بهترین پارک های کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
بهترین پارک های کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت و مرکز اصلی گردشگری مالزی از موهبت‌های بسیاری برخوردار است. بیشتر مردمی که اینجا می‌آیند دنبال تجربه غذاهای خیابانی هستند و یا می‌خواهند در بازارها و پاساژها گردش کنند. اما کوالالامپور به عنوان کلان شهری بتنی و شلوغ دارای جاذبه‌های فراوانی است که نمی‌توانید از آن‌ها چشم پوشی کنید. یکی از این جاذبه‌های شهر، بهترین پارک های کوالالامپور است که حال و هوای بازدیدکنندگان را حسابی عوض می‌کنند. بیایید در ادامه نگاهی به بهترین پارک های کوالالامپور بیاندازیم.

 

بهترین پارک های کوالالامپور

یکی از بهترین تفریحات در تور مالزی قطعا گشت و گذار در طبیعت بی نظیر این کشور است اما وقتی در شهرهای شلوغی مثل کوالالامپور هستید احتمالا سخت خواهد بود که روزی را اختصاص دهید و بیرون شهر بروید تا قدری در طبیعت باشید. خوشبختانه وجود پارک‌های عالی که بعضی‌هاشان کم از پارک جنگلی ندارند و بسیار وسیع هستند، شما را از حال و هوای شهری شلوغ دور می‌کنند به طوری که حس می‌کنید از شهر خارج شده‌اید و جدا وارد جنگل شده اید. بهترین پارک‌ هایی که می‌توانید در تور کوالالامپور بازدید کنید اینجا هستند.

عکس از: expedia.com

 

تامان تاسیک پرمیسوری

این پارک گسترده با وسعت بیش از ۴۰ هکتار، یک پارک شهری دلپذیر با دریاچه ای دیدنی در مرکز آن است. همچنین دارای تعدادی فواره است و با گل های نیلوفر صورتی و نیلوفرهای اطراف دریاچه، این پارک به عنوان مقصدی عالی برای داشتن یک پیک نیک خانوادگی تبدیل شده است. برای لذت بردن از مناظر دیدنی دریاچه، چهار آلاچیق و صندلی نیز در این منطقه وجود دارند. اینجا برای نشستن و خنک شدن، یکی از بهترین پارک های کوالالامپور به حساب می آید. به علاوه امکانات و فعالیت های اینجا شامل زمین فوتسال، زمین فوتبال، زمین بازی کودکان و مسیرهای دویدن است.

آدرس: Jalan Tasik Permaisuri 2, Bandar Tun Razak, 56000, Kuala Lumpur

 

پارک‌های بازی واقعیت مجازی در کوالالامپور

عکس از: holidify.com

 

کی ال فورست اکوپارک

پارک بومگردی KL Forest به عنوان تنها جنگل بارانی طبیعی در کوالالامپور مشهور است. جدا از اینکه به عنوان یک ریه سبز برای تسویه هوای شهر عمل می کند، زیستگاه تعداد بیشماری پستانداران کوچک و پرندگان نیز هست. این همان چیزی است که آن را نسبتا مهم تر از بقیه پارک های کوالالامپور می کند. جدیدترین مورد اضافه شده در اینجا، مسیر پیاده روی سایبان است که می‌تواند مکان مناسبی برای قدم زدن عصرانه با خانواده شما باشد. همچنین یک باغ گیاهی معروف در اینجا وجود دارد که می‌توانید در مورد چندین گیاه دارویی مهم اطلاعات کسب کنید و حتی خرید گل و گیاه هم داشته باشید. بی‌شک اینجا یکی از بهترین پارک های کوالالامپور برای گردش است.

آدرس: Lot 240, Jalan Raja Chulan, Bukit Kewangan, 50250 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

عکس از: forestry.gov.my

 

پارک پرندگان کی ال

پارک پروانه KL با بیش از ۸۰ هزار فوت مربع باغ آراسته شده، بزرگترین پارک در نوع خود در کل جهان است! از آنجایی که بیش از ۵۰۰۰ پروانه زنده روی گل‌های زیبای معطر بال می‌زنند، حتی دیسکاوری ادعا کرده که از بین تمام پارک‌های پروانه‌ها در جهان، این بهترین پارک است! از دیگر جاذبه‌ها و امکانات این پارک می‌توان به لاک‌پشت‌های آب شیرین، ماهی‌های کوی ژاپنی، حشرات زنده و موزه‌ای اشاره کرد که در آن می‌توان کلکسیون بزرگی از پروانه‌ها را یافت که از سرتاسر کره زمین تهیه شده‌اند. اگر به حیوانات علاقه دارید پارک پرندگال از بهترین پارک های کوالالامپور برای کاوش است.

آدرس: Jalan Cendrawasih, Tasik Perdana, 50480 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

 

آشنایی با پارک تامان لاجندا لنکاوی

عکس از: thestar.com.my

 

پارک کی ال سی سی

این پارک مشرف بر برج‌های نمادین و قابل توجه پتروناس، یکی از بهترین پارک های کوالالامپور و جایی عالی برای یک فراری سریع از شلوغی شهری است. دریاچه دست ساز در اینجا به نام سمفونی احتمالا بهترین جاذبه ای است که این پارک ارائه می دهد. همچنین دارای امکاناتی مانند مسیر دویدن، آبشارها، نیمکت‌های استراحت، زمین بازی کودکان و فواره‌ها است. به علاوه مسجد اسیاکرین نیز وجود دارد که به خودی خود یک نقطه عطف معماری است. برای اهداف مذهبی، یکی از بهترین پارک های کوالالامپور است.

آدرس: KLCC, Lot No. 241, Level 2, Suria, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur

عکس از: expedia.com.sg

 

باغ گیاه شناسی پردانا

باغ گیاه‌شناسی پردانا کوالالامپور که در سال ۱۸۸۸ تأسیس شد، قدیمی‌ترین و از بهترین  پارک های کوالالامپور و یکی از سبزترین پارک‌ها است. باغ های ارکیده در اینجا خانه ۸۰۰ گونه ارکیده است که سه گونه از جمله اپی فیتیک، کوهنوردی و زمینی را پوشش می دهد. پارک پرندگان واقع در محل، به عنوان بزرگ‌ترین پارک پرنده پرواز آزاد جهان شناخته می‌شود که در مساحتی عظیم به وسعت ۲۰ هکتار قرار دارد! اگر اهل تماشای پرنده هستید، این پارک باید یکی از بهترین پارک های کوالالامپوراست. همچنین یک پارک آهو در اینجا وجود دارد که بیش از ۲ هکتار وسعت داشته و دارای طیف گسترده ای از گوزن ها از جمله آهو موش، آهو، آهو محور و گوزن سامبر است.

آدرس: Jalan Kebun Bunga, Tasik Perdana, 55100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

 

معرفی پارک گونونگ مولو مالزی

عکس از: reddit.com

 

تامان بوکیت جلیل

این پارک که توسط تالار شهر کوالالامپور مدیریت می‌شود، در زمینی به مساحت ۸۰ جریب با امکاناتی مانند زمین بازی کودکان، مسیرهای دویدن، ایستگاه‌های ورزش و مسیر بازتاب‌شناسی پراکنده شده است. باغ بین المللی واقع در اینجا یکی از بهترین ویژگی‌ها است زیرا دارای مناطق مختلف است که ۱۰ کشور مختلف را نمایش داده است. همچنین دارای یک منطقه اختصاصی برای افراد دارای معلولیت است که آن را از بقیه بهترین پارک های کوالالامپور در این لیست متمایز می‌کند.

آدرس: 57000 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur

عکس از: tripadvisor.com.my

 

باغ دریاچه شاه عالم

این باغ که در مرکز شهر شاه عالم واقع شده، در اطراف دریاچه ای خوش منظره ساخته شده است. دریاچه به سه بخش شرقی، غربی و مرکزی تقسیم شده که همه این بخش‌ها با باغ‌های زیبا طراحی شده که آن را به مکانی ایده‌آل برای پیک‌نیک و گردش خانوادگی تبدیل می‌کند. امکانات زیادی در اینجا وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد، اما جاذبه اصلی باید پارک آبی Wet World شاه عالم باشد. این باعث شده که آن را به یکی از بهترین پارک های کوالالامپور تبدیل کند.

آدرس: Persiaran Tasek, Seksyen 14, 40000 Shah Alam, Selangor

عکس از: selangor.travel

 

پارک بوکیت کیارا

ممکن است یکی از بهترین مناطق برای زندگی در کوالالامپور باشد، اما برای همه بازدیدکنندگان، سرسبزی آن یکی از برجسته ترین نقاط است. پیاده روی تپه کیارا یک مسیر چالش برانگیز ۵ کیلومتری است که به برخی از بهترین مناظر خوش منظره ای که می توانید در کل کوالالامپور پیدا کنید منتهی می شود. مسیر بوکیت کیارا یک مسیر دیگر است که نسبتا کوتاه‌تر از مسیر اول است، اما مناظر دیدنی شهر در اینجا نیز تضمین شده است. برای کوهنوردان و طبیعت گردان، این باید یک انتخاب برتر در میان بهترین پارک های کوالالامپور باشد. اگر مایل به پیاده روی یا پیاده روی نیستید، می توانید یک دوچرخه کوهستان نیز برای گشتن در کل پارک کرایه کنید، زیرا این کار بسیار راحت‌تر و لذت بخش‌تر خواهد بود.

آدرس: 60000 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur

 

پارک تامان تامادون اسلام در مالزی

عکس از: tripadvisor.com

 

تامان دوسون بندر

نام این پارک به فارسی به معنی پارک باغ شهری است و این توصیف کاملی از سبک پارک و انتظاری که باید داشته باشید ارائه می‌دهد. همانطور که از نام پارک پیداست، بیش از ۱۹۰۰ گونه درخت میوه در آن زندگی می کنند! بیشتر درختان در اینجا با نام مربوطه و کاربردهای دارویی خود برچسب گذاری شده اند. اگر می خواهید همزمان چیزی را کشف و یاد بگیرید، این پارک باید یکی از بهترین پارک های کوالالامپور است. برای حفظ گرده افشانی طبیعی درختان میوه، مراقبان در اینجا مراقبت ویژه ای از زنبورها و کندوهای آنها دارند.

آدرس: TM Bukit Petaling, Lorong Bellamy, Istana Negara, 50460 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

عکس از: timeout.com

 

پارک متروپولیتن کپونگ

پارک متروپولیتن کپونگ یک انتخاب بسیار محبوب در بین علاقه مندان به پرواز بادبادک است زیرا این فعالیت ها به طور منظم در اینجا انجام می شود. در طول روزهای بادخیز و به ویژه در تعطیلات آخر هفته، می توانید بادبادک های رنگارنگ با اندازه ها، شکل ها و طرح های مختلف را مشاهده کنید که آسمان را فرا گرفته است. این دقیقا همان چیزی است که آن را به یکی از منحصر به فردترین و بهترین پارک های کوالالامپور تبدیل کرده است. از دیگر امکانات اینجا می توان به پیست دوچرخه سواری، پیست اتومبیلرانی با کنترل از راه دور، قایق رانی، برج تماشا و زمین فوتبال اشاره کرد.

آدرس: Jln Lingkaran Tengah 2, Kepong Metropolitan Lake-garden, 52100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

عکس از: gokelah.com

 

تامان تاسیک داتوک کرامت

این آخرین پارک تفریحی و جذاب در لیست بهترین پارک های کوالالامپور ما است که همه به لطف محوطه سازی زیبای آن، به انتخاب محبوبی در بین عکاسان تبدیل شده است. شما نیز می توانید دوربین خود را بردارید و یک جلسه عکاسی منظره را در اینجا با مناظر آرام و زیبای آن همراه با خط افق کوالالامپور به عنوان پس زمینه عالی داشته باشید. سایر امکانات اطراف دریاچه شامل زمین بازی کودکان، میدان، کلبه های استراحت، مسیرهای دویدن، زمین فوتسال سالن بدنسازی در فضای باز، رفلکسولوژی، فضای باز و غیره است. حتی اگر بعد از دویدن یا انجام هر فعالیت بدنی دیگری احساس گرسنگی می کنید، غرفه های غذای بسیار خوبی در اطراف وجود دارد.

آدرس: Jalan Keramat Dalam, Kampung Datuk Keramat, 54000 Kuala Lumpur, Kuala Lumpur

 

دنیای شگفت‌انگیز پارک 99 Wonderland در کوالالامپور

عکس از: youtube.com

 

منبع

 

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 12 دی 1402)

نظرات کاربران