی آسیای شرقی) این روزها تبدیل به مکانی محبوب برای خوردن غذا و وقت گذارنی شده است. منوی این کافی شاپ شامل غذاهای سبک و خوشمزه مالزیایی همچون ناسی لماک آیام، mee goreng، برنج و مرغ هاینانی، chee cheong fun، mee rebus، kuey teow goreng، و Nyonya laksa می‌شود. فضای داخلی به گونه‌ای طراحی شده است که با مبلمان و دکوراسیون دهه ۱۹۶۰ احساس نوستالژی را در بین بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. این کافه آخرهفته‌ها خیلی شلوغ می‌شود بنابراین اگر خواستید زودتر بروید. منوی صبحانه متنوع و بسیار لذیذ است برای شروع روزی عالی انتخابی مناسب است.

آدرس: 13 Jalan Balai Polis, City Centre Kuala Lumpur, 50000, Malaysia

 

Restoran 168 Wantan Mee & Curry Mee

به خیابان‌های سنگفرش پودو بروید و رستوران Restoran 168 را پیدا خواهید کنید که بیش از پنج دهه است در این محل فعالیت می‌کند. همانطور که از نام اینجا پیداست غذاها شامل دو کورس wantan mee و curry mee می‌شود. وانتان می شامل غذاهای کلاسیک با سبزیجات می‌شود که همراه با سوپ‌های شفاف سرو می‌شوند. در بین تمامی غذاها لاکسا بهترین و محبوب‌ترین بوده و بین مهمانان ستاره غذاها محسوب می‌شود. آخر هفته‌ها این رستوران افراد زیادی را به خود می‌بیند بنابراین برای شروع روز و خوردن صبحانه‌های لذیذ مالزیایی زودتر بروید.

 

۵ خیابان در کوالالامپور برای چشیدن غذاهای خیابانی

آدرس: Jalan Brunei Utara, Kuala Lumpur, Malaysia

 

Restoran Sun Huat Kee

اگر می‌خواهید غذاهای متنوع و لذیذی را برای صبحانه امتحان کنید، به Sun Huat Kee در بانگسار بروید. یکی از چیزهایی که باید در اینجا امتحان کنید نودل بسیار خوشمزه گوشت است. به علاوه در اینجا به جای کوفته‌های رایج با کوفته گوشت وسوسه‌انگیزی بازدیدکنندگان را برای ناهار و شام هم به سمت خود می‌کشاند. از دیگر گزینه‌های موجود می‌توان به نودل ماهی Teochew، میگو، و همچنین نان تست کلاسیک کره‌ای اشاره کرد.

 

معرفی بهترین غذاهای خیابانی پنانگ

آدرس: Lorong Ara Kiri 2, Kuala Lumpur, Malaysia

 

Nasi Lemak Wanjo

همانطور که قابل حدس است در اینجا می‌توانید غذاهای معروف مالزی یعنی ناسی لماک را در انواع و طیف‌های مختلفی پیدا کنید. این رستوران در ابتدا به عنوان رستورانی متوسط کار خود را شروع کرد اما در طی ۵۵ سال فعالیت توانست به رستورانی فوق‌العاده و مطمئن تبدیل شود. ظروف فرعی دیگر در پیشخوان نمایش داده می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را به سفارش خود اضافه کنید که همراه با غذای اصلی ناسی لماک شما در کنار هم سرو شود. از علاقه مندی‌های محلی‌ها می‌توان به سامبل سوتونگ و مرغ سوخاری اشاره کرد.

آدرس: Jalan Raja Muda, Kuala Lumpur, Malaysia

 

Madras Lane Yong Tau Foo

وقتی فقط چند دقیقه با خیابان پتالینگ فاصله دارید، خیابان کوچکی را می‌بینید که پر از دستفروشان غذاهای خیابانی مالزی است. مادراس لان یونگ، با بیش از ۵۰ سال فعالیت، همیشه یکی از شلوغ‌ترین‌ها است. شما در اینجا می‌توانید برای تمام روز غذاهای خوشمزه و لذیذی پیدا کنید. مطمئن باشید هرگز از خوردن صبحانه در اینجا ناراضی نخواهید شد.

آدرس: Jalan Sultan, Kuala Lumpur, Malaysia

 

Aunty Manju's Home Of Banana Leaf

در اینجا می‌توانید به شیوه سنتی و مثل مردم محلی با دست و داخل برگ موز غذا بخورید، آیا برای چنین تجربه‌ای آماده هستید؟ پس خودتان را در هتل سیر نکنید و برای صبحانه به اینجا بروید. اول که می‌نشینید یک برگ موز جلویتان قرار می‌دهند وئ بعد ۴ اسکوپ برنج روی آن می‌گذارند. کاری پاپادوم نیز بلافاصله کنار برنج قرار می‌دهند. از ویژگی‌های برجسته اینجا می‌توان به توفو سامبال تند و خوش طعم اشاره کرد. البته اگر معده حساسی دارید بهتر صبح از خوردن غذای تند پرهیز کنید.

 

برترین غذاهای خیابانی جورج تاون

آدرس: Jalan Tun Mohd Fuad 1, Kuala Lumpur, Malaysia

 

Yut Kee Restaurant

رستوران یوت کی یکی از قدیمی‌ترین kopitiamهای کوالالامپور است. آن‌ها از سال ۱۹۲۸ غذاهای سنتی هاینانی را در اینجا سرو می‌کنند که یکی از محبوب‌ترین مکان‌های شهر برای صبحانه است. آن‌ها فهرست گسترده‌ای از پیشنهادات برای شما دارند که گوشت گاو خرد شده با مرغ هاینانی ترد و سس فراوان محبوب‌ترین است.

 

خوشمزه‌ترین و ارزان‌ترین غذاهای کوالالامپور

آدرس: Jalan Kamunting, Kuala Lumpur, Malaysia

۰۲ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران