مرکز خرید برجایا تایم اسکوئر کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
مرکز خرید برجایا تایم اسکوئر کوالالامپور

مرکز خرید برجایا تایم اسکوئر بزرگ‌ترین و البته پربازدیدترین مرکز خرید در کوالالامپور است که بسیاری از گردشگرانی که به تور مالزی می‌روند، حتما از آن‌جا بازدید به عمل می‌آورند. مجموعه‌ای بسیار بزرگ که در کنار فروشگاه‌های متنوع، دارای تم پارک و امکانات متعددی بوده که می‌تواند، برای تمامی اعضای خانواده، جذاب به نظر برسد.

 

کوتاه درباره مرکز خرید برجایا تایم اسکوئر

برجایا تایم اسکوئر (Berjaya Times Square) با بیش از هزار فروشگاه مختلف و ۸۱ رستوران و کافه، یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید در کل جنوب شرق آسیا به حساب می‌آید. این مجموعه در نزدیک برج‌های دو قلو پتروناس قرار گرفته و به همین دلیل در تور کوالالامپور، خیلی راحت می‌توانید به دیدن آن‌جا رفته و از امکانات گسترده‌ی این محل بهره ببرید.

البته برجایا تایم اسکوئر، فراتر از یک مرکز خرید است و خود را در قامت یک مرکز فرهنگی و تفریحی نیز معرفی کرده است. وجود گالری‌های هنری، نقاشی‌های دیواری از فعالیت‌های روزانه مردم محلی و البته مراکز سرگرمی، باعث شده تا چنین شمایلی از مجموعه به نمایش گذاشته شود و این محل به یکی از محبوب‌ترین نقاط کوالالامپور نزد توریست‌ها بدل شود.

عکس: holidify.com

 

چطور به مرکز خرید برجایا تایم اسکوئر برویم؟

برجایا تایم اسکوئر در نزدیکی ایستگاه جالان ایمبی قرار گرفته و آسان‌ترین راه برای رفتن به این محل، استفاده از مونورویل و پیاده شدن در ایستگاهی به همین نام است. البته اگر در بوکیت بیتانگ مالزی اقامت داشته باشید، می‌توانید قدم زنان، طی حدودا ده تا بیست دقیقه (بر اساس محل اقامتتان) به آن‌جا برسید. این مجموعه همچنین فاصله‌ی چندانی تا بازار بزرگ شبانه جالان آلور نیز ندارد. خروجی ایستگاه مونوریل دقیقا روبروی ورودی مرکز خرید خواهد بود. همچنین با توجه به بودن در مرکز شهر، حتی اگر با تاکسی به آن‌جا بروید نیز، هزینه‌ی زیادی برای رفت و آمد، پرداخت نخواهید کرد.

آدرس: Imbi, 55100 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur

 

تجربه خرید در سفر به لنکاوی در مالزی

عکس: johornow.com

 

فعالیت‌هایی محبوب در مرکز خرید برجایا تایم اسکوئر

قبل از این که به برجایات تایم اسکوئر بروید، باید یک دانش کلی از امکانات و بزرگی این مرکز خرید که یکی از بهترین مراکز خرید کوالالامپور مالزی است داشته باشید تا بتوانید، زمان مناسب برای بازدید از این محل را در برنامه‌های سفر خود خالی کنید. در زیر به مرور بخش‌های مختلف مرکز خرید برجایا تایم اسکوئر خواهیم پرداخت:

  • خرید

یکی از ویژگی‌های برجایا تایم اسکوئر، وجود بیش از هزار فروشگاه متنوع در رنج‌های قیمتی مختلف است که خرید کردن در این مکان را برای همه ممکن می‌کند.  این مکان، جایی ارزان برای خرید نیست با این وجود، محلی خیلی گران قیمت نیز به حساب نمی‌آید و مجموعه‌ای فروشگاه‌ها با قیمت مناسب را در خود میزبانی می‌کند. برندهای بین‌المللی متعددی نیز در آن‌جا حضور دارند اما انتظار برندهای لاکچری را به هیچ وجه در آن‌جا نداشته باشید.

بخش قابل توجهی از فروشگاه‌های مرکز خرید برجایا تایم اسکوئر به لباس اختصاص دارد، با این وجود، می‌توانید فروشگاه‌های خیلی خوبی در زمینه موبایل، کامپیوترو لوازم الکترونیک پیدا کنید. در واقع با توجه به تنوع بالا در این زمینه، برجایا تایم اسکوئر، مکانی عالی برای خرید تجهیزات کامپیوتر، لوازم یدک موبایل و لوازم الکترونیک محسوب می‌شود. در طبقه همکف مرکز خرید یک سوپرمارکت بسیار بزرگ به نام NSK Grocery وجود دارد که از برندهای زنجیره‌ای در این زمینه به حساب آمده و هر چیزی که فکرش را کنید را در آن‌جا پیدا خواهید کرد.

عکس: theculturetrip.com

 

  • تم پارک سرپوشیده برجایا تایم اسکوئر

بزرگ‌ترین پارک بازی سرپوشیده کوالالامپور نیز در این مرکز خرید و در طبقات ۵ تا ۷ قرار گرفته است. مکانی عالی برای تفریحات خانوادگی که سواری هیجان انگیز برای بزرگ‌ترها را نیز در خود دارد. ورودی این پارک رایگان است و تنها به ازای انجام بازی‌های مختلف باید هزینه پرداخت کنید که برای هر بازی چیزی بین ۴۵ تا ۷۰ رینگیت خرج روی دستتان خواهد گذاشت. این پارک بازی دارای بخش‌های متنوعی است که شامل بازی‌های کودکانه، بخش بازی‌های واقعیت مجازی، کافه، ترن هوایی و مکانی مناسب بازی‌های خردسالان می‌شود.

  • سالن تیراندازی با کمان

جالب این جاست که در مرکز خرید برجایا تایم اسکوئر، یک سالن تیراندازی با کمان نیز پیدا خواهید کرد که دارای مربیانی برای آموزش به مبتدیان بوده و تابلوی امتیازات شما نیز به شما اهدا می‌شود تا آن را به خانه ببرید. ورودی این مجموعه هم به صورت تکی خواهد بود و هم به صورت خانوادگی که بلیط‌های چند نفره، تخفیف ویژه دریافت خواهند کرد. هزینه ورودی از ۱۵ رینگیت آغاز شده و بسته به تعداد تیرها و مدت زمانی که مد نظر دارید تا ۵۰ رینگیت نیز بالا می‌رود.

  • سالن بولینگ

اگر به صورت خانوادگی یا در جمع‌های دوستانه به تور کوالالامپور رفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در کنار خرید در میان فروشگاه‌های برجایا تایم اسکوئر، حتما سری به سالن بولینگ بزرگ این مجموعه هم بزنید. این سالن که با نام Superbowl شناخته می‌شود، هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب فعال بوده و قیمت هر بازی در آن‌جا ۱۵ رینگیت خواهد بود. این سالن دارای یک بوفه کوچک برای سرو نوشیدنی وتنقلات نیز هست.

 

خرید در ۸ بازار جذاب کوالالامپور

عکس: facebook.com

 

  • بازی فرار از اتاق

اگر اهل به چالش کشیدن خود هستید، می‌توانید به سالن Escape Room KL رفته و یکی از ۹ اتاق مجموعه را برای بازی انتخاب کنید. در هر کدام این اتاق‌ها، چالش‌ها و معماهایی وجود دارد که ۴۵  دقیقه به شما زمان داده می‌شود تا بتوانید آن‌ها را حل کنید. همچون دیگر بازی‌های فرار از اتاق، در نهایت هدف شما باید باز کردن در خروجی باشد. تم تمامی این اتاق‌های ترسناک نیز و بعضی از آن‌ها را می‌توان با کودکان و نوجوانان نیز بازی کرد.

  • مجموعه سینمایی

یکی از چندین مجموعه سینمایی برند Golden Screen Cinemas در این مرکز خرید قرار دارد که شامل ۹ سالن مجهز و عالی بوده و فیلم‌های روز دنیا در آن‌جا به نمایش گذاشته می‌شود. در حال حاضر، شعبه برجایا تایم اسکوئر Golden Screen Cinemas، بزرگ‌ترین مجموعه سینمایی در کل مالزی محسوب می‌شود.

سالن کارتینگ، سالن بازی‌های میزی همچون بیلیارد، سالن اسکواش و چندین بخش تفریحی دیگر نیز در این مجموعه وجود دارد که نمی‌توانستیم از همه یک به یک یاد کنیم.

عکس: cj.my

 

کافه‌ها و رستوران‌های مرکز خرید برجایا تایم اسکوئر

بر خلاف خیلی دیگر از مراکز خرید بزرگ جنوب شرق آسیا، نام‌های زیادی از برندهای زنجیره‌ای را در برجایا تایم اسکوئر مشاهده نمی‌کنید. ، مک دونالدز، KFC و استارباکس، تنها گزینه‌ها در این لیست به شمار می‌آیند. با این حال ۸۱ رستوران و کافه متنوع و بسیار عالی در آن‌جا واقع شده که غذاهای مختلف از غذاهای محلی تا تایلندی، چینی، ژاپنی، اروپایی و ... را شامل می‌شوند. گزینه‌های بسیار زیادی نیز در زمینه ساندویچ و فست فود دارید و اگر اهل سوشی هستید، می‌توانید به سراغ Empire Sushi بروید.

در مجموع، برجایا تایم اسکوئر دارای تنوعی عالی در غذاها و نوشیدنی‌هایی است که در فود کورت بزرگ خود عرضه کرده و از این نظر، بدون شک شما را راضی خواهد کرد.

 

مرکز خرید تاریخی Central Market در کوالالامپور

عکس: facebook.com

 

چیزهایی که درباره مرکز خرید برجایا تایم اسکوئر باید بدانید

  • حتما برای خرید و حتی تفریح، ساعات اولیه روز را برای مراجعه انتخاب کنید و تا حد ممکن آخر هفته‌ها به آن‌جا نروید، چون برجایا تایم اسکوئر به شدت شلوغ می‌شود
  • غروب، بهتر است از مونوریل استفاده کنید تا درگیر ترافیک مرکز شهر نشوید
  • در زمان‌های خاص از سال همچون کریسمس، دکور زیبایی در طبقه همکف درست می‌شود که برای عکس‌های اینستاگرامی عالی خواهد بود
  • مرکز خرید هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز خواهد بود
۲۱ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران