۵ خیابان در کوالالامپور برای چشیدن غذاهای خیابانی

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
۵ خیابان در کوالالامپور برای چشیدن غذاهای خیابانی

غذا خوردن و چشیدن غذاهای هر منطقه‌ای بخش مهمی از هر سفر محسوب می‌شود. به خصوص اگر مقصد گردشگری شما مالزی باشد غذاهای خیابانی برای شکم گردی حرف اول را میزنند. برای اینکه با غذاهای رنگارنگ و متنوع این کشور آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا حتما به پیاده روی در خیابان‌های کوالالامپور بپردازید و بوی غذاهای اشتها آور را دنبال کنید. ما نیز در این مقاله ۵ تا از بهترین خیابان‌ها که در تور کوالالامپور می‌توانید غذاهای لذیذ خیابانی را در آن‌ها مزه کنید را معرفی می‌کنیم.

 

 

خیابان جالان الور (Jalan Alor)

 

خیابان جالان الور از جمله خیابان‌هایی در کوالالامپور می‌باشد که غذاهای خیابانی در آن حرف اول را می‌زند. پس اگر قصد چشیدن خوشمزه‌ترین و متنوع‌ترین غذاهای خیابانی مالزی را در پایتخت این کشور را دارید به هیچ وجه نباید جالان الور را از دست دهید. دسترسی به این خیابان به دلیل توریستی بودن آن‌ بسیار آسان می‌باشد. با وارد شدن به آن بوی انواع غذاهای وسوسه‌انگیز شما را از خود بیخود خواهد کرد. هر جایی را که در این خیابان نظر بیاندازید غذاهای گوناگونی را خواهید دید.

 

بهترین بازارهای خیابانی در کوالالامپور

Jalan Alor 

خیابان تامان کونات (Taman Connaught)

با رفتن به خیابان تامان کونات این امکان برای شما فراهم می‌شود که علاوه بر غذاهای خیابانی مخصوص مالزی غذاهای خیابانی بین‌المللی متنوعی را در تور کوالالامپور تست کنید. به طوری که تقریبا اکثر غذاهای لذیذ خیابانی مالزیایی را می‌توانید در آن پیدا کنید. پس برای غرق شدن در دنیایی از غذاهای خیابانی حتما وارد این خیابان طویل در کوالالامپور شده و از لحظه به لحظه ساعاتی که در آن می‌گذرانید لذت ببرید. البته ناگفته نماند که این خیابان بسیار شلوغ می‌باشد و نباید انتظار مکانی دنج و آرام را از آن داشت.

 

غذاهای خوشمزه و حلالی که در سفر به کوالالامپور باید امتحان کنید

Taman Connaught 

فودکورت Lot 10 Hutong

از جمله مکان‌هایی که می‌توان لذیذترین غذاهای خیابانی کوالالامپور را در آن تست کرد فودکورت Lot 10 Hutong می‌باشد. این فودکورت در زیرزمین مرکز خریدی به نام Lot 10 قرار گرفته است. اگر شما جز دسته‌ای از افراد هستید که دوست دارید تجربه تست غذاهای خیابانی را داشته باشید اما از خوردن آن‌ها در محیط‌های خیابانی لذت نمی‌برید این مکان بهترین گزینه پیشنهادی برای شما می‌باشد. البته محلی برای نشستن در فضای آزاد نیز تعبیه شده است که در صورت علاقه می‌توانید غذای خود را در آن میل کنید.

Lot 10 Hutong 

غذاخوری تاپاک (Tapak Urban Dining)

یکی دیگر از مکان‌های پیشنهادی برای خوردن غذای خیابانی در کوالالامپور غذاخوری تاپاک می‌باشد. این غذاخوری در اصل مکانی است که بهترین رستوران‌های سایر کوالالامپور را در یک جا گرد آوری کرده است. پس حتما سری به این مکان در طول سفر خود به کوالالامپور زده و از بین ده‌ها رستوران سیار یکی را به سلیقه خود انتخاب کنید. بدون شک قرار است خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی را اینجا مزه کنید. البته غذاخوری تاپاک فقط محدود به غذا نیست و بلکه می‌توانید نوشیدنی‌های لذیذ مثل انواع آبمیوه‌ها و شیک‌ها را نیز در آن سفارش دهید.

 

خوشمزه‌ترین و ارزان‌ترین غذاهای کوالالامپور را در این رستوران‌ها بخورید؟

Tapak Urban Dining 

بازار خیابانی پتالینگ (Petaling Street Market)

بازار خیابانی پتالینگ یک مکان ایده‌آل برای چشیدن خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی کوالالامپور است. چرا که با رفتن به این مکان با یک تیر دو هدف را نشانه خواهید گرفت. زیرا علاوه تست کردن غذاهای متنوع می‌توانید از بازار و جاهای جذاب اطراف آن نیز دیدن کنید. البته ناگفته نماند که از همین الان خود را برای صف‌های طولانی و شلوغ برای خرید غذا آماده کنید. توصیه می‌کنیم کمی زودتر از گشنه شدن به بازار خیابانی پتالینگ بروید و خود را مشغول گردش و خرید سوغاتی کنید. سپس به محض احساس گرسنگی به سمت غرفه‌های فروش غذای خیابانی رفته و شکم خود را سیر کنید.

 

بهترین بازارهای خیابانی در کوالالامپور

Petaling Street Market

در این مقاله سعی کردیم تا شما گردشگران عزیز و علاقه‌مندان به شکم گردی را با معروف‌ترین مکان‌ها و خیابان‌های کوالالامپور برای خوردن غذاهای خیابانی آشنا کنیم. البته تعداد مکام‌هایی که در کوالالامپور غذای خیابانی می‌فروشند به قدری زیاد است که در هر خیابانی بوی خوش غذاها حس گشنگی را در شما بیدار خواهد کرد. پس برای اینکه سفر با تور مالزی به پایتخت این کشور را نصفه و نیمه به پایان نرسانید حتما غذاهای خیابانی آن را امتحان کنید. زیرا مالزی از جمله کشورهایی است که خوردن این نوع از غذاها در آن بسیار محبوب بوده و طرفداران بسیار زیادی دارد. از جمله بزرگترین مزیت‌های این غذاها قیمت پایین در مقابل کیفیت بالا می‌باشد که بسیاری از افراد را جذب خود می‌کند.

۳۱ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران