۱۰ بازار خیابانی پرطرفدار در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
۱۰ بازار خیابانی پرطرفدار در کوالالامپور

کوالالامپور دارای چند بازار خیابانی پر جنب و جوش و پویا است که محصولات متنوعی مانند کیف، کفش، کمربند، ساعت، لباس، دکوراسیون منزل، صنایع دستی و حتی مواد غذایی را در خود جای داده‌اند. بیشتر این بازارها در ساعات صبح باز شده و عصرها به دلیل ترافیک تعطیل می‌شوند. همچنین دوباره در ساعات نیمه شب بازگشایی می‌گردند. بازارهای اینجا در تمام طول سال افراد محلی و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند و معمولاً نه تنها برای علاقه‌مندان به خرید، بلکه برای افرادی که به دنبال گشت و گذار در یکی از مکان‌های محلی هستند نیز سرگرم‌کننده خواهند بود. چنانچه شما نیز قصد سفر با تور مالزی را داشته و به دنبال بازارهای محلی و دوست داشتنی برای لذت بردن از زمان خود و همچنین خرید سوغاتی‌های مالزی هستید در این مقاله ما را همراهی کنید. چرا که در اینجا برخی از بازارهای خیابانی محبوب در کوالالامپور را برای شما عزیزان گرد‌آوری کرده‌ایم.

 

۱. بازار خیابانی پتالینگ در کوالالامپور (Petaling Street Market)

خیابان پتالینگ یکی از بهترین بازارهای خیابانی در کوالالامپور است که در صدر جدول ما در این مقاله قرار دارد. فروشندگان در این بازار بیشتر محصولات چینی از جمله ساعت، لباس، کیف، عطر، جواهرات بدل، فانوس، سی‌دی و دی‌وی‌دی غیرقانونی می‌فروشند. بازار خیابانی پتالینگ یکی از متنوع‌ترین و دوست داشتنی‌ترین بازارهایی است که در سفر به کوالالامپور می‌توانید از آن بازدید کنید. فراموش نکنید که چانه زنی در این بازار بسیار رایج بوده و همه محصولات با قیمت‌های مناسبی فروخته می‌شوند. جدای از این محصولات، غذاهای خیابانی مالزی در خیابان پتالینگ نیز در بین گردشگران بسیار محبوبیت دارند. پس اگر به دنبال امتحان کردن غذاهای خیابانی در کوالالامپور هستید با یک تیر دو نشان زده و بازدید از بازار خیابانی پتالینگ را در لیست الویت‌های سفر خود قرار دهید. غرفه‌های اینجا غذاهای اصیل چینی و انواع غذاهای دریایی سرو می‌کنند.

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۱۲ بعد از ظهر، ۶ بعد از ظهر تا ۱ بامداد

مکان: محله چینی‌ها

 

۲. بازار مرکزی در کوالالامپور (Central Market)

سنترال مارکت یا همان بازار مرکزی که با نام پاسار سنی نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از بازارهای خیابانی اصلی در کوالالامپور است. سال تاسیس این بازار به ۱۹۲۸ برمی‌گردد. در آن سال‌ها غرفه‌های این مکان به عنوان یک بازار خشکبار ساخته شدند. اما در دهه ۱۹۸۰ زمانی که به یک بازار صنایع دستی با بوتیک‌ها و غرفه‌های فروش انواع سوغاتی، لباس‌های سنتی مالزیایی و غیره تبدیل شد دوباره از نو بازسازی گردید. خرید کردن تنها سرگرمی شما در بازار خیابانی سنترال کوالالامپور نخواهد بود. چرا که در این بازار فرصت چشیدن طعم لذیذ غذاهای محلی مالزی را نیز خواهید داشت. نکته مهم دیگر اینکه اداره میراث ملی، بازار مرکزی را به‌ عنوان یک مکان میراث فرهنگی معرفی کرده است. با توجه به اهمیت آن برای اقتصاد و گردشگری، حمل و نقل به این بازار آسان و راحت بوده و در نتیجه گردشگران می‌توانند به کمک وسایل حمل و نقل عمومی کوالالامپور به راحتی از آن بازدید کنند.

 

برای خرید در لنکاوی به کجا مراجعه کنیم؟

ساعت کاری: همه روزه از ۱۰ صبح تا ۹:۳۰ شب

مکان: جالان هانگ کاستوری، مرکز شهر

 

۳. بازار خیابانی کاستوری واک در کوالالامپور (Kasturi Walk Street Market)

کاستوری والک یکی از بازارهای خیابانی فضای باز در کوالالامپور بوده که بهترین مکان برای پیدا کردن برندهای بسیار گران‌قیمت جعلی ساعت، لباس، لوازم آرایشی، کفش، کیف و غیره است. کاستوری واک اولین بار در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و امروزه به عنوان یکی از شلوغ‌ترین بازارهای خیابانی کوالالامپور شناخته می‌شود. در کنار انواع پوشاک، سوغاتی و ... در کاستوری واک غرفه‌های مواد غذایی متنوعی را نیز پیدا خواهید کرد که بیشتر اسنک‌های محلی مخصوص مالزی، چین و هند را می‌فروشند. ناگفته نماند که بزرگترین جاذبه این بازار نمایش‌های فرهنگی است که در آن برگزار می‌شوند.

ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۹:۳۰ شب

مکان: Jalan Hang Kasturi، مرکز شهر، Wilayah Persekutuan

 

۴. بازار کیت چاو در کوالالامپور (Chow Kit Market)

مورد بعدی از دیدنی‌ترین بازارهای خیابانی کوالالامپور که توصیه می‌کنیم بازدید از آن را از دست ندهید، بازار چو کیت است. این یک مکان دیدنی شناخته شده در کوالالامپور بوده و به دو بخش بازار و منطقه چراغ قرمز تقسیم می‌شود. البته بازار اصلی آن نیز به دو بخش بازار لباس و سوغاتی و بازار خوراکی‌ها تقسیم می‌شود. گردشگران اغلب برای خرید لباس، کفش، سی دی و دی وی دی، میوه، سبزیجات، توفو، ادویه‌جات محلی و غیره از این بازار دیدن می‌کنند. آنچه که سبب جذابیت و زیبایی بیشتر این بازار در تور مالزی شده، تزیین کل آن با چترهای رنگارنگ است که در طول جشنواره‌های محلی زیبایی آن دوچندان نیز می‌گردد.

 

۴ مرکز خرید مهم کوالالامپور را بشناسید

ساعت کاری: ۹ صبح ۵ بعد از ظهر

مکان: جالان حاجی حسین، چو کیت

 

۵. بازار جالان مسجد هند در کوالالامپور(Jalan Masjid India Market)

گزینه بعدی که قصد داریم به عنوان یکی از پرطرفدارترین بازارهای خیابانی کوالالامپور معرفی کنیم، بازار جالان مسجد هند است. همانطور که از نام آن پیدا است، این بازار به جامعه مسلمانان هند تعلق دارد. این یک بازار خیابانی بوده و با یک سایبان شیشه‌ای آبی پوشیده شده که به عنوان محافظ در برابر آفتاب و باران عمل می‌کند. این بازار دارای غرفه‌های پوشاک، کیف، سوغات، جواهرات، لوازم جانبی، اسباب بازی و ... است که بیشتر اینها شامل محصولات سنتی هند هستند. همچنین این بازار دارای غرفه‌های غذایی با خوراکی‌های محلی هندی و مالایی است که علاقه‌مندان به غذاهای متنوع و محلی لحظات بسیار خوبی را در آن سپری خواهند کرد. در زمان ماه رمضان در مالزی، بازار روشن می‌شود و غرفه‌های غذا در هنگام سحر و غروب باز شده و طبق سنت این ماه مبارک به روزه‌داران غذا عرضه می‌کنند.

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۱۰ شب

مکان: مرکز شهر، Wilayah Persekutuan

 

۶. بازار کامپونگ بارو در کوالالامپور (Kampung Baru Market)

کامپونگ بارو یک بازار شبانه است که از شنبه عصر تا یکشنبه صبح فعالیت می‌کند. این بازار خیابانی شبانه و دوست داشتنی اولین بار در سال ۱۸۹۹ شروع به کار کرده و توسط مالایی‌های محلی اداره می‌شود و عمدتاً اقلامی نظیر لباس سنتی مالایی مانند سارونگ، باجو کورونگ و سانگ کوک را به همراه جواهرات و صنایع دستی به فروش می‌رساند. این بازار در کنار بافت تاریخی و پیشینه قدیمی که دارد به خاطر غرفه‌های غذایی که عمدتا غذاهای معروف و محلی مالایی مانند رژاک، ساتای، ماهی کبابی، ناسی لماک، کویه و غیره سرو می‌کنند، معروف است.

 

معرفی مرکز خرید پابلیکا در کوالالامپور

ساعات کاری: شنبه از ساعت ۶ عصر تا ۱ بامداد

مکان: Jalan Raja Muda Musa، کوالالامپور

 

۷. تامان کونناگت مارکت در کوالالامپور (Taman Connaught Market)

تامان کونناگت که به عنوان چراس پاسار مالام (Cheras Pasar Malam) نیز شناخته می‌شود، یک بازار محلی دوست داشتنی است. این بازار تنها در چهارشنبه شب‌‌ها باز شده و طولانی‌ترین بازار خیابانی کوالالامپور به حساب می‌آید. به طوری که این بازار از ۷۰۰ غرفه در مساحت دو کیلومتر تشکیل شده است. محصولاتی که در اینجا فروخته می‌شود شامل لباس، لوازم جانبی، کیف، کتاب، صنایع دستی و وسایل تزئینی منزل می‌باشد. بهترین غذاهای مالزی نیز در اینجا یافت می‌شود که بعد از ساعت‌ها گشت و گذار می‌توانید شکم خود را با آن‌ها سیر کنید. از جمله غذاهایی که در تامان کونناگت پیدا خواهید کرد شامل نودل کاری، ساتای، لاکسا و دسرهای خاص است. غذاهای کره‌ای، تایلندی، ژاپنی و تایوانی نیز در اینجا سرو می‌شود. به طوری که اغلب گردشگرانی که می‌دانند بیشتر برای خوردن توفوی چیلی که یک غذای خیابانی سرخ شده است، مسیر این بازار را در پیش می‌گیرند.

ساعات کاری: چهارشنبه از ساعت ۵:۳۰ تا ۱۲ صبح

مکان: Jalan Cerdas، Taman Connaught، Cheras

 

۸. فیستا نایت ات پلازا مونت کیارا در کوالالامپور(Fiesta Nite at Plaza Mont Kiara)

فیستا نایت یک بازار خیابانی بوده که در همسایگی ساختمان‌های اداری کوالالامپور واقع شده است. توجه داشته باشید که این بازار تنها عصرهای پنجشنبه باز بوده و تقریباً از ۸۰ غرفه تشکیل شده است که شامل پوشاک، کتاب، گل، میوه، لوازم آرایشی و غیره هستند. این بازار در طول کریسمس به زیباترین شکل تزیین شده و اجراهایی نظیر رقص و موسیقی به همراه حرکات آکروباتیک در آن به نمایش گذاشته می‌شوند.

 

مرکز خرید 1 Utama در کوالالامپور

ساعت کاری: پنجشنبه از ساعت ۳ ظهر الی ۱۱ شب

مکان: The Courtyard، Plaza Mont' Kiara، Jalan Kiara

 

۹. بازار لورونگ توانکو عبدالرحمن در کوالالامپور (Lorong Tuanku Abdul Rahman Market)

بازار لورونگ توانکو عبدالرحمان یکی از قدیمی‌ترین و البته شناخته شده‌ترین بازارهای خیابانی کوالالامپور است که در سفر با تور مالزی فرصت بازدید از آن را خواهید داشت. این بازار تلفیقی از زیرساخت‌های قدیمی و مدرن بوده و مغازه‌های متنوعی از انواع منسوجات، پارچه، کیف، کالاهای ورزشی، پشم و کاپشن، محصولات چرمی و بسیاری دیگر از اقلام ارزان و با کیفیت را به فروش می‌رساند. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید ارزان قیمت در کوالالامپور برنامه خود را طوری تنظیم کنید تا سری به این بازار بزنید.

ساعات کاری: شنبه از ساعت ۵ بعد از ظهر تا ۱۰ شب

مکان: Jalan Ampang، Kuala Lumpur

 

۱۰. یکشنبه بازار بنگسر در کوالالامپور (Bangsar Sunday Market)

آخرین مورد از بازارهای خیابانی پرطرفدار در کوالالامپور که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، بازار بنگسر است. این بازار تنها در روزهای یکشنبه فعال بوده و اغلب افراد محلی به دلیل قیمت‌های پایین خرید از آن را برای تهیه اقلام مورد نیاز هفتگی خود ترجیح می‌دهند. این بازار عمدتاً محصولاتی از قبیل میوه، سبزیجات و غذاهای دریایی را به فروش می‌رساند. همچنین گردشگران می‌توانند غرفه‌های متنوعی از خوراکی و نوشیدنی‌های سنتی هندی، چینی و مالایی را در آن پیدا کنند. به عنوان یک راهنمایی محبوب‌ترین خوراکی‌ها شربت سرد و چای شیر گل رز است که در این بازار پیدا خواهید کرد.

 

معرفی مرکز خرید سان وی کارناوال پنانگ

ساعات کاری: یکشنبه‌ها از ۱ ظهر الی ۹ شب

مکان: Jalan Maarof, Bangsar, 59000 Wilayah Persekutuan

۱۵ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران