تماشای شهر کوالالامپور از فراز برج کی ال مالزی

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
تماشای شهر کوالالامپور از فراز برج کی ال مالزی

برج کی ال مالزی در شهر کوالالامپور هفتمین برج مخابراتی جهان و بلندترین آن‌ها در میان کشورهای آسیای جنوب شرقی است که در سال ۱۹۹۶ میلادی ساخته شده است؛ هرچند که قامت آن به برج میلاد تهران نمی‌رسد، چرا که برج میلاد پنجمین برج بلند مخابراتی جهان است.

این برج درست در منطقه بوکیت ناناس در قلب کوالالامپور، پایتخت کشور مالزی واقع شده و ۴۲۱ متر ارتفاع دارد. اگر بتوانید خودتان را به بالای این برج بلند برسانید، یک ترکیب منحصر به فرد از تجربه فرهنگی، ماجراجویانه و بازدید از طبیعت را به خود هدیه داده‌اید؛ تجربه‌ای که در هیچ جای دیگری از جهان یافت نخواهید کرد.

برج کی ال درست در نزدیکی برج‌های دوقلوی پتروناس ساخته شده است؛ همین نزدیکی باعث شده است که مرکز شهر کوالالامپور، دو نمونه از بلندترین برج‌های جهان را در خود جای دهد. ارتفاع برج‌های دو قلوی مالزی به ۴۵۲ متر می‌رسد که تا سال ۲۰۰۴  میلادی یعنی پیش از افتتاح برج خلیفه دبی در امارات متحده عربی، به عنوان  بلند قامت‌ترین سازه‌های دنیا ثبت شده بودند.

 

 

  • کی ال یا منارا نمادی از معماری اسلامی

برج کی ال که محلی‌ها آن را به نام برج منارا می‌شناسند، نمادی از معماری اسلامی است چراکه یک نگاه کافی است تا کاشی‌هایی شبیه به آنچه در مساجد اسلامی به کار گرفته شده است را ببینید. هم‌چنین نوشته‌های عربی و نقوش منحصر به فرد اسلامی هم خیلی زود نظرتان را جلب خواهد کرد.

 

 ۷ جاذبه‌ی گردشگری کوالالامپور؛ ابرشهر توریستی مالزی

 

برج کی ال مالزی

 

 

  • از تکنولوژی مخابرات تا تشخیص ماه کامل اسلامی

کاربرد اصلی برج کی ال، درست همانند برج میلاد تهران، کاربری مخابراتی است. اما امروزه گردشگران به راحتی می‌توانند به بالای این برج بروند تا یک نمای خارق العاده از شهر کوالالامپور را تماشا کنند.یکی دیگر از کاربردهای برج منارا، تعیین دقیق ماه‌های اسلامی (عربی) است. مسلمانان کشور مالزی، که جمعیت زیادی را به خود اختصاص داده‌اند برای تشخیص اعیاد رمضان و ذی الحجه از بلندی این برج بهره می‌گیرند.

 

 

برج کی ال مالزی

 

 

  • جذابیت‌هایی که نباید از دست بدهید

  1. پله های عمودی و رستوران گردان: جالب است بدانید که برای رسیدن به بالاترین بخش برج، هم می‌توانید از آسانسور استفاده کنید و هم از پله‌های عمودی! به هر حال اگر پای‌تان به بالای برج رسید، ییشنهاد می‌کنیم پس از لذت بردن از منظره زیبای پیش روی‌تان، سری هم به رستوران گردان کی ال بزنید.
  2. صدای همراه به زبان شما: هنگام بازدید از این برج هیچ نیازی به راهنمای تور نخواهید داشت. هنگام ورود به این مجموعه و پس از تهیه بلیت، یک دستگاه پخش کوچک در اختیارتان قرار می‌گیرد که قادر است به زبان‌های مختلف، اطلاعات کاملی درباره بخش‌های مختلف برج منارا به شما ارائه کند.
  3. سینمای شش بعدی و سالن بازی کامپیوتری: اگر پس از بازدید از گوشه و کنارهای این برج، باز هم وقت اضافه داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که برای کمی استراحت و هیجان، به سالن سینمای شش بعدی کی ال بروید. علاوه بر این می‌توانید سری هم به سالن بازی‌های کامپیوتری و کنسولی بزنید و حسابی بازی کنید.
  4. سالن تئاتر رو باز: در یکی از طبقات بالایی برج کی ال، یک سالن تئاتر رو باز با ظرفیت بیشتر از دویست نفر ساخته شده است که اگر زمان درستی به آن‌جا برسید، می‌توانید از برنامه‌های مناسبتی و تفریحی آن‌جا استفاده کنید. برای دریافت اطلاعات دقیق این برنامه‌ها می‌توانید از سایت برج کی ال بازدید کنید.
  5. برج دیدبانی و تماشای شهر با تلسکوپ: یکی از جذابیت‌های این برج که آن را به پاتوقی برای تورهای گردشگری تبدیل کرده است، برج دیدبانی کی ال است. در این قسمت برج، می‌توانید با استفاده از دوربین‌های تلسکوپی مخصوص، گوشه گوشه شهر را تماشا کنید.
  6. آکواریوم مرجان آبی و باغ وحش: آکواریوم مرجان آبی و باغ وحشی کوچک هم در این برج ساخته شده‌اند که نباید تماشای آن‌ها را از دست بدهید.

 

 گردش در کوالالامپور را با تفریح در KL Sentral تکمیل کنید 

 

برج کی ال مالزی

 

 

  • بهترین زمان برای بازدید

همه چیز به شما بستگی دارد. اگر برای یک سفر عاشقانه با تور مالزی به کوالالامپور رفته‌اید، طبیعی است که بهترین زمان برای بازدید از نمای شهر، هنگام غروب است.

اگر با فرزندان خود یا افراد مسن خانواده سفر می‌کنید، بهتر است در ساعت‌های روشن روز از این برج بازدید کنید.

اما بهرحال پیشنهاد می‌کنیم زمان خود را طوری تنظیم کنید که یک ساعت پیش از غروب و نیم ساعت پس از آن را در برج سپری کنید. این زمان طلایی، به شما فرصت می‌دهد که هم زیبایی‌های روز شهر و هم بازی نور و چراغ‌های شب را ببینید.

 

 پوتراجایا، شهر پادشاهان تنها نیم ساعت از کوالالامپور فاصله دارد 

 

برج کی ال مالزی

 

 

  •  اطلاعات تکمیلی برای بازدید کنندگان برج کوالالامپور

روزها و ساعت بازدید: هر روز از ساعت ۹ صبح تا ده شب

نکته: درهای برج کی ال، در روزهای تعطیل و آخر هفته نیم ساعت دیرتر به روی بازدیدکنندگان گشوده می‌شود.

زمان پیشنهادی برای بازدید از برج: حداقل یک و نیم ساعت

بلیت ورودی برای گردشگران تور مالزی: برای بازدید از این برج بلند کوالالامپور، باید بلیت تهیه کنید. قیمت بلیت‌های ورودی برج، با توجه به بسته‌های پیشنهادی آن متفاوت است، اما به طور میانگین برای هر نفر بزرگسال حدود پنجاه رینگت و برای کودکان حدود ۴۰ رینگت است.

 

 

برج کی ال مالزی

 

 

بسته ویژه بازدید: برای استفاده از این بسته ویژه که علاوه بر امکانات دیگر به شما اجازه اسب سواری، بازدید از دهکده فرهنگی، بازدید از فضای سبز جنگلی و ... را هم خواهد داد باید بسته ویژه بازدید را انتخاب کنید. هزینه بلیت ورودی این بسته، برای بزرگسالان هفتاد رینگت و برای کودکان معادل شصت رینگت مالزی است. به علاوه در طول بازدید یک راهنمای تور با شما همراه خواهد شد.

 

۱۵ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران