تم پارک سانوی لاگون کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
تم پارک سانوی لاگون کوالالامپور

سانوی لاگون پربازدیدترین تم پارک در تمام مالزی به حساب می‌آید و با توجه به قرار گیری در پایتخت، اگر به تور مالزی می‌روید، حتما باید یک روز خود را برای بازی در این محل اختصاص دهید. این مجموعه به تازگی نسخه شبانه از پارک را هم ارائه کرده و دیگر نه تنها روزها بلکه در ساعات تاریکی نیز میزبان شما خواهد بود. به همین بهانه به سراغ این تم پارک رفته‌ایم و می‌خواهیم یک راهنمای کامل از آن‌جا را برایتان نقل کنیم، پس در ادامه این نوشته همراه ما باشید:

 

درباره تم پارک سانوی لاگون کوالالامپور (Sunway Lagoon)

بیش از ۹۰ جاذبه‌ی اصلی که در زمینی به مساحت بیش از ۳۵ هکتار گسترده شده، سانوی لاگون بدون شکی از برترین تم‌پارک‌های جهان به حساب می‌آید که ۶ پارک مختلف را در یک مجموعه به گردشگران ارائه می‌کند. ۶ منطقه سانوی لاگون شامل پارک بازی، پارک ترس، پارک آبی، لاست لاگون نیکلدئون، پارک حیات وحش و پارک اسکتریم می‌شود که هر کدام بازی‌ها و جاذبه‌های فوق‌العاده جذابی در خود دارند. این مجموعه تفریحی بسیار بزرگ، مناسب افراد مختلف بوده و از ۸ سال تا ۸۰ سال، همه از بودن در آن‌جا لذت خواهند برد.

این مکان همچنین دارای ۳ هتل مختلف، یک مرکز خرید بزرگ و چندین و چند رستوران، کافه و ... بوده و به همین دلایل است که در حال حاضر، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور به حساب می‌آید.

ساعات فعالیت سانوی لاگون کوالالامپور

این مجموعه هر روز بین ساعات ۱۰ صبح تا نیمه شب فعال بوده و تنها روزهای سه شنبه و تعطیلات رسمی کشور بسته است. البته باید در نظر داشته باشید که با توجه به گستردگی این مجموعه و بازی‌های بسیار زیادی که در آن‌جا تعبیه شده، شما به زمان زیادی برای بودن در آن‌جا نیاز دارید و پیشنهاد ما این است که یک روز کامل از سفر خود را به آن‌جا اختصاص دهید.  مخصوصا این که در روزهای اخیر، نسخه شبانه از سانوی لاگون هم رونمایی شده و نمایش‌های متعددی در طول شب برای توریست‌ها تدارک دیده می‌شود.

 

لوکیشن‌های جذاب اینستاگرامی در کوالالامپور

چطور از کوالالامپور به سانوی لاگون برویم؟

این پارک با توجه به وسعتش، در مرکز شهر قرار ندارد و حدودا ۲۰ دقیقه‌ای از خود کوالالامپور دور است اما به راحتی با وسایل نقلیه عمومی کوالالامپور می‌توانید به آن‌جا بروید. بهترین و ارزان‌ترین راه این است که با قطار به ایستگاه ستیا جیایا (Setia Jaya station) بروید و با ۵ دقیقه پیاده روی خود را به ایستگاه اتوبوس بی‌آر‌تی برسانید و از آن‌جا مستقیما با اتوبوس به پارک بروید. ایستگاهی مخصوص برای آن‌جا به اسم تم پارک در نظر گرفته شده است. اگر از مرکز شهر هم بخواهید مستقیما به آن‌جا بروید، باید از خطوط U63 یا U67 استفاده کنید اما خطوط بی‌آر‌تی بدون معطلی و سریع‌تر هستند.

البته روش دیگر برای رفتن به آن‌جا، شاتل‌های رایگانی است که مجموعه سانوی لاگون برای توریست‌ها در نظر گرفته شده و از جاهای مختلف شهر به این مرکز می‌روند. البته این شاتل تنها در مراکز مخصوص خود سانوی لاگون مثل هتل‌ها و مراکز خرید فعال بوده و از داخل شهر به آن‌جا نمی‌رود. در نهایت یک روش ساده اما گران هم تاکسی خواهد بود که البته هزینه‌ی نسبتا سنگینی روی دستتان می‌گذارد.

قیمت بلیط تم پارک سانوی لاگون کوالالامپور

قیمت بلیط‌های این پارک برای افراد مالزیایی و توریست‌ها متفاوت است. قیمت بلیط‌ها برای افراد بزرگسال ۲۰۲ رینگیت و برای بچه‌ها ۱۷۰ رینگیت است. شما می‌توانید با خرید کارت‌های اکسپرس که ۸۰ رینگیت هستند، بدون این که در هیچ صفی قرار بگیرید، به سراغ تمام بازی‌های پارک بروید. همچنین قیمت تجهیزات اضافی از جمله کمد اختصاصی، تیوب و بن غذای ۴۰ رینگیت در مجموع، ۸۴ رینگیت قیمت دارد. پیشنهاد می‌کنیم، آخر هفته‌ها به پارک نروید تا فضایی خلوت‌تر را تجربه کرده و راحت‌تر از بازی‌ها لذت ببرید.

 

پارک‌های بازی واقعیت مجازی در کوالالامپور

بخش‌های مختلف تم پارک سانوی لاگون کوالالامپور

اما به سراغ بخش جذاب راهنمای امروزمان برویم و ۶ بخش اصلی این مجموعه بزرگ را به شما معرفی کنیم. البته با توجه به محدودیتی که نوشته‌‌مان دارد، نمی‌توان از تمام جزییات هر بخش گفت و تنها گذرا اطلاعاتی در مورد آن‌ها می‌دهیم:

  • پارک بازی سانوی لاگون کوالالامپور (Amusement Park Sunway Lagoon)

احتمالا اولین جایی که در سانوی لاگون به سراغش می‌روید، پارک بازی بزرگ آن‌جاست که انواع بازی‌های هیجان انگیز و سواری‌های مختلف برای سنین متفاوت را برایتان آماده کرده است. این محل هم بازی‌های هیجان انگیز برای بزرگسالان دارد که یکی از سواری‌هایش با چرخش ۳۶۰ درجه واقعا ترسناک است و هم بچه‌ها سواری‌های ساده و خانوادگی برای بازی کردن پیدا خواهند کرد. پارک بازی این مجموعه واقعا متنوع و جذاب است و بازی‌های آن تمامی ندارند.

  • پارک ترس سانوی لاگون کوالالامپور (Scream Park Sunway Lagoon)

یکی از بخش‌هایی که تنها مناسب بزرگسالان است، پارک ترس بوده که خانه ترس نیز خوانده می‌شود. این قسمت از سانوی لاگون خیلی زمان شما را نمی‌گیرد، اما احتمالا هیچ گاه از ذهنتان پاک نمی‌شود. در این‌جا شما وارد یک خانه‌ی چند طبقه می‌شوید و حدود ۲۰ دقیقه در اتاق‌های مختلف و ترسناک آن که بخش‌های متفاوتش از فیلم‌ها و داستان‌های مختلف الهام گرفته شده می‌چرخید تا در نهایت از در خروجی بیرون بروید.

 

راهنمای کارهای رایگان در تور کوالالامپور

  • پارک آبی سانوی لاگون کوالالامپور (Water Park Sunway Lagoon)

قبل از رفتن با خود لباس شنا ببرید که قرار است در پارک آبی سانوی لاگون حسابی خوش بگذرانید. این پارک بزرگ و جذاب دارای چندین استخر، ساحل مصنوعی، بازی‌های هیجان انگیز و همچنین مکان بازی کودکان بوده و به تنهایی می‌تواند به عنوان یکی از بهترین پارک‌های آبی کل مالزی قد علم کند. این مکان همچنین دارای استخر موج سواری مصنوعی بوده، مکان‌هایی برای استراحت در آن‌ در نظر گرفته شده و بازی‌های جالب توجهی در خود دارد که ساعت‌ها شما را مشغول خود نگه می‌دارد. پیشنهاد می‌کنیم لباس اضافه با خود ببرید، چون ممکن است دوباره بعد از دیدن جاهای دیگر پارک، بخواهید به پارک آّی برگزدید.

  • پارک نیکلدئون لاست لاگون کوالالامپور (Nickelodeon Lost Lagoon)

این بخش از پارک در سال ۲۰۱۶ و با همکاری شبکه کودکان نیکلدئون ساخته شده و یک پارک آبی جمع و جور با ۱۲ سرسره و تونل مختلف و چند استخر کوچک و بزرگ است که البته کاراکترهایی همچون باب اسفنجی و دوستانش دور و بر آن‌جا هستند. این مکان برای بچه‌های کم سن و سال عالی بوده اما در آن‌جا نیز سرسره‌های هیجان انگیز برای بزرگسالان وجود دارد.

 

محبوب‌ترین پارک‌ها و باغ‌ها در کوالالامپور

  • پارک حیات وحش سانوی لاگون کوالالامپور (Wildlife Park Sunway Lagoon)

در این بخش از سانوی لاگون، شما می‌توانید به دیدن حیوانات مختلفی بروید که در محیطی نسبتا مناسب نگهداری می‌شوند. بیش از ۱۵۰ گونه حیوان و پرنده‌ی مختلف در آن‌جا نگهداری شده و جایی برای بازی بچه‌ها با بعضی از حیوانات همچون خرگوش‌ها نیز وجود دارد. همچنین بچه‌ها می‌توانند در بخشی از پارک کوالاها را بقل کنند و بزرگ‌ترها نیز می‌توانند، کنار این حیوانات و پرندگان عکس بگیرند.

  • پارک اکستریم سانوی لاگون کوالالامپور (Extreme Park Sunway Lagoon)

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که به دنبال ماجراجویی در سفرید، باید سری به پارک اکستریم نیز بزنید. این بخش از پارک، منطقه‌ای وسیع را در بر گرفته و شامل بازی‌هایی همچون بانجی جامپینگ، راندن موتورهای چهار چرخ، زیپلاین، کارتینگ، پینت بال و بسیاری چیزهای دیگر می‌شود. البته بعضی از بازی‌های این بخش مثل کارتینگ و بانجی جامپینگ جزو قیمت بلیط نیستند و باید هزینه‌ای مجزا برایشان پرداخت کنید.

 

معرفی محله چینی کوالالامپور

امکانات سانوی لاگون کوالالامپور

یک سری امکانات رفاهی نیز در این پارک وجود دارد که بهتر است قبل از این که به آن‌جا بروید در موردشان صحبت کنیم. یکی از آن‌ها لاگون اسکپرس (Lagoon Express) بوده که در واقع یک قطار ساده برقی است که ۳۰ دقیقه شما را به نقاط مختلف پارک می‌برد و در واقع روشی برای جا به جایی در پارک به حساب می‌آید. برای آن‌هایی که معلولیت‌های حرکتی دارند، می‌‌توانید در خواست ویلچر بدهید و یک سری امکانات مخصوص هم برای این افراد در پارک وجود دارد.

برای اجاره‌ی کمد استاندارد باید ۲۵ رینگیت و کمدهای بزرگ به اندازه چمدان باید ۴۵ رینگیت پرداخت کنید. کمدهای استاندارد به اندازه دو کوله پشتی نسبتا بزرگ و دو جفت کفش جا دارند. برای آن‌هایی که پارک آبی می‌روند تیوب به قیمت ۲۵ رینگیت کرایه داده می‌شود که البته ۱۰ رینگیت هم به عنوان سپرده نگهداری شده که در صورتی که سالم آن را پس بدهید، به شما بگردانده خواهد شد.

شب‌ها در تم پارک سانوی لاگون کوالالامپور

به تازگی نسخه‌ی شبانه از پارک رونمایی شده که تنها مختص به روزهای یکشنبه و دوشنبه است و پارک در این روزها بین ساعات ۶ بعد از ظهر تا ۱۱ شب هم فعال بوده و در این مدت، جدا از خیلی از بازی‌های مجموعه که در دسترس باقی می‌مانند، نمایش‌های موزیکال باشکوهی نیز اجرا می‌شوند.

 

۱۰ هتل عالی در کوالالامپور رو به پتروناس

نکاتی که باید درباره سانوی لاگون کوالالامپور بدانید

  • این پارک محیطی خانوادگی داشته و با توجه به فرهنگ مردم مالزی، بهتر است از لباس‌های بیش از حد باز خودداری کنید. البته محدودیت زیادی در این باره وجود ندارد ولی با پوشیدن لباس‌های این چنینی، ممکن است چند نفری در پارک به شما خیره شوند.
  • پول نقد، کر ضد آفتاب، حوله، دستمال کاغذی، لباس اضافی و دمپایی ضد آب همراه داشته باشید.
  • رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی در پراک برای سفارش غذا و نوشیدنی در نظر گرفته شده است.

منبع ۱

منبع ۲

۲۸ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران