فعالیت های رایگان در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
فعالیت های رایگان در کوالالامپور

سفر با بودجه محدود سخت است و مالزی، بعنوان یکی از کشورهای گران قیمت در جنوب شرقی آسیا شهرت دارد. بنابراین ممکن است سفری مقرون به صرفه به این شهر کمی دور از ذهن باشد. اما حقیقت این است که گزینه‌های ارزان بسیاری را در این منطقه برای خوشگذرانی خواهید یافت و حتی تفریحات رایگان کوالالامپور، در گوشه و کنار شهر بازدیدکنندگان را غافلگیر می‌کنند.

 

اکو پارک جنگلی 

اینجا اولین گزینه، در میان برترین تفریحات رایگان کوالالامپور است. این پارک در واقع، یک جنگل کوچک در قلب شهر است که تنها در حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی از برج‌های معروف پتروناس فاصله دارد و در ضلع شمال غربی کی ال سی سی واقع شده است.  اینجا یکی از بهترین پارک ‌های مالزی است.

دنباله‌ای از پل‌های آویز در سراسر جنگل ساخته شده‌اند که به گردشگران اجازه می‌دهند طبیعت را از منظر بالا تجربه کنند. این پارک دارای دو ورودی است، یکی در بالای تپه در کنار برج کوالالامپور و دیگری در پایین. توصیه می‌کنیم حتما در سفر با تور کوالالامپور، سری به این مکان بزنید، چه به دنبال جاذبه‌های رایگان باشید و یا نباشید. گفتنی است اینجا از طریق ایستگاه Monorail Bukit Nanas یا ایستگاه LRT Dang Wangi به راحتی قابل دسترسی بوده و می‌توانید همه روزه، از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ از این مکان دیدن کنید. در ضمن مراقب میمون‌ها باشید!

عکس: coupletraveltheworld.com

 

پارک کی ال سی سی

پارک KLCC، ریه سبز شهر است و درست در پای برج‌های پتروناس واقع شده و فضایی عالی برای تفریحات رایگان کوالالامپور در سفر با تور مالزی را رقم می‌زند. این پارک، چندان بزرگ نیست و تنها حدود ۲۰ هکتار وسعت دارد.

در این فضا، یک زمین بازی بسیار بزرگ شامل یک استخر کم عمق برای کودکان، صندلی‌های بسیار و چشمه‌های آب آشامیدنی وجود دارد. همچنین، می‌توانید بسیاری از درختان و گل‌های شگفت انگیز را در اینجا شاهد باشید.

پارک KLCC، به خصوص در آخر هفته‌ها می‌تواند بسیار شلوغ شود. اگر می‌خواهید تجربه‌ای آرام از گشت و گذار در این مکان داشته باشید، باید قبل از ساعت ۱۰ صبح در اینجا حضور یابید که صرفا چند دونده صبحگاهی و افرادی که تای چی را انجام می‌دهند در این پارک به چشم می‌خورند. در ضمن می‌توانید برای پیک نیک یا ریلکس کردن روی چمن‌ها و یا پیاده روی، از این فضای مفرح لذت ببرید. گفتنی است این پارک که در شمار مکان‌هایی برای تفریحات رایگان کوالالامپور محسوب می شود، همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۲۲ به روی علاقمندان باز است.

 

۱۰ بازار خیابانی پرطرفدار در کوالالامپور

عکس: expedia.com.my

 

گالری هنری پتروناس 

گالری هنری پتروناس در مرکز خرید سوریا، در پایین برج‌های پتروناس واقع شده و به راحتی قابل دسترسی است. این مکان نیز، برای برخورداری از تفریحات رایگان کوالالامپور ایده آل بوده و طیف گسترده‌ای از هنرهای معاصر و مدرن خلق شده توسط هنرمندان محلی و بین المللی را به نمایش می‌گذارد. این گالری، همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ پذیرای علاقمندان است. جالب است بدانید این مکان، بیش از ۱۰۰۰ اثر هنری، از نقاشی‌ها و عکس‌های معاصر گرفته تا لباس‌ها و صنایع دستی سنتی را در خود جای داده و در عین حال، از فضای زیبا و روشن برخوردار است. بعلاوه این گالری رایگان که در سال ۱۹۹۳ برای حمایت از توسعه هنر در کشور تاسیس شد، طبق یک برنامه منظم، میزبان نمایشگاه‌های مختلف در طول سال است.

عکس: .jomjalan.com

 

گالری هنری برج ایلهام

از دیگر تفریحات رایگان کوالالامپور، می‌توان به بازدید از این گالری اشاره کرد که در حدود ۱۲ دقیقه پیاده روی از برج‌های پتروناس فاصله دارد. این گالری، در طبقه ۳ و ۵ برج Ilham  واقع شده و نمایشگاه‌هایی از هنرهای مدرن و معاصر را ارائه می‌دهد. این مکان روزهای سه شنبه تا شنبه، از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۹ و روزهای یکشنبه تا ساعت ۱۷ باز است و برای بازدید، نیازی نیست هزینه‌ای بپردازید.

 

آشنایی با جاهای دیدنی لنکاوی

عکس: tripadvisor.com

 

باغ گیاه شناسی پردانا

باغ گیاه شناسی Perdana، یک پارک بزرگ ۹۱ هکتاری است که در کنار موزه ملی، مسجد ملی و افلاک نمای ملی واقع شده است. در واقع در این محدوده، بسیاری از نقاط دیدنی و فرصت‌های گشت و گذار در یک جا گرد هم آمده‌اند. در هر صورت، باغ گیاه شناسی بهترین تفریحات رایگان کوالالامپور را رقم می‌زند. این باغ، راهی عالی برای دور شدن از شلوغی و استرس زندگی روزمره بوده و در قلب شهر قرار دارد.

درون این فضا می‌توانید شاهد باغ‌های ارکیده و همچنین باغ‌های هیبیسکوس، یک دریاچه مصنوعی بزرگ، یک باغ نخل و جذابیت‌های دیگر باشید. در ضمن، بازدید از این مکان در طول هفته رایگان بوده، اما در آخر هفته‌ها با پرداخت ۱ رینگیت امکانپذیر است. در نهایت این باغ، همه روزه از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۲۰ به روی علاقمندان باز است.

عکس: tejaonthehorizon.com

 

میدان مردکا

میدان Merdeka در کوالالامپور که از برترین مکان‌ها برای بهره مندی از تفریحات رایگان کوالالامپور به شمار می‌آید، در نگاه اول خیلی چشمگیر نیست. جالب است بدانید در این میدان تاریخی بود که مالزی استقلال خود را اعلام کرد. اما آنچه بیشتر از همه در این محدوده جلب توجه می‌کند، ساختمان‌های میراثی از جمله ساختمان سلطان عبدالصمد، کلیسای جامع سنت ماری و باشگاه رویال سلنگور هستند. در این فضای زیبا، می‌توانید عکس‌های یادگاری جذابی بگیرید.

همچنین علاقمندان خرید نیز، می‌توانند برای تهیه برخی از سوغات مالزی و مواد غذایی محلی به بازار مرکزی کوالالامپور در این محدوده بیایند. از دیگر جاذبه‌های توریستی این حوالی، می‌توان به محله چینی‌ها و موزه نساجی اشاره کرد.

عکس: lonelyplanet.com

 

رودخانه زندگی 

رودخانه زندگی، یکی از نمادین‌ترین بخش‌های کوالالامپور است. دولت مالزی در تلاش برای زیباسازی و پاکسازی منطقه، پروژه رودخانه زندگی را پیگیری کرد. این پروژه در نزدیکی مسجد جامک، بعنوان نقطه همگرایی دو رودخانه کلانگ و گومباک مطرح شد.

مسجد جامک در این محدوده، قدیمی‌ترین مسجد شهر است. این بنا بسیار نزدیک به میدان مرداکا بوده و از این رو، لوکیشنی جذاب را برای عکاسی و برخورداری از تفریحات رایگان کوالالامپور رقم می‌زند.  

رودخانه زندگی اکنون یک جاذبه گردشگری محبوب بوده و با کافه‌های ریورساید در امتداد ساحل، مسیرهای دوچرخه سواری، دریاچه سمفونی همراه با نمایش‌های شبانه و نورپردازی آبی رنگ شگفت انگیز به استقبال مخاطبانش می‌آید.

 

۸ مکان برای بازدید کوله‌گردها در مالزی

عکس: flickr.com

 

معبد تین هو  

بنای زیبای Thean Hou، بعنوان بزرگ‌ترین و پربازدیدترین مجموعه معبد بودایی در شهر شناخته می‌شود و گشت و گذار در آن، بعنوان یکی از تفریحات رایگان کوالالامپور توصیه می‌شود. این معبد که بر بالای تپه‌ای قرار دارد، مناظر خیره کننده‌ای مشرف به شهر را ارائه می‌دهد. معماری رنگارنگ این بنا، سوژه مناسبی برای ثبت عکس‌های زیباست و البته ورود به این مکان، رایگان است.

در محوطه معبد، می‌توانید طرح‌های سنتی را شاهد باشید نظیر ستون‌های قرمز پررنگ که با کنده‌کاری‌های زیبا و نقاشی‌های دیواری دستی تزئین شده‌اند. همچنین باغ گیاهان دارویی چینی، چاه، حوض لاک پشت و درخت مقدس بودا از دیگر جذابیت‌های این فضای روحانی به شمار می آیند.  

گفتنی است این مجموعه خیره‌کننده ۶ طبقه، به تقدیس تیان هو، الهه حفاظت کننده از ماهیگیران تقدیم شده، هر چند مجسمه‌ای از گوان یین، الهه رحمت را نیز در خود جای داده است. در نهایت این بنا، در فاصله ۱۰ دقیقه رانندگی از میدولی مگامال و گاردنز مال قرار دارد و بازدید از آن، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ امکانپذیر است. اینجا یکی از زیباترین معابد مالزی شناخته می‌شود.

عکس: tripadvisor.com

 

بازار چو کیت

در پایان سفر به بهترین مکان‌ها برای برخورداری از تفریحات رایگان کوالالامپور، سری هم می‌زنیم به بازار Chow Kit که در شمال شهر واقع شده است. اینجا بزرگ‌ترین بازار کوالالامپور برای خرید مواد غذایی، گوشت، ماهی، میوه و سبزیجات، لباس، کفش، لوازم جانبی و لوازم الکترونیکی است.

این بازار پر رفت و آمد و مملو از انواع رایحه‌ها، از محبوب‌ترین مکان‌ها برای گشت و گذار و خریدهای مقرون به صرفه در بین مردمان محلی بوده و بعنوان یکی از تفریحات رایگان کوالالامپور، جذابیت بالایی برای گردشگران دارد. خصوصا اینکه می‌توانید از شکم گردی در غذاکده‌های ارزان این مکان نیز، نهایت لذت را ببرید. در ضمن اینجا، از طریق مونوریل قابل دسترسی است و فاصله چندانی با کی ال سی سی و برج های پتروناس ندارد. در نهایت این بازار، همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ فعالیت دارد.

 

برترین هتل‌های ساحلی مالزی

عکس: timeout.com

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۰۱ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران