انواع غذاهای ارزان در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
انواع غذاهای ارزان در کوالالامپور

خوب غذا خوردن، به این معنی نیست که باید پول بیشتری بپردازید، به خصوص اگر در شهری با فرهنگ غذایی غنی  مانند کوالالامپور هستید. اگر به دنبال یک شکم گردی مقرون به صرفه هستید، هر کجای شهر که باشید، در هر زمانی از روز، مطمئنا یک بشقاب غذای داغ با قیمتی زیر ۱۵ رینگیت در انتظارتان خواهد بود. در ادامه، به معرفی برخی از مهمترین و محبوب‌ترین غذاهای ارزان کوالالامپور خواهیم پرداخت.

 

لاکسا

Laksa، مظهر غذاهای خیابانی مالزی و از غذاهای ارزان کوالالامپور بوده و تصویر تکه‌های کوچک مرغ و تخم مرغ آب پز با برگ‌های سبز، کاری نارگیل وعلف لیمو، فلفل آسیایی و سایر گیاهان معطر، چشم و دل هر بیننده‌ای را اغنا می‌کند.

جالب است بدانید به تعداد تمام مناطق مالزی، تنوع لاکسا وجود دارد. اما تمامی آنها، از طعم شگفت انگیزی برخوردارند. فراموش نکنید که در سفر با تور کوالالامپور می‌توانید کاسه خود را با نودل، توفوی سرخ شده، جوانه لوبیا و غذاهای دریایی سفارشی کنید. و برای تند شدن این طعم، بهتر است مقدار زیادی سس سامبال نیز اضافه کنید.

عکس: thekitchn.com

 

مرغ و برنج

از دیگر غذاهای ارزان کوالالامپور که می‌توانید در سفر با تور مالزی تجربه کنید، می‌توان به مرغ و برنج اشاره کرد که البته در سرتاسر مالزی پرطرفدار است. اما طرز تهیه آن در ملاکا، شهری کوچک نزدیک به کوالالامپور، بیش از سایرین محبوبیت دارد.

در اینجا برنج به شکل توپ‌های پینگ پنگ فشرده شده و همراه مرغی بسیار خوش طعم سرو می‌شود که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید آنرا پیدا کنید. گفتنی است اکثر رستوران‌ها، انتخابی از مرغ بخارپز و کبابی را ارائه می‌دهند و هر کدام را دوست داشتید می‌توانید سفارش دهید.

 

غذاهای ژاپنی در بهترین رستوران‌های کوالالامپور

عکس: nyonyacooking.com

 

سندول و آیس کچانگ

کوهی از یخ ریز تراشیده شده و مخلوط با شیر نارگیل و شکر خرما، یک بستنی خنک و خوشمزه در طول یک روز آرام تابستانی در سفر با تور کوالالامپور به شمار می‌آید. اما صبر کنید! گزینه‌های بیشتری را در این خوراکی لذیذ می‌توانید بیابید از جمله نودل‌های سبز روشن و لوبیا قرمز که در کل، طعمی بی نظیر را به مخاطبان هدیه می‌دهند. بعلاوه می‌توانید از میان انواع تاپینگ‌ها از جمله شربت‌های طعم‌دار و میوه‌های تازه، هر کدام را خواستید انتخاب کنید و از صرف این گزینه که در شمار محبوب‌ترین غذاهای ارزان کوالالامپور است، لذت ببرید.

عکس: asianscentsco.com.my

 

ناسی لماک

Nasi Lemak، از غذاهای ملی و محبوب برای صبحانه مالزیایی و از دیگر غذاهای ارزان کوالالامپور بوده و پکیجی پیچیده در برگ پاندان است که می‌توانید آنرا به راحتی حمل کنید. این گزینه ساده و خوشمزه، شامل برنج دم کرده با شیر نارگیل و یک تکه تخم مرغ آب پز است که با سس قرمز شیرین و تند سامبال پوشانده شده است. این غذا گاهی با تکه‌های خیار و گاهی با مرغ سرخ شده یا رندانگ (تکه های تند گوشت) همراه شده و یک مشت بادام زمینی و آنچوی سرخ شده نیز روی آن می‌پاشند.

پیشنهاد می‌کنیم برای پیدا کردن بهترین غذاکده‌ها برای خوردن ناسی لماک، به مردمان محلی بپیوندید و این غذا را برای صبحانه، همراه چای عصرانه یا حتی شام، در یکی از غرفه‌های غذای خیابانی پیدا کنید. گفتنی است چندین نوع ناسی لماک وجود دارند، اما در مالزی نوع ساده آن بیش از سایرین محبوبیت دارد. و در نهایت هر بسته ناسی لماک، تنها حدود ۰.۳۰ دلار در مالزی قیمت دارد.

 

بهترین غذاهای مالزی به انتخاب سی‌ان‌ان

عکس: kln.gov.my

 

روتی کانای

این غذا منشا هندی داشته، اما یکی از محبوب‌ترین غذاهای ارزان کوالالامپور و سراسر مالزی نیز به شمار می‌آید. Roti Canai، یک خمیر نان مسطح است که در مقدار زیادی روغن سرخ شده و با دال (کاری عدس) و همراه سس کاری خوشمزه سرو می‌شود. این خمیر پس از پخت، به صورت لایه‌های پوسته پوسته و ترد در می‌آید. در ضمن انواع دیگر روتی، شامل روتی سوسو و روتی تلور است. اولی شیرینی است که با شیر تغلیظ شده پخته می‌شود و دومی با تخم مرغ سرخ شده سرو می‌شود. می‌توانید این نان پنکیک مانند را، با پرداخت چند رینگیت میل کنید.

عکس: travelandmunchies.com

 

برنج اقتصادی

انواع گزینه‌های سرخ شده شامل سبزیجات برگ سبز، کاری مرغ ساده، ماهی، تخم مرغ، توفو، لوبیا، گوشت خوک و سوپ‌های داغ را درنظر بگیرید. در این بین، معمولا گوشت گاو یا گوسفند وجود ندارند.

برای صرف برنج اقتصادی  که در شمار بهترین غذاهای ارزان کوالالامپور است، کافی است مقداری برنج سفید داغ بر‌دارید و از میان گزینه‌های بالا هر کدام را خواستید در کنار برنج قرار دهید. در رستوران‌های گیاهی، این غذا صرفا با گزینه‌های گیاهی و فاقد هر گونه گوشت سرو می‌شود.

 

۷ رستوران برای چشیدن غذاهای محلی در کوالالامپور

عکس: followmetoeatla.blogspot.com

 

ناسی کامپور

در میان پرطرفدارترین غذاهای ارزان کوالالامپور، می‌توان به Nasi Campur اشاره کرد. این گزینه، نسخه مالایی برنج سفید است که روی آن با مجموعه‌ای از غذاهای مختلف از جمله ماهی کبابی، گوشت گاو رندانگ، مرغ سرخ شده، ماهی یا میگو سرخ شده و محصولات سویا غیره پوشانده شده و با ادویه‌ها و چاشنی‌های جذاب طعم‌دار می شود. هر منطقه از مالزی، دستور پخت‌های منحصر به فرد خود را در این رابطه دارد. اما در هر صورت این غذا که به "برنج مخلوط" ترجمه می‌شود، از محبوب‌ترین غذاهای ارزان کوالالامپور و سراسر کشور به شمار می‌آید.

این غذا در مالزی، معمولا به سبک بوفه نیز سرو می‌شود تا بتوانید ترکیبات موردنظرتان را در کنار برنج انتخاب نمایید. در ضمن این گزینه، معمولا در محیط‌های غیررسمی و غذاکده‌های خیابانی با قیمتی ارزان ارائه می‌شود. بعنوان مثال می‌توانید با ۲ دلار، یک بشقاب برنج، سالاد و مرغ سرخ شده ناسی کامپور را میل کنید.

عکس: heritageonaplate.com

 

ناسی کندر

اگر می‌خواهید یک غذاهای محلی لذیذ را در مالزی تجربه کنید، از خوردن Nasi Kandar غافل نشوید که جزو غذاهای ارزان کوالالامپور محسوب می‌شود. این گزینه که از پرطرفدارترین غذاهای ارزان کوالالامپور و پنانگ است، شامل یک بشقاب برنج طعم‌دار شبیه به بریانی و همراه با مجموعه‌ای از کاری‌ها و غذاهای مختلف، از جمله مرغ، اردک، گوشت گوسفند، گوشت گاو، ماهی مرکب، میگو تخم‌مرغ و سبزیجات است. قیمت این غذا که به صوروت سلف سرویس ارائه می‌شود، بسته به اقلامی دارد که در کنار برنج انتخاب می‌کنید. بنابراین اگر بودجه کافی ندارید، می‌توانید از غذاهای دریایی و گوشت صرفنظر کنید.

عکس: in.hotels.com

 

برنج برگ موز

شما نباید مالزی را بدون امتحان کردن این گزینه ترک کنید! این غذا که از خوشمزه‌ترین غذاهای ارزان کوالالامپور به شمار می‌آید، به این طریق سرو می‌شود که گارسون یک برگ موز بزرگ را بعنوان بشقاب شما روی میز شما می‌گذارد و آنرا با یک پیمانه بزرگ برنج سفید آب پز شده با کاری و یک دور کاری گیاهی خوشمزه پر می‌کند. برنج برگ موز، اغلب بعنوان یک وعده غذایی گیاهی، همراه با سبزیجات مختلف، ترشیجات و پاپادوم سرو می‌شود.

در صورت تمایل می‌توانید غذاهای گوشتی نظیر مرغ، ماهی یا گوشت گوسفند را مکمل کاری سبزیجات نمایید. در ضمن غذای روی برگ موز، معمولا با دست خورده می‌شود.

 

برترین غذاهای خیابانی جورج تاون

عکس: mypenang.gov.my

 

باک کوت ته

Bak Kut Teh، نوعی سوپ دنده خوک است و همراه با یک فنجان چای سرو می‌شود و از دیگر غذاهای ارزان کوالالامپور به شمار می‌آید. اگر در کل گوشت خوک را دوست دارید، بدون شک از خوردن محتویات این ظرف سفالی لذت خواهید برد. در تهیه آن، دنده‌های گوشتی خوک به آرامی پخته شده و ساعت‌ها در آب سبزی و ادویه جوشانده می‌شود. گفتنی است این گزینه، یک غذای محبوب برای صبحانه و شام در مالزی محسوب می‌شود و چاشنی آن، شامل سیر خام، فلفل قرمز و سس سویاست.

عکس: tatlerasia.com

 

سوپ کمبینگ

سوپ Kambing، یک سوپ گوشت گوسفندی است که با گوشت بز، گوجه فرنگی، کرفس، پیاز بهار، زنجبیل، سبزیجات و علف لیمو تهیه می‌شود و در شمار برترین غذاهای ارزان کوالالامپور است. این آبگوشت، به رنگ زرد متمایل به زردچوبه است. این سوپ مغذی و خوشمزه، برای یک شام سبک عالی است. همچنین می‌توانید این سوپ را با دو تکه روتی و یک فنجان چای مالزیایی ته تاریک همراه کنید. در ضمن اگر به گوشت گوسفند علاقه ندارید، می‌توانید این غذا را با گوشت مرغ یا گوشت گاو سفارش دهید.

 

معرفی ۴ رستوران‌ برتر لنکاوی

عکس: tasteasianfood.com

 

روجاک

در لیست بهترین غذاهای ارزان کوالالامپور، به Rojak می‌رسیم که یک غذای سالادی با منشا جاوه‌ای است و معمولا در اندونزی، مالزی و سنگاپور یافت می‌شود. این گزینه، مخلوطی از میوه و سبزیجات برش خورده نظیر فلفل دلمه‌ای است که با سس تند، شکر خرما و بادام زمینی سرو می‌شود.

البته انواع دیگری از روجاک نیز وجود دارند از جمله اینکه سس شیرین و تند آن، اغلب با خمیر میگو تهیه می‌شود. برخی از دستور پخت‌ها نیز ممکن است حاوی غذاهای دریایی یا گوشت باشند. این خوراکی، گاهی بعنوان میان وعده و برخی مواقع بعنوان دسر صرف می‌شود.

عکس: everydaygourmet.tv

 

ساتای

Satay سیخ شده و کبابی، یکی از اصلی‌ترین غذاهای محلی مالزی و در شمار غذاهای ارزان کوالالامپور است. این غذای خوشمزه را می‌توان با انواع گوشت درست کرد که مرغ و گاو محبوب‌ترین آنهاست. غرفه‌های غذاهای خیابانی مختلف نیز، سبک‌های مختلفی از این غذا را ارائه می‌دهند. ساتای معمولا در بازارهای شبانه محلی یافت می‌شود و با سس سامبال یا سس بادام زمینی، خیار خلال شده، پیاز قرمز خرد شده و گاهی کتوپات سرو می‌شود. قیمت را نیز، به ازای هر سیخ پرداخت می‌کنید.

 

شب‌گردی در پنانگ پایتخت غذاهای خیابانی جهان

عکس: sbs.com.au

 

منبع ۱

منبع ۲

۰۲ دی ۱۴۰۲

نظرات کاربران