۱۰ غذای خیابانی خوشمزه در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
۱۰ غذای خیابانی خوشمزه در کوالالامپور

شهر کوالالامپور علاوه بر فرهنگ متنوع و جاذبه‌های گردشگری مختلفی که دارد به دلیل غذاهای خیابانی لذیذ نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. اگر روزی با تور کوالالامپور سفر کردید هرگز نباید مزه کردن غذاهای لذیذ خیابانی را فراموش کنید. البته این به معنای عدم وجود رستوران‌های شیک و مدرن نیست. چرا که در این شهر زیبا و دیدنی مالزی شما می‌توانید بهترین تجربه را از نظر شکم‌گردی برای خود رقم بزنید. اگر عاشق مزه کردن غذاهای متنوعی هستید و برنامه سفر به کوالالامپور را در سر دارید حتما در این مقاله همراه ما باشید تا با خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی که می‌توان امتحان کرد، آشنا شوید.

 

ساتای (Satay)

ساتای یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی کوالالامپور است که در حقیقت نوعی گوشت بریانی محسوب می‌شود. به این صورت که گوشت را بر روی چوب بامبو قرار گرفته بر روی آتش گذاشته و کبابی می‌کنند. این غذای خوشمزه با سس بادام زمینی تند در خیابان‌های این شهر سرو می‌شود. هر پرس از این غذا هزینه‌ای در حدود ۲ تا ۱۰ رینگت مالزی است.

  • مکان پیشنهادی برای خوردن ساتای در کوالالامپور: Jalan Alor at Yan Restaurant, Fika Buranda, Sander Rugaev

 

ناسی لمک (Nasi Lemak)

ناسی لمک نوعی برنج خوش عطر و خوش طعم مالیایی است که به نوعی نماد فرهنگی این شهر محسوب می‌شود. برای طبخ آن برنج را در شیر نارگیل پخته و با بادام زمینی بو داده، تخم مرغ آب پز، سامبل شیرین و تند و آنچو ترد سرو می‌کنند. بیشتر مسافران دوست دارند آن را با یک مرغ سرخ شده برای یک وعده غذایی میل کنند. هزینه تقریبی این غذا برای هر یک نفر ۹ رینگت مالزی است.

  • مکان پیشنهادی برای خوردن ناسی لمک در کوالالامپور: Jalan Peel Nasi Lemak ، Kukus Chef Fauzey

Jalan Peel at Nasi Lemak, Kukus Chef Fauzey

 

معرفی بهترین غذاهای خیابانی پنانگ

 

روژاک (Rojak)

روژاک در زبان مالزی به معنای مخلوط است که بر روی یک سالاد مخصوص مالزیایی گذاشته شده است. این سالاد محلی مخلوطی از آناناس، خیار، جیکاما و انبه سبز است. همچنین روی آن با سس چسبناک سیاه، گل زنجبیل ریز خرد شده و بادام زمینی خرد شده تزئین می‌شود. هنگام سرو نیز از خمیر میگوی شیرین و بادام زمینی آسیاب شده استفاده می‌کنند. قیمت این غذای خیابانی در کوالالامپور به ازای هر نفر ۲ تا ۱۰ رینگت است.

  • مکان پیشنهادی برای خوردن روژاک در کوالالامپور: Jalan Penaga at Rojak Truck

ناسی کندر (Nasi Kandar)

یکی دیگر از خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی کوالالامپور ناسی کندر نام دارد. ناسی کندر غذایی است که از برنج بخارپز (ساده یا با طعم ملایم) تشکیل شده و با انواع ادویه کاری سرو می‌شود. این غذا با توجه به سلیقه مشتری با قلیه ماهی، مرغ سرخ شده، میگو و ماهی سرخ شده همراه است. همچنین از ترکیب سس‌های مخصوص برای طعم‌دار کردن آن استفاده می‌شود. قیمت ناسی کندر با توجه به چاشنی‌های همراهی که دارد برای هر یک نفر بین ۷ تا ۱۷ رینگت متغیر است.

  • مکان پیشنهادی برای خوردن ناسی کندر در کوالالامپور: Pelang at Peli Nasi Kandar

 

۶ تفریح فراموش نشدنی در خیابان بوکیت کوالالامپور

ایکان باکار (Ikan Bakar)

اگر به خوردن ماهی علاقه دارید، ایکان باکار چیزی است که باید در بین غذاهای خیابانی کوالالامپور تست کنید. این غذا نوعی ماهی کبابی می‌باشد که با ادویه‌های تند مزه‌دار شده است. همچنین برای طبخ، آن را در یک برگ موز پیچیده و سپس روی زغال قرار می‌دهند تا کبابی شود. با این کار ماهی با عطر موز آمیخته شده و یک مزه فوق‌العاده‌ای به وجود می‌آید. برای سرو ایکان باکار از سس مخصوص که مخلوطی از سیر، آهک و چیلی خرد شده است استفاده می‌کنند. قیمت این غذا در کوالالامپور بین ۱۰ تا ۱۲ رینگت است.

  • مکان پیشنهادی برای خوردن ایکان باکار در کوالالامپور: Jalan TAR at Ika Nasi Campur

راملی برگر (Ramly Burger)

راملی برگر نوعی همبرگر معروف در سراسر مالزی است. توریست‌ها می‌توانند این غذای خیابانی را در هر دکه‌ای کنار خیابان‌های کوالالامپور پیدا کنند. برای تهیه آن از مرغ یا گوشت گاو استفاده می‌کنند. این همبرگرها حسابی چرب و چیلی بوده و با طعم‌دهنده‌های متنوعی خوشمزه‌تر می‌شوند. قیمت هر یک عدد راملی برگز تقریبا ۱۴ تا ۲۰ رینگت است.

  • مکان پیشنهادی برای خوردن راملی برگر در کوالالامپور: در هر دکه کنار خیابان یافت می‌شود

 

اسام لکسا (Asam Laksa)

اسام لکسا نامی است که بر روی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی کوالالامپور گذاشته شده است. این غذا با داشتن عطر و طعم دلپذیر، هر کسی را شیفته خود خواهد کرد. این غذا نوعی برنج معطر شده است که به همراه  موادی مانند موسیر تازه، برش آناناس و رب میگو سرو می‌شود. اگر علاقه به مزه کردن این غذا دارید باید هزینه‌ای در حدود ۷ تا ۱۰ رینگت پرداخت کنید.

مکان پیشنهادی برای خوردن اسام لکسا در کوالالامپور: Jalan Hujan Rahmat at Kedai Makanan Ah Loy

 

بهترین بازارهای خیابانی در کوالالامپور

 

لوک لوک (Lok Lok)

لوک لوک یک غذای شبانه خیابانی مورد علاقه مردم محلی در کوالالامپور است. این غذا معمولا در پشت کامیون پخته شده و می‌توان مزه تکه‌های خوش طعم بیکن و سوسیس پر از پنیر و همچنین گوشت و سبزیجات را حین خوردن آن زیر زبان احساس کرد. این غذا بسیار ارزان بوده و تنها با پرداخت ۱ تا ۳.۵ رینگت می‌توان یک پرس از آن را خریداری کرد.

  • مکان پیشنهادی برای خوردن لوک لوک در کوالالامپور: Jalan Perak, Penang at Padang Brown Hawker

 

باک کوت ته (Bak Kut The)

باک کوت ته یکی از بهترین غذاهای خیابانی مالزی است که معمولا برای خوردن صبحانه یا شام ترجیح داده می‌شود. این غذا از دنده‌ گوشت خوک به همراه سبزیجات چینی پخته می‌شود. به دلیل مزه و عطم بسیار دلنشین این غذا مردم برای خرید آن صف می‌بندند به همنی دلیل خیلی زود تمام می‌شود. پس برای تهیه آن باید کمی سریع باشید. قیمت آن برای هر یک نفر بین ۱۰ تا ۲۰ رینگت است.

مکان پیشنهادی برای خوردن باک کوت ته در کوالالامپور: Klang and Kepong

 

کندول (Cendol)

کندو نوعی خوراکی خیابانی در کوالالامپور است که در دسته انواع دسرها قرار دارد. این دسر خوشمزه با یک کاسه یخ تراشیده شده با ژله و شیر نارگیل خامه‌ای، رشته فرنگی و شکر نخل سرو می‌شود. این شیرینی گزینه‌ای بسیار خوب برای خوردن در روزهای گرم تابستان در مالزی است. قیمت کندول بین ۴ تا ۱۰ رینگت می‌باشد.

  • مکان پیشنهادی برای خوردن کندول در کوالالامپور: Penang Road at Ah Keong’s ABC & Ice Cendol Stall

۰۸ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران