بهترین کلاس‌های آشپزی در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
بهترین کلاس‌های آشپزی در کوالالامپور

کوالالامپور، پایتخت خیره‌کننده مالزی به‌خاطر برج‌های چشمک زن، ساختمان‌های نوستالژیک سبک استعماری، مردم محلی مهمان نواز، زندگی شبانه هیجان انگیز، غارهای شگفت‌انگیز ۴۰۰ میلیون ساله و انبوهی دیگر از شگفتی‌های طبیعی‌اش شهرت دارد. مقاله ۷ جاذبه‌ی گردشگری کوالالامپور؛ ابرشهر توریستی مالزی می تواند اطلاعات ارزشمندی در این رابطه در اختیارتان قرار دهد.

تور کوالالامپور، سالانه گردشگران بسیاری را جذب این خطه می‌کند و اگرچه این شهر گران‌تر از سایر مناطق مالزی است، اما در عوض تلفیقی از فرهنگ‌های هند، چینی، مالایی و غربی و ترکیبی منحصربه‌فرد از نظر غذا، خرید، فرهنگ و زندگی شبانه ارائه می‌دهد.

گفتنی است کوالالامپور، یکی از بهترین شهرهای جهان برای صرف بهترین غذاهای هندی است. غذاهای خیابانی باورنکردنی در سرتاسر شهر سرو می‌شوند، رستوران‌های اینجا فوق‌العاده هستند و در کنار معماری زیبا، روز به روز افراد بیشتری متوجه این واقعیت می‌شوند که این شهر افسانه‌ای است. اگر شما نیز به آشنایی با فرهنگ غذایی این شهر علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور کوالالامپور، سری به یکی از بهترین کلاس‌های آشپزی اینجا بزنید.

 

Daun Senja

در این کلاس، تجربه کاملی از فرهنگ آشپزی محلی نسبت به آنچه در اکثر کلاس‌های آشپزی ارائه می شود، دریافت می‌کنید. این تجربه خصوصی، با بازدید از یک بازار محلی برای انتخاب محصولات و مواد اولیه آغاز می‌شود. صبحانه محلی را نیز در یکی از غرفه‌های غذای این حوالی صرف خواهید کرد. سپس در مورد نحوه تهیه سه غذای اصلی مالزیایی نظیر Roti Jala، Nasi Lemak و Chicken Pong آموزش داده می‌شود. در نهایت می‌توانید از صرف غذایی که تهیه کرده‌اید، همراه با یک نوشیدنی لذت ببرید.

 

صبحانه در بهترین نقاط کوالالامپور

آدرس: Taman Suntex, 43200 Cheras, Selangor, Malaysia

 

Kitchenvio

سرآشپز این کلاس، بیش از ۱۵ سال تجربه آموزش آشپزی داشته و دوست دارد طرز تهیه غذاهای محلی مالزی را با همه به اشتراک بگذارد. مهم نیست مالزیایی هستید و یا در سفر با تور کوالالامپور به سر می‌برید. اگر می‌خواهید طعم غذاهای لذیذ و خانگی این شهر را بچشید و با نحوه طبخ آنها آشنا شوید، استودیو آشپزی Kitchenvio یکی از بهترین گزینه‌هاست. کلاسها به طور منظم، از دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۰۹:۳۰ صبح تا ۱۴ برقرار هستند. سرآشپز، شاگردان را در ایستگاه TTDI Mrt ملاقات خواهد کرد و هر جلسه با گشت و گذار در بازار محلی آغاز خواهد شد. سپس در کلاس، مربی در مورد نحوه مخلوط کردن مواد و استفاده صحیح از ظروف صحبت می‌کند.

در اینجا خاطراتی فراموش نشدنی از سفر با تور مالزی  را تجربه خواهید کرد. در عین حال، می‌توانید با یادگیری آشپزی کسب درآمد کنید و غذاهای محلی لذیذ و باکیفیت بپزید. البته به محض ورود به کلاس، یک مینی کتاب نیز دریافت خواهید کرد. پکیج‌های مختلفی برای آموزش وجود دارند از جمله:

پکیج ۱: ناسی لمک با رندانگ مرغ و آیس کاچانگ

پکیج ۲: برنج گیاهی بخارپز و آبجو جینکو

پکیج ۳: روتی جالا با مرغ کاری و و آیس کاچانگ

پکیج ۴: یانگ تائو فو، دامپلینگ رپ وانتون و آبجو جینکو

پکیج ۵: ساتای با کتوپات و ساگو گولا ملاکا

پکیج ۶: برنج سرخ شده (مالایی/چینی) و دامپلینگ رپ وانتون

آدرس: Taman Tun Dr Ismail, 60000 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

 

New Malaysian Kitchen Cooking Class

یکی دیگر از گزینه‌ها برای یادگیری آشپزی در سفر با تور کوالالامپور، کلاس‌های سارا خونگ است. خانه او تنها ۲۰ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و برخلاف سایر کلاس‌های آشپزی، شما می‌توانید در یک آشپزخانه معمولی مالزیایی آشپزی کنید. ظرفیت کلاس حداکثر ۶ نفر خواهد بود، بنابراین این امکان را دارید تا از توجه و راهنمایی کامل مربی بهره‌مند شوید.

روز را با صرف یک صبحانه سنتی مالزیایی همراه با یک لیوان چای گل شروع خواهید کرد و قبل از آشپزی، از باغی با بیش از ۵۰ گونه گیاه خوراکی ارگانیک دیدن می‌کنید. در ادامه، دستور پخت ۵ غذا را به انتخاب خودتان فرا خواهید گرفت و یک کتابچه دستور آشپزی نیز دریافت می‌کنید تا بتوانید در خانه‌تان غذاها را برای خانواده و عزیزانتان بپزید. سپس ناهارتان را با این خانواده محلی صرف خواهید کرد و از گفتگو و آشنایی با فرهنگ غذایی و سبک زندگی مردمان این خطه لذت خواهید برد. گفتنی است سارا خونگ، آشپز حرفه‌ای و نویسنده چهار کتاب آشپزی مالزیایی است.

آدرس: No. 2, Jalan 11, Taman Len Seng, 56000 Wilayah Persekutuan, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

Ruth

در حال حاضر این کلاس آشپزی، به صورت مجازی و توسط یک فرد محلی آموزش داده می‌شود و شما یاد خواهید گرفت که غذاهای سنتی شهر را به صورت آنلاین تهیه و طبخ نمایید. از آنجایی که این کلاس تعاملی زنده و خصوصی است، می‌توانید هر سوالی داشتید در حین کلاس مطرح نمایید. لازم است از قبل، وسایل و ظروف و مواد اولیه را طبق فهرست تهیه نمایید. روث سرآشپز، پس از ثبت نام، لیست مواد اولیه را برای شما ارسال می‌کند!

 

۱۰ غذای خیابانی خوشمزه در کوالالامپور

Ana class

غذا در قلب فرهنگ هر ملتی جای دارد و ‌جربه آشپزی در این کلاس، ما را مستقیما به روح مالزی متصل می کند. گروه‌های آشپزی نهایتا ۱۴ نفره هستند. در ضمن برای رفاه حال شاگردان، ترانسفر رفت و آمد به اقامتگاه نیز درنظر گرفته می‌شود.

هم آشپزهای مبتدی و هم باتجربه، از فرمت کلاس طراحی شده در اینجا لذت خواهند برد. شما می‌توانید با سرعت مورد نظر خودتان، در مورد آشپزخانه مالزی بیاموزید. کلاس‌های آشپزی به طور منظم از سه‌شنبه‌ تا شنبه،‌ از ساعت ۹ صبح تا ۱۳:۳۰ دقیقه در یک خانه چوبی سنتی مالایی برگزار می‌شوند.  

این کلاس‌ها با صبحانه عالی در یک غذاکده خیابانی شروع شده و با گشت و گذار در باغ گیاهی و به دنبال آن جلسه توجیهی بهداشت و ایمنی ادامه می‌یابد. حال وقت آن رسیده که یک درس کاملا عملی و گام به گام آشپزی در این مدرسه آشپزی را فرا گیرید. و در نهایت کلاس را با تجربه فرهنگی غذاخوری مشترک، گفتگوهای عالی و خاطرات فراموش نشدنی به پایان خواهید رساند.

گفتنی است منوی پیش غذا و غذای اصلی هر روز متفاوت خواهد بود. اما در کل تهیه غذاهای معتبر محلی از جمله ناسی لماک، روتی کانای و سوپ نودل کوی تیاو و نظایر اینها آموزش داده می‌شود.

آدرس: 109Jalan Ampang, Kuala Lumpur, 50450 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

PichaEats

PichaEats، یک بیزینس در صنعت مواد غذایی است که هدف آن بازسازی زندگی پناهندگان مالزی از طریق آموزش آشپزی در خانه و بازاریابی برای خدمات آنهاست. در ۴ سال گذشته، دالیا و خانواده اش با ۲۰ خانوار در این زمینه همکاری کرده تا مطمئن شوند که آنها غذا و خوراک کافی و سقفی بالای سرشان دارند و می‌توانند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

دالیا و خانواده‌اش از جمله افرادی هستند که مجبور شدند فلسطین را ترک کنند. زیرا زندگی بدون هیچ گونه فعالیت اقتصادی، غذا، برق و سایر امکانات برایشان قابل تحمل نبود. او ۵ سال پیش با همسر و ۴ فرزند با استعدادش به مالزی آمد. پس از عضویت در PichaEats، دالیا و همسرش اکنون می‌توانند از خانواده خود در غزه نیز حمایت کنند.

گفتنی است دالیا و همسرش در کلاس های آشپزی، نحوه تهیه مرغ شاورما را آموزش می‌دهند که طعم و رنگ آن هوش از سر مخاطبان می‌برد.

 

بهترین غذاهای مالزی به انتخاب سی‌ان‌ان

آدرس: No: 12 & 14, Ground Floor, Jalan 13b, Tmn Ampang, 68000 Ampang, Selangor, Malaysia

 

Lazat

کلاس آشپزی Lazat راه اندازی شد تا بستری را برای گردشگران فراهم کند که بیایند و خود را در آشپزی مالزی و فرهنگ زیبای متنوع و در عین حال متضاد این خطه غرق کنند.

برنامه کلاس آشپزی سنتی در اینجا ۱۲ سال است که برگزار می‌شود و در طی این مدت، طرفداران بین المللی بسیاری بدست آورده است. در اینجا تیمی از مربیان با تجربه و پرشور آشپزی به معرفی بهترین روش‌ها و طعم‌ها برای دستیابی به خوشمزه‌ترین نتایج می‌پردازند. جالب است بدانید این کلاسها، در ۱۲ سال گذشته در رده کلاسها و کارگاه‌های آموزشی کوالالامپور، همواره رتبه نخست را در سایت تریپ ادوایزر کسب کرده‌اند.

و اما باید گفت کلاس‌های آشپزی در یک خانه مالایی کامپونگ پنهان در روستایی نزدیک به مرکز شهر کوالالامپور برگزار می‌شوند. ابتدا روز با یک صبحانه محلی شروع می‌شود و سپس همراه شاگردان، گشت و گذاری در بازار محلی ترتیب داده می‌شود تا شاگردان با گیاهان و ادویه‌های مختلف آشنا شوند.

سپس به خانه کامپونگ خود برمی‌گردند و در باغ خوراکی استوایی گردش می‌کنند و با موادی که برای کلاس آشپزی استفاده می‌شوند آشنا شده و حتی ممکن است بسته به در دسترس بودن و فصلی بودن سبزیجات و گیاهان و مواد اولیه، اقدام به برداشت آنها نمایند. و در نهایت آموزش آشپزی شروع می‌شود. پس از اتمام کلاس، شاگردان می‌توانند غذاهای محلی مالزیایی خوشمزه‌ای را که خودشان برای ناهار تهیه کرده‌اند، میل نمایند.

آدرس: Lot 3312, Jalan Palimbayan Indah 1, Kampung Sungai Penchala, 60000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

Smart Junior Chef

اگر فرزندی بین ۱۱ تا ۱۷ ساله دارید که به آشپزی علاقمند است، این کلاس آشپزی برایش عالی است. در این دوره‌ها به آنها بهداشت آشپزخانه، مهارت‌های اولیه استفاده از چاقو و ایمنی و نحوه استفاده از تجهیزات و ظروف و همچنین نحوه تهیه و ارائه غذاها آموزش داده می‌شوند. گفتنی است این کلاسها همه روزه به جز دوشنبه‌ها، از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر دایر هستند.

 

بهترین غذاهای خیابانی پنانگ را از دست ندهید

آدرس: 24-2Jalan bk 5A/3B, Bandar Kinrara, Puchong, 47180 Selangor

 

At 19 Culinary Studio

هیچ چیز به اندازه تجربه یادگیری یک کلاس آشپزی واقعی نیست. در این کلاس‌ها این فرصت را دارید که از حواس پنج گانه خود از دیدن، شنیدن، بو کردن، لمس کردن و چشیدن غذایی که آماده کرده اید نهایت لذت را ببرید. چه بعنوان یک سرگرمی در کلاس های آشپزی شرکت کنید، یا بخواهید اوقات فراغت خود را با دوستان خود بگذرانید، یا بعنوان هدیه برای کسی که دوستش دارید استعداد آشپزی خود را ارتقا دهید، در هر صورت کلاس‌های آشپزی حرفه‌ای از جمله استودیو At 19 این امکان و فضا را در اختیارتان قرار می‌دهند.

شما یاد خواهید گرفت که چگونه غذاهای جدید بپزید، دوستان جدیدی پیدا کنید و دستور العمل‌ها، تکنیک‌ها و ایده‌های جدیدی را به خانه ببرید. همچنین با افراد دیگر و همچنین متخصصان صنعت آشپزی در تعامل خواهید بود. کلاس‌های آشپزی که در At 19 Culinary Studio برگزار می‌شوند، عمدتا روی تهیه غذاهای متنوع از جمله نودل، برنج و تخم مرغ و غذاهای سنتی خاص مالزی تمرکز دارد.

آدرس: No.19, Jalan Dungun, Bukit Damansara, 50490 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

ABC Cooking Studio

استودیوی آشپزی ABC همیشه معتقد است که از طریق لذت طبخ و خوردن، لبخند متولد می‌شود. این استودیو آرزو دارد با راهنمایی‌هایی که در مورد تهیه غذاهای سالم ارائه می‌دهد، شادی را برای دیگران به ارمغان بیاورد و این چرخه روز به روز رشد کرده و گسترده‌تر شود.

گفتنی است این استودیوی شیک و به روز کلاس‌هایی در هنگ کنگ، کره و تایلند نیز برگزار می‌کند و منوی آنها شامل انواع غذاهای سنتی و مدرن است. در ضمن این کلاس‌ها، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب دایر هستند.

کلاس‌ها در استودیوی آشپزی ABC عمدا با تعداد محدودی شاگرد برگزار می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که هر کدام از شاگردان، توجه کافی را از مربیان دریافت می‌کنند. شاگردان  باید حداقل ۶ جلسه در کلاس‌ها شرکت کنند.

آدرس: Lot T-226, 3rd Floor, The Gardens Mall, Mid Valley City, 58000 Kuala Lumpur, Malaysia

 

Angelicioxs Studio’s Macrobiotics

این کلاس آشپزی، از این جهت متمایز و برجسته است که بر روی غذاهای سالم تمرکز دارد. این استودیو، نحوه پخت غذاهای ماکروبیوتیک و مفهوم انرژی یین و یانگ و ارتباط آن با غذاها را به شما آموزش می‌دهد. برخی افراد بر این باورند که همه غذاها به دو دسته یین و یانگ دسته بندی می‌شوند و این استودیو به شما یاد می‌دهد که چگونه رژیم غذایی خود را با مواد ارگانیک متعادل کنید.

 

۷ رستوران برای چشیدن غذاهای محلی در کوالالامپور

آدرس: 5-1Jalan 5/109F, Plaza Danau 2, Taman Danau Desa, 58100 Danau Desa, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

Young Chefs Academy Malaysia

آکادمی سرآشپزان جوان، فرصتی برای خارج کردن علاقمندان جوان از منطقه امن خود و تفریح در آشپزخانه فراهم کرده است. آشپزهای خردسال (۴-۶ سال)، آشپزهای جوان (۷-۱۲ سال) و سرآشپزهای ارشد (۱۲-۱۷ سال) به صورت هفتگی اصول آشپزی و اهمیت ایمنی آشپزخانه را فرا می‌گیرند. همچنین بسیاری از فعالیت‌های مرتبط با آشپزی در این رابطه برنامه ریزی شده‌اند از جمله مانند برنامه‌های تعطیلات مدرسه، کلاس آشپزی بعد از مدرسه و جلسات آموزشی ماهانه. گفتنی است این آکادمی، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر باز است.

آدرس: Desa Sri Hartamas, 50480 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

 

The Cooking House

خانه آشپزی، یک مدرسه آشپزی است که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و به نحوه طبخ غذا و همه امور مربوط به آشپزی اهمیت می‌دهد. اینجا کلاس‌های عملی ارائه می‌شوند که طیف گسترده‌ای از غذاها و فرهنگ‌ها را پوشش داده و همچنین فضایی سرگرم کننده و آرامش بخش به مخاطبان هدیه می‌دهد.

سرآشپزهای حرفه‌ای در عین حال، به دنبال ارائه اطلاعاتی در مورد سنتها و تاریخچه غذاهای عالی جهان هستند. خانه آشپزی علاوه بر کلاس‌های آشپزی، برنامه‌های تیم سازی آشپزی و خدمات ناهارخوری خصوصی را ترتیب می‌دهد.

آدرس: 173Jalan Maarof, Bangsar, Kuala Lumpur

 

Iloha Culture Center

و در نهایت باید گفت مرکز فرهنگی Iloha درباره فرهنگ‌ها، زبان‌ها و غذاهای مختلف آسیایی آموزش‌هایی را به علاقمندان ارائه می‌دهد. این مرکز با تمرکز بر غذاهای ژاپنی، غذاهای محلی و نان دست ساز و شیرینی، تجربه آشپزی خانگی را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد.

دوره‌های آشپزی برای مبتدیان از پایه آموزش داده می‌شوند و تضمین می‌کنند که همه می‌توانند غذاهای لذیذی مانند سوشی دست‌ساز، تمپورا و سایر خوراک‌های خوشمزه را تهیه کنند. علاوه بر کارگاه‌های آشپزی، این مرکز فرهنگی کلاس‌های زبان را نیز برگزار می‌کند که توسط افراد بومی تدریس می‌شوند. یک کافه کوچک نیز در اینجا وجود دارد که به شما امکان می‌دهد استراحت کنید و از خوردن چای و دسر لذت ببرید.

 

معرفی بهترین غذاهای خیابانی پنانگ

آدرس: 21-1Jalan Telawi 2, Bangsar, 59100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur 

۲۱ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران