جاذبه‌های اصلی مرکز شهر کوالالامپور (KLCC)

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
جاذبه‌های اصلی مرکز شهر کوالالامپور (KLCC)

تور کوالالامپور سفری به جاذبه‌های مختلف دیدنی و فعالیت‌های شگفت‌انگیز انجام دادنی است. در حالی که تمام شهر با جلذبه‌های خود شما را سحر می‌کند اما بهترین جا برای شروع گردش و بازدید بی‌شک مرکز شهر کوالالامپور (منطقه KL City Center) که به صورت محلی مردم آن را KLCC می‌نامند. این منطقه با قرار گرفتن در قلب شهر از توجه و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در اینجا چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد که ممکن است در نگاه اول باعث سردرگمی شما شود اما ما به شما می‌گوییم که کجاها بوید و چه کارهایی انجام دهید.

 

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس که از جاذبه‌های اصلی شهر نیز محسوب می‌شود در منطقه مرکزی شهر قرار گرفته و با ارتفاع ۴۵۲ متر، در سال ۱۹۹۸ به عنوان بلندترین ساختمان‌های جهان اعلام شد. این برج شهرت خود را تا سال ۲۰۰۴ که ۱۰۱ تایپه با ارتفاع ۵۰۸ متر ساخته شد حفظ کرده بود. اگرچه برج خلیفه دبی در سال ۲۰۱۰ این عنوان را از هر دو برج قبلی ربود اما هنوز هم پتروناس در زمره بلندترین سازه‌های جهان قرار دارد. هیچ گردشی در کوالالامپور بدون بازدید از این برج دوقلو که توسط یک پل آسمانی دو طبقه به طول ۵۸ متر به هم متصل شده‌اند کامل نخواهد بود.

آدرس: Concourse Level, Petronas Twin Tower, Lower Ground, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Malaysia

 

برج کوالالامپور

در کنار برج‌های دوقلوی پتروناس، Menara KL به راحتی یکی از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین نقاط دیدنی مالزی را خواهید یافت. این برج در سال ۱۹۹۴ ساخته شده است و ارتفاع آن ۴۲۱ متر است و با وجود ارتفاع بالای برج دوقلوی پتروناس، عرشه دید در Menara KL به طور کامل ۱۰۰ متر بالاتر قرار گرفته بنابراین پانورامای آن حتی دیدنی‌تر است. در حال حاضر این برج به عنوان هجدهمین سازه بلند در جهان میزبان یک رستوران گردان به نام Atmosphere 360 است که غذاهای محلی و غربی را سرو می‌کند.

 

نقاط دیدنی محله چو کیت، کوالالامپور

آدرس: No. 2 Jalan Punchak Off, Jalan P. Ramlee, 50250 Kuala Lumpur, Malaysia

 

برج سوریا (Suria KLCC)

کنار برج‌های دوقلوی پتروناس یک مرکز خرید ۶ طبقه را خواهید دید که دارای مارک‌های بین‌المللی برتر، یک سینمای ۱۲ سالنه، گالری هنری، اولین سالن کنسرت مالزی و یک مرکز کشف علم است. این مرکز نه فقط به خاطر موقعیت فوق‌العاده جغرافیایی‌اش بلکه به خاطر طیف گسترده خرده فروشی و سرگرمی که به ۳ بخش پارک مال، آمپانگ مال و راملی مال تقسیم شده محبوبیت زیادی دارد. این مرکز خرید بزرگ دارای بیش از ۳۲۰ فروشگاه خرده فروشی از بهترین برندهای داخلی و خارجی است. در اینجا شما می‌توانید برندهایی مثل ورساچه، لوییس ویتون، مارک جیکوبز، میو میو، بانانا و خیلی برندهای معتبر دیگر را پیدا کنید.

آدرس: 241, Suria KLCC, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

Aquaria KLCC

در مرکز همایش کوالالامپور، آکواریوم Aquaria KLCC یک آکواریوم بزرگ ۴۶۴۵۱۵ مترمربعی است که بیش از ۱۵۰ گونه از جانواران دریایی در آن زندگی می‌کنند. در سفر به کوالالامپور یکی از جاهایی که حتما باید مورد بازدید قرار بگیرد این آکواریوم بزرگ است که پر از موجودات دریایی، مرجان‌ها و خزه‌های دریایی است. آکواریوم کوالالامپور برای عبور بازدیدکنندگان از مناظر آبی مختلف، ارتفاعات و جنگل‌های سیل‌زده مالزی، تا حوضه آمازون، صخره‌های مرجانی و اقیانوس استفاده کرده تا محیطی چشمگیر را به وجود بیاورد.

 

دیدنی‌ترین مراکز خرید پنانگ با معماری‌های زیبا

آدرس: Kuala Lumpur Convention Centre Complex, Kuala Lumpur City Centre

 

پارک کوالالامپور

این پارک شاهکار هنرمند منظره‌ساز مشهور برزیلی، روبرتو بورل مارکس فقید است که یک پناهگاه شهری ۲۰۲۳۴۳ متر مربع در مرکز کوالالامپور را طراحی و اجرا کرده است. این پارک در مجاورت مرکز خرید سوریا، برای ایجاد حس فضای سبز برای برج‌های دوقلوی پتروناس طراحی شده و بین کودکان نیز محبوبیت زیادی دارد. حدود ۱۹۰۰ درخت و گیاه از ۷۴ گونه مختلف در محوطه پارک موجود است همچنین پیست دویدن به طول ۱.۳ کیلومتر، زمین بازی کودکان به مساحت ۸۱۰۰ متر مربع و پل مرتفع ۴۳ متری که یک نقطه چشم انداز مناسب را از آنجا فراهم می‌کند تا بتوانید از پارک دید خوبی داشته باشید از امکانات پارک محسوب می‌شوند.

آدرس: Jalan Ampang, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

جالان راملی

کلوپ‌های شبانه بخشی تقریبا اجتناب ناپذیر از زندگی اجتماعی کوالالامپور هستند و خیابان‌های زیادی در شهر وجود دارند که میزبان این مکان‌ها هستند، از کلوب‌های سفارشی گرفته تا کافه‌های کلاسیک با موسیقی انتخاب‌ها مختلف است. راملی جالان که از نظر استراتژیکی در نزدیکی جاذبه‌های دیدنی مانند برج‌های دوقلوی پتروناس و سوریا واقع شده، یکی از گرم‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین مکان‌های شهر برای زندگی شبانه محسوب می‌شود. در کنار کافه‌ها و موسیقی این مکان همچنین جایی عالی برای چشیدن غذاهای خوشمزه و طعم‌های بین‌المللی زیادی در رستوران‌های این خیابان است.

 

بهترین هتل‌های شهر چینی کوالالامپور

۱۶ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران